Hop til indhold

hvem der bare var hundeklipper.....


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg muligvis farvet af at have set billeder af omtalte hund. Muligt hun har knuder og trænger til børste og klip (intet af dette ses umiddelbart på billeder), men vanrøgtet synes jeg ikke, hun ser ud. Heller ikke pelsmæssigt. Let forsømt måske. Der synes jeg, at Charlottes tanke om at tale med ejerne om det er langt bedre end at smide en regning deres vej. Det gavner ikke hunden i længden

 

Jamen så er fordelen på din side idet jeg kun har beskrivelsen af mange filtre...

 

Har hunden mange filtre som trækker i huden, og det er min opfattelse, har den smerter ved bevægelse i de filtrede områder. Misrøgt vanrøgt, manglende vedligehold der er mange betegnelser, men grundlæggende er vi nok enige i at hunde ikke skal lide unødigt :-)

 

Jeg går ind for dialog, men også for at gøre noget, hvis denne dialog intet fører med sig og hvem ved om ikke en regning netop lige var det der skulle til? Uanset, hvis hunden blev klippet i bund af en dyrlæge, ville ejerne kunne starte helt forfra med at vedligeholde pelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De er på azorerne og ikke lige til at få fat på. De har heller ingen klipper, ved de en gang selv har klippet hende.

 

Hun er ikke steriliseret, hendes pels er bare strid i overpelsen (hvis det hedder sådan) jeg har givet hende lidt olie i mens hun har været her, i håb om den bliver lidt blødere.

 

Vi fik redt hende imens hun fik leverpostejsmad. Men det er for stort overgreb at skulle klippe. Bare vi rør ved knuderne er hun på vagt.

 

Fordi huden under er øm...

Jeg ved godt, vanrøgt mv. er skrappe ord, men vi ville falde i svime i forargelse, hvis vi så en hund med alt for stramt halsbånd, en halti som gnavede under øjnene, en hund med til stadighed ubehandlede sår osv. osv. osv.

 

Hvis vi selv gik med elastikker helt nede ved hårbunden ville vi synes det slemt og det er sådan filtre føles for en hund.

 

Kan I heller ikke klippe i knuderne med en saks?

Link til indlæg
Del på andre sites

De er på azorerne og ikke lige til at få fat på. De har heller ingen klipper, ved de en gang selv har klippet hende.

 

Hun er ikke steriliseret, hendes pels er bare strid i overpelsen (hvis det hedder sådan) jeg har givet hende lidt olie i mens hun har været her, i håb om den bliver lidt blødere.

 

Vi fik redt hende imens hun fik leverpostejsmad. Men det er for stort overgreb at skulle klippe. Bare vi rør ved knuderne er hun på vagt.

 

Hm.... Azorerne er da ikke langt væk, hvis man har en mobiltelefon... Hvis min hund blev passet mens jeg var på azorerne, så ville jeg da ikke slukke mobilen. Der kan da altid ske ting, som ejer skal tages med på råd om. Hvilken aftale har I f.eks. i tilfælde af sygdom?

 

En god hundeferiepasning er ikke noget, man sådan rager uklar med. Jeg er helt sikker på, at de både tilgiver opringningen og foreslår en frisør.

Det skulle da bare lige mangle andet..

 

Selvfølgelig er det ikke med deres gode vilje, at Jessie bliver afleveret i den stand til dig. De vil bare blive glade hvis du tager dig af problemet. Når det er så slemt, så ved de jo godt at den er helt gal.... Det har bare ikke haft tid inden de tog af sted..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men en kæmpe tak til Missing, bliver Jessie lagt i narkose i morgen og klippet ned. Det er rigtig slemt, og jeg kan næsten ikke vente med at se hende bevæge sig uden knuder..

 

Selv tak :kys: Hun trænger i den grad. Det var "rart" at få fingrene i hende selv og mærke, hvad der var at gøre med. For skindet bedrager helt sikkert med hende. Fordi overpelsen er glat, så ser man ikke alle de filtpuder, der er indenunder :( Det bliver rigtig godt for hende at blive filterfri, selvom hun nok ikke ligefrem bliver køn at se på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får billeder, ikke? Af en ikke så køn, men glad og lettet hund? :klap:

 

Jo det kommer i morgen, når hun er på benene igen.

