Hop til indhold

Gulvvask


Gæst
 Share

Recommended Posts

Jer med flere hunde: Hvilke typer gulv har I, og hvad vasker I gulvene i?

 

 

Jeg synes, at her lugter af hund, selvom jeg vasker gulv tit i rodalon. Måske jeg burde vaske i kennel-rengøring :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi damper istedet. Så ingen rengøringsmidler.. men nu lugter her generelt ikke voldsomt af hund.. andre kan godt lugte det når de kommer på besøg men det er ikke noget jeg tager mig af :) vi har hund og det bærer vores hjem præg af :)

 

Faktisk lugter her oftere af sure tæer der har været spærret inde i et par sikkerhedssko hele dagen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke det er gulvene der gør at der lugter af hund. Her i huset sætter det sig i hvert fald i tekstilier, som hundetæpper, hundedækkener der hænger fremme, etc... Men mht. gulvvask så fik jeg noget ret genialt med, da jeg købte Iso. Jeg har stadig noget tilbage, og overvejer at bestille det hjem fra UK eller Belgien når det ta'r slut. Det bli'r bare RENT, og så dufter det faktisk rigtig godt! Jeg har klinkegulv og laminat/klikgulv.

 

Håber linket fungerer: Safe4MyPet

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kun en hund, men selv når vi har 2 eller flere, lugter her ikke af hund:vedikke: Men nu har jeg også en langhåret hund - synes tit de korthårede lugter mere:???:

 

Vi har klinker og skibsplanker, og det er købt med henblik på nem rengøring i et hundehjem:-)

 

Men altså, vores (min) rengøringsrutine er også lidt til den hysteriske side. Støvsugning hver dag. Gulvvask, støve af, den store tur i køkken og bad en gang om ugen, og hundens tæpper (både på gulv og i kurv) bliver vasket hver uge:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke det er gulvene der gør at der lugter af hund. Her i huset sætter det sig i hvert fald i tekstilier, som hundetæpper, hundedækkener der hænger fremme, etc... Men mht. gulvvask så fik jeg noget ret genialt med, da jeg købte Iso. Jeg har stadig noget tilbage, og overvejer at bestille det hjem fra UK eller Belgien når det ta'r slut. Det bli'r bare RENT, og så dufter det faktisk rigtig godt! Jeg har klinkegulv og laminat/klikgulv.

 

Håber linket fungerer: Safe4MyPet

Var lige inde og se, det ser super ud, men da jeg kiggede videre, stod der at de kun leverede til: UK Mainland :( jeg må lige se om jeg kan finde noget tilsvarende, jeg trænger nemlig også til noget, til mine gulve, jeg har ubehandlet fyrretræ og 5 hunde ind og ud hele tiden, og en lille hund der glædes tisser, suuk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var lige inde og se, det ser super ud, men da jeg kiggede videre, stod der at de kun leverede til: UK Mainland :( jeg må lige se om jeg kan finde noget tilsvarende, jeg trænger nemlig også til noget, til mine gulve, jeg har ubehandlet fyrretræ og 5 hunde ind og ud hele tiden, og en lille hund der glædes tisser, suuk.

 

Tror man kan få det fra Belgien... Skal nok se om jeg kan finde noget om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Jeg veksler mellem klorin og Sumabac...

Vægge osv vasker jeg af i Ajax...for duftens skyld..For Ajax duer ikke til at stå en hel dag i en spand..Det lugter rigtig hurtigt surt surt. Det skal simpelhen være noget der desinficerer. Rodalon kan jeg ikke tåle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for svarene. Tror også det er tæpper mm, selvom jeg vasker hver uge. Synes bare her lugtede grimt i dag, da jeg kom hjem.

Hugo er jo heller ikke 100% renlig endnu, så der kommer af og til tis på gulvet.

Tænkte også på, om det mon er fordi døre og vinduer ikke står åbne hele tiden mere. Det har de jo trods alt gjort de sidste par måneder, så vi konstant har luftet hundeprutterne ud... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Takker for svarene. Tror også det er tæpper mm, selvom jeg vasker hver uge. Synes bare her lugtede grimt i dag, da jeg kom hjem.

Hugo er jo heller ikke 100% renlig endnu, så der kommer af og til tis på gulvet.

Tænkte også på, om det mon er fordi døre og vinduer ikke står åbne hele tiden mere. Det har de jo trods alt gjort de sidste par måneder, så vi konstant har luftet hundeprutterne ud... ;-)

Hvis du kun skifter tæpper en gang om ugen er det helt sikkert dem..Jeg skifter alle tæpper, kurve og legetøj hver eneste dag
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Vi kan ikke lugte vores beagler og de der kommer her har aldrig sagt noget - men hvis det lugter er det jo bare ærgerligt :mrgreen: Beaglen er jo en korthåret hund, så snavs preller ret meget af på pelsen.

Vi har gulvtæppe i stuen og her hjælper min turbo monster støvsuger en hel del - den suger alt op. Beaglerne får rene tæpper en gang i ugen alle de steder de ligger. Mine gulve i gang/køkken bliver vasket i almindelig brun sæbe

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må indrømme at jeg ikke gør nær så meget ud af det som nogle af jer:) mine hunde får rene tæpper efter behov der kan nemt gå mere end en uge:) rengøring efter behov, der kan også gå for lang tid når jeg har det skidt, men ærlig talt jeg syntes ikke det lugter og der er aldrig nogen der har påtalt noget:) hos os er det kun bilen som af og til kan lugte af hund når der har været 2 våde hunde efter træning, så hjælper det at skifte tæpper i burene:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må indrømme at jeg ikke gør nær så meget ud af det som nogle af jer:) mine hunde får rene tæpper efter behov der kan nemt gå mere end en uge:) rengøring efter behov, der kan også gå for lang tid når jeg har det skidt, men ærlig talt jeg syntes ikke det lugter og der er aldrig nogen der har påtalt noget:) hos os er det kun bilen som af og til kan lugte af hund når der har været 2 våde hunde efter træning, så hjælper det at skifte tæpper i burene:)

 

Enig. Jeg har ikke overskud til at gøre så meget rent, så det bliver gjort når jeg har energien til det og så selvfølgelig inden vi får gæster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjørnedrengen

Her hos os, har vi trægulve, klinker og tæpper. Vasker gulve af i sæbespåner. Lufter meget ud. Kan godt være der lugter af, hund, men alstå man har jo også hund, så det kan ikke undgås.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...