Hop til indhold

En god ''springhund''


Gæst Suzie
 Share

Recommended Posts

Hej HF

 

Jeg skal have mig en ny hund og sidder lidt her og spekulere over hvad for en det skal være.

Jeg har nogle krav:

Den må ikke være større end en Golden Retriver

Den skal gerne kunne ''springe''

Den skal ikke gø så meget.

Jeg har i øjeblikket 2 gravhunde så den nye hund må gerne passe sammen med dem.

Det skal være en god familiehund(dvs den skal ikke være agressiv)

 

Jeg har intet imod at børste den hver dag:-)

Ved godt at det er mange krav og at det self. er umuligt at finde den perfekte hund.

Jeg har tænkt lidt på en Beagle men jeg er lidt i tvivl

Håber i kan hjælpe mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, min welsh er en rigtig "springer" :blink:, hun springer op på ting så let som en kat.

 

Yes. Men der er temmelig meget forskel på hvad hunden så'n selv render og foretager sig, og så hvis man i bedste hestetøzze-stil begynder at sende hunden over springbomme og mærkelige hjemmelavede forhindringer på fliserne hjemme på terassen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Bare for sjov derhjemme over en spand eller sådan noget

 

Pyha, det skal man sq være meget forsigtig med, det kan bli' rigtig farligt hvis man ikke ved hvad man gør... Der ligger masser af videos på nettet, der gi'r en agilityløber som mig mareridt! Hvis man gerne vil springe med sin hund, så skal man gå til noget undervisning, hvor instruktøren er uddannet og ved hvad der er sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare for sjov derhjemme over en spand eller sådan noget

 

Det vil jeg på det kraftigeste fraråde. Hvis du ønsker at gå til agility, så find et sted, hvor du kan det. Med ordnede forhold og en, der kan fortælle dig hvor højt (eller rent faktisk hvor LAVT) en hund må springe:genert:

 

Men en beagle er nu altså ikke en ikke-gøende hund, og det er ikke en hund, du uden videre kan have løs i hverdagen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været til alt sådan noget med min gamle hund og ved udemærket godt hvad der er sikkert.

Og hvis jeg skulle blive i tvivl så har min nabo været til kursus flere gange netop om hvad der er sikkert så hende kan jeg altid spørge:)

Det er jo heller ikke flere meter højt jeg snakker om 40-50 cm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været til alt sådan noget med min gamle hund og ved udemærket godt hvad der er sikkert.

Og hvis jeg skulle blive i tvivl så har min nabo været til kursus flere gange netop om hvad der er sikkert så hende kan jeg altid spørge:)

Det er jo heller ikke flere meter højt jeg snakker om 40-50 cm.

 

Det er ikke bare højden det handler om, der er virkelig mange aspekter der spiller ind... Tro mig, jeg er selv agilityinstruktør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så håber jeg heller ikke du mener, du udemærket godt ved, hvad der er farligt ;-) Jeg håber du lytter, der er så mange ting man kan komme til skade med, jeg har også gjort dumme ting, men heldigvis har jeg haft trænere, der kunne stoppe mig, så det kun skete en gang. Selvom hunden glad og frivilligt gør noget, så betyder det ikke, at det er uskadeligt for den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg spørger nogle som ved mere end jeg gør og hører hvad de siger.

Jeg har ikke tænkt mig bare og kaste mig ud i det og så se hvordan det går. Tværtimod!

Jeg tager det stille og roligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har endnu ikke mødt en beagle, der ikke er glad for sin egen stemme.

 

Hvad med det, at have den løs? Hvor vigtigt er det for dig, at hunden kan gå løs?

 

 

Hvad mener du med ''løs''? Altså uden snor når vi går tur eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg har endnu ikke mødt en beagle, der ikke er glad for sin egen stemme.

 

Øhh - så har du ikke mødt mine :genert:

 

Beagler kan faktisk godt opdrages - ellers have jeg altså ikke 3 af dem :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvad mener du med ''løs''? Altså uden snor når vi går tur eller hvad?

 

En beagle kan kun sjældent gå løs - der er alt for meget jagt i dem - så det er noget man skal have in mente - Til gengæld er de gode til at gå i snor :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...