Hop til indhold

Totalt lost! Hvad tror i ?


Gæst
 Share

Recommended Posts

Davs alle på h-f :mrgreen:

Jeg har jo Jack på 3 år og jeg står med et foder problem.

Vi skiftede foder for en måned siden og Jack fungerer ikke på det. Der kommer mere afføring ud end der kommer ind og han skider ovenikøbet mere end han plejer.

Jack har allergi og kan ikke tåle ting som har været i konservesmidler, såsom dåsemad, majs som kommer fra dåse og har aldrig kunne tåle den slags ting. Han kan generelt ikke så godt tåle ting som har været i kontakt med metal såsom foliebakker (Leverpostej)

Derudover har han aldrig fungeret på hvalpefoder, han tåler ikke så godt foder med "gods" i.

Han har faktisk altid fungeret bedst på foder med hvede, byg og korn, det er som om at det "binder" bedre i hans mave.

Han har altid skidt 2-3 gange om dagen og vi var endeligt kommet på noget foder som han havde god mave på. Normalvis da han var hvalp og unghunde, var det som om at maden suser lige igennem og derfor ikke kommer ud som god fast afføring (kun om morgen)

Vi har kørt på Arion lam og ris, men så fik han dårlig pels, så vi skiftede til Laks og ris.

Men da min mor og nogle venner som har hunde med adfærdsproblemer, skiftede over på Arion Performance, så de gode resultater, fordi hundene virkede mere mætte.

Jeg skiftede over på Performance og alt gik som en drøm, Jack var mæt, meget nemmere at træne, farede ikke længere ud efter andre hunde og var bare rigtig dejlig.

Men men men den sidste måned vi var på det, begyndte Jack at blive lidt rastløs igen, ikke noget alvorligt men nok til at jeg begyndte at tænke. Min stedfar kontaktede Arion og fandt ud af at de var begyndt at putte et tilsætningsstof i som kan give kræft! De behøvede nemlig ikke skrive det på posen da det blev puttet i foderet i japan!

Vi stoppede hele familien med Arion. Men så gik Jagten på et nyt foder.

Vi valgte olivers, hvor Jack nu i en måned har kørt på den med rent fisk til allergi-hunde.

Han har så meget afføring, flere gange på en gåtur, det er blødt og han har fået sine adfærdsproblemer retur for fuldeblæs så meget at han faktisk har knurret af et par mennesker, han er glad men rastløs.

Jeg vil SÅ gerne finde et godt foder som han fungerer på og som han har en god mætheds fornemmelse på, så han rent faktisk er til at træne med igen.

Han er også begyndt at klø igen. Jeg skal dog ikke med 110% sikkerhed sige at det er foderet eller den å han bader i 1 gange om ugen for at opbygge muskler i bagbenene. Men jeg har skylleret ham godt igennem de sidste par gange efter en tur i åen og jeg opdagede i går at han har fået et sår i lysken.

Jeg blander alt foder op på bastians/budget fra bilka som han altid har kunne tåle, for at få mere foder.

Pengene er små jeg har råd til at give omkring 300-400 kr for 13-15kg også de penge jeg giver til det billige foder jeg blander op med.

Jeg håber virkeligt i kan hjælpe. Jeg tør næsten ikke skifte foder på ham, det er så træls at Arion skulle gøre det de gjorde, han var så glad før, nu er han bare sulten.

Han er også blevet meget vildere i leg, han bliver så ivrig at han kommer til at nappe når han vil mysse.

Det er utroligt hvad et foder kan gøre for Jack.

På forhånd mange tusind tak :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Davs alle på h-f :mrgreen:

Jeg har jo Jack på 3 år og jeg står med et foder problem.

Vi skiftede foder for en måned siden og Jack fungerer ikke på det. Der kommer mere afføring ud end der kommer ind og han skider ovenikøbet mere end han plejer.

Jack har allergi og kan ikke tåle ting som har været i konservesmidler, såsom dåsemad, majs som kommer fra dåse og har aldrig kunne tåle den slags ting. Han kan generelt ikke så godt tåle ting som har været i kontakt med metal såsom foliebakker (Leverpostej)

Derudover har han aldrig fungeret på hvalpefoder, han tåler ikke så godt foder med "gods" i.

Han har faktisk altid fungeret bedst på foder med hvede, byg og korn, det er som om at det "binder" bedre i hans mave.

