Hop til indhold

Kommende Mastiff ejer, siger hej!


Cricht
 Share

Recommended Posts

Langt om længe fik vi idag svar fra opdrætter om at vi får en Mastiff tæve fra kuldet der blev født 7. juli 2012 - Og hold da op hvor vi glæder os!

 

Vores lille familie består indtil september kun af Cecilie på 24 år og min kæreste Thorbjørn på 25. Men vi glæder os til endelig at få opfyldt ønsket om en Engelsk Mastiff, så vores familie kan vokse sig lidt større!

- Og hvad er det nu man siger om mastiffen? "The Mastiff is like a bag of chips, you can't just have one!" (nu må vi se hvad tiden bringer for os :lol:)

 

Vi har stået på venteliste i næsten 8 måneder, fordi vi bare vidste at Mastiffen var den rigtige hund for os, og tjah.. så må man jo bare vente!

 

Jeg glæder mig til at læse en masse spændende indlæg, og til forhåbentlig at kunne få nogle gode råd, når vi nu for første gang siden barndommen skal have hund igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til og rigtig god fornøjelse med det kommende projekt "stor hvalp" :-D

Er tæven I skal have hvalp efter parret, scannet drægtig eller er hun nedkommet?

Hvilken farve skal I ha' og hvilket opdræt har I valgt?

 

Jaja, nysgerrig er man jo, men det er osse en fornøjelse at møde folk der rent faktisk har gjort et velovervejet hundekøb og som har haft viljen til at vente, skulderklap her fra!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tæven er skam nedkommet, den 07. juli kom der 8 fine hvalpe - 5 hanner og 3 tæver.. Hvoraf den ene tæve så ender hos os, jubii :lun:

 

Vi ved endnu ikke hvilken farve hvalpen bliver, men hvalpene der er født er en blanding af Fawn og Abricot, så det bliver ihvertfald en af de to!

 

Opdrætteren er Hugedogge i Østjylland. Skønt opdræt med masser af naturomgivelser og ren Mastiffkærlighed - Lige som vi ønsker at vores hvalp skal vokse op!

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til - jeg glæder mig voldsomt til at se billeder af jeres "lille" vidunder... Da min den yngste gik på hvalpehold var der en mastiff-unghund på holdet efter os (hvalpefortsætter)... Hold nu kæft, hvor var hun sød, hun hedder Martha og hendes "mor" er også bruger herinde, hun troede jo hun var ligeså lille som min Johna (som er en blanding af dansk/svensk og jack russell :lol: ) Når man er vant til så små hunde som jeg er, så er sådan en mastiff der laver lege-reje-hop altså lidt voldsom :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til - jeg glæder mig voldsomt til at se billeder af jeres "lille" vidunder... Da min den yngste gik på hvalpehold var der en mastiff-unghund på holdet efter os (hvalpefortsætter)... Hold nu kæft, hvor var hun sød, hun hedder Martha og hendes "mor" er også bruger herinde, hun troede jo hun var ligeså lille som min Johna (som er en blanding af dansk/svensk og jack russell :lol: ) Når man er vant til så små hunde som jeg er, så er sådan en mastiff der laver lege-reje-hop altså lidt voldsom :lol:

 

Jaa man skal nyde dem lige når man får dem, for de bliver jo lynhurtig store og vokser fra hvalpe "looket"

 

 

Vi glæder os helt ustyrligt til at se hende og hende søskende næste søndag! Forhåbentlig får vi taget nogen billeder af hende som jeg kan dele herinde ;-)

 

Men hvordan gør folk normalt herinde, når de løbende vil dele billeder osv med andre? Opretter en ny tråd hver gang, eller bruger man den samme, eller laver et fotoalbum eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaa man skal nyde dem lige når man får dem, for de bliver jo lynhurtig store og vokser fra hvalpe "looket"

 

 

Vi glæder os helt ustyrligt til at se hende og hende søskende næste søndag! Forhåbentlig får vi taget nogen billeder af hende som jeg kan dele herinde ;-)

 

Men hvordan gør folk normalt herinde, når de løbende vil dele billeder osv med andre? Opretter en ny tråd hver gang, eller bruger man den samme, eller laver et fotoalbum eller hvordan?

