Hop til indhold

Pedigree


Gæst king1975
 Share

Recommended Posts

Gæst king1975

Hej hvad vil i anbefale af hundemad til en rottweiler hvalp på 12 uger har købt noget havlpefoder der hedder Pedigree til hvalpe kan det bruges tror i mvh tommy

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden fungerer fint på det, er det som sådan ikke noget i vejen med det?

 

altså - spiser fint og ikke alt for meget affald ud i den anden ende?

 

Derudover synes jeg du skal finde et foder, hvor korn ikke er første ingrediens, og dermed er det, der er mest af. Men det er jo bare min holdning.

 

foderjunglen er en svær en..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen hunden kan sikkert fungere rigtig godt på det foder, og i mange år. Men ikke et foder jeg ville bruge ud fra ingredienslisten:

 

kornprodukter (bl.a. 14% ris og 14% majs), kød og animalske biprodukter (bl.a. 20% kylling), olie og fedt (bl.a. 0,5% fiskeolie), vegetabilske biprodukter (bl.a. 5% sukkerroepulp), vegetabilsk proteinekstrakt, mineralstoffer.

 

Jeg er ikke kornforskrækket som sådan, men der er tydeligvis rigtig meget korn i dette produkt, uspecificeret kød er næste? og det der er tredjemest af i foderet er animalske biprodukter - hvilket kan være alt... næb, klør, knogler, fjer, indmad? who knows?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke fodre med det og slet ikke til en hvalp. Kender du zooplus.de ? Her er en oversigt over deres hvalpefoder (alle de kendte mærker man kan købe i dyrhandlen/ dyrlægen). Det er billigere end i DK og du får det leveret til døren. Welpenfutter günstig kaufen bei zooplus

 

Vi har en hvalp på 5 måneder. Hun fik royal canin med fra opdrætteren, men er siden kommet over på Orienj (kornfrit).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.... Min gamle hund levede af Pedigree, og levede en langt og (nogenlunde) godt liv. Dog var tingene nok også anderledes for 12 år siden da han kom til verden:???:

 

Min nuværende hund er på et foder der kvalitetsmæssigt er helt modsat i forhold til Pedigree, og det er hun fordi jeg søgte en masse råd og vejledning da jeg fik hende. I dag lever hun af Orijen og Acana Ranchlands.

 

Anyways, jeg vil ikke sige at Pedigree er det værste foder, men med en stor race, synes jeg du skal vælge et hvalpefoder til store racer. Der er utrolig meget at vælge imellem, og priserne svinger fra ca. 300 kr. til 700 kr. for 15 kg. Meget kan man få leveret til døren (se fx på zooplus.de, hvor der er fri levering ved køb over 70 euro).

 

Umiddelbart ville jeg ikke starte på et ringere foder end et super premium.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst king1975

okay tror bare jeg starter på det var ellers dyrlægen der anbefalet det men bruger de 15 kg jeg har og skifter så over til royal eller olivers hvis de stadig findes er et par år siden sidst jeg har købt hundemad

Link til indlæg
Del på andre sites

okay tror bare jeg starter på det var ellers dyrlægen der anbefalet det men bruger de 15 kg jeg har og skifter så over til royal eller olivers hvis de stadig findes er et par år siden sidst jeg har købt hundemad

 

Jeg skal lige forstå - har din dyrlæge anbefalet dig at gå i brugsen og købe 15 kilo pedigree pal?

Kom dyrlægen samtidig med en begrundelse for dette valg?

 

Hvis du insisterer på at bruge foderet til posen er tom, så vil jeg da anbefale dig at du får indkøbt et andet foder som du så kan blande det op i.

Så slipper din hund for at leve af hvad der svarer til toastbrød med nutella den næste måneds tid.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig, som flere andre, over at en dyrlæge kan mene det skulle være et optimalt foder til store hunde , såvel til små. Ofte får man jo , hvad man betaler for.Pedigree pal til store hunde koster her 125 kr for 7,5 kg. der må være en grund til at det er så billigt.

