Hop til indhold

nogen der kan anbefale gode hjemmesider?


Gæst malenehansen
 Share

Recommended Posts

Gæst malenehansen

hej :)

 

jeg skal på udkig efter en labrador hvalp som jeg skal have til december.

jeg synes ikke rigtig jeg kan finde gode hjemmesider hvor jeg kan kigge rundt.

jeg er studerende og har derfor ikke forfærdeligt mange penge men jeg søger efter en hvalp til omkring 4000-6000 kr.

er der nogen der kan anbefale nogle gode hjemmesider? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til den pris, er det tavleløse og det er vel oftest folk der får et "det kunne vel nok være hyggeligt"-kuld. Jeg tror ikke de har hjemmesider. Men der er masser af retriverhvalpe til salg til den pris, så du kan sagtens finde en.

Hvorfor ikke spare de sidste par tusind sammen til en tavlehvalp, så kan du hygge dig med at sammenligne hjemmesider, tale med opdrættere og alt det andet skønne ved at vælge en hvalp:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Til den pris, er det tavleløse og det er vel oftest folk der får et "det kunne vel nok være hyggeligt"-kuld. Jeg tror ikke de har hjemmesider. Men der er masser af retriverhvalpe til salg til den pris, så du kan sagtens finde en.

Hvorfor ikke spare de sidste par tusind sammen til en tavlehvalp, så kan du hygge dig med at sammenligne hjemmesider, tale med opdrættere og alt det andet skønne ved at vælge en hvalp:-D

 

Enig.

Stamtavle-labber kan du finde på ::::::: DRK Labrador Hvalpeliste - Tlf.: 48 71 26 11 :::::::

Priserne kan selvfølgelig variere, men du må forvente at de starter ved 6.000 og slutter omkring de 9.

 

Hvis du skal finde uden stamtavle, så er der bl.a. Nyt og brugt, køb og salg på DBA - Danmarks største handelsportal, GulogGratis.dk - GulogGratis.dk og Gipote.dk - racehunde / hunde til salg - hvalpe til salg

Link til indlæg
Del på andre sites

og så er jeg personligt ved at være en anelse træt af den hvalpeliste.

 

Det er kun de opdrættere der vil betale for det, der sår på den. Og det er dælme ikke alle der vil dét.

 

Man kan godt finde en tavle-lab til 6k. Men det kræver du gør noget forarbejde for at finde en fornuftig lab til dén pris. Og det gør det sådan set også selvom den koster 8k.

 

 

 

Hvad forventer du at få, eller spurgt på en anden måde: Hvad vil du have?

Hvorfor lige en lab?

Har du været ude at se labber både på udstilling, såvel som i brug på prøverne? SNakket med folk begge steder? Undersøgt hvor vidt et begreb "labrador retriever" rent faktisk ér?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenehansen

mange tak for jeres svar :)

 

jeg har været på udkig efter lab i over et halvt år men priserne har været været en forhindring indtil i går hvor jeg fandt en på dba.dk.

 

jeg behøver ikke en med stamtavle, men jeg kigger efter om forældrene fejler noget. jeg ved godt at det er bedst at købe en med stamtavle men jeg har intet imod at det bliver uden :)

 

jeg har altid villet have hund siden jeg var barn men havde desværre ikke mulighed for det før nu.

grunden til at det skal være en lab, er fordi den race er den eneste der har ramt mig så dybt ind i hjertet og forstå mig ret, jeg synes at alle hunde er fantastiske, men labben er en dejlig familie hund som er rolig og super dejlig og en god første-gangs-hund :) jeg har undersøgt meget om labben men dog har jeg ikke været på udstilling.

jeg har passet mange labber mange gange og jeg læser om det så jeg ikke er på bare bund når jeg henter den :)

jeg synes bare ikke at bøger giver nogle særlige gode svare omkring feks.

 

1- hvor ofte skal en hund i bad om måneden og hvilken temperatur vandet skal have?

2- hvor ofte skal den have klippet neglene om måneden?

osv...

 

bøgerne fortælle dig hvad du skal gøre for at pleje din hund osv, men de fortæller desværre ikke hvor ofte ca. det skal gøres :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Så spørger jeg lidt undrende.. har du mødt en stor laborador hvalp og unghund. For dem vil jeg betegne som alt andet end rolige.

Har kun mødt en laboradorunghund, der var rolig og den var også valgt ud fra at moderens temperament er sådan.

Jeg troede selv, at laboradorer var søde, rolige, gode familiehunde. Indtil jeg mødte dem som store hvalpe og unghunde.

