Hop til indhold

Nu går den vilde jagt igen - på alle "farlige" hunde?


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman

Det ville bekymre mig hvis det kun var DKK der satte prømisserne for et hundekørekort. Alene af den grund at så kunne de også sætte prisen og vi ville have endnu en penge maskine som KimC skriver.

Hvis et sådan kørekort skulle ligge i et statsligt regi så skulle der jo være nogen til at stå for det og det koster yderligere og det er der ikke penge til.

Uanset ogm det var i et statsligt regi eller ikke så ville man jo forvente en eller anden form for kvallitettsikring for at være sikker på at de ting man ønskede at hundeejere skulle vide også blev formidlet korrekt. Denne kvallitet skulle jo også kunne kontroleres og auditeres på linje med alt andet hvor man forlanger en given kvallitet, da det ellers nemt til kunne være hvem som helst der udbød sådanne kurser.

Jeg er overbevist om at DKK vil kæmpehårdt for at de alene vil blive "godkendt" til at udbyde sådanne kurser-

Det er lidt pest eller kolera. Jeg vil gerne have kvalliteten men brøds mig ikke om at eks DKK skulle stå for det hele.

Men hellere DKK end den gældende hundelov.

 

Jeg tænker så lidt om et kørekort skulle erhverves hver gang man fik en ny hund eller om det ville være en engangs foreteelse.?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Men hvem skal bestemme hvad der er ok og ikke er ok?

 

Der er da mange der har en uopdragen hund, uden det er til gene for nogen....det kunne da godt give bøvl hvis man pludselig skulle til "syn"....

 

Pablo og Victoria er kun ved dyrlægen når de skal vaccineres eller vejes(ja og så er Pablo jo engang blevet bidt)..de er håndterbare, til husbehov...Victoria er terrier-vil-døv...så jeg håber da ikke mit "kørekort" er betinget af hvordan en eller anden random hundeinspektør håndterer hende....

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvem skal bestemme hvad der er ok og ikke er ok?

 

Der er da mange der har en uopdragen hund, uden det er til gene for nogen....det kunne da godt give bøvl hvis man pludselig skulle til "syn"....

 

Pablo og Victoria er kun ved dyrlægen når de skal vaccineres eller vejes(ja og så er Pablo jo engang blevet bidt)..de er håndterbare, til husbehov...Victoria er terrier-vil-døv...så jeg håber da ikke mit "kørekort" er betinget af hvordan en eller anden random hundeinspektør håndterer hende....

 

Er fuldstædig enig. Alto ville ikke have en chance for at gennemfører et kursus hvis der var mange hunde på holdet - Sookie ville ikke kunne håndterer at andre end dem hun kender "piller" ved hende men hun ville kunne klare lydighed til ug + Der er mange andre "problemhunde" eller hunde med særligt behov, som ikke ville kunne bestå. Men de har vel også ret til at være til ?

 

Jeg er sådan set for et kørekort, men jeg mener at det er EJERNE der skal have kursus i bl.a. hundesprog og almindelige træningsmetoder :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er fuldstædig enig. Alto ville ikke have en chance for at gennemfører et kursus hvis der var mange hunde på holdet - Sookie ville ikke kunne håndterer at andre end dem hun kender "piller" ved hende men hun ville kunne klare lydighed til ug + Der er mange andre "problemhunde" eller hunde med særligt behov, som ikke ville kunne bestå. Men de har vel også ret til at være til ?

 

Jeg er sådan set for et kørekort, men jeg mener at det er EJERNE der skal have kursus i bl.a. hundesprog og almindelige træningsmetoder :genert:

Det er jo sådan set en pisse god ide :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom til at tænke på, om man skulle tage kørekortet inden man anskaffede sig hunden og "kørekortet" derfor var ren teori eller om man skulle ha hunden og går til "kørekort" med den, så det både var teori og praksis, men hvad så hvis man af en eller anden grund dumpede, skulle man så sælge hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Et eller andet sted er det da også ret omstændigt at indføre. Altså, hvordan vil man fx. sørge for at folk så rent faktisk går op til de her prøver? Hvis der ikke rigtig har været ressourcer til at tjekke op på folk som loven er nu, så er der vel heller ikke ressourcer til at tjekke om folk har tingene i orden mht. kørekort og prøver. Medmindre det ikke er politiet eller andre offentlige instanser, der skal tjekke det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har forstået det, ville det være specielle instruktører som skulle køre sådanne kurser.

 

Særligt udvalgte - men hvis det her bliver ophøjet til lov, snakker vi om ganske mange der skal igennem det kursus. Og der er grænser for hvor mange man kan have på et hold. Der skal altså findes nogen instruktører frem for at det kan lade sig gøre, og det jeg godt vil vide er hvor de skal komme fra.

