Hop til indhold

Hvilken en passer til os/mig?


caro2001
 Share

Recommended Posts

Umiddelbart tænker jeg at ingen af dem passer sammen med din lab, da den vil være for voldsom overfor dem. De racer du har nævnt er fx mest til løbelege, hvor en lab er mest til brydelege og er en del mere "voldsom" i det hele taget. Kender flere bordere, og de er i hvert fald ikke glade for store voldsomme hunde.

 

De fleste Labber jeg har mødt/kender, holder nu også meget af løbeleg. Men de er til gengæld ikke så glade for hyrdelege... :blink:

 

 

Hvorfor skal den nye hund kun bo sammen med den anden hund i 6 år? Hvad sker der mon om 6 år???

 

Mon ikke der sker det, at Caro muligvis flytter hjemmefra og tager hunden med???

 

Ih hvor begynder jeg at blive irriteret. Synes gennemgående, at der er en rigtig nedladende tone overfor TS. I stort set alle de tråde hun opretter, er der nogen, som synes at de skal give udtryk for, at hun/familien er på det gale spor mht deres beslutning om at få hund nummer to. Er det fordi, hun ikke kan give igen, at man puster sig op overfor en 11-årig pige?

 

Familien har besluttet, at de skal have en hund mere til næste år. Lad nu være med fortsat at give udtryk for hvad I mener, er det mest rigtige, og hold jer fra Caro2001s tråde, hvis de generer jer. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du vil ha dsg og løbe agility, så vil anbefale dig at tænke over str. Ment på den måde, at du skal prøve at finde en som enten kommer til at ligge tæt på max målet indenfor lille str (34,99 cm) eller en god str mellem. Det kan godt blive et problem hvis du ender med en hund på fx 35 cm eller lige over, da du/I så skal løbe mod hunde op til 42,99 cm, plus at hunden så rent fysik kan have svært ved at klare højden på springene. En jeg kender har en hund på lige præcis 43 cm, og den har virkelig svært ved at klare højden :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil ha dsg og løbe agility, så vil anbefale dig at tænke over str. Ment på den måde, at du skal prøve at finde en som enten kommer til at ligge tæt på max målet indenfor lille str (34,99 cm) eller en god str mellem. Det kan godt blive et problem hvis du ender med en hund på fx 35 cm eller lige over, da du/I så skal løbe mod hunde op til 42,99 cm, plus at hunden så rent fysik kan have svært ved at klare højden på springene. En jeg kender har en hund på lige præcis 43 cm, og den har virkelig svært ved at klare højden :-(

Tak for info:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror nu ikke man skal være så bange for at få en d/s der ender i mellemklasse (bare se Amoccas hunde). D/s er jo lette i bygning og kan let springe mellem højde. Dertil er mellem-klassen altid mindre end klasse lille (færre konkurrenter). Vi har lige fået en dværgpuddel og selv om vi regner med den bliver lille klasse, så kan den også blive mellem. Det er ikke nødvendigvis en ulempe. Jeg tror det er værre hvis man har en mellem-klasse hund og den så bliver stor-klasse hund pga alle border collierne. De er svære at hamle op med.

 

Jeg synes også en d/s lyder som den helt rette hund for jer! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hvorfor ikke en Dansk/Svensk gårdhund - uden blanding?

Alle vil jo nok sige at deres race er bedst, men min Dsg er altså bare den kæreste.

Har desuden mødt flere voksne og de er fantastiske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke en Dansk/Svensk gårdhund - uden blanding?

Alle vil jo nok sige at deres race er bedst, men min Dsg er altså bare den kæreste.

Har desuden mødt flere voksne og de er fantastiske.

Altså det er fordi at jeg og resten af min familie ikke synes så godt om dens udseende, men jo vi kunne da godt leve med det.

Dette er slet ikke for at være ond!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu lyder jeg nok lidt "kloge-åge", men udseenet er knap så vigtigt. Hellere få en go, nem hund, som kan falde til/passe ind i familien og de arbejdsopgaver den får.

 

Jeg synes vældigt godt om hunde, der har udseende efter slædehundene. Dog vil jeg aldrig anskaffe mig sådan en hund til min familie. Den vil slet ikke passe ind i hverken mit eller min families liv.

 

Vælg en hund efter jeres familie og hvilke opgaver den skal løse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu lyder jeg nok lidt "kloge-åge", men udseenet er knap så vigtigt. Hellere få en go, nem hund, som kan falde til/passe ind i familien og de arbejdsopgaver den får.

 

Jeg synes vældigt godt om hunde, der har udseende efter slædehundene. Dog vil jeg aldrig anskaffe mig sådan en hund til min familie. Den vil slet ikke passe ind i hverken mit eller min families liv.

 

Vælg en hund efter jeres familie og hvilke opgaver den skal løse :-)

Ja jeg ved det!

