Hop til indhold

Negle for lange eller ej?


Stefano Fava
 Share

Recommended Posts

:( Ville lige prøve selv igen her til morgen, om jeg kunne nappe en negl inden hun blev irriteret. Nu stikker hun af fra mig, og gemmer sig pt. under sengen. :( Føler mig så ond lige nu, dyrlæge here i come. Skal jeg være opmærksom på noget specifikt vedr. bedøvende sprøjte? Må hunden spise op til osv? Har ikke kunne få fat i min dyrlæge endnu.
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

 

[ATTACH=CONFIG]91856[/ATTACH]

Takkeskalde herfra.

Elsker takkeskaller.

 

Prøv at spørge din dyrlæge, om ikke hun kan give hunden en beroligende sprøjte. Der er ingen grund til rigtig narkose, tror jeg - bestemt. Du kan også være hurtig og spørge dyrlægen, om du må prøve at klippe lidt selv, så hun kan vise dig, hvordan det er nemmest - og du kan komme over din skræk for at klippe. Så kan du bedre selv holde kløerne vedlige selv. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
:( Ville lige prøve selv igen her til morgen, om jeg kunne nappe en negl inden hun blev irriteret. Nu stikker hun af fra mig, og gemmer sig pt. under sengen. :( Føler mig så ond lige nu, dyrlæge here i come. Skal jeg være opmærksom på noget specifikt vedr. bedøvende sprøjte? Må hunden spise op til osv? Har ikke kunne få fat i min dyrlæge endnu.

 

Det kommer an på hvornår du får en tid - men generelt betyder en beroligende sprøjte ikke så meget. Og har hun spist morgenmad og du har tid kl. 11 f.eks. så er den morgenmad stort set passeret.

De kan være trætte i nogle timer efter og behøve at sove - så hun skal bare sove rusen ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg skrev, kom Ninja ikke i narkose da hun fik klippet sine klør. Hun fik beroligende og smertestillende, men var groggy resten af dagen. Hunden skal møde op fastende, for hvis den kaster op kan den kvæles i det halvfordøjede foder.

 

 

Og ja, i langt de fleste tilfælde kan hunden afledes hvis man er to, og hvis man kan finde ud af at klippe negle, OGSÅ når de er sorte.

 

Vi har desværre ødelagt det for os selv, ved at komme til at klippe for langt et par gange, og Ninja har skreget som en stukket gris hver gang. Én gang har vi gjort det på den 'hårde måde' ved simpelthen krampagtigt at holde fast på hende, og det endte med en markering på min hånd, og SÅ stoppede vi.

 

Vi har også forsøgt med godbidder og alverdens tålmådighed. Det var meget op og ned hvor godt det gik, men efter endnu engang at have klippet ind i nerven (hvor jeg seriøst ikke havde klippet mere end et par milimeter) besluttede vi os at få det ordnet under beroligende, og derefter prøve at holde dem nede med en fil.

 

 

Stefano, jeg ved ikke hvor du bor, men på Landbohøjskolen gav i lidt under 500kr. for det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hader negleklip. Nok fordi jeg før havde en cavalier med fryglelig kraftevoksende negle , eller også en fodstilling, hvor de ikke blev slidt som på mine andre hunde. Så jeg fik dr dyr til det, ofte førhen for en 50er til kagekassen.

Da jeg ofte cyklede med dem havde ingen lange negle, men nu skal de indimellem klippes.

Jeg har taget mig sammen og netop bestilt denne neglesliber, så håber den virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke få fat i dyrlægen.. >_<

Kan jeg ikke prøve at fortælle, at dyrlægen jeg var inde ved var meget behagelig og dygtig - men at hun måske har overset at min hund har for lange negle, som jeg har fået pointeret derefter og så få et evt. tilbud? :slem: heh.. 500kroner ville jo være møgbilligt, og det kan jeg fint klare kontant. Men dyrlægen tager jo knap 500 for at gå ind i deres "kontor" her ved ALSIA? Eller tager de ikke konsultationgebyr, hvis de ved hvad der skal laves?

