Hop til indhold

Hunde-tyveri

Gæst MarieF
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige været ovre og købe et par ting i den lokale Netto. På vej ind ser jeg en ret gøende chihuahua sidde ude foran sammen med en korthåret gravhund. Da jeg står i kassen kort efter, kommer en dame ind, og spørger om de har overvågning ude foran, for der er nogle, som har stjålet hendes hund :shock::megaked::evil: Det var den lille chi som var blevet stjålet - de havde hurtigt klippet snoren over, og taget den med.

Damen var overraskende rolig. Var det mig, havde jeg været rablende hysterisk.

Selvom jeg aldrig kunne finde på, at efterlade min hund foran et supermarked - og slet ikke i Aarhus V., så løb det godt nok koldt ned af ryggen på mig, og fik helt en klump i halsen, da jeg hørte det - og skulle fortælle det til kæresten, da jeg kom hjem.

Øv hvor er det synd for dem - og for hunden! Heldigvis er der overvågning, og en pige havde set dem, som gjorde det. Hun havde prøvet at løbe efter dem, men de var på scooter. Hun gav dog sit navn og nr., så man kan jo håbe, at de skyldige bliver fanget! :x:

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med den her tråd. Selvom jeg har hørt om den slags tyverier, og ikke selv ville efterlade min hund, så kom det godt nok skræmmende tæt på lige pludselig :shock:

Efterlader I jeres hunde foran supermarkeder/forretninger og tænker I over risiko for tyveri i det hele taget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaldrig i livet at jeg sætter min hund foran en butik!!! Så kører jeg sq hjem med hunden først, og kører tilbage til butikken... Jeg er endda ikke meget for at lade hunden sidde i bilen udenfor butikken, men har gjort det enkelte gange, og kun steder hvor jeg har udsyn til bilen. Er måske overforsigtig, men hellere det. Jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis min hund blev stjålet fordi jeg havde været uforsigtig på den front... Det må være så forfærdeligt, og jeg håber virkelig at de finder hunden igen. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sætter højest Bella uden for tanken hvor jeg hele tiden kan holde øje med hende. Når vi en sjælden gang er inde i byen, spørger jeg i den enkelte butik om hun må komme med ind, og hvis ikke, sætter jeg hende kun hvor jeg kan se hende.

For et halvt års tid soden var der nogen der stjal en schæfer uden for 7eleven på Frederiksalle. Den blev fundet i Gellerup, og skulle vel være brugt til hundekamp:shock: Så store hunde er heller ikke fredet!

Hvis der er .......personer af anden etnisk oprindelse....... på tanken, venter jeg til de er kørt, eller springer slikket over den dag:-) Ja, jeg har RIGTIG mange fordomme!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor trist... Jeg havde været fuldstændig panikslagen hvis det var mig. Jeg lader aldrig cookie stå alene, jeg er endda nervøs ved at hun er alene hjemme.. hvis der nu kommer en tyv...

Jeg overtalte faktisk min kæreste til at vi skulle flytte 2 uger før, for at få hunden hjem fra mine forældre da jeg havde lidt mine tvivl om hvorvidt min far tog det seriøst at jeg ikke ville have at han lod hende stå mens han gik ind og handlede... Det blev dyrt i benzin, men kæresten slap for at høre på mig :) jeg kan slet ikke forstå at nogen lader deres hund stå.. det er alt for risikabelt. Jeg håber de får deres hund uskadt tilbage, selvom det ikke lød som om damen var vildt oprevet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har næsten dagligt min hund bundet i 1-3 minutter mens jeg er inde og hente småting i fakta.. Jeg tror det har meget at gøre med hvor man binder hunden(by/zone osv), og hvilken race der snakkes om.. Er mega paronid så der går MAX 3 minutter før jeg er ude igen - hvilket dog sikkert er rigeligt for et par banditer til at stjæle min hund i. "Den lange" daglige gåtur går forbi butikken, og jeg kan simpelthen ikke lade være med at grafle et eller andet når jeg alligevel er der .. Ved godt det er dumt, vil nærmest kalde det en slags ocd at jeg absolut skal have handlet hver gang. Lige ved siden af hundekrogen er der en kebabpusher, og dem snakker jeg godt med.. Det hjælper lidt at man har 4-10 store mørke venner til at holde øje med hunden, men stadig lidt bange er jeg da!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, stakkels hund.

