Hop til indhold

Kenner i noget til di her GD-kenler.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

jeg har vist nog snakket om det før men det er nesten 3år siden og

der er komme mange flere GD-ejere her ind siden,

 

det er ikke fordi tulle står med det ene ben i graven hun har det godt og hun har forhåblig nogle år i nu men jeg er bare nyskerig efter at høre let om erfaringer og intryg fra jer.

 

jeg er serlig intreseret i di her kenler,

 

Blaaholm

 

Hose of Apollon

 

Great bel

 

så vis i ved noget så sig det enlig jeg er meget nyskerig.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Shii, er det ikke hende den lidt specielle?:blink:

 

Nej, hvis jeg skulle have en grande, ville jeg ihvertfald overveje hende. Også fordi det er en man "kender". Personligt har jeg ihvertfald et super godt indtryk af hende, både som hundeejer i almindelighed og som opdrætter:5up:

 

I øvrigt, bare sådan lidt skør info, i Kenya har man lavet en bevidst blanding af GD og ridgeback. Er ikke helt sikker på hvad pointen er, men det er åbenbart noget man avler på bevidst. Min veninde der er bosat derned har lige fået en i omplacering (som i øvrigt var blevet efterladt da dens familie flyttede).

 

Så TS, det kunne være du skulle finde dig sådan en:lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg ikke specielt meget inde i selve sygdoms historik og standarder for GDs... Faktisk har jeg ingen idé om Hopsa nogensinde har vundet noget, eller egentlig er en "anerkendt opdrætter" eller hvad man skal kalde det.

 

Men der er ingen tvivl om når jeg sådan sidder og snuser hjemmesider af nysgerrighed, så er der i mine øjne ingen GDer der slår hendes. Derfor ville der ikke være nogen tvivl i mit hjerte, at hvis jeg nogensinde skal have en GD, så vil jeg starte ud med at søge der.

 

Fordelen er jo netop at "vi" alle kender Hopsas holdninger til sundhed, hendes generelle etik og hvordan hun behandler sine hunde. Mange af de ting man rigtig gerne vil vide om sin opdrætter. Forskellen er bare at herinde taler Hopsa som "privat person", og hun forsøger ikke at "sælge hvalpe/opdræt", hvorimod hvis du står med en opdrætter du aldrig har mødt, så tager I jo nok ikke lige og diskutere mange af de emner som vi gør herinde, og slet ikke på samme "niveau".

 

Nå.. Salgstale for Hopsa, det må du undskylde, det er jo slet ikke det TS spurgte indtil, men til specifikke opdrættere, og dem aner jeg jo intet om :oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har læst på deres hjemmesider så di storelinjer kenner jeg godt men det er dem som har købt hund hos dem jeg var intreseret i at høre fra.

 

tulles kenel kenner jeg men mint forløb hos dem var noget aftypisk, uden vi skal grave mer i det. så det er bare derfor

 

Jeg har godt læst op på forløbet mht. Tulle og ja, det er temmelig atypisk det du har foretaget dig der.....

 

Jeg kender selvfølgelig mere indgående til alle tre opdræt, men det tilkommer ikke en anden opdrætter at udtale sig og jeg har i øvrigt ikke være hjemme hos nogle af dem.

Jeg håber denne tråd kan give dig lidt flere kvalificerede oplysninger, evt. privat, end en tidligere "anbefal en opdrætter" tråd der ligger her inde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke ret mange hjemmesider, der giver et egentligt billede af opdrættet bag.

Jeg kender én, som beskriver avlsetikken og det er dér jeg har mine hunde fra.

Jeg vil altid være fortaler for at man besøger den/de potentielle steder man ønsker at få sin hund fra. Dels for at møde hundene, men så sandelig også om man har kemi med opdrætter.

 

Mht. de tre nævnte opdrættere, hvad er det så ved disse tre du godt kan lide, Great Dane?

De er ihvertfald rimeligt forskellige.

 

House Of Apollon har lavet to kuld hvalpe. Begge med importsæd.

Det er også deres plan for det næste kuld, som bliver på deres unge tæve på 8 mdr, af hvad jeg har forstået. Hvilket jo så er nogen tid ude i fremtiden.

 

Blaaholm har jo lavet hvalpe i en evighed, deres hjemmeside er meget lidt informativ ift. planer, kuld, forældredyr, osv.

De har lige haft deres seneste kuld - som ikke figurerer på hjemmesiden. Men de storproducerer ikke.

 

Great Bel har jo ihvertfald langt den største produktion af de tre nævnte opdræt, så chancen for at "få fat i" en hvalp er sikkert størst dér.

Men om du vil satse på det med jeres forhistorie, er så måske noget andet.

