Hop til indhold

har jeres hunde nogle vaner de selv har fundet på ?


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

min gamle Racer har et par vaner , som han selv har fundet på og som han gennemfører helt på rutinen HVER gang vi skal ud at gå : først bliver madskålen undersøgt og slikket ren herefter er det gulvet i køkkenet der bliver undersøgt for evt mikroskopiske madrester

det kan være temmelig irriterende men hvis jeg skælder ud sker der ikke andet end at han bare gør det lidt hurtigere .... så jeg har efterhånden accepteret at han som 12 - årig godt må have nogle fikse ideer ...

Redigeret af anne-lise hansen
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke mine har nogle særheder - lige på det område ;-) Men min mors hund har nogle lidt underlige vaner. Han skal have mad i sin madskål altid. Hvis den er tom, skraber han i den, indtil den bliver fyldt op igen. Men han spiser ikke af skålen - han bærer en mundfuld foderpiller ind på gulvtæppet i stuen, og spiser dem der :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

female lysegrønne øyne!.jpgMin græske Nana var jo meget underernæret ved anskomst som vel 10 -12 ugers.Meget tynd og med blærebetændelse , fyldt med alskens orm og diarre. Hun lå altid i en uldplaid og sov og blev også tranporteret i stor plaid i klapvogn , når hun var med de andre hunde på engen.Hun kom i jan. 2005.

Nu er hun snart 8 år og sover altid under en dyne, også når natten er hed. Desværre vækker hun mig, hvis dynen glider af hende eller en anden hund ligger på den, så hun ikke selv kan komme under den. Om dagen kan hun godt hvile uden dyne over. Så jeg ville ønske at hun ikke havde denne vane, bliver stort set vækket mindst een gang /nat.

Billede fra den græske ø Chios, hvor man ikke kan se hvor mager hun er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Når vi skal ud og gå, skal Motor først gå ind i huset, gennem køkkenet og ud i baggangen og så ind i soveværelset. Så står han lige der et halvt minuts tid og kigger... og SÅ kan vi gå :vedikke::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis izzie får af vide at vi skal gå tur, så hopper hun gøende rundt og er helt fjollet. Men lige så snart hun får snor på så går hun i rundkreds indtil jeg får taget mig sammen til at få tøj på :lol: hvis man står i vejen blir man viklet ind i snoren fordi hun bare blir ved med at gå rundt og rundt og rundt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg står og vasker op, så sniger Silke sig ind bag mig... Og så lægger hun en eller to bolde lige bagved mig. Derefter går hun ud af køkkenet og lægger sig under spisebordet, der står ca 3-4 m bag mig.

Det er så meningen, at jeg skal "komme til" at skubbe til boldene så de triller hen i Silkes retning. Og hun skal så jage og fange dem.

Jeg skal bare fortsætte med at vaske op.

Og lidt efter kommer hun sniiiiigende igen... :mrgreen:

Vi kan nå at lege det samme 10-20 gange mens jeg vasker op. Ikke hver gang jeg vasker op som da hun var ung, men når Silke gider.

 

Hun har selv fundet på legen, og vi har leget den siden hun var hvalp. Selve ideen med at trille bolde til hinanden bruger hun også i andre sammenhænge. Hvis jeg sidder er egnet sted, eller hvis jeg er ved at støvsuge. Så er det tilladt at bruge støvsugeren som golfkølle osse.. Når jeg sidder på toilettet, så lægger hun sig i døråbningen og lægger bolden foran sig. Og så puffer hun forsigtigt til den med snuden, så den triller i min retning... Og så må jeg meget gerne sparke til den. Helst så den ryger ud af døren, hen over hovedet på hende. Så springer hun op -fra liggende stilling- og forsøger at fange bolden med begge forpoterne..

Når bolden er nedlagt, lægger hun sig igen med den foran snuden.... og giver den et forsigtigt puf... :lol: (mor skal da endelig ikke sidde der og kede sig)

 

Det er den samme leg. Den er bare tilpasset forskellige situationer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...