Hop til indhold

Hund nummer to...


caro2001
 Share

Recommended Posts

Jeg synes I er stride overfor TS. Hun er 11 år. Hun opfører sig som sådan. Hun vil bare gerne have en hund. En sød en. Kildekritik er ikke noget 11 årige kan/magter. Træk vejret dybt og giv hende en chance.

 

Jeg tror en DSG eller en DSG blanding kunne være super. Min er et mix af springer spaniel og DGS. Der er også en herinde der har en lab/DGS, mener jeg.

TS skriver sprogligt som en ung voksen, men hun udtrykker en modenhed og en impulsivitet og parathed som en 6-8 årig.

Det kan godt vække mistanke...

Men bevares, det KAN da være en meget selvcentreret og "forkælet"? 11 årig.. Måske har hun været enebarn for længe..

 

Eller det er en ung fyr MK, der synes det er for sjovt det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 253
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

TS skriver sprogligt som en ung voksen, men hun udtrykker en modenhed og en impulsivitet og parathed som en 6-8 årig.

Det kan godt vække mistanke...

Men bevares, det KAN da være en meget selvcentreret og "forkælet"? 11 årig.. Måske har hun været enebarn for længe..

 

Eller det er en ung fyr MK, der synes det er for sjovt det hele.

*slam* Du husker lige, at der potentielt kan sidde en 11-årig ude på den anden side af skærmen ikk? En 11-årig, der faktisk kan blive rigtig ked af at læse sådan noget om sig selv?

 

Og så kan det da godt være, at vedkommende er en troll, men hvad hvis det ikke er??

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man hjælper da ikke nogen ved at opføre sig sådan der.

Jo, faktisk hjælper man den lille pige. Man viser hende med al ønskelig tydelighed, at anskaffelse af hund angår hendes forældre og ikke hende!

 

Det ville være anderledes hyggeligt, hvis hun fx gad lære den hund, som familien allerede har, at lave nogle tricks. Det var der tidligere en anden bruger, der foreslog. Så kunne pigen fortælle vidt og bredt om sit arbejde med hunden. DET ville være interessant at høre for alle. Det andet flagrepjank gennem samtlige racer er blot tidsspilde for alle parter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da...? Det er sgu da langt bedre at søge råd omkring hundekøb, hvis man ikke er inde i det i stedet for bare at suse ud og købe en. Det får alle andre hele tiden at vide, så hvorfor skal det være anderledes for en 11-årig?

Fordi en lille pige ikke KAN suse ud og købe en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

TS skriver sprogligt som en ung voksen, men hun udtrykker en modenhed og en impulsivitet og parathed som en 6-8 årig.

Det kan godt vække mistanke...

Men bevares, det KAN da være en meget selvcentreret og "forkælet"? 11 årig.. Måske har hun været enebarn for længe..

 

Eller det er en ung fyr MK, der synes det er for sjovt det hele.

 

Til det markerede:

Det er godt nok en meget hård og uforskammet tone, synes jeg

Jeg opfatter ikke TS som hverken selvcentreret, forkælet eller "enebarn for længe". Det var dog en arrogant og fordømmende holdning.

 

Jeg opfatter TS som en helt almindelig 11-12 årig, som er intereseret i hunde.

 

- Jeg har undervist mange børn og unge i folkeskolen, og TS har et helt normalt skriftsprog af en pige på 11 år. Fordi man hopper lidt rundt i racerne og forelsker sig i forskellige hunde, det gør altså ikke, at man behøver at være selvcentreret eller forkælet. Måske er det bare en helt almindelig måde at agere på når man er 11 år. - og enebarn for længe - hvad i alverden er det for en kommentar :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så tænker jeg desuden, at forældrene garanteret har helt styr på det med at anskaffe sig en hund.

Pigen her er bare interesseret og ivrig efter at finde ud af noget omkring de forskellige racer. Det betyder jo ikke, at forældrene vil købe en hvilken som helst hund uden at tænke sig om.

Derfor mener jeg godt, at man kan være søde og svare ordentligt på spørgsmålene, i stedet for at anklage pigen for at være flyvsk, forkælet og det der er værre - og hvis man ikke kan det, så kan man jo bare lade være med at svare i tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, faktisk hjælper man den lille pige. Man viser hende med al ønskelig tydelighed, at anskaffelse af hund angår hendes forældre og ikke hende!

 

Det ville være anderledes hyggeligt, hvis hun fx gad lære den hund, som familien allerede har, at lave nogle tricks. Det var der tidligere en anden bruger, der foreslog. Så kunne pigen fortælle vidt og bredt om sit arbejde med hunden. DET ville være interessant at høre for alle. Det andet flagrepjank gennem samtlige racer er blot tidsspilde for alle parter.

