Hop til indhold

Er ulven tilbage?


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 395
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hahaha....stakkels ulv, så dør en bare af grin...:mrgreen:...der er en grund til at jeg nogle gange sidder med min guitar og tænker "hvad skal jeg egentlig med det her? Kan jo ikke synge"...:banan:
Hahaha... Du er altså ikke helt normal :kys:

 

Og et eller andet sted er det vel ligemeget hvad den dør af - bare du ikke gør det :blink:

Redigeret af Therese
har stadig ikke lært at ramme de rigtige taster!
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...
Gad vide om folk i årevis har set ulve og tænkt "det der kan ikke være en ulv - jeg siger ingenting" eller om det er hunde..

 

For hvis der pludselig er kommet 2-3 ulve til landet, uafhængigt af hinanden må der vel være en årsag? De forlader vel noget?

 

Der er en konspirationsteorier på, at det er et reklamestunt for Thy nationalpark :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gad vide om folk i årevis har set ulve og tænkt "det der kan ikke være en ulv - jeg siger ingenting" eller om det er hunde..

 

For hvis der pludselig er kommet 2-3 ulve til landet, uafhængigt af hinanden må der vel være en årsag? De forlader vel noget?

 

Ulve forlader deres flok i en alder, og forsøger at danne nye flokke på nye områder... og DK er jo dejligt ubeboet for andre ulve.. Så med alle de ulveflokke i Tyskland, skulle de jo næsten komme en dag :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men, tror I de lige har kommet eller har folk bare tiet og tænkt at de var gale?

 

St, mener du det eller joker du? Synes det er pudsigt og interessant. Hvad hvis de har været her længe? (Eller der - heldigvis der! )

 

Jeg joker lidt - jeg så et dyr på græsmarken overfor, og kunne ikke helt se om det var vores kat eller noget større. Det var ikke en ulv, nærmere som sagt en stor kat. Men jeg vil da holde øje - tømmerbyvej, som der nævnes i artiklen, løber lige bag græsmarken overfor vores hus. Så det er meget tæt på.

 

Jeg tror, at hvis der er ulve i DK, så har de været her længe. Jeg tror det er meget plausibelt at folk der har set dyrerne har tænkt det må være en hund, for vi har ikke ulve i DK...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men, tror I de lige har kommet eller har folk bare tiet og tænkt at de var gale?

 

St, mener du det eller joker du? Synes det er pudsigt og interessant. Hvad hvis de har været her længe? (Eller der - heldigvis der! )

 

Jeg joker lidt - jeg så et dyr på græsmarken overfor, og kunne ikke helt se om det var vores kat eller noget større. Det var ikke en ulv, nærmere som sagt en stor kat. Men jeg vil da holde øje - tømmerbyvej, som der nævnes i artiklen, løber lige bag græsmarken overfor vores hus. Så det er meget tæt på.

 

Jeg tror, at hvis der er ulve i DK, så har de været her længe. Jeg tror det er meget plausibelt at folk der har set dyrerne har tænkt det må være en hund, for vi har ikke ulve i DK...

 

Jeg ved ikke rigtig, om det er hønen eller ægget, der kom først. Altså om folk før har tænkt, at det må være en hund, når de har set en ulv, eller alle der ser huskies og lign. hunde i dag er sikre på det er en ulv, fordi der har været så meget om det i medierne.

 

Stjernetosse - du skal ikke bare holde øje, du skal da have videokameraet klar - det skal dokumenteres :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der igen en der har set en ulv . Fra FB.

382343_447495511985300_1871822687_n.jpg

 

HJORTEFOTOGRAF GÅR I HÆLENE PÅ ULV I STORE HJØLLUND PLANTAGE. Danmarks Jægerforbund bringer en spændende reportage af Max Steiner, der for to dage siden, den 15. februar, var taget i skoven i håbet om at fotografere kronhjorte og i stedet rendte på, hvad der formodentlig var en ulv i Store Hjøllund Plantage (ganske tæt på Katrinedal, hvor ulven blev set den 10. februar). Han var i stand til at følge i fodsporene på den i, hvad han selv mener, var omkring 4 kilometer, og undervejs så han den et par gange og fik et par, desværre temmelig uskarpe, billeder af dyret.

 

Dagen efter, altså i går, vendte han tilbage med naturvejleder Jan Kjærgaard, Naturstyrelsen Søhøjlandet for at lede efter sporene, og alene på en strækning af omkring en kilometer fandt de 12-14 spor fra dyret. De så ikke ulven, men var kvikke nok til at indsamle blod afsat af dyret i fodsporet for at kunne lave DNA-undersøgelse på det.

 

Ifølge artiklen er Jan Kærgaards teori, at det skulle være en søskende til Thyulven (i så fald en søster, da Thyulven var den eneste han i kuldet), der skulle være fulgtes med Thyulven, men være kommet væk fra den undervejs. Det er dog ikke sandsynligt. Søskende følges ikke ad på de lange migrationer ud i verden, når de forlader deres forældres territorium for at lede efter et sted at etablere deres eget territorium. En ung han og hun, der lige har dannet par, kan godt følges rundt for at lede efter et passende leveområde, der ikke er optaget, men altså ikke søskende. Det kan selvfølgeligt godt være en søster til Thyulven, der er kommet herop af sig selv, men der er jo også adskillige andre ulvekobler i Tyskland at tage af.

 

Man kan læse hele rapporten her:Danmarks Jægerforbund : Nyhedsarkiv D

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende spændende. og nøøj, det tog noget tid før jeg spottede den ulv! De ulvebilleder er jo den rene "find ulven"-leg..

 

Det er jo vildt som der bliver set ulve hele tiden? Jeg synes egentlig det er lidt spændende og hyggeligt. Så længe de ikke får en brobizz, og heller ikke flytter op til sommerhuset! De skal blive der hvor de er nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...