Hvor i Århus v var det og hvordan så chi'en ud? Måske jeg kender den eller jeg kan holde et ekstra øje når jeg kommer rundt i området.

Det var ved Netto på Bronzealdervej/Jernaldervej og chien var gul og korthåret. Jeg synes også bare, at det er så synd for den stakkels hund :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Aldrig.

Hun er ikke større end at hun kan proppes i en lomme og nærer dyb tillid til alle folk - når ikke hun er vagthunden hjemme.

Derudover står hun og hyler og skaber sig helt vanvittigt, og det gider jeg på ingen måde at høre på, så hun er umulig og ha' til og stå bundet nogen steder.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg boede hjemme og havde hund, var han tit med nede i byen og blev også bundet uden for.

En dag jeg kom ud til ham var han væk :shock:

Jeg blev simpelthen så bange, indtil det viste sig, at det var min storesøster der var kommet forbi og syntes det kunne være sjovt og forskrække mig :evil:

Flippede skråt, men det fik ikke mig til at ændre på at han aldrig var med nogen steder hvor han skulle stå udenfor.

Men tiderne har også øndret sig. Det er over 20 år siden, og dengang var det nok nærmest utænkeligt at nogen stjal andres hunde!

Har iøvrigt en veninde der har stjålet en hund.

En gravhund der altid stod bundet i haven og levede under kummerlige forhold. Hun havde advaret ejer, og en dag gik hun ind og tog den og har beholdt den siden.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, går jeg på tanken og Rex er med, er jeg ikke det fjerneste bekymret for at sætte ham udenfor. Det er det eneste indkøbssted i gå afstand:) Er ikke bange for nogen stjæler ham. Men han tager det også med ophøjet ro at sidde der og betragte verden de par minutter det nu kan tage. Havde han været sådan et ængsteligt gømonster, man ofte oplever udenfor butikker, havde jeg ikke sat ham der, men det er af helt andre årsager end bekymring for tyveri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja. Det kommer nok meget an på hvor man bor. Ved vores købmand er hundekrogene lidt gemt af vejen. Desuden bor vi i en meget lille by, hvor ingen låser deres cykel fordi de lige skal ind til købmanden. Det er en forholdsvis lille butik og det tager kun mellem 2-10 minutter at hente det man skal bruge.

I en større by kunne jeg aldrig drømme om det!

Ærgeligt at flere butikker ikke investerer i de der bure som står uden for butikken hvor man kan låse sin hund inde. De er rigtig smarte! Men de er dyre og butikken tjener jo ikke på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sker indimellem at jeg lige mutter i en kiosk eller på tanken, hvis jeg lige mangler cigaretter og der ikke er kunder i forvejen. Men så flettes alle 6 snore sammen og det vil være umuligt at fjerne dem i snor, fordi de ikke går med. Iøvrigt vil de sikkert gø, hvis nogle kommer for tæt på dem.

Jeg kunne ikke drømme om at efterlade en enkelt hund alene , hellerikke 2 sammen, men med 6-7 stk, tør jeg indimellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja. Det kommer nok meget an på hvor man bor. Ved vores købmand er hundekrogene lidt gemt af vejen. Desuden bor vi i en meget lille by, hvor ingen låser deres cykel fordi de lige skal ind til købmanden. Det er en forholdsvis lille butik og det tager kun mellem 2-10 minutter at hente det man skal bruge.

I en større by kunne jeg aldrig drømme om det!

Ærgeligt at flere butikker ikke investerer i de der bure som står uden for butikken hvor man kan låse sin hund inde. De er rigtig smarte! Men de er dyre og butikken tjener jo ikke på dem.

Men ... Har du aldrig tænkt over, at en person som er ude efter at stjæle en hund og sælge videre, ved præcist hvor hundekrogene er placeret ? I min verden er gemt hundesnor = Nemmere at stjæle hund uden at blive set.

Kan godt ske jeg er en smule paranoid, men jeg ville aldrig skelne mellem storby vs. lille landsby. Der findes brodne kar alle steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RollosDyr

Det er utroligt man ikke kan ha' sin hund siddende udenfor en butik i dag, uden at skulle frygte den bliver stjålet eller sparket eller hvad ved jeg :-(

- Håber damen får sin hund igen.

Jeg tør ikke lade nogen af vores side ude foran en butik, skal vi forbi butikken mens vi er ude og gå med hundene, så blir den ene udenfor med dem, - men her hvor vi bor nu sker det sjældent.