Han har altid skidt 2-3 gange om dagen og vi var endeligt kommet på noget foder som han havde god mave på. Normalvis da han var hvalp og unghunde, var det som om at maden suser lige igennem og derfor ikke kommer ud som god fast afføring (kun om morgen)

Vi har kørt på Arion lam og ris, men så fik han dårlig pels, så vi skiftede til Laks og ris.

Men da min mor og nogle venner som har hunde med adfærdsproblemer, skiftede over på Arion Performance, så de gode resultater, fordi hundene virkede mere mætte.

Jeg skiftede over på Performance og alt gik som en drøm, Jack var mæt, meget nemmere at træne, farede ikke længere ud efter andre hunde og var bare rigtig dejlig.

Men men men den sidste måned vi var på det, begyndte Jack at blive lidt rastløs igen, ikke noget alvorligt men nok til at jeg begyndte at tænke. Min stedfar kontaktede Arion og fandt ud af at de var begyndt at putte et tilsætningsstof i som kan give kræft! De behøvede nemlig ikke skrive det på posen da det blev puttet i foderet i japan!

Vi stoppede hele familien med Arion. Men så gik Jagten på et nyt foder.

Vi valgte olivers, hvor Jack nu i en måned har kørt på den med rent fisk til allergi-hunde.

Han har så meget afføring, flere gange på en gåtur, det er blødt og han har fået sine adfærdsproblemer retur for fuldeblæs så meget at han faktisk har knurret af et par mennesker, han er glad men rastløs.

Jeg vil SÅ gerne finde et godt foder som han fungerer på og som han har en god mætheds fornemmelse på, så han rent faktisk er til at træne med igen.

Han er også begyndt at klø igen. Jeg skal dog ikke med 110% sikkerhed sige at det er foderet eller den å han bader i 1 gange om ugen for at opbygge muskler i bagbenene. Men jeg har skylleret ham godt igennem de sidste par gange efter en tur i åen og jeg opdagede i går at han har fået et sår i lysken.

Jeg blander alt foder op på bastians/budget fra bilka som han altid har kunne tåle, for at få mere foder.

Pengene er små jeg har råd til at give omkring 300-400 kr for 13-15kg også de penge jeg giver til det billige foder jeg blander op med.

Jeg håber virkeligt i kan hjælpe. Jeg tør næsten ikke skifte foder på ham, det er så træls at Arion skulle gøre det de gjorde, han var så glad før, nu er han bare sulten.

Han er også blevet meget vildere i leg, han bliver så ivrig at han kommer til at nappe når han vil mysse.

Det er utroligt hvad et foder kan gøre for Jack.

På forhånd mange tusind tak :blink:

 

Hæfter mig ved det med fed... Hvis han kan tåle det foder, og kører fint på det - hvorfor ikke bare gi' ham det?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæfter mig ved det med fed... Hvis han kan tåle det foder, og kører fint på det - hvorfor ikke bare gi' ham det?? :vedikke:

 

Det har jeg også tænkt, men det er jo et "skod" foder som jeg altid kun har brugt til at blande op med, så tror nærmere det er noget med min samvittighed som hundejer, der gør at jeg også godt vil have han får et super godt foder, nu hvor han døjer med krum ryg og låst bækken.

Også har jeg aldrig bare prøvet at kun køre med det, så er bange for at hans pels bliver mat igen.

Men fra i går har jeg valgt kun at køre på Budget indtil jeg finder noget andet, da jeg ikke vil give ham mere olivers hvis han ikke dur på det.

Er nok også samtidigt bekymret for om han kan blive ordenligt mæt på kun det foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg skal til at prøve et foder der hedder Fromm, det skulle efter sigende være godt og være produceret i Canada. Det koster 400 kr for en sæk på 15 kg.

 

Jeg kender flere der bruger det og er meget glade for det.

V.H. Sille

 

 

Komplet og afbalanceret hundefoder til normalt aktive senior hunde, voksne hunde som har tendens til overvægt, eller hunde som behøver at tabe sig. Naturligt formuleret med frisk kylling, brune ris, hele æg og ægte ost. Denne opskift er forbedret med probiotics for bedre optagelse. Dette produkt indeholder ingen majs og hvede.