 

Min regning fra den 03.07 var på:

410kr(øjenundersøgelse - fik også en fucithamic vet. med)

205kr(sundhedseftersyn,revac. hundesyge mv. duramune dappi+l vet, utensilier, miljøomkostninger mv). Før moms, men stadig billigt, og kan se konsultation ikke er på regningen? :P Troede jeg ellers alle betalte?

 

Min mor skal betale "indgang" hver gang en rotte skal aflives/tjekkes(ja hun er en rottemor i bogstavlig forstand).;)

 

 

Ullah; Skal selv HELT KLART have en vinkelsliber selv, min hund siger intet til jeg piller ved neglene så længe jeg ikke hiver i dem. :) Tror ikke det bliver svært, når først neglene har været klippet og eventuel ømhed er gået væk, eller blevet bedre. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke få fat i dyrlægen.. >_<

Kan jeg ikke prøve at fortælle, at dyrlægen jeg var inde ved var meget behagelig og dygtig - men at hun måske har overset at min hund har for lange negle, som jeg har fået pointeret derefter og så få et evt. tilbud? :slem: heh.. 500kroner ville jo være møgbilligt, og det kan jeg fint klare kontant. Men dyrlægen tager jo knap 500 for at gå ind i deres "kontor" her ved ALSIA? Eller tager de ikke konsultationgebyr, hvis de ved hvad der skal laves?

 

Min regning fra den 03.07 var på:

410kr(øjenundersøgelse - fik også en fucithamic vet. med)

205kr(sundhedseftersyn,revac. hundesyge mv. duramune dappi+l vet, utensilier, miljøomkostninger mv). Før moms, men stadig billigt, og kan se konsultation ikke er på regningen? :P Troede jeg ellers alle betalte?

 

Min mor skal betale "indgang" hver gang en rotte skal aflives/tjekkes(ja hun er en rottemor i bogstavlig forstand).;)

 

 

Ullah; Skal selv HELT KLART have en vinkelsliber selv, min hund siger intet til jeg piller ved neglene så længe jeg ikke hiver i dem. :) Tror ikke det bliver svært, når først neglene har været klippet og eventuel ømhed er gået væk, eller blevet bedre. :)

 

Nu kender jeg ikke ALSIA, men ved at det også blev så billigt på Landbohøjskolen, fordi vi ikke betalte for en konsultation. Altså vi kom og de vidste præcis hvad der skulle gøres, og derfor slap vi for at betale for konsultation, så det kan da meget vel være :-D

 

 

Og så synes jeg da også at det er lidt for dårligt at en dyrlæge ikke kommenterer på hundens negle hvis de er for lange. Det er da en del af 'tjekket', og de må da om nogen vide hvor slemt det kan gå med hunde, som ikke får trimmet negle ?

 

Så synes klart du burde få et tilbud :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hader negleklip. Nok fordi jeg før havde en cavalier med fryglelig kraftevoksende negle , eller også en fodstilling, hvor de ikke blev slidt som på mine andre hunde. Så jeg fik dr dyr til det, ofte førhen for en 50er til kagekassen.

Da jeg ofte cyklede med dem havde ingen lange negle, men nu skal de indimellem klippes.

Jeg har taget mig sammen og netop bestilt denne neglesliber, så håber den virker.

 

Jeg fik en i julegave sidste jul og er ikke nået til at bruge den endnu. Pelle går fuldstændig i spagat af lyden, sikkert fordi en gæst lige skulle starte den og sætte den hen til hans snude :evil: og der har ikke været overskud til at gøre noget ved det. Men jeg ved, den er effektiv har jo set Løwchens fotos..

 

Bortset fra det søger jeg en ORDENTLIG hundeneglefil med grove korn. Som det er nu bruger jeg diverse fodfile til mennesker, men selv de er for fine i kornet og bliver slidt, inden de når at få taget noget videre.

