Hop til indhold

DKK Herning november 2012


Recommended Posts

Tak, ja de eneste krav der er, er at han skal være oer 2 år, og have 3 certer.

 

Vi er ikke så krævende....... på det punkt ihvertilfalde :D

 

Hov, skal der ikke være over 1 år og 1 dag mellem første og sidste cert? Eller er det noget jeg har fantaseret mig frem til?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 225
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, vi kom jo ikke afsted pga fældning

 

Men Cody's sønnike løb med BIR-baby sejren..

Desværre ikke nogen billeder af ham endnu.

Men min udsendte reporter siger at han var en fin stor dreng. Helt mørkebrun, så han næsten så sort ud på lidt afstand

 

Ja han var rigtig sød :lun:

Ejerne var ret grønne og jeg hjalp dem med de spørgsmål de havde og gav dem et par fifs :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, var det cody's sønnike..? Han var nuttet og havde nogle rigtig flinke ejere, som spurgte en del og fik nogle forslag og forklaring på udstilling.

Så crazy lady og jeg fik hjulpet dem med at forstå lidt af den mærkelige udstillingsverden:mrgreen:

 

Og han var også så dygtig i store ring. Selvom dommeren bedst kunne lide gennemtrænede udstillingsbabyer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja han var rigtig sød :lun:

Ejerne var ret grønne og jeg hjalp dem med de spørgsmål de havde og gav dem et par fifs :blink:

 

Ej, var det cody's sønnike..? Han var nuttet og havde nogle rigtig flinke ejere, som spurgte en del og fik nogle forslag og forklaring på udstilling.

Så crazy lady og jeg fik hjulpet dem med at forstå lidt af den mærkelige udstillingsverden:mrgreen:

 

Og han var også så dygtig i store ring. Selvom dommeren bedst kunne lide gennemtrænede udstillingsbabyer.

 

Tusind tak

 

Jeg havde glædet mig til at se ham. Men synes der var langt til Herning, når man ikke selv sku udstille..

Ja, Sarah havde været noget nervøs for det med udstilling. men sagde til hende forleden, at det vigtigste var at de begge havde det sjovt.

Håber at hun har fået blod på tanden

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, vi har jo også været i Herning - i juniorklassen i går.

 

Dommeren syntes bestemt ikke om små spidsmus, som er "lidt" modvillig med at vise tænder, og det blev kun til en Good til os. Hun manglede "body and substance"

 

Tænderne kan vi arbejde på (og gør vi også). Resten håber vi på, at tiden kan klare en del af. Men hvis hun ikke får mere "body and substance", når vi når til åben klasse, dropper vi nok det der udstilling. Opdrætter bliver dog ved med at sige, at hendes mor også var længe om at udvikle sig.

 

Men på trods af det knap så fine gule bånd var jeg superstolt af den lille spidsmus. På trods af højløbskhed var hun PÅ, stod fint og løb pænt. Der var også langt mindre lyd i hende end der plejer at være.

 

Men det er godt, at brormand Loke kan redde familieæren. 2. vinder i går i juniorklassen og 1. vinder i dag i mellemklassen. De bliver nemlig 18 måneder i dag.

 

Tyv"lånt" fra opdrætters hjemmeside

Dorthe_Liva_2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde Carlos blev bedste hvalp begge dage, lørdag blev vi til store ring, da hans handler skulle prøve at være i store ring for første gang, men i dag valgte vi at tage hjem, da racen var færdigbedømt, jeg ville ikke udsætte Carlos for det kaos ved forbedømmelses ringen, og den lange ventetid, selvom han klarede det fint lørdag, lige med undtagen af da han endelig i fint løb, kom i store ring, så blev batterierne flade, og han valgte at lægge sig og sole sig i projektørerne :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde Carlos blev bedste hvalp begge dage, lørdag blev vi til store ring, da hans handler skulle prøve at være i store ring for første gang, men i dag valgte vi at tage hjem, da racen var færdigbedømt, jeg ville ikke udsætte Carlos for det kaos ved forbedømmelses ringen, og den lange ventetid, selvom han klarede det fint lørdag, lige med undtagen af da han endelig i fint løb, kom i store ring, så blev batterierne flade, og han valgte at lægge sig og sole sig i projektørerne :lol::lol:

 

 

Og han var så nuttet :lun:

 

Så det fredericia næste gang :mrgreen: Med mindre vi skulle på hvalpe besøg inden?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvordan bliver man forøvrigt dansk og nordisk vinder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og han var så nuttet :lun:

 

Så det fredericia næste gang :mrgreen: Med mindre vi skulle på hvalpe besøg inden?

