Hop til indhold

Mål 2013


Camilse
 Share

Recommended Posts

Jeg glemte da lige en enkelt ting mere eller to...

 

Cassi må meget gerne få en bestået færdselsprøve, så hun kan stilles til start i en SL1hvis muligheden nogensinde skulle byde sig. Hn er så dygtig til spor, og SL1 er måske lige nemt nok, men man skal jo starte et sted

 

det havde ellers været rart hvis der var mulighed for at gå noget SPH1 med sin lille border her på øen...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du kan så bruge brugsprøven til at gå til WT prøver med. Og jo brugsprøven er lige til at overskue, men tag den en dag hvor de andre prøver er der, så kan du lige kigge lidt

 

Mange tak - det var egentlig en god ide :-) Selvom jeg tror vi har rigeligt med både lydighed og agility, så kunne det da være spændende lige at se :-) oog apportering er jo nu vores mindste problem :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buller - skal til dans og bestå 3 gange, måske også bestå en agility

Petrine - den der agility-pind, vi har jagtet så længe, måske i 2013?

Zamzam - skal til dans og have det sjovt 3 gange, måske også bestå endnu en agility eller to

Isak - droppe sine planer om at myrde samtlige store, sorte hunde i verden

Fønix - skal et eller andet, bare et eller andet, på kommando, sit eller dæk eller twist, håber der kommer hul igennem til ham

Mig - blive hjemmegående så jeg kan fokusere på det vigtige i livet

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak - det var egentlig en god ide :-) Selvom jeg tror vi har rigeligt med både lydighed og agility, så kunne det da være spændende lige at se :-) oog apportering er jo nu vores mindste problem :banan:

Sjovt jeg troede han blev brugt til jagt/jagttræning, var han ikke ud af jagtgolden linier, eller er jeg helt forkert på den??

 

Men de fleste bovlamme retrievere kan kravle sig igennem brugsprøven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt jeg troede han blev brugt til jagt/jagttræning, var han ikke ud af jagtgolden linier, eller er jeg helt forkert på den??

 

Men de fleste bovlamme retrievere kan kravle sig igennem brugsprøven...

 

Jo han er ud af jagt linjer, og hans forældre er meget talentfulde jagthunde :blink: barney drømmer ikke om at tage noget i munden med fjer :mrgreen:

Han er købt til at være lydigheds og agility konkurrence hund :-) Jeg kunne ikke se mig selv med en stor tung golden, så valgte jagtgolden, da jeg også gerne vil have et godt drive. Barney er meget spinkel og "let" i det, og kommer til at klare sig super godt i agility.

og så passer min hverdag rigtig godt til en meget aktiv hund :-)

 

Og han får rigeligt lov at søge og bære samt får meget motion, så han lider skam ingen nød, selvom han ikke skal være jagthund :-) Han ser ud til at nyde den træning vi arbejder med :-)

 

2398374.jpg

åhh kan ikke fine ud af at lave billederne store... men her får man en ide om hvor smal han egentlig er. Han er selvfølgelig ikke udvokset endnu, men han er den absolut smalleste i kuldet. Så tror han bliver meget smal i det - hvilket bare er så perfekt i forhold til det han skal bruges til. Han er også en forholdsvis "let" hund :) ja faktisk er han alt det jeg ønskede mig. Han er blevet mere perfekt end jeg havde turde håbe på :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bedre til søgning/spor, agility, udstilling.

 

Taiki er super til spor, problemet er at hans næse er blevet meget, meget skarp så han bliver hurtigt distraheret af andre lugte, f.eks. krydsende egern. Til gengæld kender han kun lugten af kanin fra vores træning, så den er i hans bog noget særligt og meget fedt. Så intet kan slå kaninlugten (endnu) - udover tæver i højløb.

 

 

I den forbindelse må jeg sige, at jeg har en fantastisk hund. Han hilser på højløbske tæver og bliver lidt elektrisk, men efter 20 minutters sprint er han "god igen", afslappet og har fået ørerne tilbage. Det synes jeg er imponerende af en ganske viril, hormonramt, intakt hanhund på 1 år. Hjemme har vi altid skulle hjælpe ham til at slappe af efter en tur, med en tyggedims, så det er bare "business as usual". :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Vi er ikke helt færdige for i år, mangler lige et juleskue og 2xjulerally, men er da begyndt at tænke lidt over 2013

 

Liva:

 

  • hente en pind eller to i ekspertklassen
  • fortsætte med de gode resultater i åben
  • kvalifikation til DCH DM

 

Alle tre ting afhænger af, at vi får noget mere stabilitet ind i vores øvelser. Nu er vi der, hvor vi i teorien kan alle øvelser. Udfordringen er så at få så meget stabilitet ind i dem, at de sidder (næsten) lige i skabet hver gang.