Jeg købte en fil hos dyrlægen, men den er ikke til noget som helst :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

En af grundende til min egen vægring er, at jeg har så meget slidgigt i fingrende, at mine fingre ,eller en del af dem er meget skæve og ikke ordenligt fungerende. Dog kan jeg godt bruge sakse til pelspleje med forsigtigtig , uden at klippe i hunden. Så¨jeg tør ikke stå og fumle med negleklip. Og mine de fleste er vant til elklipper og hårtørrer.

Så håber det bliver ren sofahygge. jeg bruger også ofte en neglefil efterfølgende, har en fra dyreforretning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg betaler aldrig for konsultation ved negleklip. Hvilket er lidt vildt i betragtning af, at vi bruger gooood tid til at få Taiki ind i rummet, op på bordet, spise lidt godbidder, hyggesnakke før og efter, goooood tid på først at forlade klinikken når han er rolig og glad igen.

 

Uden beroligende osv. betaler jeg 150 kroner for at få klippet hans klør og vi er sgu nok 30 - 45 minutter om det. Det kan jeg sagtens leve med. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

(null)

På div. hjemmesider der sælger ting til kunstige negle kan du købe ret grove file. Hvis du bor i nærheden af en neglesalon er det måske værd at kigge ind og se om de har den fil du søger. :-)

Jeg tænker at en grit 80 er udmærket til formålet. Er du heldig, har de måske en slidt fil der alligevel skal ud :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

På div. hjemmesider der sælger ting til kunstige negle kan du købe ret grove file. Hvis du bor i nærheden af en neglesalon er det måske værd at kigge ind og se om de har den fil du søger. :-)

Jeg tænker at en grit 80 er udmærket til formålet. Er du heldig, har de måske en slidt fil der alligevel skal ud :o)

 

Ej tak skal du have :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man kigger i værktøjsafdelingen og finder en Dremel til ordentlige penge, så findes der jo et utal af forskellige muligheder for file, både grovkornede og mindre grove.

Det tror jeg, at jeg ville kigge efter, hvis jeg overvejede at slibe neglene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik en i julegave sidste jul og er ikke nået til at bruge den endnu. Pelle går fuldstændig i spagat af lyden, sikkert fordi en gæst lige skulle starte den og sætte den hen til hans snude :evil: og der har ikke været overskud til at gøre noget ved det. Men jeg ved, den er effektiv har jo set Løwchens fotos..

 

Bortset fra det søger jeg en ORDENTLIG hundeneglefil med grove korn. Som det er nu bruger jeg diverse fodfile til mennesker, men selv de er for fine i kornet og bliver slidt, inden de når at få taget noget videre.

Jeg købte en fil hos dyrlægen, men den er ikke til noget som helst :-(

 

 

Denne her bruger vi pt, og den tager altså en god del af neglen, hvis man har lidt tålmodighed:

 

http://www.matas.dk/matas-keramisk-fodfil

 

 

Oppe i enden kan der tages en lille metalfil ud, og den er virkelig effektiv.

Dog skal man huske at skylle den, når man har brugt den, for lige at få neglestøvet ud af kornene så den er klar til næste gang.

 

 

Vi har også købt en elektrisk neglefil, og den have Ninja bestemt heller ingen fidus til :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne her bruger vi pt, og den tager altså en god del af neglen, hvis man har lidt tålmodighed:

 

Matas Keramisk Fodfil - Matas Webshop

 

 

Oppe i enden kan der tages en lille metalfil ud, og den er virkelig effektiv.

Dog skal man huske at skylle den, når man har brugt den, for lige at få neglestøvet ud af kornene så den er klar til næste gang.

 

 

Vi har også købt en elektrisk neglefil, og den have Ninja bestemt heller ingen fidus til :roll:

 

Sådan en har jeg! Og så tænkte jeg at jeg ville prøve, men nikki stak af så snart hun så den???? Hvordan i alverden kunne hun vide, at jeg ville pille ved hendes negle igen? :S Jeg gik seriøst ind med filen, uden at stresse eller se ond ud... Tager så en håndfuld godbidder, fodrer nikki et par og lader hende snuse til filen igen og igen... Efter lidt tid, tænker jeg "nu skal jeg prøve, virk upåvirket"...

