Hop til indhold

Nogen der kan give mig ideer til min bog???


Gæst SøsKBSørensen
 Share

Recommended Posts

Gæst SøsKBSørensen

Hejsa alle sammen

 

Jeg er igang med at skrive min egen bog om hunde, og er gået tør for ideer.

 

Så i må meget gerne give mig nogle tips til hvad det kunne være :-)

Jeg laver en fagbog, så det skal være nogle korte ting jeg kunne skrive om.

 

Hilsen SøsKBSørensen

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst SøsKBSørensen

min bog handler om hunde generelt, det kan man vel godt, jeg har mange pungter inde under min bog. Men vil gerne have flere ideer til hvad jeg kunne skrive om.

 

Kan i ikke bare skrive nogle ting det kunne handle om, så kunne jeg måske godkende den hvis ikke jeg har skrevet om det ??? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SøsKBSørensen

min bog hedder "Hundelivet-alt der er godt at vide om hunden"

 

Så det er alle mulige ting, der kunne være rart at vide, hvis ikke man ved det i forvejen.

Så ja det jeg har indtil videre er om træning, opdragelse, få racer hund og børn sammen, og mange andre ting omkring hunden generelt.

Kan i forstå mig nu ???

Link til indlæg
Del på andre sites

min bog handler om hunde generelt, det kan man vel godt, jeg har mange pungter inde under min bog. Men vil gerne have flere ideer til hvad jeg kunne skrive om.

 

Kan i ikke bare skrive nogle ting det kunne handle om, så kunne jeg måske godkende den hvis ikke jeg har skrevet om det ??? :)

 

Det er ulige nemmere for os at du skriver hvilke punkter du allerede har været inde omkring

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SøsKBSørensen

Mange tak for hjælpen, det ville jeg da prøve at krive lidt om.

Fordi jeg gerne vil skrive en hundebog er pga. jeg elsker hunde, og syntes det ville være en god måde for mig selv og for andre, for at finde ud af alt der handler om hunde, og fordi jeg selv har 2 hunde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for hjælpen, det ville jeg da prøve at krive lidt om.

Fordi jeg gerne vil skrive en hundebog er pga. jeg elsker hunde, og syntes det ville være en god måde for mig selv og for andre, for at finde ud af alt der handler om hunde, og fordi jeg selv har 2 hunde :-)

 

 

Du kan ikke skrive en god bog, som handler om alt om hunde. Det bliver alt, alt for overfladisk og du kan ikke bruge mine "forslag" oveni i en enkelt bog, hvert emne kræver grundig research og fylder utrolig meget hvis det skal være andet end en overfladisk gennemgang.

Overfladiske bøger er der nok af efter min mening - det du beskriver lyder ikke som en fagbog og det er gode fagbøger der mangler på dansk..

 

Nu har du fået fra os, så kunne du jo passende lade os læse nogle afsnit fra din bog. Du vil kunne få en feedback du ikke ser mange andre steder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være negativ, men disse bøger er jo skrevet før. så vidt jeg forstår dig.

Jeg synes, du skulle læse noget udenlands litteratur vedr, hundeadfærd og hundes udvikling fra hvalp til voksen og så herfra tage udgangspunkt i ,om du kan bidrage med yderligerer.

For at kunne skrive noget væsenligt bør man jo vide om f.eks alle de sygdomme og skavanker, der bidrager til hundens opførsel, vide en del om hvalpes medfødte tog tillærde opfattelse af et hundeliv, og kunne skelne mellem hvad der er Ok og skidt her.,

Og der er virkelig mange herinde der ville kunne skrive en hundebog med deres erfaringer med et liv med hunde .Jeg selv er på hund nr 17 og har haft så mange plejehunde, at dem der ville kunne følges og beskrives ville kunne udfylde en bog, når jeg tog egne vovser med..

Så der er en grund til vores undren over , hvad du evt kan bidrage med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være negativ, men disse bøger er jo skrevet før. så vidt jeg forstår dig.

Jeg synes, du skulle læse noget udenlands litteratur vedr, hundeadfærd og hundes udvikling fra hvalp til voksen og så herfra tage udgangspunkt i ,om du kan bidrage med yderligerer.

