Hop til indhold

Mål 2013


Camilse
 Share

Recommended Posts

Ja... Der er snart kun 2 mdr. tilbage af 2012. Og det betyder at vi vel alle sammen så småt begynder at tænke over hvad vi vil til næste år.

 

Så starter igen en målsætningstråd for det kommende år :genert:

 

Jeg har jo pt. to hunde jeg arbejder med og det håber jeg at jeg forsætter med i 2013

 

Joy

  • Han skal bare have det skideskægt til konkurrencer(agility)
  • Gerne en fejlfri åben klasse, så vi i september kan løbe SM for senior hunde på hjemmebane
  • Være sund, frisk, rask og glad

 

Cassi

  • Debut i B-klassen i lydighed formentlig allerede i marts hvis hun er klar til det :blink:
  • Oprykning til A-klassen og afhængig af hvad vi nu kan præstere mægtig gerne en DM-udtagelse. Nu var vi jo tæt på i år og havde vi kunne få godkendt vores runderinger havde vi været afsted.
  • Debut i agilityregi, mest for at få lidt rutine og ikke så meget andet end det. 2014 bliver AGILITYÅRET for os, for der regner jeg ikke med at skulle ud i lydighed.

 

Mig

  • Bare hygge mig med træningen.
  • Have en masse sjov med de efterhånden lidt for mange hold jeg har rodet mig ud i at skulle undervise...
  • Måske, måske, overveje om jeg skal have hund nummer 2 i efteråret. Meeeeen, lad mig nu se hvordan verden ser ud der. Synes bare det ville være ideelt når prinsessen er 2½ år gammel

 

Så er det jer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Trille:

Tænker vi prøver lidt agility til foråret, og datteren min vil rigtig gerne på børnedyreskue.

 

Mig:

Tabe de 5 kilo der kom under rygestoppet.

fortsætte med at være ikke ryger

Være bedre til blomsterpotter i haven

Plante noget i mine kapilærkasser. Er sikker på de bliver pænere af det

Elske mine børn og mand endnu højere:banan:

Og tage mig lidt mere sammen på jobbet:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine mål for 2013:

 

Det er selvfølgelig kun hvis Barney bliver frisk :-)

 

- lydighedskonkurrence i C klassen. Gerne i marts, men med træningspause i 3 mdr. og en hund der endnu ikke er helt frisk, ved jeg ikke om vi når det. Det kommer an på hvornår barney igen er klar, og må træne.

 

- minimum 1 agility konkurrence, men først i sensommeren/efteråret

 

- Mit største mål for 2013 er at få en DM udtagelse i C, og det tror jeg er muligt :-)

 

- At NYDE endelig at have en sund og rask konkurrencehund!! Og NYDE at være til konkurrence, træningen osv. Det er efterhånden længe siden.

 

Det er mine mål. Synes de er meget realistiske :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg har jo ikke rigtig nogle stævner mere i 2012, så jeg er også så småt begyndt at tænke på 2013.

 

For min egen del så håber jeg at det bli'r et år uden sygdomme og andet irriterende! Det er jo gået op for mig at jeg sandsynligvis har været påvirket af den skide jernmangel i hele Iso's liv, så det bli'r jo spændende at se om det bli'r bare lidt nemmere for mig at holde trit med hende nu! :lol: Her i efterår/vinter skal jeg begynde det store arbejde med at komme i bedre form.

 

Iso har to pinde i AG1, så et af mine mål er da at vi rykker op i AG2 i 2013.

 

Jeg skal også få has på Iso's nedrivninger. Hvis det lykkes, så håber jeg på en pind eller to også i SP1. Og at vi kan begynde at løbe de åbne springklasser, hvilket Iso ikke har kunnet kapere endnu.

 

Og så er mit alle højeste ønske ellers bare at både Iso og jeg får lov at være friske og raske, og at vi har det hyggeligt og sjovt sammen! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tjaa... Meget afhænger jo af, om Christian kan gøre noget for Bamse og hjælpe ham af med hans halten.

 

Hvis han kan det, så er en oprykning til B målet for Bamse - DM tør jeg ikke håbe på, fordi det er så ustabilt med hans halten og han bliver svære og svære at holde i form pga. lungerne.

