Hop til indhold

Hunde-racisme?


Gæst Bakker
 Share

Recommended Posts

Er din hund racist? Begge mine er lidt :oops:

 

Min sorte spids bryder sig generelt ikke om Schæfere. Det er der en fornuftig forklaring på, da hun gentagne gange er blevet overfaldet af en Schæfer som unghund (Jeg har arbejdet meget på det, og det er bedre nu)

Med min Kleiner bliver det mere og mere tydeligt, at hun ikke bryder sig om mops, bulldogs, pekingesere og andre med helt korte snuder - måske er det de lyde de siger:confused: Hun gør dem ikke noget, men siger klart fra, hvis en hund af den type kommer for tæt på. Til gengæld har hun en svaghed for beagles og dansk/svensk - især blandinger med lidt ekstra lange ben.

 

Hvad med jeres, har de racer de bryder sig mere eller mindre om end andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep... Den ældste hader schæfere og schæfer-lignende hunde af et godt hjerte. Der er ingen naturlig forklaring, hun har blot bestemt sig til at de er røvhuller... men generelt er hun dog ikke særligt venligt stemt overfor andre hunde... Hvis hun udser sig sig en ny ven, så er det dog med næsten 100% sikkerhed enten en dansk/svensk eller jrt-lignende hund... når hun er i løb har hun dog som oftest også et godt øje til pudler :vedikke:

 

Den yngste elsker alle - men har især stor glæde over hunde i samme farver som hende selv (rød og hvid) :vedikke: så især dansk/svenskere / terrierer, blenheim cavalierer og kooikere er favoritter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jo vi har en række som beaglerne ikke kan lide og der er nu kommet Border collie med på listen, da vi havde et uheldigt "møde" - med en for nogen tid siden som var ude og løbe med sin ejer. Hunden for ud efter Charlie og bed ham i det ene bagben.

Labradors er nok det værste mine beagler kan møde - desværre har vi haft en række uheldige oplevelser med den type hund :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft en rigtig racisthund , en langhåret gravhundetæve, der var 4 år, da hun kom her.Hun hadede mennesker med mørk hudfarve og opførte sig virkelig grimt overfor dem.Husker en dag jeg mødte forrige ejer og vi satte os på en cafe for lige at tale sammen og Søsser sad på mit skød.Mine andre sad på jorden under bordet. Pludselig kommer en familie af anden ætnisk herkomst forbi og Søsser prøvede at springe ud af mine hænder for at hakke dem. Jeg ved ikke om dette var fordi vi var sammen med forrrige ejer , men de fortalte at sådan havde hun altid været, hun kunne spotte dem på lang afstand. Og hun havde da fået lov uden at blive irettesat.Nå ja- så vidste man det og kunne tage sine forhåndregler.

Mine hunde er ofte ikke glade for schæfer, men her er det Molly der støber kuglerne, for hun oplevede som ung at hendes elskede Victor blev overfaldet bagfra af en sur schæferhan. Og siden har hun ikke villet hilse på den model, men gøer afstandtagende af dem.Dette med afstanden har hendes datter og kusine så også overtaget.Og Freddy barnebarn.

Og så lige noget med fransk og engelsk buldog og indimmellem mops.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville ikke røre mig det fjerneste at have en racisthund.. Vi bor på landet, og behøver ikke møde andre nødvendigvis.. Men vil da indrømne, at det er nemt, at han kan m alle

 

Det er også sådan jeg bor og derfor det ikke er et mega stort problem. Men når vi så møder en hund, så ter han sig helt afsindingt og så er det piiiinligt:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aya elsker andre cavaliers, men hun elsker sådan set de fleste hunde, dog foretrækker hun store hunde.

I dag til hvalpetræning kastede hun sin kærlighed over en border collie som hun til hendes store lykke fik lov at lege med :D

Hun bliver også helt pjattet hver gang hun ser en schæfer, og mine forældres golden er bare det bedste der længe er sket hende ;)

 

Hvis jeg skulle sige at hun var racist så skulle det være at hun ikke altid lige ved hvad hun skal gøre med helt små hunde, dem kan hun ikke altid finde ud af ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe elsker alle. Dog har han en fordom om, at små hunde er røv kedelige og ikke skal værdiges speciel megen opmærksomhed... Måske han egentlig har en fornuftig pointe, idet han vil ende med at brække ryggen på dem, hvis de begyndte at lege :mrgreen: Så måske det er ren fornuft og ikke så meget "kedeligsomhed".

 

Hunde, der er større end Møffe, er tilgengæld ret scary... Det er han nemlig ikke så vant til, så han får lidt af et chok, når det sker og aner ikke helt hvor han skal gøre af sig selv :lol:

 

Ellers elsker han faktisk alt og alle - fra springer spaniel størrelse til liiige under hans egen størrelse, er dog det aller bedste :mrgreen: De andre er bare søde nok, men enten "kedelige" eller lidt.. Uha...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...