Nej, man gør sgu ikke. Der er aldrig nogen, der har fået ret meget ud af at blive kaldt umodne og uansvarlige. Det er godt nok ikke særlig konstruktivt.
Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi en lille pige ikke KAN suse ud og købe en hund.
Du kan da ikke helt alvorligt mene, at det er uansvarligt at søge info, for man ikke er gammel nok til at købe sin egen hund? Og du kan da ikke mene, at det giver andre fripas til at snakke præcis som de vil?

 

Det er en jungle at finde rundt i med alle de hunderacer der findes og hvis man slet ikke er inde i det overhovedet, kan det nok godt virke flagrende, når man smækker mange forskellige racer på bordet. Men man skal sgu da også lige lære det, inden man bare bliver stemplet som umoden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så tænker jeg desuden, at forældrene garanteret har helt styr på det med at anskaffe sig en hund.

Pigen her er bare interesseret og ivrig efter at finde ud af noget omkring de forskellige racer. Det betyder jo ikke, at forældrene vil købe en hvilken som helst hund uden at tænke sig om.

Derfor mener jeg godt, at man kan være søde og svare ordentligt på spørgsmålene, i stedet for at anklage pigen for at være flyvsk, forkælet og det der er værre - og hvis man ikke kan det, så kan man jo bare lade være med at svare i tråden.

 

Helt enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan da ikke helt alvorligt mene, at det er uansvarligt at søge info, for man ikke er gammel nok til at købe sin egen hund?

Du kan da ikke helt alvorligt mene, at det er det, jeg har givet udtryk for? At alder er en betingelse for tilladelse til at søge informationer?

 

Og du kan da ikke mene, at det giver andre fripas til at snakke præcis som de vil?

Heller ikke det har jeg givet udtryk for. Er der andre ting, som du gerne vil vide, om jeg IKKE mener?

 

hvis man slet ikke er inde i det overhovedet, kan det nok godt virke flagrende, når man smækker mange forskellige racer på bordet.

Når man kun er 11 år, så er man ikke inde i ret meget overhovedet, simpelthen fordi man endnu ikke har haft tid til at gøre sig særligt mange erfaringer, så det skal ikke bebrejdes pigen. Men det er ikke ordet, at det kan virke flagrende. Det er flagrende og tilmed ikke til gavn for nogen. Ikke engang for barnet, der blot flagrer videre til næste race.

 

Den lille pige leger og driver ønsketænkning, og min personlige mening er, at dette forum ikke er stedet for sådan noget. Hun er her ikke for at lære noget, for hun tager ingenting til sig. Hun er her for at sludre, og det kan hun meget bedre gøre med andre børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så tænker jeg desuden, at forældrene garanteret har helt styr på det med at anskaffe sig en hund.

Pigen her er bare interesseret og ivrig efter at finde ud af noget omkring de forskellige racer. Det betyder jo ikke, at forældrene vil købe en hvilken som helst hund uden at tænke sig om.

Derfor mener jeg godt, at man kan være søde og svare ordentligt på spørgsmålene, i stedet for at anklage pigen for at være flyvsk, forkælet og det der er værre - og hvis man ikke kan det, så kan man jo bare lade være med at svare i tråden.

 

Meget enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Der er da forhåbentligt ingen forældre, der køber en hund bare fordi deres datter kommer og siger, at hun vil have sådan en.

 

Det jeg er lidt grumpy over er, at pigebarnet kontakter nogle mennesker der efter store kvaler vælger at omplacere deres hund. Pigebarnet har så bare ikke lige clearet det med mor og far! Dét er ikke fair over for dem der står med en omplaceringshund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan da ikke helt alvorligt mene, at det er det, jeg har givet udtryk for? At alder er en betingelse for tilladelse til at søge informationer?

Jo, det mener jeg helt alvorligt. Jeg spørger, hvorfor det skal være anderledes for en 11-årig at søge informationer omkring hundehold, når nu alle os andre bliver opfordret til det hele tiden og du svarer, at det skal det, fordi 11-årige ikke bare kan gå ud og købe en hund. Hvis du ikke mener, at det handler om alderen og muligheden for at få hund, hvad mener du så?

 

 

Heller ikke det har jeg givet udtryk for. Er der andre ting, som du gerne vil vide, om jeg IKKE mener?

Nej tak.

 

 

Når man kun er 11 år, så er man ikke inde i ret meget overhovedet, simpelthen fordi man endnu ikke har haft tid til at gøre sig særligt mange erfaringer, så det skal ikke bebrejdes pigen. Men det er ikke ordet, at det kan virke flagrende. Det er flagrende og tilmed ikke til gavn for nogen. Ikke engang for barnet, der blot flagrer videre til næste race.