Men kan vi blive udtaget, så arbejder vi selvfølgelig mod det.

Har dog et max på 10 konkurrencer på et år, da jeg ikke vil køre ham sur i det.

 

Hvis Bamses halten fortsætter, så vil jeg gerne prøve kræfter med Rally og LP i stedet for DcH programmet.

Så hedder målet LP1 med 1 præmie og/eller oprykning til øvet i rally.

 

Yoda vil jeg gerne have ud og starte en enkelt eller to gange i C, bare så han kan få lov at prøve at gå i konkurrence inden han (forhåbentlig) starter i B i 2014.

Hans oprykning til B afhænger jo meget af Bamse - Men vil i hvertfald arbejde mod han er stabil nok i C programmet til, at vi kan klare en start i klassen.

 

Ellers kunne en LP da være sjov at prøve kræfter med, hvis jeg alligevel skal træne det med Bamse også :blink:

 

Så det er lidt løse mål, men primært for Yoda gælder, at der skal stabilisering og indlæring af alle øvelser, samt en del sportræning til.

For Bamse stabilisering og finpudsning af alle detaljer i øvelserne.

 

Kaia er lidt udenfor kategori....

Men kunne godt tænke mig, at prøve et par rally konkurrencer med hende - Om det er ren utopi ved jeg ikke... Men det kunne være sjovt :genert:

 

På det personlige plan, så er alt igen helt vildt usikkert.

Vil bare gerne beholde job, hus og mand, så er alt egentlig ganske udmærket!

Nå jo, jeg vil afslutte min videreuddannelse, uden at dumpe nogle af de sidste to eksamener :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter: Ingen mål rigtigt, jeg vil gerne have at han blive mere "rolig" i mødet med andre hunde, så det er det vi arbejder på.

 

Penny: Målet er at hun skal have bestået Basis kurset, samt i slut december 2013 bestå A-kurset, så vi er klar til Agility 2014. Nu får vi se om det kan lykkedes! Vi vil også arbejde på det med at være i snor, det er hun ikke så god til, fordi vi fejlagtigt har fokuseret så meget på indkald og at gå "frit".

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er ikke helt færdige for i år, mangler lige et juleskue og 2xjulerally, men er da begyndt at tænke lidt over 2013

 

Liva:

 

  • hente en pind eller to i ekspertklassen
  • fortsætte med de gode resultater i åben
  • kvalifikation til DCH DM

 

Alle tre ting afhænger af, at vi får noget mere stabilitet ind i vores øvelser. Nu er vi der, hvor vi i teorien kan alle øvelser. Udfordringen er så at få så meget stabilitet ind i dem, at de sidder (næsten) lige i skabet hver gang.

 

Maggie:

 

  • skal ud og starte "en masse" DKK begynderprøver i foråret, som måske kan give os deltagelse i DKK DM i begynderklassen
  • træne en hel masse på fokus og hele baner uden snor, så vi kan blive klar til øvet klasse i løbet af sommeren. Der er også nogle øvelser, som skal indlæres
  • få excellent på udstilling
  • jeg kunne rigtig godt tænke mig, at hun blev klar til en WT til efteråret, men det er vist mere en drøm end et mål :oops:

 

Mig selv:

 

Jeg skal i gang med DCH træneruddannelsen i 2013, så jeg ved vist godt, hvad jeg skal få tiden til at gå med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er ikke helt færdige for i år, mangler lige et juleskue og 2xjulerally, men er da begyndt at tænke lidt over 2013

 

Liva:

 

  • hente en pind eller to i ekspertklassen
  • fortsætte med de gode resultater i åben
  • kvalifikation til DCH DM

 

Alle tre ting afhænger af, at vi får noget mere stabilitet ind i vores øvelser. Nu er vi der, hvor vi i teorien kan alle øvelser. Udfordringen er så at få så meget stabilitet ind i dem, at de sidder (næsten) lige i skabet hver gang.