 

Generelt er jeg ikke så stor fortaler for at drøfte forskellige kenneler, for det hele handler jo om personlige oplevelser, personlig etik og hvad man lægger vægt på hos en hund. Og de ting er jo langt fra enslydende hos alle.

Så at tale om personlige oplevelser om et givent opdræt kan give et ganske forfejlet billede af en kennel, bare fordi at man personligt ikke passer til hinanden. Derudover giver sådanne debatter mulighed for at komme med hear say-historier og det gavner vist ingen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt læst op på forløbet mht. Tulle og ja, det er temmelig atypisk det du har foretaget dig der.....

 

Jeg kender selvfølgelig mere indgående til alle tre opdræt, men det tilkommer ikke en anden opdrætter at udtale sig og jeg har i øvrigt ikke være hjemme hos nogle af dem.

Jeg håber denne tråd kan give dig lidt flere kvalificerede oplysninger, evt. privat, end en tidligere "anbefal en opdrætter" tråd der ligger her inde :-)

 

det var hellerikke meningen at nogle skulle udleveres. men bare vordan hvalpebøberne havet opblevet forløbet hos di kenler velle du mene at det er at gå fortet på.?

 

ja det var det men tror bestemt osse jeg er blevet kloger siden det var faktisk en kadastrofe af et hundekøb:oops:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke ret mange hjemmesider, der giver et egentligt billede af opdrættet bag.

Jeg kender én, som beskriver avlsetikken og det er dér jeg har mine hunde fra.

Jeg vil altid være fortaler for at man besøger den/de potentielle steder man ønsker at få sin hund fra. Dels for at møde hundene, men så sandelig også om man har kemi med opdrætter.

 

Mht. de tre nævnte opdrættere, hvad er det så ved disse tre du godt kan lide, Great Dane?

De er ihvertfald rimeligt forskellige.

 

House Of Apollon har lavet to kuld hvalpe. Begge med importsæd.

Det er også deres plan for det næste kuld, som bliver på deres unge tæve på 8 mdr, af hvad jeg har forstået. Hvilket jo så er nogen tid ude i fremtiden.

 

Blaaholm har jo lavet hvalpe i en evighed, deres hjemmeside er meget lidt informativ ift. planer, kuld, forældredyr, osv.

De har lige haft deres seneste kuld - som ikke figurerer på hjemmesiden. Men de storproducerer ikke.

 

Great Bel har jo ihvertfald langt den største produktion af de tre nævnte opdræt, så chancen for at "få fat i" en hvalp er sikkert størst dér.

Men om du vil satse på det med jeres forhistorie, er så måske noget andet.

 

Generelt er jeg ikke så stor fortaler for at drøfte forskellige kenneler, for det hele handler jo om personlige oplevelser, personlig etik og hvad man lægger vægt på hos en hund. Og de ting er jo langt fra enslydende hos alle.

Så at tale om personlige oplevelser om et givent opdræt kan give et ganske forfejlet billede af en kennel, bare fordi at man personligt ikke passer til hinanden. Derudover giver sådanne debatter mulighed for at komme med hear say-historier og det gavner vist ingen...

 

godt inlæg,

 

jeg kan godt se det virker let cert men det hanler bare om at di ikke lekker sånden meget langt vek og det var et plus i forbendelse med en eventuel transport af en hvalp det velle blive megt besverligt at tarnsportere en hvalp fra fyn jylland eller den nederste del af sjælland.

 

den der beskrivene hjemmeside er det en du måske vel lenke til vis jeg nu ikke siger det til nogen.?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nu har jeg ikke hvalpe fra nogen af stederne, men på facebook er jeg medlem af en gruppe hvor alle disse avlere også er - og en del flere nye, og der får man sig et ok billede af hvordan personerne bag avlerne er. (Grand danois elskere - og her er ordet frit)

 

Jeg synes selv at House of Apollon er et spændende sted - Liselotte er farmaceut og vi har talt lidt frem og tilbage om fodring og andre ting, som har givet mig et ret godt syn på hendes værdier - og bl.a. derfra er jeg kommet frem til at jeg synes hun virker som en god opdrætter - dog er den gule farve ikke lige min kop the, så jeg skal ikke have hund fra hende med mindre hun skifter farve ;) (det gælder også jer Hopsa og Mie, selvom jeg nu er blevet klogere på opdræt m tavle vs. uden tavle og jeg synes I er yderst fornuftige mennesker)

 

Great Bel kender jeg også lidt til - og jeg kender et par stykker der har hund derfra. De er nogle flotte, chunky hunde, men de har et højt energiniveau - nok lidt for højt til min smag, så derfra tror jeg heller ikke jeg vil have en hvalp i fremtiden... selvom dem jeg kender er helt fantastisk søde og kærlige.