 

Det er helt op til dig :blink: men når vi venter hvalpe, så opretter vi som regel en tråd, der fx hedder hvalpens navn og så opdaterer vi hvergang vi har været afsted og taget nye billeder... når hvalpen så er kommet hjem, så opretter man som oftest nye tråde hver gang - hvis man har mange fine billeder man gerne vil vise, eller poster bare enkelt billeder i "Månedens billedtråd"...

 

Her kan du fx se min tråd, fra da jeg ventede hvalp sidst: http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/24793-karlas-lillesoster-johna.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt op til dig :blink: men når vi venter hvalpe, så opretter vi som regel en tråd, der fx hedder hvalpens navn og så opdaterer vi hvergang vi har været afsted og taget nye billeder... når hvalpen så er kommet hjem, så opretter man som oftest nye tråde hver gang - hvis man har mange fine billeder man gerne vil vise, eller poster bare enkelt billeder i "Månedens billedtråd"...

 

Her kan du fx se min tråd, fra da jeg ventede hvalp sidst:

 

Arh perfekt, tak for linket! Jeg må oprette en ny tråd når vi har været over og se hende første gang, her om en uge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-D

Glæder mig til at følge jer og den nye hvalp. Er jo lidt vild med store hunde. Indtil videre har vi her hjemme to bulldogger og en fransk mastiff.

 

/Mette

 

Tak! Ja vi har jo også et ømt punkt for de blide kæmper :hjerte:

 

Åh hvor skønt - er det både tæver og hanner?

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:

 

 

Hvor dejligt med lidt flere mastiff'er herinde:hjerte: - jeg er nemlig pænt i undertal:mrgreen:. Skønt at jeres drøm endelig er i hus! Kan godt forstå I glæder jer - kan kun varmt anbefale racen!

 

 

Tak tak for alle de søde velkomstner! :-D

 

Åh jeg må indrømme jeg har læst heeeele Marthas historie - Fra valget af opdræt til alle de skønne billeder af hende! Hvor er hun bare en smuk Mastiff - Det gør mig kun endnu mere utålmodig indtil vi får vores lille pige :lun:

 

Noget du synes vi bør være særlig opmærksom på når vi får hende? (ikke første gang nogen af os får hund, men første gang med en Mastiff dog)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak tak for alle de søde velkomstner! :-D

 

Åh jeg må indrømme jeg har læst heeeele Marthas historie - Fra valget af opdræt til alle de skønne billeder af hende! Hvor er hun bare en smuk Mastiff - Det gør mig kun endnu mere utålmodig indtil vi får vores lille pige :lun:

 

Noget du synes vi bør være særlig opmærksom på når vi får hende? (ikke første gang nogen af os får hund, men første gang med en Mastiff dog)

 

Det I skal være mest obs på med en mastiff hvalp er, den rigtige kost, ikke for meget motion/lange gåture, og så skal den ud og socialeres rigtig godt med andre hunde og mennesker, inden den bliver kønsmoden. Hvis I kan finde andre mastiff'er i nærheden hvor I bor, så aftal hundeleg med dem, for mastiff'er leger helt specielt sammen - det er skønt at se.

 

Uhhh bliver så spændende at følge jeres lille pige! Skal I over at besøge/se hende inden, I får hende hjem? Vi skal selv have nr 2 til november, bliver skønt med en mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det I skal være mest obs på med en mastiff hvalp er, den rigtige kost, ikke for meget motion/lange gåture, og så skal den ud og socialeres rigtig godt med andre hunde og mennesker, inden den bliver kønsmoden. Hvis I kan finde andre mastiff'er i nærheden hvor I bor, så aftal hundeleg med dem, for mastiff'er leger helt specielt sammen - det er skønt at se.

 

Uhhh bliver så spændende at følge jeres lille pige! Skal I over at besøge/se hende inden, I får hende hjem? Vi skal selv have nr 2 til november, bliver skønt med en mere.

 

Ja vi vil undersøge om der er nogen her på midtsjælland der har en Mastiff, og hvor hendes søskende skal bo hende, så man måske kunne mødes indimellem.

 

Hvor lange gåture snakker vi om i begyndelsen? 10-15 min?

 

Vi skal over og besøge hende på søndag, der fylder kuldet 3 uger! Uf hvor vi ser frem til det, det kribler i fingrene for at se alle de kære små hvalpe!

 

Vi drømmer også om på sigt at have 2-3 Mastiffer, der er bare noget specielt ved at have flere af dem, så det er en drøm for os!