 

Hvordan bliver man forøvrigt dansk og nordisk vinder?

 

 

Uha vi har lige en klubudstilling, og 2 udstillinger i Kassel, inden vi kan holde "ferie", så kører møllen igen i Januar.

Jojo hvalpebesøg, det er en nødvendighed :blink:

 

Dansk vinder og nordisk vinder, bliver bedste Junior, bedste tæve og bedste han, på dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha vi har lige en klubudstilling, og 2 udstillinger i Kassel, inden vi kan holde "ferie", så kører møllen igen i Januar.

Jojo hvalpebesøg, det er en nødvendighed :blink:

 

Dansk vinder og nordisk vinder, bliver bedste Junior, bedste tæve og bedste han, på dagen.

 

 

Så hvis Broholmeren Tora blev nordisk vinder, så var hun bedste tæve i ALLE racerne? Eller kun i broholmeren?

Link til indlæg
Del på andre sites

De elendige billeder jeg fik taget på dagen kan i øvrigt ses her:

 

https://plus.google.com/photos/108758792292173724736/albums/5806942978372401313

 

Christina skal male Tempo hvid i hovedet næste gang, for han var umulig at tage billeder af og Siri og Spot skal stå stille :mrgreen:

 

Tilgengæld kan kameraet åbenbart godt lide blondiner :hmm:

 

DKK burde indføre bedre belysning til næste år, så det er til at tage billeder inde i hallen.

 

Tak for en hyggelig lørdag ved LP-ringen. Jeg synes nu du er sluppet ret godt fra billederne af Tempo :5up: Er det nogle jeg må "låne"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Tak for en hyggelig lørdag ved LP-ringen. Jeg synes nu du er sluppet ret godt fra billederne af Tempo :5up: Er det nogle jeg må "låne"?

 

Jeg synes også det er super billeder!! Og vil meget gerne låne, hvis jeg må :-D

 

I stjæler bare med arme og ben, hvis der er nogen i kan bruge :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke til Aslan og andre med weekendens resultater!

 

Nå men.... vi kom jo afsted søndag også. Denne gang uden tiggeprinsessen - jeg vovede pelsen og tog mit skrummel af en hanhund med i byen. Og ved I hvad? Jeg er faktisk relativt stolt over min lille dreng :lun: Han var sød og glad - omend liiidt ivrig ind i mellem - hele dagen.... okay - han var ikke helt glad, da Siri ville hilse på ham. Jeg gjorde det unævnelige :shock: Forlod ham for at gå på toilettet - efterlod ham alene med Martin. Staaaakkels lille dreng - det kan han bare slet ikke med. Men i det mindste led han da i stilhed. Vi gik en tur over forbi rottweilerringen - og jeg konstaterede, at jeg stadig er meget glad for min lille sportsmodel :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke til Aslan og andre med weekendens resultater!

 

Nå men.... vi kom jo afsted søndag også. Denne gang uden tiggeprinsessen - jeg vovede pelsen og tog mit skrummel af en hanhund med i byen. Og ved I hvad? Jeg er faktisk relativt stolt over min lille dreng :lun: Han var sød og glad - omend liiidt ivrig ind i mellem - hele dagen.... okay - han var ikke helt glad, da Siri ville hilse på ham. Jeg gjorde det unævnelige :shock: Forlod ham for at gå på toilettet - efterlod ham alene med Martin. Staaaakkels lille dreng - det kan han bare slet ikke med. Men i det mindste led han da i stilhed. Vi gik en tur over forbi rottweilerringen - og jeg konstaterede, at jeg stadig er meget glad for min lille sportsmodel :hjerte:

Tilgengæld tog han så revance da du kom tilbage ved at savle mig i håret... Tak Haps :mrgreen:

 

Skønt at se ham! Også på trods af savl :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke til Aslan og andre med weekendens resultater!

 

Nå men.... vi kom jo afsted søndag også. Denne gang uden tiggeprinsessen - jeg vovede pelsen og tog mit skrummel af en hanhund med i byen. Og ved I hvad? Jeg er faktisk relativt stolt over min lille dreng :lun: Han var sød og glad - omend liiidt ivrig ind i mellem - hele dagen.... okay - han var ikke helt glad, da Siri ville hilse på ham. Jeg gjorde det unævnelige :shock: Forlod ham for at gå på toilettet - efterlod ham alene med Martin. Staaaakkels lille dreng - det kan han bare slet ikke med. Men i det mindste led han da i stilhed. Vi gik en tur over forbi rottweilerringen - og jeg konstaterede, at jeg stadig er meget glad for min lille sportsmodel :hjerte:

 

 

Tak :D

 

Hvad er en sportsmodel? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
He he - han er maaaajet charmerende!!!

