Hop til indhold

agility-opvisning/show til JBK (Fyn) i efterårsferien


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Kender arrangørerne af JBK horseshows som hver år i uge 41-42 holder World cup stævne i Odense kongress center...

 

Det er kun måske, men er ved at finde ud af om at lave en agility opvisning/konkurrence som en del af showet den ene aften - evt begge weekender.

 

Synes at det kunne være det fedeste, da de to sportsgrene er så tæt forbundet, og man får en fed oplevelse foran et stort publikum som skråler og hepper på én. De gør det til andre store ridestævner, bla Olympia i London, hvor det er en stor succes...

 

... Nå, men er der nogle seje agility folk som kunne tænke sig at være med hvis det blev til noget????

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at DcH Odense har lavet opvisning til hesteshow der et år, så det ville være oplagt at kontakte dem. Det er jo lidt et større projekt at lave opvisning "på udebane", så det er nok smart at få en større klub til det. Der er jo forbundet med en del udgifter for fragt af bane, og det man evt. får ud af det er reklame, så det er ikke lige noget der er interessant for vores træningsplads...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok... Tænkte bare at det ville være god træning/fed oplevelse for den enkelte, plus at der ville være præmier og sponsorgaver til de deltagende...

 

Det er et World cup stævne, så det er på int. niveau med ca. 10-15.000 tilskuere, og en ret stor begivenhed, hvor der er styr på organiseringen. Fx sponsorbiler, Shuttleservice, transport etc....

 

Troede faktisk at folk ville være "vilde" for at være med i den slags :vedikke: Men hvis folk skal "tvinges/overtales", og det synes for besværligt, så er det vel bare at droppe det igen.

 

Men venter lige på feed-back fra arrangørerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååhh, så havde jeg også misforstået det. Troede det udelukkende skulle være et showindslag.

kan det virkelig passe man f.eks. ville kunne vinde en bil ved at deltage i en agilitykonkurrence til het hestestævne?

 

Hvad siger publikum?

Kan huske første gang der blev hldt World Cup for islandske heste i Odense (OCC) Der var der et indslag med agility, og bagefter var der mange der brokkede over at man skulle glo på hunde, når man havde betalt for at komme ind og se hesteshow. For mig der interesserer mig lige meget for hunde som for heste, synes jeg det er fedt, men for mange andre er hunde og heste ikke forenligt.

Så det er da værd at tænke over, hvor meget tid/plads et aglityshow skal tage til et hesteshow, hvis det skal være en succes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, nok ikke en bil, men sikkert en anden fed præmie... :) Lige der tænkte jeg på det rent logistiske, men at få transporteret bane og sat den op... Der er jo fx et helt banefixer team osv. Der vil jo ikke være tid til at gå bane osv inden, da det er en del af et show, så banen må man kende (evt ha trænet ;) ) hjemmefra? Hvordan showet er bygget op, er jo arrangørens eget valg... Har lige talt i Tlf med dem..... Nu må vi se...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok... Tænkte bare at det ville være god træning/fed oplevelse for den enkelte, plus at der ville være præmier og sponsorgaver til de deltagende...

 

Det er et World cup stævne, så det er på int. niveau med ca. 10-15.000 tilskuere, og en ret stor begivenhed, hvor der er styr på organiseringen. Fx sponsorbiler, Shuttleservice, transport etc....

 

Troede faktisk at folk ville være "vilde" for at være med i den slags :vedikke: Men hvis folk skal "tvinges/overtales", og det synes for besværligt, så er det vel bare at droppe det igen.

 

Men venter lige på feed-back fra arrangørerne.

 

Hihi, nok ikke en bil, men sikkert en anden fed præmie... :) Lige der tænkte jeg på det rent logistiske, men at få transporteret bane og sat den op... Der er jo fx et helt banefixer team osv. Der vil jo ikke være tid til at gå bane osv inden, da det er en del af et show, så banen må man kende (evt ha trænet ;) ) hjemmefra? Hvordan showet er bygget op, er jo arrangørens eget valg... Har lige talt i Tlf med dem..... Nu må vi se...

 

Altså, der skal nok være mange der genre vil løbe, ingen tvivl om det! Det vil jeg også gerne! Men at få nogen til at arrangere det, det er nok der et evt. problem kan ligge. Netop det du selv nævner, med at der skal være forhindringer, de skal fragtes dertil og tilbage igen - og så ordne hjælpere.

 

Jeg havde heller ikke forstået det som at det skulle være et stævne, men mere en opvisning. Og en opvisning får arrangøren jo ikke noget andet ud af end reklame. Et regulært stævne er jo noget andet. Men så kommer der jo en del økonomi i det, og så er det jo spørgsmålet om det skal være officielt eller uofficielt? Er det officielt er der nok større chance for at trække "de gode" til, til gengæld er der så en del regler der skal overholdes.

 

Og til det markerede - det tror jeg sq det bli'r svært at få nogen til... I hvert fald hvis det skal være et stævne. Skal det bare være opvisning vil man jo typisk kunne stille noget nemt op, der ikke kræver den store banegennemgang, men som stadig kan se "imponerende" ud for de uindviede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi.. Er åbenbart mega dårlig til at formulere mig.,

 

Prøver lige igen...

 

JBK er som sagt et world cup ridestævne som afholdes i uge 41 og 42 i Odense hvert år. (5 gang for mig i år :) )

 

I løbet af ugerne vil der mellem klasserne være showindslag af forskellig art, primært fre-lør aften.

 

Min tanke ide var:

 

At lave en show-klasse for specielt "inviterede" agility-folk, fx 5 i hver str, så evt 15 ekvipager ialt. Klassen er derfor uofficiel.

 

Tilmelding/invitation gennem mig!

 

De 15 "udvalgte" får sponsorjakke/tshirt (som skal bæres under klassen), og de løber mod hinanden som i en alm klasse.

 

Vinderen og øvrige placerede får en præmie, kunne være et års forbrug af foder/check på 5000 kr - alt efter hvilken sponsor jeg kan finde!

 

Banefixere mm er der styr på, da der indgår et frivilligt hjælperteam i forvejen på ca 200 stk for at afholde den størrelse arrangementer.

 

Mht banegennemgang bliver dette svært, da det er en del et show og tiden er stram + plus at luften går ud af publikum, hvis de skal glo på

Agility-tosser på bane ;) ved godt at man går det i hesteklasserne, men de er heller ikke en del af selve showprogrammet, men er alm konkurrence-klasser.

 

Det jeg skal ha løst, er at finde en klub som er villig til at låne sin bane ud. Transport af bane kunne JBK evt selv varetage. Derudover, så skal jeg bruge en dommer og evt en speaker som kunne være villig til lære publikum om agility - fx under en banegennemgang inden klassens start? Vi har selv show-speakere som kan sætte gang i folk.

 

Der vil være mulighed for at opvarme hundene på opvarmingsbanen ved siden af.

 

(Det HELE foregår indendørs på fiberbund.)

 

Det er ikke fastlagt eller endeligt besluttet endnu, men skriv endelig hvis di/I er klar på en fed oplevelse - samt har niveauet til det :)

 

Hvis der er nogle som har forbindelser til at kunne bistå med de ovenstående "huller" i mit lille projekt, så skriv endelig!

 

Til de agilityfolk som evt gerne vil med som tilskuer/medhjælper ved agilityklassen, så kan jeg skaffe armbånd (gratis afgang) til resten af stævnet som tak for hjælpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...