Hop til indhold

Når man er på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt - og en hund bliver påkørt


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Åh. På vej ud til vores nye hus ser vi en hund løbe ud på vejen - direkte ud foran en bil. Hunden bliver ramt direkte af bilen midtpå og bliver skubbet hen af asfalten - over i vores vejbane. Vi kørte ud i rabatten og bremsede kraftigt ned - jeg rev bildøren op og sprang ud af bilen før vi nåede at holde stille. Døren røg op i en fart til lyden af en hund som skreg. Hunden var blevet skubbet omkring 100 meter hen af asfalten - så hårdt var hun blevet påkørt...

 

Hun endte heldigvis inde i rabatten, så vi ikke yderligere skulle flytte på hende. Jeg satte mig ned ved siden af hende, og hun bare skreg og skreg. Vi forsøgte at ringe til nummeret som stod på hundetegnet - men ingen tog tlf. Vi ringede igen og igen - andre billister var stoppet op for at hjælpe os. Men da vi opgav at kontakte ejeren, og i stedet ringede til en dyrlæge, sagde hun naturligvis ja til at komme ud til os. Jeg fik Michael til at søge på Krak efter et andet navn/nummer på hundens adresse, og han fandt heldigvis et hjemmenummer, hvor vi fik fat i ejeren. Hun blev synderknust og kom omgående. På daværende tidspunkt var dyrlægen kommet frem og havde givet hunden beroligende, for at tage de kraftigste smerter. Hun havde ekstremt ondt, lå bare og pev, gispede og forsøgte ikke engang at flytte sig - og hun savlede blod... og vejrtrækning dalede kraftigt... Dyrlægen var ikke i tvivl - en aflivning på stedet ville være det bedste. Hun havde brækket både forben og bagben på den side hun var blevet påkørt på - de var brækket kraftigt - man kunne se at benene slet ikke sad sammen mere.. og eftersom hun også savlede blod havde hendes indre organer nok også taget skade..

 

Jeg var der fra start til slut og sad ved hendes side hele tiden - lige til den blå sprøjte blev givet. Og jeg sad med eller mindre og hylede mig igennem det hele... :megaked: det var så forfærdeligt! At se hende have så ondt og ikke kunne gøre noget - andet end at vente på dyrlægen... og se hendes ejer ankomme til stedet fuldstændig sønderknust og nu skulle tage afsked med hendes hund... forstil jer lige en opringning af få... :megaked:

 

Vi så påkørslen cirka kl 18 og kørte fra stedet en time senere. Og jeg har småhylet sådan on/off siden da...

 

RIP stakkels hund. Sikke en skæbne at få - når man blot var på tur i skoven... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så forfærdeligt at se på! Det så nærmest ud som slowmotion da hun bare røg 100 meter hen af asfalten... Åh gud stakkels hund. Hun har haft SÅ ondt! Hun bed efter mig da jeg kom hen til hende - men så satte jeg mig forsigtigt ned og nussede hende - og det gjorde jeg i al den tid jeg var derude.. og holdt lige en hånd i halsbåndet, så jeg var sikker på at hun ikke ville stikke af. Men hun havde så ondt at hun end ikke engang forsøgte at rejse sig.. men begge ben på den ene side var jo også brækket fuldstændig.. :megaked:

 

Det var konen vi fik fat på derhjemme - manden rendte stadig rundt i skoven og ledte efter hunden. Det var en 6 år gammel retriever som aldrig forlod grunden derhjemme og som altid gik uden snor i skoven. Men i dag var hun for alvor kommet på afveje og ramte desværre vejen på det forkerte tidspunkt.. en vej hvor folk gerne køre over de 100... :megaked: jeg tror dælme der går længe før jeg glemmer de skrig jeg hørte hende komme med!! :megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak allesammen :bighug:

Jeg sov knap nok natten til i går - jeg kunne slet ikke hænge sammen igår. Manglede SÅ meget min søvn og havde tudet mig selv helt færdig. Filmen af hunden som blev påkørt har bare kørt på repeat inde i mit hoved lige siden... og da jeg kørte forbi stedet i går på vej til arbejde begyndte jeg at hyle og kunne slet ikke stoppe igen - først da jeg en halv time senere nåede mit arbejde... :genert: og så var jeg igår oppe og købe flexliner til hundene - nu er det slut med gåture uden line andre steder end hundeskoven. Lige pt tror jeg bare jeg er rystende angst for at opleve det igen og sådan ret traumatiseret af oplevelsen-agtig... puha, bare den indre film i mit hovede af episoden gad forsvinde - jeg kan slet ikke have det!

 

Men er trods alt også glad for at det måske var os som oplevede det - for så ved jeg at hunden blev passet på lige til det sidste. Jeg ved ikke hvor mange andre fremmede som havde sat på en meget kold asfalt i en hel time, for at nusse hunden og berolige den. Så det trøster trods alt - at jeg ved at hun ikke var alene - men blev passet på! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh. Sikke en trist historie, tuder sammen med dig - stakkels hund, stakkels jer. :ae:

Det var så synd at du skulle opleve det, men tænker også lige som andre herinde, at det helt sikkert har hjulpet hunden i situationen. Åh, hvor er det bare sørgeligt. :cry: Det behøver bare være et splitsekunds uopmærksomhed, så kan sådan noget forfærdeligt ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...