 

Jeg synes der er meget arbejde med en laborador, før man har en god, rolig laborador og det skal man ville.

Til gengæld får man også en fantastisk hund, hvis man gider lægge arbejdet i den, de første 3 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenehansen

ja selvfølgelig har jeg mødt hvalpe og unghunde :) jeg elsker når de er legesyge.

 

det er jo et stort ansvar at anskaffe sig hund og man skal tænke sig godt om inden man anskaffer sig en men for for mig er det en glæde at opdrage hunde og den største glæde er at opdrage min egen :)

 

du har ret i at hvis man arbejder hårdt nok så får man en fantastisk hund

 

hellere opdrage den fra hvalp end at bryde dårlige vaner senere hen ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så spørger jeg lidt undrende.. har du mødt en stor laborador hvalp og unghund. For dem vil jeg betegne som alt andet end rolige.

Har kun mødt en laboradorunghund, der var rolig og den var også valgt ud fra at moderens temperament er sådan.

Jeg troede selv, at laboradorer var søde, rolige, gode familiehunde. Indtil jeg mødte dem som store hvalpe og unghunde.

 

Jeg synes der er meget arbejde med en laborador, før man har en god, rolig laborador og det skal man ville.

Til gengæld får man også en fantastisk hund, hvis man gider lægge arbejdet i den, de første 3 år.

 

Mit lille bæst er i hvert fald langt fra "stille og rolig".

Der er fuld fart på. Og det er der nu også stadig på hendes mormor ...

 

Men det kommer helt an på hvilke linjer man vælger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes lige jeg vil nævne at hvis du køber hos en af de mere seriøse steder med tavle, så får du også en "hotline" hvor du kan ringe og skrive til dem med alverdens spørgsmål efterfølgende (Jeg ved ikke hvordan det er med hunde købt i den blå avis og sådanne steder). Og tro mig, som første gangs hundeejer kommer der masser af spørgsmål, hvor det er rart at kunne ringe til en der kender hvalpen rigtig godt.

 

Vi har i hvert fald brugt vores "hotline" rigtig meget med vores labrador hvalp, så jeg taler af egen erfaring. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenehansen

jeg er selv i gang med at tabe mig så motion er en vigtig del af min hverdag,hvilket jeg kan have tilfælles med min kommende hund :)

det jeg vil med min lab er at ligge og hygge på sofaen, gå dejlige ture og udforske nye steder, at den bliver social med andre hunde og mennesker, at lege med den udenfor, oplevelser hvor den er med, pleje den :) der er mange ting :)

 

sunde forældre i den forstand at forældrene ikke lider af nogle sygdomme osv.

jeg behøver ikke en stamtavle for at have en hund og det er lige meget om jeg er studerende eller ej så betyder det ikke noget for mig.

så længe at jeg får den tjekket hos dyrlægen og ved den er sund og rask så er jeg glad :)

får den en sygdom eller noget jamen så må man tag det med for hunden kan jo ikke gøre for det.

 

nu er det så min tur til at være nysgerrig :)

hvorfor spørger du mig om alle de her spørgsmål? skal du også have hund ? :)

 

det er rigtigt at det kommer an på hvilke linjer man vælger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lab uden tavle? Lad være. En lab MED tavle koster ikke mere end hvad du i forvejen er villig til at give. Fra 5500 og opefter. Har endda oplevet enkelte til under 5500 kr. Desuden avles der usandsynligt meget lort uden tavle der sælges som lab, men som reelt kun har set skyggen af en lab, bagfra, på 100 meters afstand, i mørke.

 

Tavlen er ikke ligegyldig, når det drejer sig om sundheden og egenskaberne hunden indeholder. Tavlen er DIT redskab til at dementere INDEN du køber en hvalp. At forældredyrene er sunde og raske.... tjah... siger hvem? Desuden er det så evigt ligegyldigt. Der skal mere til, og det er her tavlen finder sin anvendelse.

Anvender du den ikke INDEN et køb, så er den værdiløse. Anvender du den som det redskab den er, så er den uvurderlig.

 

Hvis du lige husker på at labben sådan set er en jagthunderace, så var det måske værd at tage ud at se på markprøverne en gang. Istedet for at tro at det man møder på udstillinger o.l. er det samme som en lab avlet på egenskaberne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lab uden tavle? Lad være. En lab MED tavle koster ikke mere end hvad du i forvejen er villig til at give. Fra 5500 og opefter. Har endda oplevet enkelte til under 5500 kr. Desuden avles der usandsynligt meget lort uden tavle der sælges som lab, men som reelt kun har set skyggen af en lab, bagfra, på 100 meters afstand, i mørke.