 

Meeen nu starter vi lige med en 80 kgs hund af gangen :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi vil undersøge om der er nogen her på midtsjælland der har en Mastiff, og hvor hendes søskende skal bo hende, så man måske kunne mødes indimellem.

 

Hvor lange gåture snakker vi om i begyndelsen? 10-15 min?

 

Vi skal over og besøge hende på søndag, der fylder kuldet 3 uger! Uf hvor vi ser frem til det, det kribler i fingrene for at se alle de kære små hvalpe!

 

Vi drømmer også om på sigt at have 2-3 Mastiffer, der er bare noget specielt ved at have flere af dem, så det er en drøm for os!

 

Meeen nu starter vi lige med en 80 kgs hund af gangen :klap:

 

Vi er så heldige at bo tæt på vores opdrætter, så Martha får jævnligt leget med sine 2 søstre (den ene bor hos opdrætter og den anden på samme vej som opdrætter). Faktisk skal vi afsted i morgen til "hvalpeleg":mrgreen:. Ellers er Marthas bedste legekammerat Thyra, som er en jævnaldrende irsk ulvehund, som vi går til træning med. Store hunde lege nu en gang bedst sammen.

 

Selvfølgelig man skal jo starte et sted, og man anbefaler jo, at de skal være ca 2 år, inden næste hvalp kommer, så I har noget tid at nyde hende i, og mærke efter om I overhovedet ønsker mere end en.

 

Århhh hvor bliver det spændende at møde hende:lun: - ved I allerede hvilken af tæverne, som bliver jeres? Eller vælger opdrætter hende først ud til jer, når de er 6-7 uger?

 

Gåture skal i starten bare være, så hunden kan få gjort, hvad den skal og så lige få opsnuset lidt sladder - det bliver aldrig en race, som trives med at gå i flere timer. Tror måske Marthas turer var 15-20min i starten, men det var ikke så langt, for det tog noget tid, når man også skal snuse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak! Ja vi har jo også et ømt punkt for de blide kæmper :hjerte:

 

Åh hvor skønt - er det både tæver og hanner?

 

Vi har to bulldogger (han og tæve) og så Bordeauxen som er en han-hvalp på 12 uger.

 

Du får da lige lidt billeder af kræene.. Lidt stolt mor er man vel :oops:

Mig, Flo (10 mdr) og Hugo (12 uger)

293758_10150911120865976_510539103_n.jpg

Nelson (3 år)

399388_10150908625600976_1603945398_n.jpg

Hugo :hjerte:

406038_10150908626170976_215962225_n.jpg

Redigeret af missmette
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har to bulldogger (han og tæve) og så Bordeauxen som er en han-hvalp på 12 uger.

 

Du får da lige lidt billeder af kræene.. Lidt stolt mor er man vel :oops:

Mig, Flo (10 mdr) og Hugo (12 uger)

[ATTACH=CONFIG]90837[/ATTACH]

Nelson (3 år)

[ATTACH=CONFIG]90839[/ATTACH]

Hugo :hjerte:

[ATTACH=CONFIG]90838[/ATTACH]

 

Hov Mette, du snyder:fornaermet: - der mangler også et single billede af Flo:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har to bulldogger (han og tæve) og så Bordeauxen som er en han-hvalp på 12 uger.

 

Du får da lige lidt billeder af kræene.. Lidt stolt mor er man vel :oops:

Mig, Flo (10 mdr) og Hugo (12 uger)

[ATTACH=CONFIG]90837[/ATTACH]

Nelson (3 år)

[ATTACH=CONFIG]90839[/ATTACH]

Hugo :hjerte:

[ATTACH=CONFIG]90838[/ATTACH]

 

Årh hvor er de søde :lun: De ser bare rigtig dejlige ud! Og med ham på 12 uger må I da også have nok at se til :blink:

 

 

 

Vi er så heldige at bo tæt på vores opdrætter, så Martha får jævnligt leget med sine 2 søstre (den ene bor hos opdrætter og den anden på samme vej som opdrætter). Faktisk skal vi afsted i morgen til "hvalpeleg":mrgreen:. Ellers er Marthas bedste legekammerat Thyra, som er en jævnaldrende irsk ulvehund, som vi går til træning med. Store hunde lege nu en gang bedst sammen.