 

Maggie:

 

  • skal ud og starte "en masse" DKK begynderprøver i foråret, som måske kan give os deltagelse i DKK DM i begynderklassen
  • træne en hel masse på fokus og hele baner uden snor, så vi kan blive klar til øvet klasse i løbet af sommeren. Der er også nogle øvelser, som skal indlæres
  • få excellent på udstilling
  • jeg kunne rigtig godt tænke mig, at hun blev klar til en WT til efteråret, men det er vist mere en drøm end et mål :oops:

 

Mig selv:

 

Jeg skal i gang med DCH træneruddannelsen i 2013, så jeg ved vist godt, hvad jeg skal få tiden til at gå med.

 

har lige et tillæg til Maggies mål.

 

Vi er jo startet op på C-begynder holdet hos DCH, så planen der er at træne øvelser og gøre hende konkurrenceklar til klubmesterskab sidst på året og så ud og gøre konkurrencebanerne usikre (for alle de andre) i 2014.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhha jeg har store mål for 2013, både på egne vegne og på Zeus'

 

Men ja Zeus:

Konkurrencemål

- Hovedmål er klart DCH DM i c-klassen

- I rally skulle vi gerne videre til ekspertklassen

- Hvis muligheden byder sig vil jeg gerne have FP og UHP, men bliver tidligst i efteråret, og det er okay at det mål først bliver opfyldt i foråret/sommeren 2014

 

Andre mål

- Bedre til at håndtere møde med en enkelt hund i snor på gåture

- kunne klare fyrværkeri

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine mål for hundene i 2013.

Louie:

- At dette er året, hvor det usandsynlige sker og han lærer at være alene (sammen med Poker)

- At allergien holder sig i ro

- At han stadig er en lille hyggetrold

- At han bliver endnu gladere for sin lillesøster

 

Agility:

- At han får forbedret sin springteknik

- At han får et par pinde i Klasse 2

- At han får et par udtag til DM

Poker:

- At hun forbliver hvalpeglad og gavtyveagtig

- At hun stadig er en lille hyggetrold

- At hun forbliver sund og rask

 

Agility:

- At hun fortsat elsker at træne

- At hun starter til konkurrencer

- At hun får et par pinde i Klasse 1

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Vi opfyldte alle vores mål for 2012, så det ville jo være fantastisk hvis jeg kunne gentage successen i 2013 ;-)

 

Jeg håber at kunne få trænet lidt mere med mine egne hunde og lidt mindre med andre folks hunde i løbet af 2013. Sådan helt overordnet.

 

Karla:

Skal gerne kvalificere sig til DCHs DM i agility igen i år

Hvis jeg bestemmer mig for at deltage i WAO igen, så skal hun selvfølgelig også gerne udtages til bastardlandsholdet igen i år

I rally ville jeg egentlig have haft som mål at hun skulle blive begyndermester, men det blev hun sidste år, så vi må se om jeg kan få hende lavet til øvet mester i år :hmm: Det er dog lidt mere tvivlsomt vil jeg sige...

 

Johna:

Skal have det sjovt med at løbe agility, hvis jeg synes hun er klar skal hun måske starte et DGI stævne eller to hen på sommeren

Skal meget meget gerne bestå en officiel rallyprøve! Indtil videre er det lykkedes os at bestå samtlige for sjov stævner hun har gået (3 styks) og dumpe alle de officielle (2 styks)!

 

Edit: skynder mig lige at tilføje et mål om at gå noget spor med hundene!

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også være med i mål for 2013! Jeg er den fødte jubeloptimist, så jeg sætter mig høje mål! Der skal jo være noget at arbejde hen imod, ikke sandt :blink:

 

Luna:

  • Hun skal gerne have et par pinde - helst 3 i ag 2 så vi rykker i klasse 3
  • Have sidste pind i spring 1 - men helst ikke flere - behøver ikke komme i klasse 3 i spring :mrgreen:
  • Udtages til DcHs dm (måske lidt urealistisk - men så har jeg jo noget at arbejde hen imod)
  • Have en masse gode træningstimer, timer ved strand og i skov!
  • Lære hende et par nye tricks.