I sidste uge skulle vi dog en tur til Sjælland, efter ny hundehvalp, og havde derfor to af hundene med - vores 7mdrs westie Freja og min søsters chihuahuahua Mocha.

- Dér blev jeg ærlig talt også lidt fornærmet, for vi stoppede ved en McDonalds fordi både mennesker og hunde trængte til toilet-pause, så hundene fik lov til at sidde meget kort i bilen mens vi gik ind, på vej ind vælger en dame så at sige til sit barn "Nej se den lille hund!" og så stod de ellers helt opad vores bil og storgloede ind af ruden, - altså ikke på afstand men sådan helt opad ruden, imens min westie så ikke ligefrem synes det er spor interessant og gør af dem, hvilket så bare var sjovt.

- Blev desværre ret paf, ellers havde jeg sagt noget, selvfølgelig pænt og ordentligt, om at det er okay at de synes chihuahua'en er sjov og lille osv. men at det altså ikke er særlig hensigtsmæssigt at stå opad folks biler og glo ind af dem, for de generer hundene og gør ikke noget positivt for ihvertfald min som tydeligvis ikke var tryg ved situationen.

De gik hurtigt igen - ellers var jeg ikke gået ind, men alligevel.

Ligesom den anden dag jeg ser på min kærestes facebook, en brokke sig over at hendes hund er blevet bidt af en anden hund, som sad foran en butik, - iflg. hende burde hunden jo alt muligt, mundkurv, aflivning, aldrig sidde der osv. men samtidig tænker jeg også, hvad f... lavede hendes hund så tæt på en fremmed hund som sidder bundet uden sin ejer, at den fremmede hund kan nå at bide hendes?!

Nå undskyld, lidt sidespring!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan godt se hundene fra vejen så de er ikke helt gemt af vejen.

Jo der er en risiko men jeg har haft hund bundet der flere gange i ugen i 12 år så måske er jeg bare "falsk tryg".

Det er bare en hyggelig tur derop og min hund elsker at være med.

Men jeg er så også en af dem som lader min hund være alene i haven - også om aftenen.

Men vil da klart begynde at tænke mere over det. Det vil jo være frygteligt hvis han blev snuppet. Har bare ikke anset risikoen særlig højt her i vores lille by.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix, Noomi sidder aldrig uden for en butik. Både for at hun ikke skal blive stjålet, men også fordi der ikke skal ske hende noget andet mens hun står der, både i forhold til andre hunde og mennesker. Jeg lader hende dog sidde i bilen, men hun ligger altid ned og sover mens jeg er væk, så hun er ikke sådan lige at få øje på :-D Stakkels hund, jeg håber at den snart kommer hjem igen!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ... Har du aldrig tænkt over, at en person som er ude efter at stjæle en hund og sælge videre, ved præcist hvor hundekrogene er placeret ? I min verden er gemt hundesnor = Nemmere at stjæle hund uden at blive set.

Kan godt ske jeg er en smule paranoid, men jeg ville aldrig skelne mellem storby vs. lille landsby. Der findes brodne kar alle steder.

Ved den Netto hvor tyveriet skete, er der kroge lige foran butikken, hvor der hele tiden er mennesker. Den chi som blev stjålet var bundet fast ved cykelstativet ude i siden. Der er der ikke så mange der ser det, og det er nemmere at komme til fra vejen, når en "opportunist" lige kommer forbi og ser en mulighed for tyveri :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan godt se hundene fra vejen så de er ikke helt gemt af vejen.

Jo der er en risiko men jeg har haft hund bundet der flere gange i ugen i 12 år så måske er jeg bare "falsk tryg".

Det er bare en hyggelig tur derop og min hund elsker at være med.

Men jeg er så også en af dem som lader min hund være alene i haven - også om aftenen.

Men vil da klart begynde at tænke mere over det. Det vil jo være frygteligt hvis han blev snuppet. Har bare ikke anset risikoen særlig højt her i vores lille by.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men risikoen er da helt sikkert også større her, hvor en del mere uheldige typer færdes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

Lader aldrig min prinsesse stå ude foran en butik af to årsager:

1) Er bange for at hun bliver stjålet

2) hun bryder sig ikke om alle mennesker/dyr. Vil ikke risikere hun lige planter sit fine underbid i hånden på en fordi de tror det er deres ret at snakke med min "åh så søde" hund. eller at der bliver bundet en anden hund i samme krog og de ikke kan enes for den sags skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites