Hop til indhold

lad være med at fodre trolle


Gæst kleo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Der er osse det ved det, at selv trolle er mennesker. Tit unge mennesker, der egentlig ikke er bevidste om hvad de har gang i. Netop ved ikke at blande sig i en trolletråd, så tror trollen jo, at den er uopdaget...

 

Så bliver det måske endnu skæggere, og så sker der endnu flere trollerier... Måske ude i andre tråde også.. De mest ondsindede går jo direkte efter at ødelægge en side...

 

Jeg ved ikke rigtig... Man kan nok ikke lave faste regler for hvad der er bedst..:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så opfatter man måske situationen forskelligt. Altså, hvad én person mener er en troll, er ikke nødvendigvis det samme som en anden mener er en troll. Det ser vi jo fx. tydeligt i tråden om hund nr. 2.

 

En troll vil jo altid forsøge at spille en rolle, der spiller de andre brugere ud mod hinanden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så opfatter man måske situationen forskelligt. Altså, hvad én person mener er en troll, er ikke nødvendigvis det samme som en anden mener er en troll. Det ser vi jo fx. tydeligt i tråden om hund nr. 2.

Hvis kun de mindre mistroiske (pænt ment!) svarer og de mere mistroiske undlader at svare, vil det hurtigt vise sig, om en troll er på spil eller ej. For så er det ikke skægt mere for en troll, der jo netop ønsker lidt fest i gaden.

 

Tror jeg nok. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Synes I der er mange af den slags tråde herinde? Jeg ser dem simpelthen ikke...

Jovist, ser jeg mange tråde hvor jeg tænker "oh nooooes, det skulle du aldrig have skrevet", f.eks. når nogen påstår at deres tavleløse lab er formel 1 :-D Men altså, jeg ser der mere som uvidenhed end bevidst provokation. Jeg er sikkert naiv :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm nå? Synes da vi har set nogle herinde, der bare lavede en masse fis og ballade :-)

 

Jaa.. Og hvad sker der, når en troll laver "fis og ballade" i en seriøs tråd? Jo, nogen brokker sig, og andre tager trollen i forsvar.

 

Og trollen kan læne sig tilbage og følge slagets gang. Når gryden går af kog, så kan h*n hurtig få pustet til ilden igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis kun de mindre mistroiske (pænt ment!) svarer og de mere mistroiske undlader at svare, vil det hurtigt vise sig, om en troll er på spil eller ej. For så er det ikke skægt mere for en troll, der jo netop ønsker lidt fest i gaden.

 

Tror jeg nok. :blink:

 

I teorien ja... Men det er jo ikke sådan, at trollen så kryber ned under sin sten og dør. Næ. den kan søge over i andre tråde. Og hvis man så skal gøre som du siger, så vil "de mere mistroiske" jo blive jaget ud af den ene tråd efter den anden.. DET er da også en fed trollesport.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaa.. Og hvad sker der, når en troll laver "fis og ballade" i en seriøs tråd? Jo, nogen brokker sig, og andre tager trollen i forsvar.

 

Og trollen kan læne sig tilbage og følge slagets gang. Når gryden går af kog, så kan h*n hurtig få pustet til ilden igen.

Mente nu bare, at der nogle gange komme nogen ind, der bare skriver en masse sort snak, som egentligt kan være ganske underholdende til tider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaa.. Og hvad sker der, når en troll laver "fis og ballade" i en seriøs tråd? Jo, nogen brokker sig, og andre tager trollen i forsvar.

 

Og trollen kan læne sig tilbage og følge slagets gang. Når gryden går af kog, så kan h*n hurtig få pustet til ilden igen.

 

Så du mener også, at man skal lade være med at kommentere, hvis man har mistanke om, at TS er en troll??? :engel:

 

 

 

Jeg synes heller ikke, at jeg er stødt på ret mange af den slags brugere herinde, men jeg er vist også en af dem, som ikke tænker "troll", før en bruger virkelig folder sig ud. Jeg kan da huske et par stykker, som for mit vedkommende har været ret tydelige, og nåede da også at blive irriteret over deres adfærd, men værre har det da heller ikke været...