 

Hvis du lige husker på at labben sådan set er en jagthunderace, så var det måske værd at tage ud at se på markprøverne en gang. Istedet for at tro at det man møder på udstillinger o.l. er det samme som en lab avlet på egenskaberne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes lige jeg vil nævne at hvis du køber hos en af de mere seriøse steder med tavle, så får du også en "hotline" hvor du kan ringe og skrive til dem med alverdens spørgsmål efterfølgende (Jeg ved ikke hvordan det er med hunde købt i den blå avis og sådanne steder). Og tro mig, som første gangs hundeejer kommer der masser af spørgsmål, hvor det er rart at kunne ringe til en der kender hvalpen rigtig godt.

 

Vi har i hvert fald brugt vores "hotline" rigtig meget med vores labrador hvalp, så jeg taler af egen erfaring. :-)

 

Det kommer meget an på, hvem man køber hvalpen hos. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenehansen

der hvor jeg har reserveret min kommende lab. ved jeg at haren er med stambog og moren er uden og jeg har haft en del kontakt med ejerne inden jeg reserverede min. så vigtig er en stambog heller ikke og jeg skal overhovedet ikke bruge min hund til jagt eller udstilling eller noget i den stil for lab er også en familie hund.

 

jeg har indtil videre ikke fundet en lab til under 8000 kr med stambog og det er heller ikke det der er vigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenehansen

jeg kan altid ringe til ejerne hvis der er noget jeg skal spørge om ellers så har jeg en dyrlæge og mange jeg kender med hund som jeg også kan ringe til så jeg får svar på det jeg spørger om :)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er selv i gang med at tabe mig så motion er en vigtig del af min hverdag,hvilket jeg kan have tilfælles med min kommende hund :)

det jeg vil med min lab er at ligge og hygge på sofaen, gå dejlige ture og udforske nye steder, at den bliver social med andre hunde og mennesker, at lege med den udenfor, oplevelser hvor den er med, pleje den :) der er mange ting :)

 

Måske en selskabsrace er mere for dig, end en brugshund? Hvis du altså ikke "vil lave mere med den"...

 

sunde forældre i den forstand at forældrene ikke lider af nogle sygdomme osv.

jeg behøver ikke en stamtavle for at have en hund og det er lige meget om jeg er studerende eller ej så betyder det ikke noget for mig.

så længe at jeg får den tjekket hos dyrlægen og ved den er sund og rask så er jeg glad :)

får den en sygdom eller noget jamen så må man tag det med for hunden kan jo ikke gøre for det.

 

Stamtavle er vel heller ikke altafgørende.. Alt efter hvordan man ser på anvendelsemulighederne. Men igen, her får du et udvidet kendskab til linjernes egenskaber etc.. Eller hvordan man nu siger det. Med i forbindelse med sundheden, vil jeg klart anbefale dig at vælge en med en tavle. Her er det lettere at kontrollere at forældre er sunde og raske, fx HD/AD fri, eller andre arvelige lidelser der ligger til racen osv. Det bliver klart sværere at finde ud af ved et hul-i-hækken kuld, hvor du risikerer at ingen af forældrerne er tjekket for noget andet end deres årlige tjek-up hos dyrlægen.

 

nu er det så min tur til at være nysgerrig :)

hvorfor spørger du mig om alle de her spørgsmål? skal du også have hund ? :)

 

Jeg har en hund. Duffy på 3 år. Fra et ups-kuld, hvor jeg dog kender forældrene. De var ikke tjekket for noget som helst, så jeg har i dag en hund med patella lux (deformitet af knæskalslejet - og noget rigtig fuck!), multiallergiker (også noget møg!) og reverse sneezing.. Det første er en arvelig lidelse. De sidste 2 kan evt. skyldes indavl (ved jo ikke om der er foregået linjeavl, da de ingen stamtavle har, men begge kommer fra forskellige kuld fra Irland!?)

det er rigtigt at det kommer an på hvilke linjer man vælger :)

Men hvordan kan du vide hvilke linjer du får en hund fra, hvis den ingen tavle har?

 

Min pointe var blot; Vælg en race som passer til det du kan og vil tilbyde den - ikke efter hvor søde de ser ud. Både for hundens, såvel din egen skyld.

