Gæst ahrost Skrevet Juli 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Hej Søger en der kan fortælle mig hvilken race denne hund er? For mig ligner det en brun labrador blanding, men en blanding mellem hvad? Billedet er fundet tilfældigt på nettet. På forhånd tak. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Jeg synes det ligner noget med noget weimaraner i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 jeg synes det er fuldstændigt umuligt at vurdere så ung en hvalp... der er mange racer der ligner hinanden i den alder, som ser meget mere forskellige ud som voksne! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 svært at sige. Hvilken alder har hvalpen på billedet? Umiddelbart ville jeg ikke engang tippe på labradoren, men who knows? Hvad da? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 svært at sige. Hvilken alder har hvalpen på billedet? Umiddelbart ville jeg ikke engang tippe på labradoren, men who knows? Hvad da? Tror ikke selv TS ved det :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Det er svært at sige i den alder. Som DKW siger, er det ikke engang sikkert, at der er lab i den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 synes den ligner vizsla mere end lab, men det er jo umuligt at gætte på så tidligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Holder også på at der er noget viszla eller weimaraner i. Eller noget toller eller chesapeake? Den sidste skal man holde sig fra:-) Men nuttet er den da. TS - er det fordi du gerne vil finde en hund der ligner? Så er alle ovennævnte racer blandet fx i labrador et godt bud. Hvis du er ude efter en retriever med de farver, kan du prøve at se nærmere på tolleren (Nova Scotia Duck Tolling Retriever). Fantastisk smuk og arbejdsivrig hund, men den kræver lidt træning:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ahrost Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Tusind tak for svarene. Kender ikke alderen på hunden. Faldt bare over billedet på nettet, og synes det er en super flot hvalp. Kender ikke så meget til de forskellige hunderacer, så det er super når folk skriver hvad de synes det ligner så jeg kan udvide min viden og måske finde en race der ligner hvalpen. Synes en brun labrador er en rigtig flot hund (og med et dejligt sind), søger bare en hund der lige er en smule mindre end en voksen labrador. Er der nogen som har forslag til en race eller en blanding som ligner en brun labrador men som bare er en smule mindre? På forhånd tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 synes den ligner vizsla mere end lab, men det er jo umuligt at gætte på så tidligt det var netop hvad jeg også tænkte. til resten: Jeg ville anbefale at lade være med at tænke så meget over udseendet. Dét vænner man sig til. Og erfaringsmæssigt så bliver selv den grimmeste køter et hjertensbarn. Det er sindet og egenskaberne du er nødt til at leve med, eller slåsse med, resten af hundens liv. Og ja. Et forslag har jeg da: En race der ligner en brun lab, men som er lidt mindre/kna så kraftigt bygget: En sort eller en gul lab af alt andet end udstillingsavl. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ahrost Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Kan det måske være en blanding mellem vizsla og labrador? Synes bare en vizsla har væsentligt større ører end den på billedet. Men det kan selvfølgelig være fordi det er en hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Kan det måske være en blanding mellem vizsla og labrador? Synes bare en vizsla har væsentligt større ører end den på billedet. Men det kan selvfølgelig være fordi det er en hvalp. kunne det da sikkert. Men det hjælper dig ingen steder hen, for hvis du vælger at købe en blanding, så får du akkurat ingen garantier for hvordan hunden kommer til at falde ud. Den kan falde ud til begge sider både udseendesmæssigt og sindsmæssigt. Og vizla er i forvejen næppe det smarteste at begynde at blande med labrador. Hvis det er labradorens sind og labradorens egenskaber du vil have, så er det en labrador du skal købe dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Jeg har en vizhla mix- sådan så hun ud som lille:Billedet er fra Grækenland, men hendes mor kom hertil samtidig og var en Vizla. Fader helt ukendt. Skønner hun er 6 uger her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Skal lige bemærke at min mix vizla ikke har den dybe smukke farve, hun er mere gullig. Og ikke så høj som dem jeg ser udstillet i DKK: Ca 50 cm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Tusind tak for svarene. Kender ikke alderen på hunden. Faldt bare over billedet på nettet, og synes det er en super flot hvalp. Kender ikke så meget til de forskellige hunderacer, så det er super når folk skriver hvad de synes det ligner så jeg kan udvide min viden og måske finde en race der ligner hvalpen. Synes en brun labrador er en rigtig flot hund (og med et dejligt sind), søger bare en hund der lige er en smule mindre end en voksen labrador. Er der nogen som har forslag til en race eller en blanding som ligner en brun labrador men som bare er en smule mindre? På forhånd tak hvis du godt kunne tænke dig en hund som en labrador bare mindre, aner jeg ikke hvilken hund det skulle være en labra dor er en labrador, hvis hunden ikke skal være så stor så tag en tæve, da de for det meste er mindre end en han:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts