Hop til indhold

Er ulven tilbage?


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 395
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg kan simpelthen ikke, med den bedste vilje, forestille mig at der er plads til vildtlevende ulve i Danmark. Der findes jo knap noget udyrket natur, og hvad skulle deres fødegrundlag være?

 

Rådyr og harer, vil jeg tro.

Nordjylland har faktisk nogle pænt store naturarealer. Det er ikke Yellowstone selvfølgelig, men en enkelt flok burde der nok være plads til.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan simpelthen ikke, med den bedste vilje, forestille mig at der er plads til vildtlevende ulve i Danmark. Der findes jo knap noget udyrket natur, og hvad skulle deres fødegrundlag være?

 

Det kunne være fint, men tror ikke der er plads, sådan rent fysisk og slet ikke mentalt :hmm:
Jeg tænker det samme. Har lidt svært ved at se hvor de skulle bo henne uden at det er alt for tæt på mennesker? Men ok, jeg ved heller ikke så meget om naturen i Nordjylland :-) Så det kan da godt være, at der er plads.

 

Det kunne i hvert fald være helt vildt fedt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

p.s. Det minder mig om en historie i de engelske medier for et par mdr siden, om en LØVE der var set i Essex. De var HELT sikre på, at var det ikke en løve, så var det en anden "stor kat", og politiet blev sat ind, med helikoptere und alles... det viste sig at være en main coon kat :sjov:

 

Ej, en Main Coon? Det har dælme da været en velvoksen en af slagsen, hvis den kan forveksles med en løve :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tro hellerikke der er plads . Måske til en enkelt flok, men land til en udbrydergruppe er der nok ikke.Da en hund blev overfaldet ved Oslo af en strejferulv i år - kom folk da på barrikaderne.Vil også være betænkelig ved, at kvægejerer så kun kunne have klovdyr ude, hvis de har de store kvægvogterhunde som bruges i lande med ulve sydpå. De er hellerikke lige egnet til danske forhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det kunne være godt hvis ulven er tilbage - desværre tror jeg bare ikke Danmark er "stort" nok til at de kan leve frit og i fred - ligesom den føde de indtager vil være begrænset. I så fald skal man indrette reservater og det kræver et meget stort område da ulve jo bevæger jeg langt det meste af tiden. Afhængig af flokkens størrelse eller om der er hvalpe bevæger de sig omkring i en radius 25-35 km - og det tvivler jeg på der kan stilles til deres rådighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zoolog: Det ligner en ulv i Nordjylland

 

Jeg så personligt gerne at der var plads til ulve i Danmark. Hvad med jer?

 

 

nu tjekkede jeg lge op på Thy nationalpark og den strækker sig over 244 kvadratkilometer og har mange store zoner hvor der ikke er offentlig adgang, så tror nok der skulle være plads til en lille flok heroppe... og derudover er der mange andre store naturområder heroppe, der også er for ufremkommelige for os to-benede :genert:

 

 

Sidder bare og fortryder at jeg ikke fortsatte ud i nationalparken i går :mrgreen:

- men Vejlerne er nu også fantastisk og der må man heller ikke gå ind, men der er sat udkigstårne op forskellige steder i stedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man kigger på, hvor store områder ulvene i Norge/ Sverige breder sig over, den samme flok bevæger sig over meget større arealer end vores naturpark ;-) og måske min uvidenhed om, hvad ulve spiser, men deroppe er der allerede brok over får der bliver spist af ulve, kan lige se en ulv hygge med en flok malkekøer, det bliver grimt og giver næppe den bedste reklame for ulve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man kigger på, hvor store områder ulvene i Norge/ Sverige breder sig over, den samme flok bevæger sig over meget større arealer end vores naturpark ;-) og måske min uvidenhed om, hvad ulve spiser, men deroppe er der allerede brok over får der bliver spist af ulve, kan lige se en ulv hygge med en flok malkekøer, det bliver grimt og giver næppe den bedste reklame for ulve.

 

Sidst mine forældre var på skiferie, da havde min stedfar fornøjelsen af at se ulve oppe i fjellet, kan faktisk ikke huske om han nåde at tage billeder eller om han gik helt i stå over synet :mrgreen:

- en af dem han fulgtes med var skrækslagen :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zoolog: Det ligner en ulv i Nordjylland

 

Jeg så personligt gerne at der var plads til ulve i Danmark. Hvad med jer?

 

Nej, det så jeg slet ikke. Danmark er et lille opdyrket land, så her er på ingen måde plads til ulve. I så fald skal de bo side om side med mennesker, og så kan vi jo håbe at de vil nøjes med at æde mus, harer og rode i jydernes skraldespande. Men hvor store er oddsene for det?

I stedet vil det nok gå ud over en masse husdyr, og de vil skabe ravage og sprede frygt, for alle vil nok spekulere på om de går efter et barn en dag (det ved jeg godt er usandsynligt, men mon ikke folk vil frygte det alligevel?).

 

nej, her er på ingen måde plads til ulve! Bliver der for alvor set en en dag, håber jeg da den omgående bliver skudt, eller fulgt tilbage til Tyskland hvor den jo så har hjemme.

 

 

jeg kan simpelthen ikke, med den bedste vilje, forestille mig at der er plads til vildtlevende ulve i Danmark. Der findes jo knap noget udyrket natur, og hvad skulle deres fødegrundlag være?

 

Hahahah! men okay, jeg så engang en engelsk dokumentar om kryptozoolger. De var SIKRE på at det altså VAR afføring fra en los! Så var det bare pisseirriterende at de altid fandt deres "beviser" på den sti, hvor alle de lokale luftede deres hunde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvis man kigger på, hvor store områder ulvene i Norge/ Sverige breder sig over, den samme flok bevæger sig over meget større arealer end vores naturpark ;-) og måske min uvidenhed om, hvad ulve spiser, men deroppe er der allerede brok over får der bliver spist af ulve, kan lige se en ulv hygge med en flok malkekøer, det bliver grimt og giver næppe den bedste reklame for ulve.

 

Det skal du ikke tænke på...ekstrabladet skal nok få lavet den ulv om til en and...:mrgreen:

 

 

"ulvelignende kamphund skambider får - Lars Barfoed og Brian M: denne gang skal vi nok få dem alle!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desværre også, at ulve i Danmark er utopi. De kræver simpelthen for store landområder i for lille og for beboet land. Jo, måske en enkelt flok kunne bo her i én eller anden park, men som en anden nævner: Hvad med deres efterkommere? Det vil nok blive en meget indavlet population og derudover vil de få for mange problemer med os mennesker.

 

Og så kan jeg heller ikke tro, at en ulv er vandret fra Tyskland til Nordjylland uden at blive spottet på vejen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...