Hop til indhold

Nogen der kan give mig ideer til min bog???


Gæst SøsKBSørensen
 Share

Recommended Posts

Fik engang en klassekammerat til at forlade lokalet i raseri....:mrgreen:

 

KK: "man skal bare rose, og rose hver gang de gør noget godt...og så ellers ignorere hvis de gør noget skidt"

Hundefar: "der må jeg nok lige protestere, det er ikke anerkendende pædagogik, det er "Positiv forstærkning" og bruges til hunde"....

 

....

 

Men tror nu jeg skriver om menneskepædagogik...hehe...skal have gjort op med netop den opfattelse at anerkendende pædagogik er en verden af plus-ord, hvor kritik er forbudt...:-D

 

Ja se at komme i gang..

Vi mangler også noget på skrift på hundesiden, hvor mange netop anvender KKs metode i opdragelsen.

Der skal nu rammer til for at give tryghed :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, jeg tænker også at KK's metode kan være meget god nogle gange, men hva så når hunden hygger sig rigtig meget med at æde sofaen eller rasere potteplanterne? :lol: Så står man da ikke bare og kigger på, mens man ignorerer det :vedikke:

 

Eller hvis barnet tegner på væggene eller graver et kæmpe hul i mors fine blomsterbed? Så er man da nødt til at stoppe det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tænker også at KK's metode kan være meget god nogle gange, men hva så når hunden hygger sig rigtig meget med at æde sofaen eller rasere potteplanterne? :lol: Så står man da ikke bare og kigger på, mens man ignorerer det :vedikke:

 

Eller hvis barnet tegner på væggene eller graver et kæmpe hul i mors fine blomsterbed? Så er man da nødt til at stoppe det :lol:

 

Det er så her hundeejeren desperat afleder og håber det lykkes :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så her hundeejeren desperat afleder og håber det lykkes :-D

Hmm... Tænker lige at man vel bare kunne kombinere de to ting - afledning og grænsesætning? Altså, standse hunden i den uhensigtsmæssige adfærd og vise den, hvad den så kan lege med som en slags afledning.. Det tror jeg da i hvert fald jeg ville forsøge at praktisere både med kommende børn og kommende hvalpe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Huha, man får da ikke rigtigt lyst til at fortsætte på en bog efter denne tråd :hmm:

 

Der kan da ALDRIG KOMME HUNDEBØGER NOK - så længe de bare handler om at være god ved sin hund, ud med alle de lederskabs og dominerings-teorier, væk med straf og slå og råb, tænk hvis hundebøger fyldte ligeså meget som romaner på biblioteket.

 

 

Trådstarter, jeg tror du kan finde mange emner ved at læse rundt på dette forum, går du ind under under-forummet Hvalpe f.eks., ser du ufattelige mængder af spørgsmål såsom, hvad gør jeg når min hvalp bider, hvordan lærer hvalpen at tisse udenfor, hvordan træner jeg alene hjemme, etc etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Tænker lige at man vel bare kunne kombinere de to ting - afledning og grænsesætning? Altså, standse hunden i den uhensigtsmæssige adfærd og vise den, hvad den så kan lege med som en slags afledning.. Det tror jeg da i hvert fald jeg ville forsøge at praktisere både med kommende børn og kommende hvalpe :mrgreen:

 

Absolut, det fungerer fint!

Link til indlæg
Del på andre sites

Huha, man får da ikke rigtigt lyst til at fortsætte på en bog efter denne tråd :hmm:

 

Der kan da ALDRIG KOMME HUNDEBØGER NOK - så længe de bare handler om at være god ved sin hund, ud med alle de lederskabs og dominerings-teorier, væk med straf og slå og råb, tænk hvis hundebøger fyldte ligeså meget som romaner på biblioteket.

 

 

Trådstarter, jeg tror du kan finde mange emner ved at læse rundt på dette forum, går du ind under under-forummet Hvalpe f.eks., ser du ufattelige mængder af spørgsmål såsom, hvad gør jeg når min hvalp bider, hvordan lærer hvalpen at tisse udenfor, hvordan træner jeg alene hjemme, etc etc.

