Hop til indhold

Hvilken race er denne hund?

Gæst ahrost
 Share

Recommended Posts

Gæst ahrost

Hej

Søger en der kan fortælle mig hvilken race denne hund er? For mig ligner det en brun labrador blanding, men en blanding mellem hvad? Billedet er fundet tilfældigt på nettet.

På forhånd tak.

XQAbz.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Holder også på at der er noget viszla eller weimaraner i. Eller noget toller eller chesapeake? Den sidste skal man holde sig fra:-) Men nuttet er den da.

TS - er det fordi du gerne vil finde en hund der ligner? Så er alle ovennævnte racer blandet fx i labrador et godt bud. Hvis du er ude efter en retriever med de farver, kan du prøve at se nærmere på tolleren (Nova Scotia Duck Tolling Retriever). Fantastisk smuk og arbejdsivrig hund, men den kræver lidt træning:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ahrost

Tusind tak for svarene. Kender ikke alderen på hunden. Faldt bare over billedet på nettet, og synes det er en super flot hvalp.

Kender ikke så meget til de forskellige hunderacer, så det er super når folk skriver hvad de synes det ligner så jeg kan udvide min viden og måske finde en race der ligner hvalpen.

Synes en brun labrador er en rigtig flot hund (og med et dejligt sind), søger bare en hund der lige er en smule mindre end en voksen labrador. Er der nogen som har forslag til en race eller en blanding som ligner en brun labrador men som bare er en smule mindre?

På forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

synes den ligner vizsla mere end lab, men det er jo umuligt at gætte på så tidligt

det var netop hvad jeg også tænkte.

til resten: Jeg ville anbefale at lade være med at tænke så meget over udseendet. Dét vænner man sig til. Og erfaringsmæssigt så bliver selv den grimmeste køter et hjertensbarn. Det er sindet og egenskaberne du er nødt til at leve med, eller slåsse med, resten af hundens liv.

Og ja. Et forslag har jeg da: En race der ligner en brun lab, men som er lidt mindre/kna så kraftigt bygget: En sort eller en gul lab af alt andet end udstillingsavl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ahrost

Kan det måske være en blanding mellem vizsla og labrador? Synes bare en vizsla har væsentligt større ører end den på billedet. Men det kan selvfølgelig være fordi det er en hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det måske være en blanding mellem vizsla og labrador? Synes bare en vizsla har væsentligt større ører end den på billedet. Men det kan selvfølgelig være fordi det er en hvalp.

kunne det da sikkert.

Men det hjælper dig ingen steder hen, for hvis du vælger at købe en blanding, så får du akkurat ingen garantier for hvordan hunden kommer til at falde ud. Den kan falde ud til begge sider både udseendesmæssigt og sindsmæssigt.

Og vizla er i forvejen næppe det smarteste at begynde at blande med labrador.

Hvis det er labradorens sind og labradorens egenskaber du vil have, så er det en labrador du skal købe dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for svarene. Kender ikke alderen på hunden. Faldt bare over billedet på nettet, og synes det er en super flot hvalp.

Kender ikke så meget til de forskellige hunderacer, så det er super når folk skriver hvad de synes det ligner så jeg kan udvide min viden og måske finde en race der ligner hvalpen.

Synes en brun labrador er en rigtig flot hund (og med et dejligt sind), søger bare en hund der lige er en smule mindre end en voksen labrador. Er der nogen som har forslag til en race eller en blanding som ligner en brun labrador men som bare er en smule mindre?

På forhånd tak

hvis du godt kunne tænke dig en hund som en labrador bare mindre, aner jeg ikke hvilken hund det skulle være en labra dor er en labrador, hvis hunden ikke skal være så stor så tag en tæve, da de for det meste er mindre end en han:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites