Hop til indhold

Sjove/pudsige hundenavne


Louisen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:5up: jeg var selv kommet frem til at det nok var dem, jeg arvede en masse gamle børne og ungdomsbøger efter min bedsteforældre, altså fra mine forældres barndom, og der var flere tykke-niels bøger imellem dem

 

Hvis du vil af med dem er jeg køber! Mange af mine gik nemlig til i en brand :(

Link til indlæg
Del på andre sites

DEr er RIGTIG mange der tror at Gracie hedder Crazy, og skør er hun ikke ligefrem, nok nærmere kedelig. Navnet udspringer af hendes kennelnavn Grace Kelly, og hun blev kaldt Gracy, da jeg fik hende som 1½ års. Ville have fundet på noget andet, men tiden gik og jeg vænnede mig til det. Valgte i stedet at lave lidt op på stavemåden.

Hendes kælenavn er Hubsi eller Hubbi - lidt fjollet lyder det, men det er en sammentrækning af Hundepigen, som til at starte med var hendes kælenavn.

Jeg er vild med sjove kælenavne til dyr, der dukker op uden man selv har bstemt dem. Alle mine dyr har sjove kælenavne jeg ikke bevidst har givet dem.:-D

 

Derudover kan jeg ikke komme i tanke om jeg har mødt hunde med sjove navne. Tænker lige.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh jo!

 

Jeg har så kommet i et hjem ved et ældre ægtepar, hvor manden var dement og fik hjælp til at komme i seng. Hustruen havde så en lille tibetansk spaniel, der hed pussy! Hun gik konstant og sagde 'kom så pussy! Lille pussy!'

Gæt lige hvilke associationer jeg hele tiden fik, når jeg hørte det navn:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh jo!

 

Jeg har så kommet i et hjem ved et ældre ægtepar, hvor manden var dement og fik hjælp til at komme i seng. Hustruen havde så en lille tibetansk spaniel, der hed pussy! Hun gik konstant og sagde 'kom så pussy! Lille pussy!'

Gæt lige hvilke associationer jeg hele tiden fik, når jeg hørte det navn:lol:

Associationer til en kat? :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katrine

Mine bedsteforældre havde en cain terrier ved navn Dick.

Fordi den var en tyksak som hvalp, og det betyder "tyk" på tysk. De var så ikke lige klar over betydningen på engelsk :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den yngste hedder Johna, det plejer at få en: hvad? Reaktion :mrgreen:

 

Elsker bare at dine piger er opkaldt efter store svedige basket ball-spillere! :klap:

 

mine tøser vil have at min hvalp skal hedde Bubber, det kom han ikke til, men min nye vil de så have skal have det navn. Det kommer han ikke til. Jeg står sku ikke på jagten og råber/kalder på Bubber, og så vil jægerne sku tro han render rundt derinde i remisen med BS.

 

Hvis der er noget, som vil kunne bringe sådan en flok ud af fokus, så må det dog være dét! :lol:

 

Tykke-Niels

 

Dét ville være et pudsigt (og sjovt) hundenavn!

 

Du kalder da bare den næste for BS. Så kan du stå og kalde på både Bubber og BS :blink: :lol:

 

Aaarj, skal der være Bubber, må der også være en general Dryptud! :5up:

 

 

 

Jeg får tit reaktioner på, at min hund er opkaldt efter miss Audrey Hepburn, men jeg synes jo, at hun har det mest bedårende navn ever. :hjerte: Og så hedder vi Auster til efternavn, så det hænder en sjælden gang imellem, at hun tituleres Au Au... (og det er næææsten aldrig i forbindelse med vild leg.. :pift:)

 

Min nabo havde en hvid Fransk bulldog-tæve, som hed Monster, og en mand i naboblokken har en ft. Springer Spaniel, som hedder Hardy. Han er opkaldt efter en fiskestang! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har kendt en labrador der hed lassie det var mere navn/race kombinationen der var lidt sjov

 

lassi betyder jo enligt bare "tøssen" der er det jo så det sjove nør man møder en colli DRENG der heder det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Hvis jeg skulle ændre min hunds navn, så ville han få navnet Gaddafi...! Eller et andet skørt navn!

 

Min datter fik lov til at vælge navn til vores hundehvalp. Hun valgte Siku ud af følgende: Namiik, ajoaraqoq, deser(hunden skulle have en Grl navn!)

 

Da jeg fik hunden med hjem, havde sælger kaldt ham FlayerFlay...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Jeg kender et kuld Broholmerhvalpe med navne efter Matador - der i blandt en FruMøghe, og Boldt, det er da lidt sødt :hjerte:

 

Vi har også et kuld med en Tvebak og en Tveskæg :o)

 

Derudover kan jeg komme i tanke om Fifa, Brumbas (som er en kæmpestor vildt flot sort Broholmer), Fridtjof, Ginnungagab (en fantastisk sød tæve), Bifrost, Tyr, Delle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...