 

Du må da kunne forstå at det drejer sig om at holde potentielle konkurrenter fra døren? :mrgreen:

 

Jeg så gerne at nogle af de gode udenlandske adfærdsbøger blev oversat og bearbejdet, for de er en mangelvare.

Så længe her er flere mennesker end hunde vil romanerne nok fylde mere end hundebøgerne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Huha, man får da ikke rigtigt lyst til at fortsætte på en bog efter denne tråd :hmm:

 

Er det ikke lidt sådan... "jeg åbner en tandlægeklinik"

- Er du tandlæge? Næh!

- Har du forstand på tandsygdomme? Nix, synes bare det er spændende at rode folk i munden! :mrgreen:

 

Ville du gå til den klinik når du havde tandpine?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Du må da kunne forstå at det drejer sig om at holde potentielle konkurrenter fra døren? :mrgreen:

 

Jeg så gerne at nogle af de gode udenlandske adfærdsbøger blev oversat og bearbejdet, for de er en mangelvare.

Så længe her er flere mennesker end hunde vil romanerne nok fylde mere end hundebøgerne ;-)

 

Nåååeh ;-) Men, det kan man jo foreslå - eller selv gøre!?

 

Er det ikke lidt sådan... "jeg åbner en tandlægeklinik"

- Er du tandlæge? Næh!

- Har du forstand på tandsygdomme? Nix, synes bare det er spændende at rode folk i munden! :mrgreen:

 

Ville du gå til den klinik når du havde tandpine?

 

Det er jo alligevel ikke os der bestemmer om bogen vil blive udgivet, synes bare mere om, hey go for it, i stedet for nej, sikke en dårlig dårlig ide og der er faktisk også dit og dat i vejen. Jeg synes sgu det er friskt overhovedet at få tanken, og egentlig, hvad så om det i sidste ende bliver til noget? Research er jo aldrig spildt arbejde.

 

 

Stiller man sig op foran et fremmed menneske man lige er bumbet ind i på en gåtur og siger, ja kan godt være du drømmer om at blive politiker men du formulerer dig godt nok dårligt??

Link til indlæg
Del på andre sites

Stiller man sig op foran et fremmed menneske man lige er bumbet ind i på en gåtur og siger, ja kan godt være du drømmer om at blive politiker men du formulerer dig godt nok dårligt??

 

Hvis vedkommende spurgte om idéer til sin politikerkarriere, så helt klart ja.

Men jeg er jo også en kælling, ved ikke hvad andre ville gøre :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Trådstarter, hvis du gerne vil skrive en bog, så kan du da skrive om noget andet? Fx. en slags dagbog for din hund skrevet med humor og et glimt i øjet - dét synes jeg kunne være sjovt at læse :-D

 

Det var min ide engang - men kom aldrig længere end til side 7 :roll:

 

 

 

 

Introduktion

 

 

Nu synes jeg normalt bedst om at starte fra begyndelsen, men ideen om at skrive om mine hundes liv, slog mig først nu. Dags dato – starten af 2012 – er Egon 2 år og 3 måneder gammel, Benny er lige blevet 8 måneder. Det er altid vigtigt med alderen når man snakker hund (Davs, er det en han eller en hunhund? Hvilken race er det? Hvor gammel er den? Så ved man ligesom det man skal vide om den hund.)

 

 

Først en præsentation:

 

 

Benny, født svensk, født artig, sød, kær, kærlig, smuk og charmerende. Er udpræget flokdyr, synes det er en smule forfærdeligt når nogen går (også gæster engang imellem), har så meget overskudsenergi at alle vi andre har rander under øjnene – også Egon.

 

 

Egon, født jysk, født skeptisk, charmerende, klog, autistisk, stædig som det stædigste æsel, dedikeret, smuk og virkelig god af sig. Han har sin helt egen agenda og det er ikke sikkert at vi lige hører med i den. Han ville elske at få lov at lege spejder i en skov for sig selv i et halvt års tid.

 

 

Blablabla ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vedkommende spurgte om idéer til sin politikerkarriere, så helt klart ja.

