Gæst bøvle Skrevet Juli 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2012 Vi var til det årlige tjek og vac. Der havde vores gamle hund på 12 år tabt yderligere 2kg. Fra februar, det havde han også fra juli sidste år og til feb. Så nu skal han tjekvejes igen om en mdr. Og jeg har sat ham op i foder, så må vi se om han har tabt sig igen eller om vi slipper med skrækken, for har han tabt sig, skal en blodprøve tages og undersøges om det er organerne der ikke rigtig vil mere, men jeg lokker ham til at spise op, og jeg syntes han er en glad og livlig hund, så det er nok ikke slemt;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Læs lige dit indlæg igen Men altså - jeg er jo i samme situation med Vinnie, og har lige fået taget hele batteriet af blodprøver. Venter stadig på svar. Lad os krydse fingre for at begge vore gamlinger har det godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Læs lige dit indlæg igen Men altså - jeg er jo i samme situation med Vinnie, og har lige fået taget hele batteriet af blodprøver. Venter stadig på svar. Lad os krydse fingre for at begge vore gamlinger har det godt Griner'n Hé hé.. Ja den var god, hvad hovedet er fyldt af....:slem: Hvor gammel er din nu? Og hvor lang tid siden er det du har fået taget prøvede? Vi har en laborant hos vores dyrlægen, så tager det vel ikke så lang tid ? Vi håber ikke det er ORGANERNE der er ved at sætte ud, vel, han skal da med på flere gode sommerferier:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Vinnie er kun lige knap 7 - men hun er jo GD, så har en lavere forventet levealder. Prøverne blev taget i torsdags. Dyrlægen sagde de skulle sendes til Tyskland. Har du tilfældigvis Kim Rasmussen som dyrlæge? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Næe det har jeg ikke, vi har dyrlægerne i Nysted, hvor er han dyrlæge? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Næe det har jeg ikke, vi har dyrlægerne i Nysted, hvor er han dyrlæge? Nakskov Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Kommer du da fra de kanter? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Kommer du da fra de kanter? Nej, overhovedet ikke. Har bare hørt at han skulle være ret god til hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Okay:-D jeg er også glad for min i Nysted:banan: super dygtig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Læs lige dit indlæg igen Men altså - jeg er jo i samme situation med Vinnie, og har lige fået taget hele batteriet af blodprøver. Venter stadig på svar. Lad os krydse fingre for at begge vore gamlinger har det godt Har du fået svar på blodprøverne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Griner'n Hé hé.. Ja den var god, hvad hovedet er fyldt af....:slem: Hvor gammel er din nu? Og hvor lang tid siden er det du har fået taget prøvede? Vi har en laborant hos vores dyrlægen, så tager det vel ikke så lang tid ? Vi håber ikke det er ORGANERNE der er ved at sætte ud, vel, han skal da med på flere gode sommerferier:hjerte: Jeg fik svar samme dag, faktisk efter en halv time. Min dyrlæge har et dyrehospital og ordner selv blodprøverne. Vi fik taget så sent som 16. juni. Har du mulighed for at give ham noget foder med mere fedt i? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Jep og er i gang, og nu er han begyndt at spise lidt mere, for det ser ikke ud til han nyder at spise, og som om han ikke kan spise op, men der lykkedes da, nok pga. De andre hunde ikke må få det. Håber da det bedste:x: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Jep og er i gang, og nu er han begyndt at spise lidt mere, for det ser ikke ud til han nyder at spise, og som om han ikke kan spise op, men der lykkedes da, nok pga. De andre hunde ikke må få det. Håber da det bedste:x: Det plejer også at virke her - der glider lige lidt mere ned hvis der står en i kø for at få resterne Jeg har fået svar - alt OK. Så det er bare med at få fyldt lidt brændstof på svesken:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Jeg har det samme problem