 

Missing var så sød at give det er forsøg i dag, men Jessie har alt for ondt til det er fair overfor alle. Jeg havde håbet den lange pels kunne blive og dække for afklipningen, men det kan jeg vist godt glemme....:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige lidt af, hvad jeg fik i dag

 

et forben (den filt er klippet af nu)

 

forben.jpg

 

 

Oversiden af poterne...filtflager

 

filt.jpg

 

 

Bagbenene (og her vi måtte give op)

 

jessiebagben.jpg

 

 

Forpote:

 

jessieforpote.jpg

 

 

Men når man ser hende i helhed og på afstand, så ser man det ikke rigtigt

 

jessie1.jpg

 

Her er det ikke skindet, men pelsen der bedrager... Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal sige.:( Jeg ved det er det bedste for hende. Samtidigt med at jeg er rigtig ked af, hendes ferie hos os skal ende med narkose og total nedklipning. Hun er en skøn hund, og faktisk en skøn familie hun lever i, de har bare ikke tid og overskud....:(

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå :ae:

 

Vi klipper benene, maven og brystet ned først. Det skal klippes helt ned. Men kroppen kan formentlig klare med saks, så det er lidt længere (men skal klippes til, så hun ikke ligner en kommode på pindeben) Det bliver godt for hende - så er der også en mulighed for, at hun kan blive vedligeholdt fra bunden samt lære at blive håndteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: du gør det rigtige! Jeg har taget konsekvensen af, at jeg ikke orker pelsplejen (rent dovenskab fra min side), frem med trimmeren og klipper i bund, selvom de alle sammen synes trimmeren er væmmelig og skræmmende, første gang var det ren panik, så er de så glade for at slippe af med pelsen, at de står helt stille og får det overstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis har hun været glad i dag, også efter turen med saksen. Vi har været på en lang aftentur, hvor hun rullede sig i alt det høje græs. ;-) Luca har passet på hende siden vi kom hjem. Er spændt på hvad den gamle siger til hende som kortklippet!!!

 

Og jeg kan ikke sige det nok: Tak for du hjælper jessie !!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det er super hun bliver ordnet! Og ifølge billederne er der virkelig ingen anden vej udenom end den løsning I er kommet på.

 

Personligt syntes jeg bare hele baduljen skal af über alles. Det vokser ud igen og det er sommer (agtigt). Få det helt i bund, så familien kan komme på banen og have en chance for at følge med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Petrine siger, så ER det det rigtige. Hun havde rigtig ondt i dag. Det var der ingen tvivl om. Huden var spændt i filtertotterne og det var svært at se, hvor filt sluttede og hud begyndte :ae: Det bliver så godt for hende.

 

Som jeg har sagt flere gange - hunden har smerter når der er sådanne filtre og det tangerer vanrøgt selvom I ikke kan lide dette ord.

 

Det er rigtig dejligt at du hjælper Charlotte med at hjælpe Jessie, som bliver super lettet og glad bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde Jessie, som virkelig bare er SÅ flink! Synes stadig det er flot at vi overhovedet fik lov at rode sådan ved hende. Hun har ondt, er ikke vant til den slags håndtering, og vi var totalt fremmede.

 

jeg glæder mig rigtig meget til at høre hvordan det er gået i dag, og se billeder. Og endnu mere til at høre om i morgen når narkosen er helt væk og hun kan bevæge sig! er sikker på at hun vil danse rundt, ligesom når dyr kommer på græs om foråret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige lidt af, hvad jeg fik i dag

 

et forben (den filt er klippet af nu)

 

forben.jpg

 

 

Oversiden af poterne...filtflager

 

filt.jpg

 

 

Bagbenene (og her vi måtte give op)

 

jessiebagben.jpg

 

 

Forpote:

 

jessieforpote.jpg

 

 

Men når man ser hende i helhed og på afstand, så ser man det ikke rigtigt

 

jessie1.jpg

 

 

:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha en omgang. Jeg er vildt træt nu, så billeder må vente. Jeg skal lige have noget frokost og så en lille lur. Men i aften.

 

Det er gået godt, men Jessie er klippet helt kort. Hun var virkelig, virkelig filtret inde under al pelsen. Værst var det faktisk omkring anus, hvor der sad en knude fyldt med urin og afføring. Den har trukket sådan og været så ætsende, at hun havde et sår på indersiden af halen (oppe ved roden) Der var knuder inde i øregangen, benene var nærmest umulige. Det var noget med først saks, så karte og så trimmer, ellers måtte maskinen opgive. Mellem tæerne var der knuder fyldt med sand.