 

Milo:

  • Blive en endnu større sofakartoffel!
  • Hvis hans halthed viser sig ikke at være alvorlig - så vil det være fedt at hente en pind eller 2.

Mig selv:

  • Tabe de sidste trælse 5 kilo :evil:
  • Være endnu bedre til at få trænet de små ting,

 

Ja, det må vist være det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se at det allerede nu er nødvendigt lige at revidere mine mål.

 

Joy

  • Han skal bare have det skideskægt til konkurrencer(agility)
  • Gerne en fejlfri åben klasse, så vi i september kan løbe SM for senior hunde på hjemmebane
  • Være sund, frisk, rask og glad

 

Cassi

  • Debut i B-klassen i lydighed formentlig allerede i marts hvis hun er klar til det :blink:- lige nu er målet bare når vi er friske til det. Tror ikke på vi er klar til marts, vi har ikke trænet for alvor siden oktober og der er mangle løse ender
  • Jeg tror vi skal prøve kræfter med en LP1.
  • Debut i agilityregi, mest for at få lidt rutine og ikke så meget andet end det. 2014 bliver AGILITYÅRET for os, for der regner jeg ikke med at skulle ud i lydighed.

 

Mig

  • Bare hygge mig med træningen.
  • Have en masse sjov med de efterhånden lidt for mange hold jeg har rodet mig ud i at skulle undervise...
  • Måske, måske, overveje om jeg skal have hund nummer 2 i efteråret. Meeeeen, lad mig nu se hvordan verden ser ud der. Synes bare det ville være ideelt når prinsessen er 2½ år gammel- Tjah, det må vente, eller dvs. jeg har to hunde boende herhjemme nu. Joy er nemlig kommet herhjem, da han blev voldsomt generet af min fars schæfertæve, og det er ikke fair at en sød, gammel dreng skal mules af en hund der godt nok kun er 8 mdr. men som har en kampvægt noget højere end hans egen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit overordnede mål for mig og mine hunde i år er:

Have det sjovt og nyde hundene til fulde så længe jeg har dem!

 

Ellers er det:

 

Dumle

  • Tage ud og kigge flere lydighedskonkurrencer året igennem imens vi træner "bliv belønnet for at kigge på andre hunde uden at flippe" og "nej hvor er det bare sjovt her mellem andre hunde og mennesker"
  • Har hørt noget om at man må have line på det første stykke tid i rally og eftersom lydighed aldrig bliver til noget, men Dumle er blevet en drøm at arbejde med kunne jeg godt forestille mig vi kiggede lidt efter hvad det er for noget.

 

Cody

  • Hvalpehold
  • Have det sjovt, opbygge et godt samarbejde og så se hvad tiden bringer.
  • Tage ud og kigge konkurrencer og blive tryg i situationen.

 

Mig

  • Tage klikkeruddannelsen som klubben udbyder og så SKAL hun bare bestå den.
  • Huske at det skal være sjovt at træne hund og at jeg gør det for min og hundenes skyld og ikke for andres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er line på i begynderklassen i rally. Jeg ved heller ikke om jeg nogensinde kommer til at stole på Johna udover den klasse ;-) Men i det mindste er hun jo altså flink overfor alt og alle, hvis hun skulle skride...

 

Sådan har jeg det også stadig med Maggie.

Vi er igennem begynderklassen og skal i DCH starte i øvet - hvis vi skulle starte flere rally-konkurrencer lige nu.

Jeg vil bare ikke have, at hun får det billede af rally, at det gør ud på at få snoren og så rende på besøg i samtlige telte rundt om banen. Så vi holder os til begynder-klassen hos DKK og venter på lidt mere modenhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske det er lidt snobbet/flabet... Men bruger I aldrig det at træne uden line?

 

Min har aldrig og kunne aldrig finde på at gå. Men måske den bare er tidligt skadet :blink:

 

Jo selvfølgelig :-D

Faktisk foregår det meste af vores c-træning uden snor og vi går også rally-baner uden snor til træning - men med indlagte belønninger undervejs.