med Molly. Hun spiser Ok, men taber sig, så vi skal også igang med blodprøver for organer og så en tandrensning. Hendes bagpart, der altid har været flot og muskuløs er nu smal. Men hun er stadig fint med på de over 2 timers ture, vi går et par gange om ugen. Og hun går stadig aktivt fremad på hjemvejen.Hun har stadig pzyke til at være flokkens dronning. Men ved godt, at pludselig så går det ned af bakke, så det er vigtigt at holde dem i god form og godt humør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Det plejer også at virke her - der glider lige lidt mere ned hvis der står en i kø for at få resterne Jeg har fået svar - alt OK. Så det er bare med at få fyldt lidt brændstof på svesken:-D Ej hvor godt, det er jeg glad for at læse:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Jeg har det samme problem med Molly. Hun spiser Ok, men taber sig, så vi skal også igang med blodprøver for organer og så en tandrensning. Hendes bagpart, der altid har været flot og muskuløs er nu smal. Men hun er stadig fint med på de over 2 timers ture, vi går et par gange om ugen. Og hun går stadig aktivt fremad på hjemvejen.Hun har stadig pzyke til at være flokkens dronning. Men ved godt, at pludselig så går det ned af bakke, så det er vigtigt at holde dem i god form og godt humør. Bailey har gigt og er ikke til de lange ture mere, men er stadig glad for at bade, så det gør vi ofte her om sommeren, men vi håber da også og tænker han nok skal komme sig, indtil andet er bevist:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Til Bøvle. Ja Molly er på mange måder en heldig hund, yderst aktiv, og altid positiv og glad. Hun tager da verden med lidt mere adstadighed end da hun var ung, men er mere i vigør end hendes kusine Laura på 9 år. Men muskelmasse svind bekymre mig da. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juli 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2012 Til Bøvle.Ja Molly er på mange måder en heldig hund, yderst aktiv, og altid positiv og glad. Hun tager da verden med lidt mere adstadighed end da hun var ung, men er mere i vigør end hendes kusine Laura på 9 år. Men muskelmasse svind bekymre mig da. Ja jeg tænker da også, at baileys muskelmasse er svundet en smule, men stort set, så klarer han sig rigtig rigtig godt, syntes jeg, for han er så glad og rørig, har dog lige en hund i pleje i en uges tid, og hun vil meget gerne humpe på ham, og det kan hans bagparti ikke klare, så jeg må holde øje med det ikke sker... Men det ville være surt hvis hans organer ikke vil mere nu når han er så frisk på mange andre områder, Han er jo trods alt 12år gammel,men nu må vi se hvad vægten siger:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret August 6, 2012 Rapporter Share Besvaret August 6, 2012 Skal til tjek på fredag, og det er ikke positiv vi kommer hjem med, tror jeg... Da han ikke har spist ret meget de sidste 14 dage, og de sidste to dage har han ikke spist eller drukket, og vil ikke have hverken med sovs eller pølse, jeg skal tvinge ham til skålen, hvilke der er meget uhørt... Hvis de spørger om vi har overvejet fremtiden for ham, tror jeg vil sige, at har ham ikke ondt, virker ikke sådan, så skal han ikke igennem en masse prøver og operationer den sidste tid han har tilbage... Hvad ville i gøre?:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret August 6, 2012 Rapporter Share Besvaret August 6, 2012 Jeg ville tvivle hver dag .. På om han har ondt, er mæt af dage osv.. Så jeg ville nok aflive lidt før andre.. Men har også set nogle frelle tilfælde hos min mor da hendes mand trak den alt alt for langt.. Fordi når hunden logrer med halen er den jo stadig glad? At den så ikke kunne rejse sig, hovedet var helt skævt og trykket osv det kunne han ikke se.. Den forrige havde kræft i munden og kunne ikke spise uden at det blødte helt vildt og det kunne han heller ikke se noget kvalitetsforværrende i.. Så jeg har lovet mig selv og min hund at så langt går jeg aldrig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret August 