 

Personligt synes jeg hun er viiiiildt nuttet med det klip hun har nu, men jeg er også ret vild med "køterklip". Man kan ikke se, hun er en bearded, for skægget røg også. Den første vi mødte på gaden, da vi gik fra klinikken, udbrød også: Sikke en smuk hund :hjerte: Så helt skidt kan det ikke være, når man bare ikke tænker på, hvordan hun burde have set ud.

 

Vi klippede ca 1 kg pels, knuder, flåter og pinde af hende. Min hånd summer stadig lidt af trimmerbrugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha en omgang. Jeg er vildt træt nu, så billeder må vente. Jeg skal lige have noget frokost og så en lille lur. Men i aften.

 

Det er gået godt, men Jessie er klippet helt kort. Hun var virkelig, virkelig filtret inde under al pelsen. Værst var det faktisk omkring anus, hvor der sad en knude fyldt med urin og afføring. Den har trukket sådan og været så ætsende, at hun havde et sår på indersiden af halen (oppe ved roden) Der var knuder inde i øregangen, benene var nærmest umulige. Det var noget med først saks, så karte og så trimmer, ellers måtte maskinen opgive. Mellem tæerne var der knuder fyldt med sand.

 

Personligt synes jeg hun er viiiiildt nuttet med det klip hun har nu, men jeg er også ret vild med "køterklip". Man kan ikke se, hun er en bearded, for skægget røg også. Den første vi mødte på gaden, da vi gik fra klinikken, udbrød også: Sikke en smuk hund :hjerte: Så helt skidt kan det ikke være, når man bare ikke tænker på, hvordan hun burde have set ud.

 

Vi klippede ca 1 kg pels, knuder, flåter og pinde af hende. Min hånd summer stadig lidt af trimmerbrugen.

 

Nårh stakkels hund:cry: Har I været hos din dyrlæge, siden det er dig, der har ordnet klipningen? Tænker, når hun skulle i narkose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde Jessie, som virkelig bare er SÅ flink! Synes stadig det er flot at vi overhovedet fik lov at rode sådan ved hende. Hun har ondt, er ikke vant til den slags håndtering, og vi var totalt fremmede.

 

jeg glæder mig rigtig meget til at høre hvordan det er gået i dag, og se billeder. Og endnu mere til at høre om i morgen når narkosen er helt væk og hun kan bevæge sig! er sikker på at hun vil danse rundt, ligesom når dyr kommer på græs om foråret!

Anja jeg skylder dig en stor tak også!! Du havde et super tag på jessie. Hun var tryg hos dig. Tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha en omgang. Jeg er vildt træt nu, så billeder må vente. Jeg skal lige have noget frokost og så en lille lur. Men i aften.

 

Det er gået godt, men Jessie er klippet helt kort. Hun var virkelig, virkelig filtret inde under al pelsen. Værst var det faktisk omkring anus, hvor der sad en knude fyldt med urin og afføring. Den har trukket sådan og været så ætsende, at hun havde et sår på indersiden af halen (oppe ved roden) Der var knuder inde i øregangen, benene var nærmest umulige. Det var noget med først saks, så karte og så trimmer, ellers måtte maskinen opgive. Mellem tæerne var der knuder fyldt med sand.

 

Personligt synes jeg hun er viiiiildt nuttet med det klip hun har nu, men jeg er også ret vild med "køterklip". Man kan ikke se, hun er en bearded, for skægget røg også. Den første vi mødte på gaden, da vi gik fra klinikken, udbrød også: Sikke en smuk hund :hjerte: Så helt skidt kan det ikke være, når man bare ikke tænker på, hvordan hun burde have set ud.

 

Vi klippede ca 1 kg pels, knuder, flåter og pinde af hende. Min hånd summer stadig lidt af trimmerbrugen.

 

Kan ikke sige dig tak nok Ditte!!! Det var en slem omgang. Lugten sidder stadig i min næse.

Nu er jessie blevet en mynde lign hund! Billede er hvad jeg lige kunne overskue nu.

 

 

 

Hvor er hun fin nu :hjerte:

- og hvor er hun en heldig hund med så omsorgsfulde og beslutsomme hf'ere omkring sig :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...