 

  • Håndplukket USDA kylling
     
  • Friske hele æg
     
  • Ægte Wisconsin Cheddar ost
     
  • Kyllingebrusk rig på naturlig Glucosamin
     
  • Prebiotics og Probiotics for forbedret fordøjelse
     
  • Optimalt Omega 3/6 fedtsyre forhold
     
  • INGEN majs og INGEN hvede

 

INGREDIENSER:

kylling, kyllingekødmel, malet perlebyg, brune ris, hvide ris, havremel, roetrævler, kyllingefedt (konserveret med en blanding af tokoferoler og cironsyre), fiskemel, hørfrø, hele æg, ost, tørret ølgær, lecitin, salt, kaliumklorid, DL-methionin, cikorierodekstrakt yucca schidigera ektrakt, lactobacillus acidophilus, bifidobacterium longum, lactobacillus plantarum, enterococcus faecium, vitamin A, D3, E, B12 tilskud, choliklorid, niacin, pantothensyre, askorbinsyre, riboflavin, thiaminmononitrat, pyridoxinhydrochlorid, folinsyre, biotin, zinksulfat, jernkarbonat, manganoxyd, kobberoxyd, cobaltcarbonat, calciumiodat, sorbinsyre, sodium selenite.

ANALYSE:

[TABLE=width: 310]

[TR]

[TD]Protein

[/TD]

[TD]21% min

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fedt

[/TD]

[TD]11% min

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fiber

[/TD]

[TD]4% max

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vand

[/TD]

[TD]10% max

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aske

[/TD]

[TD]6.5% max

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Omega 6 fedtsyre

[/TD]

[TD]1.8% min

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Omega 3 fedtsyre

[/TD]

[TD]0.3% min

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lactobacillus Acidophilus

(mælkesyrebakterie)

[/TD]

[TD]100,000,000

CFU/lb min

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bifidobacterium Longum

(mælkesyrebakterie)

[/TD]

[TD]100,000,000

CFU/lb min

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lactobacillus Plantarum

(mælkesyrebakterie)

[/TD]

[TD]100,000,000

CFU/lb min

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Enterococcus Faecium

(mælkesyrebakterie)

[/TD]

[TD]100,000,000

CFU/lb min

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kalcium

[/TD]

[TD]1.2%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fosfor

[/TD]

[TD]1.0%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sodium

[/TD]

[TD]0.4%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Potassium

[/TD]

[TD]0.6%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Magnesium

[/TD]

[TD]0.14%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zink

[/TD]

[TD]129 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jern

[/TD]

[TD]189 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mangan

[/TD]

[TD]62 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kobber

[/TD]

[TD]10.0 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cobalt

[/TD]

[TD]0.4 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jod

[/TD]

[TD]1.50 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Selen

[/TD]

[TD]0.46 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Glucosamin

[/TD]

[TD]400 ppm

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Chondroitin

[/TD]

[TD]40 ppm

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin A

[/TD]

[TD]18,000 IU/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin D

[/TD]

[TD]1,300 IU/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin E

[/TD]

[TD]180 IU/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin K

[/TD]

[TD]1.42 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin B12

[/TD]

[TD]0.10 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Choline Chloride

[/TD]

[TD]2,300 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Niacin (vitamin B3)

[/TD]

[TD]81 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pantotensyre (vitamin B5)

[/TD]

[TD]26 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ascorbinsyre (C vitamin)

[/TD]

[TD]38 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Riboflavin (vitamin B2)

[/TD]

[TD]7 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Thiamine

[/TD]

[TD]8.7 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pyridoxin (vitamin B6)

[/TD]

[TD]4.2 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Folinsyre

[/TD]

[TD]1.0 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Biotin

[/TD]

[TD]0.3 mg/kg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, seriøst, det er det mest bizarre jeg nogensinde har hørt "De er begyndt at tilsætte et konserveringsmiddel der giver kræft"??? hvad?

 

:lol: jeg tvivler oprigtigt på, at manden fra Arion har sagt disse ord.... så hvilket konserveringsmiddel drejer det sig om? For det har jeg brug for at vide, for at kunne danne mig en mening. Derudover, til trådens oprindelige emne: hvis han fungerer på det foder fra Bilka, hvorfor så ikke bare fodre ham med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil har fungeret fint på Olivers indtil de flyttede produktionen til DK.. Efter det fik han voldsom kløe og meget mere ud i bagenden..