 

Selvfølgelig man skal jo starte et sted, og man anbefaler jo, at de skal være ca 2 år, inden næste hvalp kommer, så I har noget tid at nyde hende i, og mærke efter om I overhovedet ønsker mere end en.

 

Århhh hvor bliver det spændende at møde hende:lun: - ved I allerede hvilken af tæverne, som bliver jeres? Eller vælger opdrætter hende først ud til jer, når de er 6-7 uger?

 

Gåture skal i starten bare være, så hunden kan få gjort, hvad den skal og så lige få opsnuset lidt sladder - det bliver aldrig en race, som trives med at gå i flere timer. Tror måske Marthas turer var 15-20min i starten, men det var ikke så langt, for det tog noget tid, når man også skal snuse.

 

Hvor er I bare heldige at være i den situation! Tjah vi bor jo på midtsjælland og opdrætter i østjylland såå, der er et par timers kørsel hvis man skal besøge hinanden :vedikke: Men vi håber at finde nogen legekammerater til hende enten fra hvalpemotivationsholdet, eller på anden vis.

 

Vi har desværre ikke så mange i vores omgangskreds der har hund, men en af min kærestes kammerater har en engelsk bulldog tæve som vi vil prøve at introducere hende for på et tidspunkt. Og vores bagbo har en golden retriever på 6 måneder, så de må da helt sikkert også hilse på hinanden så de ved hvem det er der fiser rundt i den anden have :-D

 

Vi ved ikke hvilken tæve der er vores - der er 3 tæver i kuldet.. Vi har lavet en aftale med opdrætter om at vi venter til 6. uge ca, så personligheden kan matches lidt bedre til os.. Hvilket jeg faktisk synes er en rigtig god ide!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som en rigtig god ide, at tæven ikke er endeligt valgt ud endnu!

 

Nu behøves legekammerater jo heller ikke være mastiff'er, bare den lille får mødt en masse søde vovser, så bliver den helt sikkert glad:-D.

 

Der bliver arrangeret 2 årlige udstillinger i mastiff-klubben, og hvis man gerne vil møde andre mastiff-ejere og deres hunde, så er det en rigtig god lejlighed. Det bliver at være super hyggeligt! Kan anbefales:-D.

 

Har I planer om at råfodre eller give tørkost?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som en rigtig god ide, at tæven ikke er endeligt valgt ud endnu!

 

Nu behøves legekammerater jo heller ikke være mastiff'er, bare den lille får mødt en masse søde vovser, så bliver den helt sikkert glad:-D.

 

Der bliver arrangeret 2 årlige udstillinger i mastiff-klubben, og hvis man gerne vil møde andre mastiff-ejere og deres hunde, så er det en rigtig god lejlighed. Det bliver at være super hyggeligt! Kan anbefales:-D.

 

Har I planer om at råfodre eller give tørkost?

 

Ja vi synes også selv at det er bedre at se hvordan hvalpene udvikler sig, og så få den der passer bedst til vores familie og det vi ønsker. Umiddelbart har vi ingen planer om avl, udstilling og lignende, det er udelukkende en familiehund.

 

Vi vil helt sikkert møde op til de ting mastiff-klubben arrangerer, vi har allerede talt om at det må være så skønt at tilbringe en hel dag sammen med en masse mastiffer og møde en masse andre mastiff ejere :klap: Desværre er vi forhindret i at komme den 15. september, selvom det jo praktisk nok kun et en times køretur fra os ca :(

 

Vi har ikke rigtig talt så meget om råfodring, så jeg regner med at det bliver tørkost. Men måske primært fordi ingen af os ved så meget om hvad fordelene er ved råfordring. Min umiddelbare reaktion er at det er dyrere og mere besværligt hvis man også skal give korttilskud ved siden af osv. Men måske du kan fortælle os noget som vi ikke var klar over?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den kommede vaps! Der er noget over de Mastiffer! De har en kæmpe personlighed og så er de bare så smukke og majestætiske! Glæder mig til at se billeder af den lille prinsesse!

 

Tak! Der er bestemt noget over mastiffer! :lun:

 

Første billede af kuldet (billedet er kun lånt fra opdrætters hjemmeside, det er desværre ikke os selv der har taget det):

 

 

Yeti_hvalpe_2012_dag_1_008-800.jpg

 

Jeg skal nok sørge for tage billeder på søndag når vi skal derover og se hvalpene første gang, så kommer der stensikkert et par billeder herind af vores kommende lille trunte :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...