Hop til indhold

Kan man lære en gammel hund at akivere sig selv?


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Nåh ja, han stiller sig også altid LIGE foran tv'et :lol: Og kan stå der i laaaaaaang tid mens han stirrer. Han har godt regnet den ud, alligevel.

 

den kender vi også her :roll:tv.jpg

 

jeanette ellers er jeg meget enig med lagkagen, du bekymrer dig for meget :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor er det du ikke gider lege med hende, nu hun endelig er ved at finde initiativ? Sidder du ikke bare ved pc'en hele dagen alligevel og spiller spil?

 

Det gider jeg skam også, men hun vil ikke, når jeg prøver. Ruskeleg: slipper tovet, så snart jeg tænker på at røre det. Fange noget, som jeg gør levende: sætter sig og glor.

 

Sidder hun med noget i munden, slipper hun det, det sekund jeg rører ved det.. Det eneste hun vil er at nusse eller spise. Og jo, jeg nusser hende skam :-D

 

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal få lov til at lege med hende, når hun giver op, før jeg overhovedet når at gå i gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan reagerede hun på den der leg vi lavede med Johanna - dead or alive?

Du ved den hvor du sidder på¨gulvet med to ens stykker legetøj/sokker/reb, what ever og så rusker den ene. Bedst som i er i gang, så holder du op med at ruske og så rusker du ellers den anden, i den anden hånd.

Kunne hun lide den leg?

Det lærer hende nemlig at det er sjovt, når "du er i den anden ende" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker, at hvis hun ikke vil lege MEDmdig, så vil hun næppe heller lege uden dig :vedikke: begge mine leger rigtigt meget med legetøj, både hver for sig og alene.... Men de er jo også vilde med at lege med mig... Så tænker, at du først må lære hende at legetøj er sjovt, ved at lege MED hende...

 

Johna har haft meget svært ved at "turde" lege vildt med mig... Lidt for meget tøs og lidt for lidt terrier, åbenbart... Men det begynder at ligne noget efterhånden....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Først vil jeg lige undskylde de sene svar og de manglende svar, men jeg synes ikke app'en er særlig god, den springer indlæg over:fornaermet:

 

hvad med kastelege, så i ikke begge har fat i legetøjet på samme tid?

 

Jeg kan sagtens kaste, og hun så henter en eller to gange. Nogle gange 3-4 gange, jeg skal bare lære at vide, hvornår jeg skal stoppe, så vi ender på succes, for pludselig, så gider hun ikke hente den længere og sidder og ser ud til at have fået tæsk.

 

Hvad hvis DU bare leger med legetøjet alene? Og ignorerer Luna? Altså som i virkelig ignorerer hende.... ville hun så ikke blive liiidt nysgerrig alligevel?

 

Nej, faktisk ikke:genert: Ikke nok til at rejse sig og komme hen. Jo igen, den der sjældne gang imellem, hvor hun så tager røven på mig og vil det hele...

 

Hvordan reagerede hun på den der leg vi lavede med Johanna - dead or alive?

Du ved den hvor du sidder på¨gulvet med to ens stykker legetøj/sokker/reb, what ever og så rusker den ene. Bedst som i er i gang, så holder du op med at ruske og så rusker du ellers den anden, i den anden hånd.

Kunne hun lide den leg?

Det lærer hende nemlig at det er sjovt, når "du er i den anden ende" :mrgreen:

 

Åh den havde jeg da faktisk glemt. Den må jeg lige prøve igen. Åh der var altså en, der skulle have skrevet alle de øvelser ned. Jeg kan jo ikke huske fra næse til mund:genert:

 

Jeg tænker, at hvis hun ikke vil lege MEDmdig, så vil hun næppe heller lege uden dig :vedikke: begge mine leger rigtigt meget med legetøj, både hver for sig og alene.... Men de er jo også vilde med at lege med mig... Så tænker, at du først må lære hende at legetøj er sjovt, ved at lege MED hende...

 

Johna har haft meget svært ved at "turde" lege vildt med mig... Lidt for meget tøs og lidt for lidt terrier, åbenbart... Men det begynder at ligne noget efterhånden....

 

Jeg tror du har helt ret..

 

************************************************

 

Er det helt forkert af mig, hvis jeg ville lære det ind med klikkeren og guf?