 

Vi har prøvet os lidt frem og lige nu kører vi kronsch (staves) det er billigere end olivers og ca halv pris ift acana, taste of the wild osv..

 

Måske det var en ide?

 

Bassil er også lidt allergi disponeret men ingen reaktion på det her foder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hvad med James Wellbeloved - et mere rent foder findes næsten ikke - mine får den kornfri variant kombineret med Golden Eagle. Jeg har været meget lost hvad foder angår - men det her virker bare på mine :mrgreen:

 

James W kan købes i England hos Petplanet her er det billigere end på zooplus omkring 360 for en sæk cirka

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med James Wellbeloved - et mere rent foder findes næsten ikke - mine får den kornfri variant kombineret med Golden Eagle. Jeg har været meget lost hvad foder angår - men det her virker bare på mine :mrgreen:

 

James W kan købes i England hos Petplanet her er det billigere end på zooplus omkring 360 for en sæk cirka

 

Undskyld lige OT.

 

Hvor mange kg er der i og hvor meget betaler du i fragt ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil har fungeret fint på Olivers indtil de flyttede produktionen til DK.. Efter det fik han voldsom kløe og meget mere ud i bagenden..

 

Vi har prøvet os lidt frem og lige nu kører vi kronsch (staves) det er billigere end olivers og ca halv pris ift acana, taste of the wild osv..

 

Måske det var en ide?

 

Bassil er også lidt allergi disponeret men ingen reaktion på det her foder..

 

Mine har også altid fået Kronsch (= Henne Pet Food), den der hedder Basic, og det har de kørt supergodt på. Ok billigt og fornuftigt foder, baseret på laks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Undskyld lige OT.

 

Hvor mange kg er der i og hvor meget betaler du i fragt ?

 

De kornfri er der 10 kg. i - hos petplanet koster en sæk 332 - dertil fragt 104 kr= 436 kr.

Hos zooplus.uk koster en sæk 350 kr - dertil fragt 94 kr = 444 kr.

 

I deres ris varianter er der 15 kg.

JWB udmærker sig ved kun at have en kødkilde - der er ingen hvede, soja, mælkeprodukter, æg, okse eller svine kød i JWB. Foderet er beregnet til foder sensible hunde samt hund med pels/hud problemer - men alle hunde kan selvfølgelig spise det.

Mine elsker det :mrgreen:

 

Fragten er den samme uanset hvor mange sække man køber

Redigeret af Beaglepack
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men bort set fra det, så lyder det som om din hund har svært ved at klare et foder med for højt fedt indhold, der er nogen hunde der ikke kan omsætte det ret godt.

 

Ang. fodermærker, så synes jeg nutra nuggets, især gold serien, er ret gode produkter til en ok pris og de minder måske egentlig meget i sammensætning om arion, så måske de var værd at prøve, de har også en performance udgave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey.

Vi bruger Uniq da det er uden kunstige konserveringsmidler og tilsætningsstoffer og ikke tilsat kød og benmel. (Døde dyr.!).

En sæk Basic giver jeg vist 299 for uden at kunne huske det med sikkerhed og det giver en fin pels og en god fast afføring.

Vi har brugt deres POWER foder engang som også var godt men vores hund skal ikkke bruge alt det power mere så vi er trappet ned.:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være BHT eller BHA, som de tilsætter fodret??

 

Det er iøvrigt også i RC´s foder....

 

Det er iøvrigt meget skræmmende, at læse hvordan disse stoffer påvirker forsøgsdyr og så samtidig tænke på, at vores kæledyr bliver udsat for dem.

Kan da ikke lade være med, at tænke på, hvor mange af vores kæledyr, der måske har lidt en for tidlig død, på grund af disse skadelige stoffer, som de måske har fået i årevis og som har resulteret i kræft og andre dårligdomme.

 

 

TØRFODER TIL HUNDE - EN TIKKENDE BOMBE? | Chow Chow kennel Dian Shan

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom jeg forlanger, at der er meget kød i mit hundefoder, går jeg da stærkt ud fra, at det er døde dyr i.

 

Kødmel er ikke en dårlig ting. Det er tørret kød, som er malet til mel = større kødindhold og mindre vand.