 

Derefter, ville jeg være virkelig påpasselig med at finde en hvalp efter sunde og gennemtestede forældre. Igen for hundens skyld, såvel som din egen. Skal hilse at sige, at det er dyrt at have hund - og MØG dyrt, at have en hund med skavanker!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan altid ringe til ejerne hvis der er noget jeg skal spørge om ellers så har jeg en dyrlæge og mange jeg kender med hund som jeg også kan ringe til så jeg får svar på det jeg spørger om :)

 

Det er altid godt med en masse at kunne ringe til. Vi har også en del i omgangskredsen der har eller har haft hund, men de bedste råd vi får når der er noget det er der hvor Mokkah er købt, for hun har en forståelse for Mokkah og et indgående kendskab til hvordan en lab er af sind og hvad han har af behov.

 

Og det er ikke for at kritisere dit køb eller noget, men blot for at dele ud af de erfaringer vi har gjort efter vi har fået vores labrador. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa :-)

 

Hvis du skal have en med tavle - så kender jeg flere der har fra denne kennel og det er i hvertilfælde super glade/dejlige arbejdeshunde :

 

Kennel Sweetwarters - Esbjerg

 

Og de har hvalpe nu ;-)

 

Hvis du skal have en uden - så er der her et link til DCH-Esbjerg som på forsiden linker til et kuld (kun hanner) hvor jeg kender både mor og far - dejlige hunde både socialt og arbejdemæssige :

 

Danmarks civile Hundefrerforening - DcH

 

så kan du jo se om du kan bruge det til noget ;-)

 

Karin

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, undskyld på forhånd min lidt pessimisme, men syntes der er lidt ting der lige skal overvejes...

 

Vi har selv lige været ude og købe en skøn hvalp uden stamtavle (formål- rent hyggehund)... Men det du skriver med at du er studerende samt økonomisk set ikk har så mange penge at bruge på hunden, så er det lige at jeg tænker om du ikk har overvejet følgende:

 

Hvis du er studerende, har du så tiden til at tage dig af din hvalp (opdragelse, lege, passe og pleje den- de mest nødvendige ting i starten)?? - jeg skal selv til at læse til februar, og er derfor vi NU har anskaffet os en hund. Netop fordi så har vi ca 6 mdr til at være der for den i starten, opdrage den stille og roligt- istedet for at kun have 14 dage til at presse "alene-tid" og alle de andre nødvendigheden over hovedet på den...

 

Den anden ting er økonomien. En hund uden tavle er billig ja- men der er altså rigtig mange udgifter forbundet med en hund: dyrlæge (må man i mine øjne bestemt ikk slække på), hundemad og godbidder (i starten er mad billigt - man kan købe hvalpepakker til ingen penge, MEN jeg har set forskellen på hvad det billige mad fra rema1000 og kvalitet gør ved en hund, og der mener jeg bestemt ikk man skal være nærig- de penge du spare på mad kan du risikere at skal kaste efter dyrlægen senere hen)... Derudover er der kurv, halsbånd, snor, mad og vandskål, lidt legetøj, forsikring... Ja der er sikkert flere ting, men det var lige hvad jeg kom i tanke om...

 

Jeg syntes bestemt det er skønt at få sådan en bette hvalp- og jeg vil ike tale dig fra det... Jeg syntes bare lige at disse ting er nogle du lige skal overveje en ekstra gang inden du får en hund- hvis ikk for din egen skyld, så for hundens, så den får så god en start på livet og frem som muligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

hej :)

 

jeg skal på udkig efter en labrador hvalp som jeg skal have til december.

jeg synes ikke rigtig jeg kan finde gode hjemmesider hvor jeg kan kigge rundt.

jeg er studerende og har derfor ikke forfærdeligt mange penge men jeg søger efter en hvalp til omkring 4000-6000 kr.

er der nogen der kan anbefale nogle gode hjemmesider? :)

 

der hvor jeg har reserveret min kommende lab. ved jeg at haren er med stambog og moren er uden og jeg har haft en del kontakt med ejerne inden jeg reserverede min. så vigtig er en stambog heller ikke og jeg skal overhovedet ikke bruge min hund til jagt eller udstilling eller noget i den stil for lab er også en familie hund.

 

jeg har indtil videre ikke fundet en lab til under 8000 kr med stambog og det er heller ikke det der er vigtigt.

 

Forstår overhovedet ikke at du har oprettet denne tråde, når du allerede har haft en del kontakt med ejere..

Tidsrummet mellem disse 2 indlæg er halvanden døgn

 

Og hvis du skal ha hund til december, er tæven så overhoved konstateret drægtig endnu?

 

At hanhunden er med stambog, betyder langtfra at han er sund og rask..

 

mange tak for jeres svar :)

 

jeg har været på udkig efter lab i over et halvt år men priserne har været været en forhindring indtil i går hvor jeg fandt en på dba.dk..

 

Er det en del kontakt med hvalpens hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...