Hop til indhold

Hunde-racisme?


Gæst Bakker
 Share

Recommended Posts

JA, det er de på en måde..

 

SHeila kunne ikke fordrage d/s gårdhunde i sort og hvid i nogle år, det gik dog over da vi fik en hundeven af denne slags.

På samme måde kunne hun ikke lide schæfere på et tidspunkt, det er dog også væk efter hun blev tante for Enzo.

 

Store sorte hunde er så stadig en issue, som Mysla så har adopteret.

 

MYsla elsker spids hunde mest, men er ellers ikke fordomsfuld, bare vildt bange for bulldogs af alle typer;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er både Racister og Colourister - Cavaliere er det bedste, men cavaliere i deres farvetype er endnu bedre, altså dem med hvid på.

Men som udgangspunkt syntes de alle hunde er søde (Dog har Rorri efter han blev kasteret lidt issues med hunde der er i hovedet er sorte og meget pelsede, så det kniber for ham med at læse dem )

Link til indlæg
Del på andre sites

Sally brygder sig ikke om overenergiske hunde der ikke hilser pænt og ordenligt uanset race, ellers er der som så ikke nogen hunde hun tager afstand fra, tilgengæld er hun meget selektiv i hvilke hunde hun gider lege med her er goldens (som hende selv) og labradors i højste kurs, Dem kan hun lege med i timevis, hvor andre racer det er 10-15 min så gidder hun ikke mere. Undtagelsen er Aiyo hende gidder hun godt give "bøllebank" flere gange og i lang tid af gangen men ok de bor så også sammen.

 

Aiyo er en sjov lille fis, hun har den fantastisk indstilling at alle hunde bare vil være bedste legekammerater med hende, og vil gerne hilse og lege med alle (respektere dog pænt et nej så vi kan gå videre uden problemer).Aiyo har en forkærlighed for langhårede hunde og er det shih tzu som hende selv leger hun meget mere intenssivt end hvis det er en anden race. Men langhårede hunde er bedst for hende om de er små eller en stor sct. bernard er hun hamrende ligeglad med.

Goldens puha det er en anden sag *Griner* de bliver behandlet med en helt anden høflighed og hun skruer i starten tempoet ned, kunne jo være det var en gammel skrap en som sally, men når de først har kigge hinanden lidt an er der ingenting.

 

Så jo race-rasister er de vel bare ikke i den forstand at de vælger racer fra men nærmere vælger dem mere intenssitv til når de møde nogen af egen race.

Link til indlæg
Del på andre sites

JA, det er de på en måde..

 

SHeila kunne ikke fordrage d/s gårdhunde i sort og hvid i nogle år, det gik dog over da vi fik en hundeven af denne slags.

På samme måde kunne hun ikke lide schæfere på et tidspunkt, det er dog også væk efter hun blev tante for Enzo.

 

Store sorte hunde er så stadig en issue, som Mysla så har adopteret.

 

MYsla elsker spids hunde mest, men er ellers ikke fordomsfuld, bare vildt bange for bulldogs af alle typer;)

 

æv og jeg som troede torpedo Zeus også havde lidt med det at gøre ;)

 

Zeus: tjah han er ikke glad for små aflange hunde ala, gravhunde (især gravhunde), corgier og lignende - og så hunde med mørke ansigter er han ikke stolt ved bl.a. schæfere... (men også sorte labbere, og shiz tuz)

 

Tror det er den mørke maske schæferne ofte har, der gør at nogle hunde ikke kan lide schæfere. Altså dem hvor der ikke er nogen åbenlys grund til det - de kan simpelthen ikke aflæse dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til cbk, schæfer race problemet var løst inden sille mødte jer, men tilgengæld har zeus givet tillid på andre områder, bla at stor hund der gør ikke æder en lige om lidt:)

 

Og helt klart det mørke ansigt kan gøre det svært for andre hunde..faktisk går lab, schæfer og fladnæsede hunde igen flere gange her, som hunde , nogle hunde har problemer med..tænker i mange tilfælde det skyldes besværligheder med at aflæse dem, samt at de ser mere truende ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm tror lige jeg prøver igen, Aya kan godt lide alle de hunde, jeg kan lide :engel: Vi stødte ind i en stor gårdhundeblanding her den anden dag, som jeg kunne mærke at jeg ikke brød mig om, og Aya gik straks i gang med at knurre og gø af den indtil den stak af med halen mellem benene, prøvede at stoppe hende, men der var ingen forbindelse... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til cbk, schæfer race problemet var løst inden sille mødte jer, men tilgengæld har zeus givet tillid på andre områder, bla at stor hund der gør ikke æder en lige om lidt:)

 

Og helt klart det mørke ansigt kan gøre det svært for andre hunde..faktisk går lab, schæfer og fladnæsede hunde igen flere gange her, som hunde , nogle hunde har problemer med..tænker i mange tilfælde det skyldes besværligheder med at aflæse dem, samt at de ser mere truende ud.

 

Gø? Det kan da umuligt være mit engelbarn du snakker om ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie hader amstaffer og hunde der minder det mindste om dem. Og de glatpelsede gravhunde. Og pudler. Hun er vild med westier og cairner, ligegyldigt om det er hanner eller tæver. Hun må jo vide at de er ligesom hende :) og japansk spids, dem kan hun også godt lide at hilse på, men der er ikke den samme glæde. Så ja, hun er nok temmelig racistisk. Schæfere er hun direkte bange for, af en eller anden sær grund. Hun er blevet angrebet af en amstaff 2 gange, men aldrig af en schæfer.. hun sætter sig bare og nærmest klynker og prøver at hoppe op, bare vi ser en schæfer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...