 

Den lille pige leger og driver ønsketænkning, og min personlige mening er, at dette forum ikke er stedet for sådan noget. Hun er her ikke for at lære noget, for hun tager ingenting til sig. Hun er her for at sludre, og det kan hun meget bedre gøre med andre børn.

Fuldstændig uenig. Der er masser af tråde herinde, hvor man kan sludre og der kan hun vel godt deltage. Så vidt jeg ved, er der også et par andre, der er en 12-13 år, så hvorfor man skal udelukkes, fordi man er 11, kan jeg ikke se.

 

Kan dog godt følge dig i, at TS kunne have lyttet lidt mere til de råd hun fik. Så der var alligevel noget vi blev enige om :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men Caro.. Prøv at sætte dig ned og lav en liste over hvad du godt kunne tænke dig i en hund og hvad du kan tilbyde den - og vær realistisk. Selv voksne mennesker kan "forregne" sig, når de skal vurdere hvor meget tid de vil bruge på hunden. Når den så er der og det er blevet hverdag, kan det lige pludselig være svært at nå det hele.

Så måske skal du lave en liste og så lige trække lidt fra i tiden, som du mener du kan bruge på hunden. Om nogle år skal du jo også starte i nogle større klasser, hvilket betyder flere lektier, fester osv. Så det er vigtigt at have en plan for hvad du gør, hvis du engang imellem får brug for at nogen hjælper dig med hunden.

Og udover det er der jo kommet en del andre forslag tidligere i tråden om hvad I bør overveje.

 

Når du så har brugt et par dage på at overveje det og tænke frem og tilbage, kan du vise dine forældre listen og så kan de sige, hvad de synes. Når I er blevet enige om noget, kan I for alvor gå i gang med det sjove og finde den race, der passer til jer :-D

Held og lykke med det og kom gerne ind og opdater :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget enig med Therese, og synes i øvrigt stadig ikke det er i orden, at der sidder en flok granvoksne kvinder og tromler et barn på den måde som det bliver gjort her.

 

Trådstarter, jeg håber ikke du er blevet skræmt helt væk af alle de negative indlæg og jeg håber at du finder den helt perfekte hund til dig og din familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget enig med Therese, og synes i øvrigt stadig ikke det er i orden, at der sidder en flok granvoksne kvinder og tromler et barn på den måde som det bliver gjort her.

 

Trådstarter, jeg håber ikke du er blevet skræmt helt væk af alle de negative indlæg og jeg håber at du finder den helt perfekte hund til dig og din familie.

 

HVIS det er et barn..... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

TS's hund har problemer med det ene ben og KAN ikke være aktiv ret længe af gangen....

 

 

Nu reagerede jeg på at hjun skrev han var doven.

Fordi han har et dårligt ben er det vel ikke ensbetydene med at han ikke kan holde til at gå en tur lave lidt lydighed eller tricks ? for forholder det sig sådan burde man nok overveje om han har livkvalitet.

 

Jeg har haft hunde med hd og gigt og en gammel knæskade alle som en har kunne lave noget , nej jeg har ikke kunne gå til agility ipo og lign. men de har nu alle kunne lave lydighed og lære tricks bare man tog hensyn til de skavanker de havde.

 

heler ingen der siger at de behøver at blive lige så aktive som sally er blevet, det var nu ment som eksempel. på at man sagtens kan rette op på den dovenskab som ts skrev han havde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Du er et barn, og opfører dig som et barn - og jeg tror at (visse) folk herinde, er trætte af at være støttepædagog. Du tager pis på en kvinde der står og har truffet en svær beslutning om at omplacere sin hund, og du spilder alles tid på at fare rundt i samtlige hunderacer der måler under 40 cm i højden.

 

Med hensyn til at læse og ikke læse hvad der står på internettet, så er det et koncept der hedder at forholde sig kritisk til kilder. Det er noget man lærer i skolen og med alderen.

 

Alene det faktum at du tager kontakt til en hundeejer med henblik på at købe deres hund, UDEN at have snakket med dine forældre, viser at du ikke er moden nok til at få din egen hund. Jeg synes VIRKELIG at du skal slette din profil, og så bede dine forældre oprette en i stedet.

 

Jesus.

 

Måske skulle du hellere slette din? Det er vist ikke TS som er mest barnlig her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det er vigtigt at have en plan for hvad du gør, hvis du engang imellem får brug for at nogen hjælper dig med hunden.

Therese, det er aldrig barnet i familien, der skal have hjælp med familiens hund. Hunden er og bliver forældrenes ansvar. Vi kommer længere og længere ud i noget rod, synes jeg. Jeg er i hvert fald ude af den tråd nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...