 

Nu vil Uniq ikke ud med deres ingrediensliste på deres hjemmeside, men så vidt jeg husker, er det fyldt med majs og hvede. Ikke en god ting i min verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... Det med de døde dyr var dumt skrevet i forhold til at der forhåbentlig ikke er levende dyr i.... Men så ikke klamt kød oppe fra DAKA... Ved faktisk ikke om der er Majs i men skal bestille imorgen så kan da finde ud af det. Hvede synes jeg jo er okay i hundefoder da det fordeler energien fint og ikke bare futter af med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... Det med de døde dyr var dumt skrevet i forhold til at der forhåbentlig ikke er levende dyr i.... Men så ikke klamt kød oppe fra DAKA... Ved faktisk ikke om der er Majs i men skal bestille imorgen så kan da finde ud af det. Hvede synes jeg jo er okay i hundefoder da det fordeler energien fint og ikke bare futter af med det samme.

 

Hvede kan være allergi-fremkaldende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvede kan være allergi-fremkaldende.

 

korrekt, men oksekød er nok meget mere allergifremkaldende så, sammenlignet med antallet af hunde der reelt er allergiske overfor det ene eller det andet..

Og jeg har jo faktisk selv en hund som ikke kan tåle hvede, men det er så bare faktisk kun ca 2 % af allergihunde der har det problem.

 

Angående korn i hundefoder, så handler det jo enormt meget om hvordan kornet er forarbejdet, feks er korrekt forarbejdet hvede noget af det lettest fordøjelige protein man kan lave, lettere at udnytte for hunden end feks kødmel, så jeg er slet ikke så "bange" for det mere som jeg har været:)

.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil Uniq ikke ud med deres ingrediensliste på deres hjemmeside, men så vidt jeg husker, er det fyldt med majs og hvede. Ikke en god ting i min verden.

 

Snakkede med Uniq idag da jeg bestilte mere foder og de vil ligge deres ingrediens liste ud på hjemmesiden i løbet af en uge. På de 4 forskellige slags foder de har er 2 af dem nævnt med korn som første ingrediens i deklarationen men det er da de benytter flere slags kød og så er det jo klart det vil komme som nummer 2 og 3 istedet.

Men ja, vi er glade ved foderet til den pris men overvejer deres nye foder der kommer på markedet til september selvom det er noget dyrere men lyder godt nok spændende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige: Så brug det billige fra Bilka!

 

Hvad er vigtigst? At hunden er sund og rask, eller at du fodre med et kvalitetsfoder?

 

Hvis han fungere på det, så giv ham det! Jeg ser ingen grund til at eksperimentere med foderet, jeg tror også dette kan være generende for ham, og muligvis betyde frustrationer som så kommer til syne med hans adfærdsproblemer?

 

Jeg har intet imod at "fodre med dårlig kvalitet", hvis mine hunde er sunde og raske og kan lide fodret... Det er det vigtigste!!

 

Med tiden ville jeg nok begynde igen at finde et andet foder, men for nu ville jeg bare holde mig til det der virker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Det er rigtig træls med din hund, at han har det så skidt. Er du sikker på det er foderallergi? Der er jo også andre former for allergi. Det er jo selvfølgelig træls at skifte foder igen, men der er jo nok ikke så meget andet at gøre. Lige pludselig rammer du det rigtige som han bliver glad og velfungerende på. Du skal jo nok holde dig til de fodertyper som hedder hypoallergen foder, selvom han åbenbart godt kan tåle korn. For det kan jo godt være han er allergisk overfor soja, konserveringsmidler og mælkeprodukter..også.Hvad siger din dyrelæge? Har du prøvet Akana, det er jo kendt allergifoder, men selvfølgelig lidt i den dyre ende, Arion som du har prøvet, Hills, ved ikke om det er allergifoder, men det er jo også et kendt foder og så er der Davies allergifoder, bare søg på navnet, det er ikke så dyrt at fodre med og skulle være godt. Held og lykke med din hund. Håber den får det godt igen.:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har også altid fået Kronsch (= Henne Pet Food), den der hedder Basic, og det har de kørt supergodt på. Ok billigt og fornuftigt foder, baseret på laks.

Jeg overvejer at prøve Henne-petfood til mine schæferhunde, men jeg er i tvivl om, det skal være Aktiv eller Basic.

 

Så vidt jeg husker, er dine hunde aktive, og du bruger Basic, og det er nok til dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...