 

Maggie:

 

  • skal ud og starte "en masse" DKK begynderprøver i foråret, som måske kan give os deltagelse i DKK DM i begynderklassen
  • træne en hel masse på fokus og hele baner uden snor, så vi kan blive klar til øvet klasse i løbet af sommeren. Der er også nogle øvelser, som skal indlæres
  • få excellent på udstilling
  • jeg kunne rigtig godt tænke mig, at hun blev klar til en WT til efteråret, men det er vist mere en drøm end et mål :oops:

 

Mig selv:

 

Jeg skal i gang med DCH træneruddannelsen i 2013, så jeg ved vist godt, hvad jeg skal få tiden til at gå med.

 

Nu spørger jeg måske rigtig dumt, men er det i rally dine mål er? :-) og hvad er WT?

 

Fedt med endnu en dch træner :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må være at få mine forældre overtalt til at få en hund. :mrgreen:

Og derefter lærer den forskellige kommandoer som sit, dæk, rul rundt, gi pote, osv.

Og så skal den selvfølgelig også lære at være alene hjemme, stueren osv. Hehe.. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit mål for Bobo er at vi her i 2012 finder ud af hvorfor han nogle gange halter og få gjort noget ved det - måske fortsætter en evt. behandling ind i 2013. Når han (forhåbentligt!!! :x:) bliver tiptop, vil jeg gerne gå til noget sportræning med ham, hvis jeg kan finde noget heromkring. Han elsker det og jeg tror det ville være en rigtig god træning for ham :-) Derudover skal vi i gang med at svømme lidt, hvis han kan holde til det.

Måske vil jeg gå til rally med ham, men det er langtfra sikkert. Vi skal jo heller ikke overdrive det ;-)

 

Og så skal vi ellers bare hygge os og have det sjovt med træningen. Lave en masse tricks, lege med hundevennerne og gå nogle dejlige ture, hvor vi hygger max :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det meste er rally. Det vil også blive rally-overbygningen, jeg skal have på TGU

 

WT er en working test. Retrieverprøver på dummy.

 

Selvfølgelig :stupid: den har jeg også overvejet om barney skal have. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge den til :D

 

Det lyder spændende med rally :-) fedt at den diciplin er kommet til DcH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores mål er at komme ud i en masse DcH C-klasser og få nogle gode resultater, så vi med god samvittighed kan starte B i 2014. Som Ninkamus håber (forventer) jeg at vi kommer op på omkring de 135p.

 

 

I rally ved jeg ikke om vi har noget mål som sådan. Vi vil selvfølgelig gerne rykke ud af øvet klasse, men er jo slet ikke klar til ekspert!

 

 

Forårets afbræk fra den seriøse træning, bliver et introforløb til AG. Håbet er at Bella synes det er vanvittig sjovt, og at vi lærer at kommunikere bedre når hun er i højt gear:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]Selvfølgelig :stupid: den har jeg også overvejet om barney skal have. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge den til :D

 

Det lyder spændende med rally :-) fedt at den diciplin er kommet til DcH.

Bare for at lave noget sjovt med ham :D Jeg har absolut heller ingen ambitioner med min træning eller evt. prøver - kommer aldrig til at bruge det. Men så har man da haft det sjovt så længe og arbejdet med hunden med noget, som den godt kan lide :)
Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]Selvfølgelig :stupid: den har jeg også overvejet om barney skal have. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge den til :D

 

Det lyder spændende med rally :-) fedt at den diciplin er kommet til DcH.

 

working test er ikke bare en prøve, men en hel disciplin indenfor retrieverklubben. Markprøver er på vildt og WT's er på dummyer.

 

For at kunne starte skal man have bestået brugsprøven, og det har vi heldigvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Målet med Spot er at få ham stabil i eliteklassen. Da VM ligger meget tidligt næste år, tør jeg ikke satse på det. Men NM i december må klart være et mål. Satser også på DM og Årets Hund.

 

Carla vil jeg gerne have startet i championklassen, men først efter DM. For målet er naturligvis en DM-kvalifikation i ekspert.

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]Selvfølgelig :stupid: den har jeg også overvejet om barney skal have. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge den til :D

 

Det lyder spændende med rally :-) fedt at den diciplin er kommet til DcH.

 

Lol. Skal have.

Wt findes i kl. beg åben og vinder, så det er lidt en evighedsprojekt. Fantastiske prøver, men er nu mere til vildtprøverne.

