Hop til indhold

Hvor giftige er snebær?


Fluffykins
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige kommet hjem fra en gåtur med Tea, og af en eller anden mærkelig grund syntes hun, at hun skulle smage på alle de snebær, som lå overalt på stierne, hvor vi gik.

 

Jeg prøvede så vidt muligt at forhindre hende i at sluge dem, men bærrene var seriøst overalt, så der røg altså et par stykker ned:???: (jeg gætter på 5-10 bær, ikke mere)

 

Hvor giftige er de for hunde? Og hvad er synptomerne på forgiftning?

 

Det skal siges, at vi gik tur på tom mave (vi fodrer en gang i døgnet), så jeg gav hende en tyggesnack, så snart vi kom ind for at få noget i maven.. Hun har lige kastet op, men virker ellers hel normal indtil videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg er lige kommet hjem fra en gåtur med Tea, og af en eller anden mærkelig grund syntes hun, at hun skulle smage på alle de snebær, som lå overalt på stierne, hvor vi gik.

 

Jeg prøvede så vidt muligt at forhindre hende i at sluge dem, men bærrene var seriøst overalt, så der røg altså et par stykker ned:???: (jeg gætter på 5-10 bær, ikke mere)

 

Hvor giftige er de for hunde? Og hvad er synptomerne på forgiftning?

 

Det skal siges, at vi gik tur på tom mave (vi fodrer en gang i døgnet), så jeg gav hende en tyggesnack, så snart vi kom ind for at få noget i maven.. Hun har lige kastet op, men virker ellers hel normal indtil videre.

Ikke ret giftig.. Hvis man spiser mange bær kan man få diaare og opkastning.. MEn man dør ikke af det..

F.eks må man godt have snebær i børnehaver og dagplejer... Synes jeg læste engang at sidste dødsfald med snebær er helt tilbage til 1880 elelr sådan noget lignende

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige kommet hjem fra en gåtur med Tea, og af en eller anden mærkelig grund syntes hun, at hun skulle smage på alle de snebær, som lå overalt på stierne, hvor vi gik.

 

Jeg prøvede så vidt muligt at forhindre hende i at sluge dem, men bærrene var seriøst overalt, så der røg altså et par stykker ned:???: (jeg gætter på 5-10 bær, ikke mere)

 

Hvor giftige er de for hunde? Og hvad er synptomerne på forgiftning?

 

Det skal siges, at vi gik tur på tom mave (vi fodrer en gang i døgnet), så jeg gav hende en tyggesnack, så snart vi kom ind for at få noget i maven.. Hun har lige kastet op, men virker ellers hel normal indtil videre.

 

Fandt det her på nettet:

 

"Spørgsmål:

Da jeg har en snebusk med bær i min have, vil jeg gerne vide om snebær er farlige for hunde.

Lene

 

Svar:

Til Lene

Ja snebør er giftige for pattedyr og mennesker. Snebær kan give ætsninger på hud og slimhinder, og kan medføre opkastninger.

Alt, hvad der ikke er spiseligt, er giftigt.

Med venlig hilsen

Mads M. Lund, Skibby Dyreklinik"

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene - har lige talt med dyrlægen også, og symptomerne er opkast og sløvhed, som opstår indenfor et par timer. At hun har kastet op allerede er super godt, forhåbentlig er hun kommet af med selve bærrene:pray:

 

Nu skal hun forkæles med små portioner skånekost resten af dagen, så vi kan holde øje med om hun holder det i sig, og stadigt har appetit.

 

Generelt sagde de at snebær ikke er særligt giftige overfor hunde, og det er sjældent det giver de store komplikationer at de spiser få af dem, hvis ellers hunden kaster op indenfor den første time.

Link til indlæg
Del på andre sites

:roll: Yees yeees. Det kan da vist kaldes en helgardering, hva.

 

Tja, måske... Men rent "teknisk" er det vel også rigtigt..? Enten er noget spiseligt, eller også er det ikke. Og er det ikke spiseligt, så er det vel fordi det er... giftigt? :vedikke: Uden at man nødvendigvis behøver at dø eller bli' alvorligt syg af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

:roll: Yees yeees. Det kan da vist kaldes en helgardering, hva.

I den grad! :blink:

 

Tja, måske... Men rent "teknisk" er det vel også rigtigt..? Enten er noget spiseligt, eller også er det ikke. Og er det ikke spiseligt, så er det vel fordi det er... giftigt? :vedikke: Uden at man nødvendigvis behøver at dø eller bli' alvorligt syg af det...

 

Hmm æblekerner, tomater og nødder indeholder vidst alle nogle stoffer som er giftigei store mængder.

 

Det ved jeg nu ikke... Min cykel er ikke spiselig, men jeg ville ikke umiddelbart kategorisere den som giftig :lol:

 

Hvor meget cykelslange mon man skal indtage for at mængden bliver toksisk? :hmm:

 

Lige en opdatering på Tea, hun har det godt, spiser, leger og hygger som hun plejer, så vi slap vidst med skrækken denne gang:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...