Men jeg er altså også blevet forslået en dsg-blanding

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Nu har vi snakket med en adfærdpsygolog (tror jeg nok det hedder, men han ved i hvertfald en hel masse om hunde og hunderacer) og han kender Mambo, har set ham lege osv. han forslog disse racer:

Dansk Svensk gaardhund

Löwcen

Shetland sheepdog (var den allerførste han nævnte)

Japansk spids (sådan en er der også på hundetræningsholdet, og Mambo og Bimmer (som han hedder) fungere fint sammen der oppe, de leger tit sammen der oppe)

 

Hvad siger i til disse racer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart er det meget forskellige hunde han har anbefalet jer så det forstår jeg ikke helt... Er jeg labrador meget forsigtig? for ellers forstår jeg ikke shetland sheepdogen de kan være en del forsigtige og leger ikke som labradors...

 

Jeg er stadig for dansk svensk gårdhund..

Jep Mambo er meget forsigtig.

 

Han sage detsuden også kromfohrländer, den glemte jeg lige

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lululolabu

Hvid schweizisk hyrdehund er extrem nemt og lærer virkelig hurtigt. Jeg lærte min (første) hund den 2. dag jeg havde hende: sit, læg dig og giv pote. Det der med højre/venstre pote lærte hun i løbet af 1 uge, det er rigtig praktisk for når jeg cykler/rider og hun løber ved siden af (med el. uden snor) ved hun allerede i forvejen hvornår og hvilken retning hun skal dreje så hun ikke bliver trampet ned af hesten eller kørt ned af cyklen ^^

Måske er det bare hende eler racen selv? Hun lærte at blive på et bestemt sted og at gå på sin plads bare sådan, uden at jeg faktisk lærte hende det.

Hun kunne alle tricks (også at tigge/rulle rundt) allerede med 4 måneder og mestrer alle Agility forhindringer (undtagen den der vippe) nu med 7 måneder. kan springe op til 70cm nu uden at røre ved forhindringen og 110cm hvis hun springer på forhindringen og ned igen (fandt ud af det ved et uheld) hun kan ikke lide dybt vandt men elsker at ege i vandpytter of gå i dybere vand hvis jeg går med, så jeg tror det kommer endnu. Hun kan godt svømme og plasker hellere ikke med forpoterne men går ikke selv i dypt vand så hun behøver at svømme.

Hun er mellemangt-/kort-håret så hvis hun nu får lysttil at gå i vandt så er hun os lettere og der er ikke så mange, lange hår derhjemme.

Hun underkaster sig også og racen selv har en talent til at have respekt for ejeren og hele dens familie uden at have lært det. For eksempel kan jeg stikke hånden imellem og maden når hun er allerede er begyndt at spise. Så går hun et skridt tilbage og sætter sig, det har jeg adrig lært hende, men hendes søskende gør det samme.

 

Tæver er i det hele bedre end hanner til Lydighed, fordi de kommer helt klart ikke til at løbe væk eller at blive ukonzentreret bare fordi en tæve er i løbetid.

Bare min mening ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvid schweizisk hyrdehund er extrem nemt og lærer virkelig hurtigt. Jeg lærte min (første) hund den 2. dag jeg havde hende: sit, læg dig og giv pote. Det der med højre/venstre pote lærte hun i løbet af 1 uge, det er rigtig praktisk for når jeg cykler/rider og hun løber ved siden af (med el. uden snor) ved hun allerede i forvejen hvornår og hvilken retning hun skal dreje så hun ikke bliver trampet ned af hesten eller kørt ned af cyklen ^^

Måske er det bare hende eler racen selv? Hun lærte at blive på et bestemt sted og at gå på sin plads bare sådan, uden at jeg faktisk lærte hende det.

Hun kunne alle tricks (også at tigge/rulle rundt) allerede med 4 måneder og mestrer alle Agility forhindringer (undtagen den der vippe) nu med 7 måneder. kan springe op til 70cm nu uden at røre ved forhindringen og 110cm hvis hun springer på forhindringen og ned igen (fandt ud af det ved et uheld) hun kan ikke lide dybt vandt men elsker at ege i vandpytter of gå i dybere vand hvis jeg går med, så jeg tror det kommer endnu. Hun kan godt svømme og plasker hellere ikke med forpoterne men går ikke selv i dypt vand så hun behøver at svømme.

Hun er mellemangt-/kort-håret så hvis hun nu får lysttil at gå i vandt så er hun os lettere og der er ikke så mange, lange hår derhjemme.

Hun underkaster sig også og racen selv har en talent til at have respekt for ejeren og hele dens familie uden at have lært det. For eksempel kan jeg stikke hånden imellem og maden når hun er allerede er begyndt at spise. Så går hun et skridt tilbage og sætter sig, det har jeg adrig lært hende, men hendes søskende gør det samme.

 

Tæver er i det hele bedre end hanner til Lydighed, fordi de kommer helt klart ikke til at løbe væk eller at blive ukonzentreret bare fordi en tæve er i løbetid.

Bare min mening ;)

 

Ville egentlig ikke foreslå et barn at få en schæfer, hvid eller ej......

 

Og hvad er det for noget *biiiiiiip* med at den underkaster sig???

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...