For at kunne skrive noget væsenligt bør man jo vide om f.eks alle de sygdomme og skavanker, der bidrager til hundens opførsel, vide en del om hvalpes medfødte tog tillærde opfattelse af et hundeliv, og kunne skelne mellem hvad der er Ok og skidt her.,

Og der er virkelig mange herinde der ville kunne skrive en hundebog med deres erfaringer med et liv med hunde .Jeg selv er på hund nr 17 og har haft så mange plejehunde, at dem der ville kunne følges og beskrives ville kunne udfylde en bog, når jeg tog egne vovser med..

Så der er en grund til vores undren over , hvad du evt kan bidrage med.

 

En lille tilføjelse: Når man læser udenlandsk faglitteratur om hunde kræver det, afhængig af niveauet, en forudgående indsigt i stoffet. Jeg havde aldrig fattet 1/3 af den engelske faglitteratur jeg har læst, hvis jeg ikke havde en grundig viden i forvejen.

Naturligvis findes der det "lettere" stof fra udlandet som kan oversættes, det er bare ikke mit indtryk at det er den type stof der er behov for og udgiverne er kræsne for tiden, de ligger i skarp konkurrence med meget godt stof fra internettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehrmmm, undskyld, men altså..... Hvis det bare er sådan noget "Når du har en hund skal du give den mad og gå tur med den. Du kan bruge halsbånd eller sele. Jeg kan bedst lide sele. Du kan også bruge flexiline eller fast line. Jeg kan bedst lide flexiline........"-agtigt, tror jeg markedet er ikke-eksisterende. Dertil findes steder som dette forum - oven i købet HELT gratis. At sælge en bog til et forlag, når det kun er en sludder for en sladder, bliver heller ikke nemt. Altså skal du selv punge ud for at få den udgivet.

 

Og undskyld, men dine skriftlige færdigheder virker ikke særlig gode:genert: Det er virkelig ikke for at være en ko, men skal du skrive en bog, skal både indhold og formulering være af en vis kvalitet, og det lyder ikke som om du helt er der endnu. Sorry, bare min mening.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for hjælpen, det ville jeg da prøve at krive lidt om.

Fordi jeg gerne vil skrive en hundebog er pga. jeg elsker hunde, og syntes det ville være en god måde for mig selv og for andre, for at finde ud af alt der handler om hunde, og fordi jeg selv har 2 hunde :-)

Jeg synes det er alletiders at du vil skrive en bog:-D Bare gå til den! Det bliver nok en lang process, men det gør vel ikke noget.

Jeg tror du får svært ved at sælge den; for at udgive en hundebog i DK, skal man enten 1) have penge nok; 2) være kendt fra TV; 3) være meget dygtig eller 4) kende nogen ved musikken. Det skal imidlertid ikke ødelægge din skaberglæde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er alletiders at du vil skrive en bog:-D Bare gå til den! Det bliver nok en lang process, men det gør vel ikke noget.

Jeg tror du får svært ved at sælge den; for at udgive en hundebog i DK, skal man enten 1) have penge nok; 2) være kendt fra TV; 3) være meget dygtig eller 4) kende nogen ved musikken. Det skal imidlertid ikke ødelægge din skaberglæde.

 

Jeg tror ikke jeg er noget af ovenstående, men har trods alt fået tilsagn fra et forlag, der gerne vil udgive min bog - hvis den nogensinde bliver færdig :genert:

 

 

Metoden, jeg har brugt:

1: Få en idé

2: Skriv en synopsis

3: send synopsis til forlag

4: Håb forlaget kan lide din synopsis og idé, samt har tiltro til dine skrivefærdigheder

 

Jeg er nok ret enig med Anne 1979 - du imponerer ikke med hverken stavefærdigheder, formulering eller idérigdom. Hvis du er et voksent menneske, vil jeg anbefale at du lige tager et realitytjek, så dit projekt ikke ender i skuffelse. Hvis du ikke er helt voksen endnu, så bare klø på - et sted skal man jo starte :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Som jeg forstår det, skriver du en bog til 1 gangshundeejere???

 

Hvad med at lave et kap. om hundekropsprog? (det bliver nemt overset, som 1 gangsejer).

Kropssproget blandt hunde og ikke mindst blandt mennesker/børn.