 

Hvem som helst kan og må kalde sg i instruktør.

 

Og hvilke kriterier de skal leve op til. Kunne feks Cesar Millan slå sig ned som "autoriseret" hundekørekortsuddeler. Eller er det et bussiness DKK vil redde sig selv, evt hvor DcH godt må være med, fordi de ikke laver stamtavler og derved angriber DKK's selvbestaltede monopol. Jeg synes det kunne være meget interessant og underholdende med en helt grøn "instruktør" der har Freddy W. Christiansen eller Roger Abrantes med på holdet for at de kan få deres kørekort, så de fortsat kan få lov til at holde hund. Jeg er bange for at det er sådan noget vi ender i.

Link til indlæg
Del på andre sites

hele kørekort ideen er imo hjernedød fra ende til anden.

 

 

Èt eller andet skal kursisterne jo lære.... og hvad skal det så være? Hvilken ideologi er det så man skal blive enige om er "den rigtige" at formidle til kursisterne?

Hvilke træningsmetoder?

Nu er fodring jo også nævnt... jamen hvad er "rigtigt" og hvad er "forkert"

Hvem skal bestemme hvad der er "rigtigt" og "forkert"? Alle? ALtså en konsensus-løsning?

 

Det sidste: Det går jo skidegodt. Kig bare herinde en gang. :blink:

 

 

Den der generelle lovgivningsmani man har i Danmark er simpelthen for latterlig. Det ER ikke det samme man har behov for når man bor ude vest for pløjemarken, roekulen 6, 6000 knoldesparkerland, som når man bor i nordøst. Det kan man vel blive enige om, eller hvad?

Det ér ikke de samme problemer, ejheller de samme forhold man har at arbejde under. AT lave lovkrav om at alle skal have det samme kursus, med det samme indhold i at holde hund, når forholdene er så vidt forskellige, er for dumt.

Et simpelt, karikeret eksempel:

 

Jeg kender til klikkertræning. Blev præsenteret for det længe inden det blev det nye sort, og har gjort brug af klikker. Mange gange, og på mange måder.

Men når jeg står og sal træne en ordentlig apportør, så duer en klikker bare ikke til ret meget. Jeg vil ihvertfald gerne vide hvordan jeg skulle træne dirigering, markering, og stop med en klikker, hvis i mener jeg tager fejl.

 

Hvis man så vedtager at klikkertræning skal være en del af pensum. Ja måske endda "dén" ideologi der skal arbejdes efter. Så står jeg sgu dér, og kan lige nøjagtig bruge det hele til spoop_smileypokingpoop_100-1001.gif?w=1200&h=

 

"jamen så skal det være mere generelt, hvor man bliver præsenteret for flere forskellige indgangsvinkler".... jep... for klikkerfanatikeren bag katederet ormår da helt klart at formidle jagthundetræning, eller tilsvarende. Ligesom jagthundetræneren næppe er den rette til at formidle klikkertræning. Det BLIVER bare aldrig særligt objektivt, vel.

 

Og desuden: FOlk er sgu forvirrede nok i forvejen. Den største fejl, udover at folk ikke forstår vigtigheden af at indlære "ro", er nok at folk ikke er konsekvente nok, eller at de er småforvirrede nok i forvejen. Hvorfor så blande 12 andre træningsmetoder ind i det hele for dem. De kan dårligt nok overskue at lære hunden ikke at skide indenfor.

 

Instruktørerne skal så alle være "trænet" af hallgren, eller hvem der nu er konsensus om er den "rigtige" mand til jobbet..

Jamen hør nu engang. Det er ikke så dælens lang tid siden at vi i lille danmark havde et hav af adfærdsbehandler-uddannelser. Hvor meget "godt" er der kommet ud af dét? Dælme ikke ret meget for de kan sgu heller ikke blive enige om en skid.

 

 

Fair nok. Lad os så sige at vi rent faktisk tager sådan et kursus, og at jeg forguder milan. Jeg sidder dér bag skrivebordet, og lytter akkurat nok til at kunne bestå. Vel ude af døren igen, så har jeg sgu da smidt det hele ad H...... til. Hvad var dét så værd? Nogen der kan sige pengemaskine, og unødigt og latterligt bureaukrati, til ingen verdens nytte? Jeg kan.

 

 

 

jeg giver nul og en skid for hele ideen om et hundekørekort. Og skulle det blive indført en dag, fordi man endnu engang har formået at gøre det til en politisk popularitetskonkurrence, som vi jo ér så gode til at afholde her i lille danmark, så skal jeg dælme nok finde smuthullet udenom. Af ren og skær princip.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...