 

Eller er det for dumt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, på legekurset sagde Johanna jo, at det skal man ikke gøre, fordi det så bliver en øvelse for hunden, som den "løser" for at få sin godbid, og ikke leg. :vedikke:

 

Argh ja.. For filan, jeg er håbløs.. Ville virkelig ønske, vi havde haft en skribent med til det kursus:genert:. Hvordan husker I alt det? Også det du var på for nylig... Æv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kn klares med mad, du gør sådan: du tar en gammel sok, fylder den halvt op med kattemad (det elsker hunde, men det skal være det med sovs), du binder en knude på sokken, og så går du ud med hende og leger trække-leg med hende (hun vil jo ikke lade dig få maden, vel?), du lader hende vinde, og så får hun maden i sokken (du lader hende selv få det ud af sokken), du gør det 5-10 gange (ikke samme dag), man over flere dage, og så vil hun jo forbinde det med noget godt:mrgreen:.

Håber det er til at forstå ellers spørger du bare ikk:klap:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kn klares med mad, du gør sådan: du tar en gammel sok, fylder den halvt op med kattemad (det elsker hunde, men det skal være det med sovs), du binder en knude på sokken, og så går du ud med hende og leger trække-leg med hende (hun vil jo ikke lade dig få maden, vel?), du lader hende vinde, og så får hun maden i sokken (du lader hende selv få det ud af sokken), du gør det 5-10 gange (ikke samme dag), man over flere dage, og så vil hun jo forbinde det med noget godt:mrgreen:.

Håber det er til at forstå ellers spørger du bare ikk:klap:.

 

Det tror jeg desværre ikke virker, hun leger ikke trække-leg. Men det skal da have et forsøg:-D Det kan jo være at det vil tricke lidt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg desværre ikke virker, hun leger ikke trække-leg. Men det skal da have et forsøg:-D Det kan jo være at det vil tricke lidt:-D

 

Tyson har heller aldrig rigtigt gidet trækkeleg, men vi lavede den der leg til et kursus (jeg puttede så frikadeller i sokken), og DET syntes han var sjovt, jeg skal love for, at han var tændt. :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg desværre ikke virker, hun leger ikke trække-leg. Men det skal da have et forsøg:-D Det kan jo være at det vil tricke lidt:-D

Ja det håber jeg også, vores var bare fuldstændig ligeglad med lege-tøj og nu elsker han det, og foresten når du mener hun virker intreseret så prøv at købe en nyt og sjovt legetøj (det vil jo bare gøre det lidt mere spænende:mrgreen: )

Held og lykke, jeg krydser fingre:x2:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson har heller aldrig rigtigt gidet trækkeleg, men vi lavede den der leg til et kursus (jeg puttede så frikadeller i sokken), og DET syntes han var sjovt, jeg skal love for, at han var tændt. :ivrig:

 

Så skal det da helt klart prøves:-D

 

Jeg har lige prøvet hendes to NO spil, eller dvs det andet er ikke et NO, men et billigt et købt i Netto. Den kan hun bare ikke hitte ud af... Dog Spin (mener jeg den hedder) er easy piecy.

 

Mm har godt nok ikke noget kattemad, men jeg har da et par dåser hundefoder, det må også kunne gøre tricket. Så skal jeg bare finde en gammel sok:lol: Ellers har jeg sådan et penalhus, som Sanne også har købt. Der kan sive saft ud, måske bare ikke så nemt at trække i:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige nono til klikker og guf - legen er jo en belønning i sig selv! Men hvis du fx bare ikke KAN få hende til at lege trækkeleg, så kan det selvfølgelig ende med, at du er tvunget ud i, at lave det til en øvelse... Ved Johna har jeg gået meget forsigtigt tilværks ... jeg er jo vant til en hund der bider sig fast i den anden ende af tovet og derefter sådan set kan svinges rundt i det.... Så med Karla leger jeg meget vildt - flår og hujer, "slår" hende osv... Hun ELSKER det...

 

Johna derimod har haft tendens til at slippe med det samme jeg tog fat i legetøjet (Dette skyldes nok hendes MEGET velindlærte slip-kommando, da hun stjal ALT som lille og tildels stadig gør :lol:)... Så her har jeg måttet gå meget langsomt frem, ved først bare at røre ved tingen, herefter tjatte til den når hun havde den i munden, så begyndte jeg at holde ved den og tilsidst kunne jeg begynde at lave modtræk...