Køb da noget andet og brug det til godbidder og leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja da jeg ringede sagde han man sagtens kunne bruge det foder

 

Jamen så er det jo en anden historie, du har indkøbt noget foder og spør efterfølgende om hunden 'kan overleve på det' og selvfølgelig kan den det, den får jo kalorier gennem foderet, det gør man osse gennem nutellamadder. Hvad er grunden til at du valgte at købe netop dette foder?

Hvad fik hvalpen der hvor du hentede den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh til en race som denne ville jeg ikke turde at vælge et billigt foder i vækstfasen af dens liv. Racen er kendt for at have tendens til dysplasi, så foder - og sammensætningen heraf - er en vigtig grundsten til at komme godt i gang med at sundt helbred. Nogle mener at årsager til HD og AD skyldes 1/3 genetik (arvelighed), 1/3 miljø (hvad du udsætter den for - for lidt/meget/forkert motion) og 1/3 kost.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som en anden har skrevet om, prøv at kikke på petshop.de !! Det er altså lige så billigt stort set at købe kvali hvalpe foder i tyskland, som at købe ret ringe pedigree i danmark. :) Det er ikke at være hysterisk, nej dine hvalpe får ikke misdannelser og knoglebrud af pedigree men det er langt fra et optimalt foder til et sundt liv og nu du kan få noget skide godt foder til samme pris så hvorfor ikke? :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Som en anden har skrevet om, prøv at kikke på petshop.de !! Det er altså lige så billigt stort set at købe kvali hvalpe foder i tyskland, som at købe ret ringe pedigree i danmark. :) Det er ikke at være hysterisk, nej dine hvalpe får ikke misdannelser og knoglebrud af pedigree men det er langt fra et optimalt foder til et sundt liv og nu du kan få noget skide godt foder til samme pris så hvorfor ikke? :D

 

Man ved jo ikke med garanti hvilke skader der kan opstå ved brug af rigtig ringe foder i væksten eller gennem et helt liv. Der er flere gange lavet forsøg med mennesker hvor man har sat et menneske på junkfood i en måned og lavet målinger på organer og de får altså ret hurtigt nogle udsving. Hvis en hund nu får nyresvigt som 7 årig, så er det jo ikke til at vide om dette skyldes en mangelfuld kost eller om den har været genetisk disponeret.

 

Det er efter min mening fuldkommen urimeligt over for en hund at indkøbe den, hvis ikke man vil bruge hvad det koster på at fodre den så den har optimale vilkår til at udvikle en fysik der gør at den kan holde til livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst king1975

kan ik forestå det er så ringe et foder har altid brugt det til min store schæfer og hun blev da 14 år gammel men det måske blevet mere ringe med tiden ellers må man vel kunne tilsætte nogle vitaminer tun eller kalk er da mega surt at smide en helt pose ud

Link til indlæg
Del på andre sites

kan ik forestå det er så ringe et foder har altid brugt det til min store schæfer og hun blev da 14 år gammel men det måske blevet mere ringe med tiden ellers må man vel kunne tilsætte nogle vitaminer tun eller kalk er da mega surt at smide en helt pose ud

 

Ej men herreste gud, brug det som godbidder eller doner det til nogle der intet har.

Hvad spiste hvalpen der hvor du hentede den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej men herreste gud, brug det som godbidder eller doner det til nogle der intet har.

Hvad spiste hvalpen der hvor du hentede den?

 

Pædagogik har vist aldrig været din stærke side, men det er derfor du er så højtelsket på HF:lol

 

......................

 

Og som Hopsa og andre skriver, giv det væk eller brug det som godbidder, og køb et ordentligt produkt i stedet. Hvorfor ikke give hvalpen de bedste vilkår? Hvorfor give den tomme kalorier tilsat affaldsfedt?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

kan ik forestå det er så ringe et foder har altid brugt det til min store schæfer og hun blev da 14 år gammel men det måske blevet mere ringe med tiden ellers må man vel kunne tilsætte nogle vitaminer tun eller kalk er da mega surt at smide en helt pose ud

 

Der er også folk, der har røget som en skorsten, siden de var unge, der bliver 100 år. Derfor er det stadig usundt at ryge.

 

Ikke at jeg sammenligner Pedigree med at ryge, men bare for at vise, at bare fordi hun blev 14 år, er det ikke ensbetydende med at Pedigree er et sundt valg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...