 

Maggie er bare ikke klar til at kunne gå en hel øvet-bane uden snor og uden belønning endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske det er lidt snobbet/flabet... Men bruger I aldrig det at træne uden line?

 

Min har aldrig og kunne aldrig finde på at gå. Men måske den bare er tidligt skadet :blink:

 

Barney var gammel inden jeg tog snoren af til træning. Jeg var sikker på at han ville rende, og den succes skulle han ikke have.

 

Så jeg ventede et godt stykke tid til jeg følte han var moden og startede langt væk. I rally er banen jo tæt på teltene og der er mange forstyrrelser, så det kræver da lidt af hunden.

 

Og så tror jeg bestemt også det kommer an på hvilken en hund man har. Retrieveren er jo typisk lidt sent moden, og det tror jeg også spiller en rolle.

 

Derudover så tror jeg også det kommer an på hundens sind. Min hund er meget social så andre hunde er en stor forstyrrelse for ham. For en mindre social hund vil det være en mindre udfordring. Jeg tænker det i hvert fald lidt sådan at det er ikke altid at den bedste belønning er i lommen. Ved nærmere eftertanke havde jeg nok også snoren på længe for at undgå den intense snusen barney ynder så meget. Så undgik jeg at han fik succes med at belønne sig selv.

 

Så tror det kommer an på racen, hunden og dens personlighed. Samt ejerens eventuelle trust issius (staves?) :mrgreen: det handler nemlig også om is i maven og det kan NOGEN (læs: mig!), godt have svært ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Barney var gammel inden jeg tog snoren af til træning. Jeg var sikker på at han ville rende, og den succes skulle han ikke have.

 

Så jeg ventede et godt stykke tid til jeg følte han var moden og startede langt væk. I rally er banen jo tæt på teltene og der er mange forstyrrelser, så det kræver da lidt af hunden.

 

Og så tror jeg bestemt også det kommer an på hvilken en hund man har. Retrieveren er jo typisk lidt sent moden, og det tror jeg også spiller en rolle.

 

Derudover så tror jeg også det kommer an på hundens sind. Min hund er meget social så andre hunde er en stor forstyrrelse for ham. For en mindre social hund vil det være en mindre udfordring. Jeg tænker det i hvert fald lidt sådan at det er ikke altid at den bedste belønning er i lommen. Ved nærmere eftertanke havde jeg nok også snoren på længe for at undgå den intense snusen barney ynder så meget. Så undgik jeg at han fik succes med at belønne sig selv.

 

Så tror det kommer an på racen, hunden og dens personlighed. Samt ejerens eventuelle trust issius (staves?) :mrgreen: det handler nemlig også om is i maven og det kan NOGEN (læs: mig!), godt have svært ved.

 

Meget muligt, men du må da i den grad animere hunden for at holde dens opmærksomhed.

 

Er dog godt klar over at retriverne de har en meget stor kærlighed for at skulle ud og lige have styr på om hele terrænet nu også er vildtfrit(tror ikke jeg ikke har haft en retriver der ikke tog på tur på et eller andet tidspunkt). En border er jo generelt en pleaser og vil helst ikke for langt væk fra en. Men det ændre ikke på at træningen altid er foregået uden snor.

 

Beskeden var nu også mest skrevet i sjov :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske det er lidt snobbet/flabet... Men bruger I aldrig det at træne uden line?

 

Min har aldrig og kunne aldrig finde på at gå. Men måske den bare er tidligt skadet :blink:

 

Det kommer helt an på hunden. Mindes at det er en border du har dig? Dem har jeg sjældent set smutte :blink:

 

Med Dumle træner jeg altid uden snor... Hvis der ikke er andre hunde i nærheden. Han bryder sig ikke om alle andre hanhunde og sidst jeg tog chancen sprang han på en anden hund der var i snor. Det vil jeg ikke udsætte andre for, så derfor bliver snoren på!

Med Nova trænede jeg uden snor... indtil hun begyndte at rende sin vej. Så smuttede damen når det passede hende og den succes skulle hun ikke have.

Med Cody har jeg indtil videre altid trænet uden snor, men der har heller ikke været andre i nærheden at genere, så vi må se om det fortsætter alt afhængig efter hvordan det går når vi starter på hvalpehold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...