Men jeg er jo også en kælling, ved ikke hvad andre ville gøre :vedikke:

 

Tænker nu ikke om dig som en kælling, jeg ved godt at det piner dig, men vi er jo vilde med dig ;-)

 

Og ok ok, synes bare ikke trådstarter spurgte om vi syntes det var en fed ide, der var egentlig bare oplæg til ideer - hvis man havde lyst.

 

 

Forresten er det vist normen at man sender en bog forbi en der kan det med komma og stavefejl, før den går i trykken, så heldigvis har en ordblind faktisk også en chance for at leve sin drøm ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var min ide engang - men kom aldrig længere end til side 7 :roll:

 

 

 

 

Introduktion

 

 

Nu synes jeg normalt bedstom at starte fra begyndelsen, men ideen om at skrive om mine hundesliv, slog mig først nu. Dags dato – starten af 2012 – er Egon 2 år og 3 måneder gammel, Benny er lige blevet 8 måneder. Det er altid vigtigt med alderen når man snakker hund (Davs, er det en han eller en hunhund? Hvilken race er det? Hvor gammel er den? Så ved man ligesom det man skal vide om den hund.)

 

 

Først en præsentation:

 

 

Benny, født svensk, født artig, sød, kær, kærlig, smuk og charmerende. Er udprægetflokdyr, synes det er en smule forfærdeligt når nogen går (ogsågæster engang imellem), har så meget overskudsenergi at alle viandre har rander under øjnene – også Egon.

 

 

Egon, født jysk, født skeptisk, charmerende, klog, autistisk, stædig som det stædigste æsel, dedikeret, smuk og virkelig god af sig. Han har sin helt egen agenda og det er ikke sikkert at vi lige hører med i den. Han ville elske at få lov at lege spejder i en skov for sig selv i et halvt års tid.

 

 

Blablabla ;-)

Du burde især skrive en bog - med billeder og billedbeskrivelser :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var min ide engang - men kom aldrig længere end til side 7 :roll:

 

 

 

 

Introduktion

 

 

Nu synes jeg normalt bedstom at starte fra begyndelsen, men ideen om at skrive om mine hundesliv, slog mig først nu. Dags dato – starten af 2012 – er Egon 2 år og 3 måneder gammel, Benny er lige blevet 8 måneder. Det er altid vigtigt med alderen når man snakker hund (Davs, er det en han eller en hunhund? Hvilken race er det? Hvor gammel er den? Så ved man ligesom det man skal vide om den hund.)

 

 

Først en præsentation:

 

 

Benny, født svensk, født artig, sød, kær, kærlig, smuk og charmerende. Er udprægetflokdyr, synes det er en smule forfærdeligt når nogen går (ogsågæster engang imellem), har så meget overskudsenergi at alle viandre har rander under øjnene – også Egon.

 

 

Egon, født jysk, født skeptisk, charmerende, klog, autistisk, stædig som det stædigste æsel, dedikeret, smuk og virkelig god af sig. Han har sin helt egen agenda og det er ikke sikkert at vi lige hører med i den. Han ville elske at få lov at lege spejder i en skov for sig selv i et halvt års tid.

 

 

Blablabla ;-)

 

Jeg gad godt at læse bogen om Egon og Benny. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke pakke folk ind i vat og opfordre til noget man egentlig ikke støtter op om.. vi ser jo den slags mennesker i x-faktor.. ingen har haft nosser til at fortælle dem at de ikke synger godt.

Men selvfølgelig skal man være høflig. Det er jo lettere at sige sin mening på et forum hvor man ikke ser hinanden, men det må ts også være klar over. Måske hvis ts lægger noget op, så man kunne give en god konstruktiv kritik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke pakke folk ind i vat og opfordre til noget man egentlig ikke støtter op om.. vi ser jo den slags mennesker i x-faktor.. ingen har haft nosser til at fortælle dem at de ikke synger godt.

Men selvfølgelig skal man være høflig. Det er jo lettere at sige sin mening på et forum hvor man ikke ser hinanden, men det må ts også være klar over. Måske hvis ts lægger noget op, så man kunne give en god konstruktiv kritik?

 

Jojo, der er da nogle rimelig hårrejsende tilfælde, men nu er jeg selv mega sceneskræk så bare det at de TØR er da imponerende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...