 

Et andet emne kunne være de 5 mest populære hunderacer d.d. Fx lab, hvorfor de er gode familiehunde, jagthunde og hvad man skal være obs på ved hv race...

 

Go fornøjelse med projektet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke jeg er noget af ovenstående, men har trods alt fået tilsagn fra et forlag, der gerne vil udgive min bog - hvis den nogensinde bliver færdig :genert:

 

 

Metoden, jeg har brugt:

1: Få en idé

2: Skriv en synopsis

3: send synopsis til forlag

4: Håb forlaget kan lide din synopsis og idé, samt har tiltro til dine skrivefærdigheder

 

Jeg er nok ret enig med Anne 1979 - du imponerer ikke med hverken stavefærdigheder, formulering eller idérigdom. Hvis du er et voksent menneske, vil jeg anbefale at du lige tager et realitytjek, så dit projekt ikke ender i skuffelse. Hvis du ikke er helt voksen endnu, så bare klø på - et sted skal man jo starte :mrgreen:

 

Tillykke :-) Vil du løfte sløret lidt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke :-) Vil du løfte sløret lidt?

 

Ikke rigtigt, for jeg er lidt gået i stå lige nu :genert:

Fordi jeg er langtidssygemeldt, har jeg dels ikke lov til at lave andet end at sidde derhjemme og trille tommelfingre, og dels er jeg tvunget til at agere prøveklud for lægevidenskaben, hvilket ind imellem har nogle ret negative bivirkninger, som f.eks. at jeg bliver ligeglad med alt og ikke gider lave noget (fint, for det må jeg jo heller ikke :stupid:). Jeg er lige sluppet af med den seneste omgang ligegyldighedspiller, og håber nu at komme lidt op i omdrejninger igen. Når jeg kan se en ende på det, skal jeg nok give lyd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke rigtigt, for jeg er lidt gået i stå lige nu :genert:

Fordi jeg er langtidssygemeldt, har jeg dels ikke lov til at lave andet end at sidde derhjemme og trille tommelfingre, og dels er jeg tvunget til at agere prøveklud for lægevidenskaben, hvilket ind imellem har nogle ret negative bivirkninger, som f.eks. at jeg bliver ligeglad med alt og ikke gider lave noget (fint, for det må jeg jo heller ikke :stupid:). Jeg er lige sluppet af med den seneste omgang ligegyldighedspiller, og håber nu at komme lidt op i omdrejninger igen. Når jeg kan se en ende på det, skal jeg nok give lyd :mrgreen:

 

Så er det ikke nemt. God bedring og held og lykke med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Vil gerne skrive en bog også...men tror jeg starter med en artikel og ser hvad det fører med sig...:engel:..

 

Det er dog om pædagogik, så det er egentlig ikke relevant...

 

Men mens jeg sad her og læste tråden kom jeg til at tænke på denne:

 

Hundeparlor-Politikens-Hundskdansk-ordbog-001.jpg

 

som desværre ikke rigtigt imponerede The Dogfather....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil gerne skrive en bog også...men tror jeg starter med en artikel og ser hvad det fører med sig...:engel:..

 

Det er dog om pædagogik, så det er egentlig ikke relevant...

 

Men mens jeg sad her og læste tråden kom jeg til at tænke på denne:

 

[ATTACH=CONFIG]97963[/ATTACH]

 

som desværre ikke rigtigt imponerede The Dogfather....

 

Du kunne da skrive en bog om "Anvendt pædagogik i hundeopdragelse", det er tiltrængt nok :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Du kunne da skrive en bog om "Anvendt pædagogik i hundeopdragelse", det er tiltrængt nok :-)

 

Fik engang en klassekammerat til at forlade lokalet i raseri....:mrgreen:

 

KK: "man skal bare rose, og rose hver gang de gør noget godt...og så ellers ignorere hvis de gør noget skidt"

Hundefar: "der må jeg nok lige protestere, det er ikke anerkendende pædagogik, det er "Positiv forstærkning" og bruges til hunde"....

 

....

 

Men tror nu jeg skriver om menneskepædagogik...hehe...skal have gjort op med netop den opfattelse at anerkendende pædagogik er en verden af plus-ord, hvor kritik er forbudt...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...