 

Som du kan se herunder, begynder det at ligne noget, og jeg har med success brugt legetøj som belønning i et par træningsgange nu... Hvis du vil benytte legetøj som belønning, så gem gufferne HELT VÆK! Så der ikke er et alternativ...

553449_10151004433352054_165387290_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal det da helt klart prøves:-D

 

Jeg har lige prøvet hendes to NO spil, eller dvs det andet er ikke et NO, men et billigt et købt i Netto. Den kan hun bare ikke hitte ud af... Dog Spin (mener jeg den hedder) er easy piecy.

 

Mm har godt nok ikke noget kattemad, men jeg har da et par dåser hundefoder, det må også kunne gøre tricket. Så skal jeg bare finde en gammel sok:lol: Ellers har jeg sådan et penalhus, som Sanne også har købt. Der kan sive saft ud, måske bare ikke så nemt at trække i:hmm:

Du kan da bare købe et bare bilige sokker (de skal ikke være for tykke), jeg mener at kattemad lugter bedre (eller jeg synes nu det stinker, men det synes Mambo ikke), men mon ikke hundefodret virker, men hvis du vil bruge kattemad så er det bare at købe en omgang biligt noget;-) .

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det håber jeg også, vores var bare fuldstændig ligeglad med lege-tøj og nu elsker han det, og foresten når du mener hun virker intreseret så prøv at købe en nyt og sjovt legetøj (det vil jo bare gøre det lidt mere spænende:mrgreen: )

Held og lykke, jeg krydser fingre:x2:.

 

Haha jeg har en helt kasse fyldt med legetøj, som hun ikke gider, men jeg er så dum, at jeg køber det alligevel:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige nono til klikker og guf - legen er jo en belønning i sig selv! Men hvis du fx bare ikke KAN få hende til at lege trækkeleg, så kan det selvfølgelig ende med, at du er tvunget ud i, at lave det til en øvelse... Ved Johna har jeg gået meget forsigtigt tilværks ... jeg er jo vant til en hund der bider sig fast i den anden ende af tovet og derefter sådan set kan svinges rundt i det.... Så med Karla leger jeg meget vildt - flår og hujer, "slår" hende osv... Hun ELSKER det...

 

Johna derimod har haft tendens til at slippe med det samme jeg tog fat i legetøjet (Dette skyldes nok hendes MEGET velindlærte slip-kommando, da hun stjal ALT som lille og tildels stadig gør :lol:)... Så her har jeg måttet gå meget langsomt frem, ved først bare at røre ved tingen, herefter tjatte til den når hun havde den i munden, så begyndte jeg at holde ved den og tilsidst kunne jeg begynde at lave modtræk...

 

Som du kan se herunder, begynder det at ligne noget, og jeg har med success brugt legetøj som belønning i et par træningsgange nu... Hvis du vil benytte legetøj som belønning, så gem gufferne HELT VÆK! Så der ikke er et alternativ...

553449_10151004433352054_165387290_n.jpg

 

 

Du kunne lige så godt beskrive Luna der. Hun har også altid sluppet, inden jeg overhovedet når at tænke på at nøkke i tov, legetøj etc. Men sjovt nok kan hun godt holde fast på ting, når hun bærer noget hjem.

 

Og så en gang imellem kan vi godt lege liiidt ruskeleg, men det er lige så meget mig, der skal lære at læse hende, så jeg kan stoppe mens legen er god. Det synes jeg er meget svært

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja men det er jo bedst med nyt:roll: , men har du noget der ikke er pakket ud?

 

Næh men har noget gemt væk.

 

Det sjove er, at et pivdyr hun fik med, da jeg hentede hende for over 9 år siden, det kan for det meste få hende ud og løbe. Det er gemt væk, hun har det aldrig liggende til rådighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne lige så godt beskrive Luna der. Hun har også altid sluppet, inden jeg overhovedet når at tænke på at nøkke i tov, legetøj etc. Men sjovt nok kan hun godt holde fast på ting, når hun bærer noget hjem.

 

Og så en gang imellem kan vi godt lege liiidt ruskeleg, men det er lige så meget mig, der skal lære at læse hende, så jeg kan stoppe mens legen er god. Det synes jeg er meget svært

 

Det er også svært - især med ikke trække-glad hund. For tovet / bolden / pivedyret whatever... skal jo væk når det er ALLERSJOVEST, så kan man jo arbejde lidt videre på forventningens glæde og så serveres den igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...