Hop til indhold

Hundefoder - hvad skal jeg købe?


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Hej alle jer på hundeforum :-)

 

Jeg skal nu købe nyt foder til min jagtgolden, men er MEGET i tvivl om hvad jeg skal købe.

 

Barney har fået olivers fiskefoder i en periode fordi det var hvad han gad at spise (han er meget kræsen). Men nu er det heller ikke spændende mere, og jeg mistænker at det ikke er et særlig godt foder...

 

Jeg vil gerne have noget hvor der står kød som første ingrediens, men jeg vil ikke fodre uden korn. Har prøvet 2 produkter uden korn og barney fungerede dårligt på begge dele, så har ikke lyst til at fodre helt uden korn.

 

Barney er lidt tynd lige nu så vil jo gerne have noget han gider spise. Men det skal bare være almindelig adult - ikke den til ekstra aktive hunde.

 

Forslag modtages med gerne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stellestar

Jeg har også en kræsen hund hvad angår tørfoder, han er lige skiftet over på Specific :) det er et super godt foder, som jeg også anbefalede mange i min tid i dyreklinikken :) det er baseret på fisk og så er det ikke skide dyrt - men godt for pels og maven ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det gode råd :-) det gør vi også indimellem, men vil helst at jeg kan servere tørfoder uden noget, da jeg ikk rigtig gider bøvlet når vi er på ferie, har ham med i byen osv. :-) så vil helst han bare spiser. Og så er olivers ikke lige det bedste foder synes jeg ikke. Synes i hvert fald ikk helt det passer til barney så vil gerne finde et alternativ.

 

Men tak for det gode råd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det gode råd :-) det gør vi også indimellem, men vil helst at jeg kan servere tørfoder uden noget, da jeg ikk rigtig gider bøvlet når vi er på ferie, har ham med i byen osv. :-) så vil helst han bare spiser. Og så er olivers ikke lige det bedste foder synes jeg ikke. Synes i hvert fald ikk helt det passer til barney så vil gerne finde et alternativ.

 

Men tak for det gode råd :-)

Okay, jeg troede bare du gerne ville skifte, fordi han ikke gad spise det :-) Men ellers så får Bobo Markus Mùhle og det virker som om han trives godt på det. Han har lige haft tynd mave en dags tid (i går) men det er faktisk allerede ovre. Så det er ikke slemt og skyldes sikkert bare foderskiftet :-D Det kan du måske kigge på, hvis det ikke allerede er forsøgt :-)

 

Ved ikke om det bliver for kedeligt dog :hmm:

 

Måske kan du også tilsætte lidt til foderet derhjemme og så satse på, at han godt vil spise ren tørfoder ude, fordi det så ikke er blevet kedeligt, når han ikke får det hver dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en af Acana-varianterne? Sport and agility synes Bella er vildt lækker! Ved dog ikke hvor meget krudt der er i ifht. de almindelige varianter? Og kender i øvrigt heller ikke ingrediensfordelingen. Men når frk. kræsenpind vil spise et foder, må det være lækkert:-) Generelt synes jeg at Acana-varianterne dufter mere lækkert end nogle af de andre typer foder jeg har prøvet. Det lugter lissom mere af kød og mindre af affald, hvis det giver mening:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset spiser vi Wolfsblut - foderet er meget populært hos beaglerne og så findes der varianter for enhver smag og en del alternative kødsorter.

 

Det fungere også rigtig godt her .Vi bruger hest - vildt - og fiske varianten

Link til indlæg
Del på andre sites

kræet er lige startet på Lukullus - den ene variant til morgenmad og den anden til aften.

 

det er koldtpresset som Markus Mühle og jeg er helt pjattet med konsistensen af de temmelig store piller, som ikke fedter i lommen når jeg bruger dem som belønning til træning :-)

 

Basso er helt pjattet med smagen og det kan købes billigt her:

Lukullus Hundefutter günstig bei zooplus

 

jeg fik noget vådfoder med gratis da jeg købte det i juli og det bliver brugt i hans kong'er - det lugter rigtig godt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med Wolfsblut Alaska Salmon? Der er brune ris i, men laks er første ingrediens.. Eller Acanas varianter der ikke er kornfri.. Ellers James Wellbeloved? Der er mange varianter, nogen er kornfri mens andre er med ris. Men ellers kun en proteinkilde.

Kingsmoor har jeg hørt godt om, der er jo fordelen ved at de er begyndt at føre det i MaxiZoo..

 

James Wellbeloved bruger vi her, det er vi glade for :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Men Wolfsblut er kornfrit, og det ville TS ikke have:-D

 

Jeg ville også nævne Hennes. Om ikke andet, så dufter det ret meget af fisk, så det kunne være det satte noget i gang

Der findes da 2 varianter med Brune ris - Alaska Salmon og Range Lamb:mrgreen:

 

James Wellbeloved har beaglerne også fået - de kornfri - men så er der dem med Ris og havre i. Beaglerne kørte dog træt på dette foder - men ellers et godt foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar :-) nu vil jeg prøve at søge lidt information om de forskelige slags foder :-)

 

Kan sige at acana bliver det ikke. Han fik det på

et tidspunkt i 4 uger. Han brækkede sig hver eftermiddag - gult slim. Samme dag jeg skiftede foder stoppede det. Så det har jeg desværre ikke så meget fidus til mere.

 

Tak for alle jeres råd - jeg kigger lidt på det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at hundene ikke vil spise fodret efter en periode er måske ikke så underligt, tænkt hvis du fik det samme blændet mad hvert eneste dag?

 

Tja vi lokkede jo Darko til at spise, har haft lidt forskellige sække i huset, første dag var altid et hit med nyt mad, og herefter ingen interesse.

 

Min Hundetræner er af den holdning at en sund og rask hun ikke vil sulte sig selv.

Yderligere mente han nok at hundebassen var så godt i stand at han ikke tog skade af at faste et par dage hvis han virkelig nægtede at spise.

 

Så vel hjemme fik han serveret sin tørkost en halv time, og herefter fjernet igen, det tog lige præcis 1 1/2 døgn så var hunden sulten, i en uge spiste han kun sin aftensmad, efter en uge ryger nu både morgenmad og aftensmad ned, og hunden virker mere harmonisk nu hvor der er ro omkring fodringen.

 

Og min træner fik ret, han vil ikke sulte sig selv :)

 

Så gælder det jo om at vurdere sin hund om den trives på det foder den får :)

Jeg bruger Royal Canin Adult, og er rigtig glad for det, hunden er pæn i pels, og det er ikke meget der kommer udbud den anden ende, max 2 gange om dagen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...