 

Jeg vil have det sjovt med mine hunde i 2013. Jeg vil helt sikkert deltage i agility, rally, WT, B-retriever prøver og spanielsprøver. Jeg vil gerne træne en masse hund og hygge mig med det.

 

Jeg skal vist ikke nå noget konkret, men det skal jeg aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lol. Skal have.

Wt findes i kl. beg åben og vinder, så det er lidt en evighedsprojekt. Fantastiske prøver, men er nu mere til vildtprøverne.

 

Jeg vil have det sjovt med mine hunde i 2013. Jeg vil helt sikkert deltage i agility, rally, WT, B-retriever prøver og spanielsprøver. Jeg vil gerne træne en masse hund og hygge mig med det.

 

Jeg skal vist ikke nå noget konkret, men det skal jeg aldrig.

 

Glemte lige. Vil gå på jagt med mine hunde og kigge på nogle får. Det bedste i verden

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh :stupid:det var selvfølgelig brugesprøven jeg mente! Den er nemlig liiiige til at overskue :lol: (altså det er det der omvendte P hvor man skal gå lidt lineføring, hunden skal blive i sit, kaldes ind, apportere en dummy og være rolig under skud. Det er den jeg mener :mrgreen:)

 

og DEN ville jeg ikke helt vide hvad jeg skulle bruge til :D

 

nej WT :shock: nej absolut ingen planer!!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh :stupid:det var selvfølgelig brugesprøven jeg mente! Den er nemlig liiiige til at overskue :lol: (altså det er det der omvendte P hvor man skal gå lidt lineføring, hunden skal blive i sit, kaldes ind, apportere en dummy og være rolig under skud. Det er den jeg mener :mrgreen:)

 

og DEN ville jeg ikke helt vide hvad jeg skulle bruge til :D

 

nej WT :shock: nej absolut ingen planer!!! :mrgreen:

 

Du kan så bruge brugsprøven til at gå til WT prøver med. Og jo brugsprøven er lige til at overskue, men tag den en dag hvor de andre prøver er der, så kan du lige kigge lidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody:

Sidste CACIB skal i hus.

Luxembourg'sk Champion

Tysk klub champion

Prøver igen at hive en 1. pr hjem på markprøve

Han skal lære at gå schweiss og gerne på prøve

 

Chabal:

Kvalifikationsprøven

1. pr begynder

Debutere i åben klasse inden udgang af året

Schweiss-prøve

Luxembourg'sk Juniorchampion

Hive lidt hjem fra tyske udstillinger i brugshundeklassen

 

Mig selv:

Masser af overarbejde, så der er råd til drengenes udflugter :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dogdancing

Efter at Tysons gøen i Freestyle igen er kommet ud af kontrol, har jeg været nødt til at nedjustere mine forventninger og dermed mine mål. :???: I år har jeg pga. gøen disket os til samtlige danske konkurrencer med undtagelse af en enkelt (som vi så også vandt, og hvor vi fik vores andet FS-cert), og til EM for en lille måned siden gøede han gennem halvdelen af programmet. Så nu holder vi pause fra Freestyle på ubestemt tid. Jeg har det virkelig svært med den beslutning, men sådan må det være, så længe jeg ikke kan finde en løsning på gøproblemet. Ihhh, jeg ville ellers så gerne i det mindste have haft, at han nåede at få sit sidste cert, så han kunne blive Freestylechampion. :cry:

 

Nå, men vi må så træne noget HTM i stedet for. Det er vi på ingen måde lige så stærke i som i Freestyle, så målene må jo sættes derefter. Så mit HTM-mål for 2012 er:

 

- Få trænet nyt HTM3-program og bestå med det

 

Agility

 

- Få den sidste pind i SP2 og rykke i klasse 3

- Få de sidste to pinde i AG2 og rykke i klasse 3

 

Rally

Vi træner jo ikke rigtigt rally, men vi har hygget os godt til de prøver, vi har været til, så vi skal da bestemt til et par stykker til, tænker jeg. Vi skal til en rallyprøve om nogle uger, hvor jeg regner med, at vi får vores anden pind i øvet. I 2013 er målene:

 

- Blive Rally Øvet Mester

- Stille op i Ekspert og bestå

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...