 

Blaaholm - er det Valentes? Igen en dygtig opdrætter, som opdrætter efter den europæiske (/tyske) standard. Jeg kender ikke til hendes hunde ud over udseendet, og da jeg er mere vild med de amerikanske linier, er det eneste årsag til at vælge hende fra.

 

Men disse holdninger er udelukkende mine egne, og jeg synes da bare du skal prøve at ringe til de tre forskellige og danne dit eget billede :)

Hvornår tænker du at du vil have en ny GD?

Redigeret af lilleraev
tilføjer FB sidens navn
Link til indlæg
Del på andre sites

Blaaholm - er det Valentes? Igen en dygtig opdrætter, som opdrætter efter den europæiske (/tyske) standard. Jeg kender ikke til hendes hunde ud over udseendet, og da jeg er mere vild med de amerikanske linier, er det eneste årsag til at vælge hende fra.

 

:klap: good one :mrgreen:

 

 

 

*Valentes opdræt hedder Slettemosegård :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke hvalpe fra nogen af stederne, men på facebook er jeg medlem af en gruppe hvor alle disse avlere også er - og en del flere nye, og der får man sig et ok billede af hvordan personerne bag avlerne er. (Grand danois elskere - og her er ordet frit)

 

Jeg synes selv at House of Apollon er et spændende sted - Liselotte er farmaceut og vi har talt lidt frem og tilbage om fodring og andre ting, som har givet mig et ret godt syn på hendes værdier - og bl.a. derfra er jeg kommet frem til at jeg synes hun virker som en god opdrætter - dog er den gule farve ikke lige min kop the, så jeg skal ikke have hund fra hende med mindre hun skifter farve ;) (det gælder også jer Hopsa og Mie, selvom jeg nu er blevet klogere på opdræt m tavle vs. uden tavle og jeg synes I er yderst fornuftige mennesker)

 

Great Bel kender jeg også lidt til - og jeg kender et par stykker der har hund derfra. De er nogle flotte, chunky hunde, men de har et højt energiniveau - nok lidt for højt til min smag, så derfra tror jeg heller ikke jeg vil have en hvalp i fremtiden... selvom dem jeg kender er helt fantastisk søde og kærlige.

 

Blaaholm - er det Valentes? Igen en dygtig opdrætter, som opdrætter efter den europæiske (/tyske) standard. Jeg kender ikke til hendes hunde ud over udseendet, og da jeg er mere vild med de amerikanske linier, er det eneste årsag til at vælge hende fra.

 

Men disse holdninger er udelukkende mine egne, og jeg synes da bare du skal prøve at ringe til de tre forskellige og danne dit eget billede :)

Hvornår tænker du at du vil have en ny GD?

 

det ved jeg ikke, det komme an på vordan tingene ser ud til den tid.

 

vis jeg skal holle hund igen så skal jeg have GD igen men vilken fave det ved jeg ikke, men jeg vel prøve at få en han neste gang di er vest ikke så disponeret for at få livmoder betændelse. og så skal vi alsår til træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

:stupid: Årh ja, det er jo egentlig også rigtigt! :fornærmet:

 

Hvem faen er så Blåholm?? :shock:

Blaaholm, for guds skyld!!

 

Det er et gammelt opdræt som eksisterer i tredje Staunskjær-generation nu.

 

vis jeg skal holle hund igen så skal jeg have GD igen men vilken fave det ved jeg ikke, men jeg vel prøve at få en han neste gang di er vest ikke så disponeret for at få livmoder betændelse. og så skal vi alsår til træning.

 

Det er en steriliseret tæve heller ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

det ved jeg ikke, det komme an på vordan tingene ser ud til den tid.

 

vis jeg skal holle hund igen så skal jeg have GD igen men vilken fave det ved jeg ikke, men jeg vel prøve at få en han neste gang di er vest ikke så disponeret for at få livmoder betændelse. og så skal vi alsår til træning.

Høhø, neeej deeet... De har jo ikke nogen livmoder, så det er lidt svært :mrgreen:

 

Ved godt hvad du mener, men det lød altså sjovt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blaaholm, for guds skyld!!

 

Det er et gammelt opdræt som eksisterer i tredje Staunskjær-generation nu.

 

 

 

Det er en steriliseret tæve heller ikke ;-)

Så blev de tjekket ud :) Dem har jeg aldrig hørt om før, men kan næsten forstå at det er en brist i min opdragelse ;)

Karat var dog derfra, så lidt kender jeg da til dem... Hun fik nogle super lækre hvalpe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...