6, 2012 Rapporter Share Besvaret August 6, 2012 Jeg ville tvivle hver dag .. På om han har ondt, er mæt af dage osv.. Så jeg ville nok aflive lidt før andre.. Men har også set nogle frelle tilfælde hos min mor da hendes mand trak den alt alt for langt.. Fordi når hunden logrer med halen er den jo stadig glad? At den så ikke kunne rejse sig, hovedet var helt skævt og trykket osv det kunne han ikke se.. Den forrige havde kræft i munden og kunne ikke spise uden at det blødte helt vildt og det kunne han heller ikke se noget kvalitetsforværrende i.. Så jeg har lovet mig selv og min hund at så langt går jeg aldrig! Ja det er et pokkers dilemma. Hvis man tænker på mennesker, som er mætte af dage og beder om hjælp til at komme herfra, men ikke må på grund af lovgivningen, så burde det jo være "nemmere" med hundene, men problemet er, at de ikke selv kan sige, at de ikke har lyst til at være her mere, så man vil altid være i tvivl om man nu gør sin bedste ven en tjeneste eller "myrder" ham/hende. Hvor ville jeg dog ønske, at hunde kunne tale! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret August 6, 2012 Rapporter Share Besvaret August 6, 2012 Ja det er et pokkers dilemma. Hvis man tænker på mennesker, som er mætte af dage og beder om hjælp til at komme herfra, men ikke må på grund af lovgivningen, så burde det jo være "nemmere" med hundene, men problemet er, at de ikke selv kan sige, at de ikke har lyst til at være her mere, så man vil altid være i tvivl om man nu gør sin bedste ven en tjeneste eller "myrder" ham/hende. Hvor ville jeg dog ønske, at hunde kunne tale! Jeg tror egentlig ikke jeg ville være i tvivl om at beslutningen var rigtig når jeg havde taget den? Jeg tror godt vi ved hvornår.. I hvert fald i store træk? For ellers ville vi ikke overveje aflivning? Jeg er mere bange for at det skal gå for vidt.. Men dét er jo min holdning.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret August 6, 2012 Rapporter Share Besvaret August 6, 2012 Jeg tror egentlig ikke jeg ville være i tvivl om at beslutningen var rigtig når jeg havde taget den? Jeg tror godt vi ved hvornår.. I hvert fald i store træk? For ellers ville vi ikke overveje aflivning? Jeg er mere bange for at det skal gå for vidt.. Men dét er jo min holdning.. Ja man er nok ikke i tvivl, men det er en hård og svær beslutning, derfor søger man støtte og råd hos ligesindede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret August 6, 2012 Rapporter Share Besvaret August 6, 2012 Jeg tror egentlig ikke jeg ville være i tvivl om at beslutningen var rigtig når jeg havde taget den? Jeg tror godt vi ved hvornår.. I hvert fald i store træk? For ellers ville vi ikke overveje aflivning? Jeg er mere bange for at det skal gå for vidt.. Men dét er jo min holdning.. Jeg tror også det sker oftere, at folk tænker, at det fik for vidt end omvendt, men den dårlige samvittighed over at tage beslutningen vil nok altid være der lidt. Som en af vores venner sagde, da han havde været nede og tage afsked med sin hund; "Jeg tillod drab på min bedste ven". Nu har han det dog ok med beslutningen og ved at det var det rigtige. Det vidste han også med sin forstand dengang, men derfor gjorde det stadig ondt at sidde med sin elskede hund i skødet og være den, som havde taget beslutningen, selvom det var det rigtige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 6, 2012 Rapporter Share Besvaret August 6, 2012 Jeg tror man skal lade være med at se for meget på vægt og andre værdier og holde sig til at se på hvordan hunden har det. Men gu er det svært,.. for det første at gå og se på, men dernæst også at vurdere hvornår hunden har det så dårligt, at det vil være det rigtige at hjælpe den ud af situationen ved en aflivning. Det er bestemt ikke noget jeg misunder dig at du skal have hængende over dig, og vid at jeg håber på det bedste for jer, men desværre er det en del af dèt at have et dyr. Gid man kunne opleve den sidste del af ens hunds liv, først. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts