Hop til indhold

En meget lang historie har fået en ende


Gæst Beaglepack
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack

Som nogle herinde sikkert ved har jeg haft en del mave problemer med først Oscar og siden hen også Darwin.

 

Det typiske forløb var nogenlunde sådan. Opkastninger, græs spisning, ændret adfærd herunder bide sig i lår/flanker, pille fnugler op fra gulvet, spise fibre, som tråde fra tæpper, strømper, læder, papruller - rulle sig hen af gulvet i smerte, ligge i "bedestilling" - afføring var vekslende fra tynd til grød i blandet slim og blod, sove meget, være træt/uoplagt - dette er bare nogle eksempler.

 

Mine beaglers ved og vel betyder alt for mig - jeg har været så fortvivlet, hylet, grædt, været vred - så kort sagt magtes løs. Jeg har spurgt opdrætter flere gange omkring de her mave symptomer og foder, hvor jeg fik at vide at denne aldrig havde oplevet sådan noget - men det ved jeg jo ikke helt præcis :vedikke:

 

Denne sommer her har været rigtig slem for Darwin, da hans mave problemer tog til - vi har skiftet foder så mange gange at det ikke er til at holde rede på - ofte er beaglerne blevet fodret kombineret med to/tre forskellige foder typer og kornfri ind i mellem - men lige godt hjalp det.

Så faldt jeg over en artikel på et amerikansk site og her var alle de symptomer Oscar og Darwin led af beskrevet, som taget lige ud af dem. Denne artikel tog jeg til dyrlægen med, hvor jeg beskrev meget nøje overfor ham, at nu måtte det her have en ende. Min dyrlæge har været forstående hele vejen igennem det her forløb og han har haft Darwin inde til undersøgelse og fundet at hans mave er meget stram i det.Dette kunne betyde at hans mave tarm kanal er snæver og ikke arbejder så godt. Et andet bud var en form for intolerance overfor en eller flere ting i foderet - deraf danner han gasser i maven fordi hans tarm arbejder langsomt. En diagnose - det er kolik - på den amerikanske side hedder det "Beagle colic sybdrome"

 

Vi kunne gøre det at han blev lagt i narkose og der blev taget prøver fra hans tarm - vi kunne også gøre den nemme måde, at køre ham over på et fuldstændig korn og sukkerfri foder.

Jeg har valgt den sidste løsning. For cirka 10 dage siden startede Darwin, Oscar og Charlie op på sådan et foder. Det er det eneste de får lige nu - intet andet ud over det her foder.

 

Og der er sket et mirakel - et mirakel som jeg endnu ikke helt tør tro på - men lyset i enden af tunnelen brænder stødt og rolig mere og mere. Darwin er som forvandlet - han stortrives og hans mave er gået i orden - det skete bare 2-3 dage efter han kom over på det nye foder. Jeg har fået håbet igen, rask bliver han nok aldrig helt - men vi har fundet et foder der virker :klap:

 

Ville bare dele :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Først - tusind tak for alle jeres indlæg - tuder næsten nu :-D

Men - men det har været så svært og jeg har været tæt på at give op - rigtig tæt endda :(

Det har været som at lede efter nålen i høstakken og i mens fik Darwin det bare værre og værre. Det virker lidt som om Oscar måske er vokset lidt fra det. Han er ikke helt så angrebet mere, så der har jeg været mere rolig. Jeg ringede til min dyrlæge og sagde jeg havde et muligt gennembrud (den amerikanske artikel) om han ikke godt ville læse det, så vi kunne snakke om tingene. Han bad mig komme derover uden hunde. Jeg var noget mere opløftet da jeg kørte derfra igen og allerede dagen efter kom Darwin over på det nye foder - han fik ikke det gamle blandet i - vi startede helt på det nye foder. Og hold fast for en forandring - han er nærmest en ny hund :banan:

 

 

Vi har prøvet foderet før - men da fik beaglerne blandet andet sammen med - og det er selvfølgelig derfor det ikke har virket. De er alle kommet over på Wolfsblut - de får varianten Dark Forest og som godbidder er det Blue Mountain. Jeg har igen skrevet til wolfsblut.com i Tyskland og det blev en længere smøre på mit bedste skoletysk :lol: hvor jeg forklarede sagen som den var. Den næste måneds tid til det er kørt ordentlig ind vil beaglerne kun få den variant - derefter skulle jeg gerne kunne variere mellem de forskellige varianter - da de sammensætnings mæssigt ikke er så forskelige og så ville de jo gerne havde en opdate dernede når der var gået en måneds tid :mrgreen:

 

Jeg føler helt ind i min sjæl at vi nu er landet på det rigtige - jeg kan jo se hvordan de alle trives - Darwin er på de sidste dage blevet meget mere rolig og nem at have med at gøre, for når maven ikke fungerer, er der jo intet der fungerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Beaglerne er helt vilde med Dark Forest :-D

Selv Oscar som ellers ikke er så mad glad som de andre to, kan indfinde sig i køkkenet når jeg begynder at finde det frem - derefter styrter han lige ind i sit bur og sidder pænt og venter :hjerte:

Så jeg har sendt bud efter mere foder i Tyskland - ellers bliver det for dyrt. De spiser jo en 15 kg sæk på under en måned :madtid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold *** hvor er det bare fedt!!! :klap::klap:

Hvor er jeg bare glad på dine vegne og ikke mindst dine hunde!

Du har virkelig kæmpet en brag kamp! Du fortjener ikke andet, når du er en god hundemor! :-D

Der er bare ikke noget bedre end at se sine hunde trives <3

Nu kan du jo også dele din viden ud med andre folk, der har samme sygdoms/beagle problemer.

Fantasticó!

Link til indlæg
Del på andre sites

Køber du fra zooplus? Tænkte på om vi muligvis kunne bestille hundemad sammen en dag, hvis det bliver billigere? Så kan vi også splitte porto. :engel:

Man kan ikke købe Wolfsblut på zooplus.

 

Men du kan købe det på Tierbedarf, Tiernahrung, Tierbedarf und Tierfutter online kaufen | Petshop.de og andre steder jeg ikke lige kan huske på stående fod, men det kan du GoogleGoogle:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Køber du fra zooplus? Tænkte på om vi muligvis kunne bestille hundemad sammen en dag, hvis det bliver billigere? Så kan vi også splitte porto. :engel:

 

JeanetteH har allerede svaret - og man kan ikke købe det hos zooplus.

Jeg har købt hos Healthfood24.com - denne gang fordi de har været så søde og høre på mine "klagesange" :-D De har alle varianter og størrelser der - de fører også vådfoderet - og de handler kun med Wolfsblut foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Darwin havde en kraftig opkastning til morgen 15 min efter han havde spist sin morgen ration. Det var galde og slim og det var helt vandigt. Der var ingen foder med i opkastet og han virkede ikke dårlig på nogen måde, men vimsede rundt og var i godt humør. Jeg gik så en god tur med ham op i området og her fik han lavet det store - alt var i orden.

Jeg har dog ringet til dyrlægen og lige vendt det med ham. Han mener at fordi Darwins tarm system har været så meget i oprør - hans tarm har jo ikke haft ro på noget tidspunkt, så vil der gå lidt tid før der er gydet "olie på vandet" og hans tarm system begynder at slappe af igen. Systemet har jo vænnet sig til at tilføre meget mavesyre og galde for at nedbryde det føde han har indtaget - ting tager tid - men han lød tilfreds med resultatet til nu.

Darwin har efterfølgende spist endnu en portion foder og nu ligger han og sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

JeanetteH har allerede svaret - og man kan ikke købe det hos zooplus.

Jeg har købt hos Healthfood24.com - denne gang fordi de har været så søde og høre på mine "klagesange" :-D De har alle varianter og størrelser der - de fører også vådfoderet - og de handler kun med Wolfsblut foderet.

 

Vådfoder? :shock: Det skal da prøves!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg vil lige slå et slag for Healthfood24.com - Det er første gang jeg har bestilt noget der og sikke en service. Foderet blev afsendt i fredags og I dag til eftermiddag har jeg modtaget det - så når man lige ser bort at det har været weekend så er det noget af det hurtigste jeg har oplevet - det bliver ikke sidste gang jeg køber foder der:mrgreen: Foderet ankommer oven i købet i en kasse med reklame banner for Wolfsblut - men beaglerne var ikke i tvivl der blev puffet og snust til den kasse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvor er det bare dejligt at høre at det endelig går fremad :klap:

Hvor har I godt nok slåsset med det...

 

Hvordan har han det nu? Ingen opkast?

 

 

Han har det super fint - har gået to lange ture - leget med Charlie - leget med Oscar - spist mere mad - sovet - leget igen en typisk dag for Darwin.

Han har ikke kastet op siden i morges - så det har helt sikkert været galde som dyrlægen også var inde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...