Link til indlæg
Del på andre sites

I teorien ja... Men det er jo ikke sådan, at trollen så kryber ned under sin sten og dør. Næ. den kan søge over i andre tråde. Og hvis man så skal gøre som du siger, så vil "de mere mistroiske" jo blive jaget ud af den ene tråd efter den anden.. DET er da også en fed trollesport.. :mrgreen:

Måske til en start, men hvis det bliver så galt, så vil mistroen nok hurtigt sprede sig. Igen - tror jeg nok. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

I teorien ja... Men det er jo ikke sådan, at trollen så kryber ned under sin sten og dør. Næ. den kan søge over i andre tråde. Og hvis man så skal gøre som du siger, så vil "de mere mistroiske" jo blive jaget ud af den ene tråd efter den anden.. DET er da også en fed trollesport.. :mrgreen:

 

Man kunne jo også vælge at ignorere vedkommendes indlæg..... Jeg kan altså virkelig ikke se det store problem. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kunne jo også vælge at ignorere vedkommendes indlæg..... Jeg kan altså virkelig ikke se det store problem. :vedikke:

Jeg ved ikke, om vi har trolle eller ej. Men HVIS vi har, så ER det da et problem, for sådanne personager ønsker kun ballade og ufred. Og det kan da i længden godt karakteriseres som en slags problem?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Tak for linket..

 

I et link på den side er der ca. 20 forskellige definitioner på trolls...

--Måske har vi mødt sådan her en, eller noget, der ligner:

 

 

The Pretend-novice: Has an agenda to push but pretends to not to

understand arguments against said agenda in order to push the agenda further. By

appearing to be a new user, she can get away with combativeness without

appearing aggressive or hostile and can always excuse any poor arguments as

ignorance or genuine inquiry.

 

 

Det er fra en debat fra 2006. Der må bestemt være sket noget siden. I dag er trolls yngre end de var dengang. Og der findes endnu flere forskellige udgaver..

Det er såmænd nok en fase som børn og unge mennesker gennemgår inden de føler sig som ligeværdige medlemmer af debatfora..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke, om vi har trolle eller ej. Men HVIS vi har, så ER det da et problem, for sådanne personager ønsker kun ballade og ufred. Og det kan da i længden godt karakteriseres som en slags problem?

 

Jeg er enig i, at det kan være meget forstyrrende for et forum, hvis nogen kun er derinde for at skabe splid, men som Kleo skriver, så kan man jo lade være med at svare, hvis man tror, at man har at gøre med en troll? De to (mener jeg) trolls som jeg har haft den tvivlsomme fornøjelse af her på forum, er da forsvundet lige så hurtigt, som de dukkede op.

 

Det kan som sagt godt være, at jeg bare ikke gennemskuer folk, men jeg er på den anden side heller ikke super blank, så hvis der er trolls nu, er de enten meget diskrete, eller også har jeg bare ikke læst deres indlæg. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i, at det kan være meget forstyrrende for et forum, hvis nogen kun er derinde for at skabe splid, men som Kleo skriver, så kan man jo lade være med at svare, hvis man tror, at man har at gøre med en troll? De to (mener jeg) trolls som jeg har haft den tvivlsomme fornøjelse af her på forum, er da forsvundet lige så hurtigt, som de dukkede op.

 

Det kan som sagt godt være, at jeg bare ikke gennemskuer folk, men jeg er på den anden side heller ikke super blank, så hvis der er trolls nu, er de enten meget diskrete, eller også har jeg bare ikke læst deres indlæg. :rolleyes:

Det kan godt være, at jeg er superblank, for jeg kan slet ikke mindes to trolle? Jeg har nok som sædvanlig været uopmærksom et øjeblik.

:klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være, at jeg er superblank, for jeg kan slet ikke mindes to trolle? Jeg har nok som sædvanlig været uopmærksom et øjeblik.

:klovn:

 

Der var en fyr med en husky, som var herinde for en kort bemærkning. Han skrev meget uforstående og var bla. stærk modstander af IPO. Vist nok uden egentlig at vide hvad det går ud på. :lol: Han var kendt af nogle hf'ere fra andre fora.

 

Og så var der en fyr med en kamphund for omkring et år siden, som heller ikke holdt sig tilbage...

 

Det er så bare dem, jeg kan huske. Der har så været nogle frøkener med ringe kommunikationsevner, men synes virkelig, det er svært at gennemskue, om folk tager pis på én, eller om de er oprigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...