 

Hov - og glemte lige! Fede billeder MM - det er absolut et godkendt resultat med de betingelser :5up:

 

Øv, at jeg var optaget søndag - Kunne godt tænke mig at have set ham IRL!

 

Og tak - er ikke selv tilfreds, men det var jo håbløst med det lys :lol:

 

 

______________________________________

 

Siri - Skal hilse fra manden og sige mange tak for at han måtte hilse på Spot.

 

Han havde i hvertfald ikke svært ved at forstå hvorfor jeg havde valgt netop det kuld :mrgreen:

Ved ikke hvor mange han efterhånden har fortalt, at Yoda har verdens sejeste og fineste far og at hvis de ikke tror på at Yoda bliver en stjerne, så skulle de møde Spot, så ville de med det samme vide, at de gener ikke sådan bare forsvinder :sjov:

 

Og så var han meeeeget glad og rørt over din interesse og entusiasme omkring Yoda.

Han synes vist det var lidt fantastisk, at du viste sådan en imødekommenhed og glæde ved Dinglen :blink:

 

Han er lidt sød min mand :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, at jeg var optaget søndag - Kunne godt tænke mig at have set ham IRL!

 

Og tak - er ikke selv tilfreds, men det var jo håbløst med det lys :lol:

 

 

______________________________________

 

Siri - Skal hilse fra manden og sige mange tak for at han måtte hilse på Spot.

 

Han havde i hvertfald ikke svært ved at forstå hvorfor jeg havde valgt netop det kuld :mrgreen:

Ved ikke hvor mange han efterhånden har fortalt, at Yoda har verdens sejeste og fineste far og at hvis de ikke tror på at Yoda bliver en stjerne, så skulle de møde Spot, så ville de med det samme vide, at de gener ikke sådan bare forsvinder :sjov:

 

Og så var han meeeeget glad og rørt over din interesse og entusiasme omkring Yoda.

Han synes vist det var lidt fantastisk, at du viste sådan en imødekommenhed og glæde ved Dinglen :blink:

 

Han er lidt sød min mand :lun:

 

Årh ham har du vist været heldig med :-D Altså manden! Men bestemt også med Yoda :blink:

jeg synes selv jeg er ufatteligt heldig at jeg får lov til at bidrage til avlen af BCer og når jeg så ser glade ejere og smukke, tillidsfulde, mentalt stabile og glade hunde fra"egen" avl så bliver jeg lidt lykkelig! Yoda er på alle måder en rey fantastisk lille hundehvalp - man kan ikke andet end at blive forelsket i ham. Og kysse ham på snuden - ja, jeg mener det er meget meget vigtigt at kysse søde hundehvalpe på snuden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Årh ham har du vist været heldig med :-D Altså manden! Men bestemt også med Yoda :blink:

jeg synes selv jeg er ufatteligt heldig at jeg får lov til at bidrage til avlen af BCer og når jeg så ser glade ejere og smukke, tillidsfulde, mentalt stabile og glade hunde fra"egen" avl så bliver jeg lidt lykkelig! Yoda er på alle måder en rey fantastisk lille hundehvalp - man kan ikke andet end at blive forelsket i ham. Og kysse ham på snuden - ja, jeg mener det er meget meget vigtigt at kysse søde hundehvalpe på snuden :blink:

 

Han er nu ikke helt dum, ham manden min :mrgreen:

 

Og han er ganske enig med dig i, at sådan en hundehvalp skal kysses på snuden - Mange, mange gange i løbet af en dag, hver dag!

Og Yoda elsker det og stikker selv snuden i hovedet på os, hvis den ikke er kysset nok :lun:

 

Men det er jo bare så dejligt, når det lykkes at lave nogle hvalpe som fungere og som bidrager med noget positivt både til avlen og ikke mindst deres ejere.

For os er det i hvertfald som om, at i har taget beskrivelsen af vores drømmehund og modelleret lidt i frembringelsen af hvalpene og lavet Yoda til os :klap:

Sindet er i hvertfald fuldstændig som vi ønskede os, så vi venter egentlig bare på sundhedstjekket om ½-1 år, som formentlig bare bekræfter at vi har fået hele pakken :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...