 

Jeg holder hendes pote forsigtigt, filen rører en negl OG NIKKI HOPPER OP I ET HYL og snapper ud i luften til den anden side af hvor jeg sidder?? Hvad skal det betyde? :( Fik seriøst et chock, jeg rørte kun neglen og hun var ret rolig indtil neglefilen rører neglen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i øvrig ikke bestil dyrlægetid endnu, kan ikke beslutte mig. Fik læst mig frem til at min dyrlæge er det dårlige valg. :( (alsia augustenborg). Men da jeg ikke har bil, syntes jeg det er lidt langt at køre i bus med en bedøvet(skæv) hund. (bor ca. 40km fra Gråsten, hvor der ligger en god dyrlæge).

Har du undersøgt om der er en dyrlæge i relativ nærhed der kører ud? Det koster selvfølgelig lidt mere, men er måske en løsning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm kunne da være en mulighed. :) Godtager gråsten mon en eventuel afdragsordning? Har ikke 3-4000 kontant nu, men kan sagtens ligge 500-1000(måske). :) Vil i al fald ringe til Gråsten og fortælle om mit problem i morgen, og så må jeg se. :)

 

Tænker her ved kørsel.. :P Havde en vagtlæge fra gråsten ude for ikke alt for lang tid siden(vedr. furunkulose).. Der kostede kørsel en god sjat penge, men har forlagt regningen og har glemt prisen på kørsel. :S Total var omkring 2000..

Redigeret af Stefano Fava
Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. hyleriet, så tror jeg altså at hun "bare" er gammeldags hysterisk.

Hun har luret at du stopper med dit foretagende, når hun vræler op, stikker af, snapper, osv. Og derfor opper hun konflikten for at slippe.

 

Du skal beslutte dig for hvor meget hun skal tage røven på dig.

Hjemme hos mig havde den hund fået klippet negle på alle fire ben, om hun ville det eller ej :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må jeg blankt erkende at jeg ikke har læst hele tråden, så muligvis jeg kommer til at gentage en andens råd.

 

Min den store har heller ikke været begejstret for negleklipningen. Det er 100% min fejl, hun har kulsorte negle og jeg har fra start været panisk for at klippe for langt og gået til det med usikker hånd. Det er hurtigt blevet en ubehagelig ting, hvor hun skulle holdes og bestikkes for at samarbejde, senere gjort værre af at jeg i min paniske iver for at få det overstået, HAR klippet for langt og gjort hende ondt.

 

Min gode veninde kom med et fantastisk råd, der vendte vores negleklipning fuldstændigt for os. Hun foreslog mig, at skære neglen over langsomt med negleklipperen, i stedet for at lave et hurtigt klip ved hvert negl. Det kræver en god skarp(!) negleklipper, da du med en sløv klipper vil mase den, og dermed gøre skade på din hund.

 

I løbet af få uger, fik jeg opøvet en fin lille øvelse, som går ud på at min hund selv tilbyder mig sin pote og holder den i min hånd, imens jeg langsomt trykker klipperen igennem neglen. Efter hver negl vanker der en godbid, og hun tilbyder igen poten, og sådan fortsætter det.

 

Det hurtige "klip" har åbenbart været for meget for hende, og måske været ubehageligt eller føltes voldsomt. Det langsomme tillader en helt anden ro fra mig og det smitter af på hende.

 

Det er ikke sådan hun knus-elsker negleklipningssituationen i dag, men hun gør det frivilligt og med meget lidt modvilje. Godt støttet op af at JEG også har fået det bedre med situationen, efter der er kommet mere ro på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den idé var måske ikke så tosset endda. Stefanos hund vil dog ikke engang have at han bare kigger på poten... Men til andre er det da en virkelig god idé.

Har du et billede af den negleklipper og hvor du har købt den?

Købte den i Herning sidste år :hmm: Kan sgu ikke engang huske mærket, måske Tholo?

 

Men hun skal have klippet negle igen inden længe, så kan jeg da få manden til at filme og lægge ind. Fordi så kan jeg prale af hvor langt vi er kommet, samtidigt med at jeg illustrerer hvad jeg mener. Ja? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...