Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hvor mange hunde har i?

Featured Replies

Besvaret

Ja, hvor mange hunde har i? Og hvorfor har i lige valgt det antal? :-)

  • Svar 82
  • Visninger 10,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Besvaret

Har 2, en rottweiler på næsten 2 år og en sheltie på 6 måneder.

Besvaret

Jeg har en hund, ganske enkelt fordi det er det min økonomi kan klare.

Da det for mig er enormt vigtigt at have råd til ordenligt mad, dyrlæge og tilbehør, er en max lige nu.

Ville gerne give Futte en hunde-buddy, men da det er en kat der bliver næste medlem af Futte-milien, går der nok lidt inden der er overskud til endnu en hund. :-)

Besvaret

Jeg har 1 hund :-)

 

Mest fordi at jeg kun får trænet med 1 hund og har svært ved at ligge lige meget energi i to hunde.

 

Dog vil jeg gerne have en konkurrence hund, så når ham her bliver gammel så kommer der nok en afløser.

 

Jeg elsker at have en hund og synes så mange ting er meget lettere! Så det er mit foretrukne valg.

Derudover så passer det nok også meget godt med økonomien. Men nu må vi se - man ved jo aldrig :blink:

 

Men lige nu passer det mig rigtig fint at have en hund. Den eneste ulempe er at barney er en meget social hund og at han ville have haft godt af at have en "bror". Men han overlever nok.

Besvaret

Har en, vil gerne have en hund mere til brugsarbejde(boxer, dobermann eller rottweiler.)

Har ikke 2 fordi jeg bor hjemme og de gamle ikke vil have det :)

Besvaret

Jeg har 3 - beagler

Jeg har valgt dette, fordi jeg godt kan lide det sammenspil hundene har med hinanden. Deres indbyrdes sprog og væremåde. Desuden er min race en pack hound - hvor det helt ideelle er at kunne være i en flok.

Det giver også et stort arbejde, da hver hund aktiveres/trænes for sig - så hele min dag handler om hunde :mrgreen:

Besvaret

Jeg har pt. en, men i fremtiden er det bestemt ikke udelukket at der skal komme en til, men med den tid, økonomi osv. jeg har lige nu er mere end en hund ikke helt realistisk. Og ligemeget hvad vil jeg gerne have at Aya er en vis alder før der kommer endnu en hund.

Besvaret

Fem - hver gang jeg ser en papillon til salg, vil jeg også gerne have den, men tror fem er et passende antal når jeg nu skal gå på arbejde / ikke hra et stort hus :mrgreen:

Besvaret

Jeg har en. Min mand vil tidligst have to, når min opdrætter laver kuld igen (hvilket nok først er om 6 år) Hans begrundelse er, at vi har små børn :roll: Sk*de Jesper Fårekylling altså

Besvaret
Jeg har 1 hund :-)

 

Mest fordi at jeg kun får trænet med 1 hund og har svært ved at ligge lige meget energi i to hunde.

 

Dog vil jeg gerne have en konkurrence hund, så når ham her bliver gammel så kommer der nok en afløser.

Jeg elsker at have en hund og synes så mange ting er meget lettere! Så det er mit foretrukne valg.

Derudover så passer det nok også meget godt med økonomien. Men nu må vi se - man ved jo aldrig :blink:

 

Men lige nu passer det mig rigtig fint at have en hund. Den eneste ulempe er at barney er en meget social hund og at han ville have haft godt af at have en "bror". Men han overlever nok.

 

Uddyber lige denne sætning. Barney skal være konkurrence hund, men når han bliver gammel vil jeg gerne have en afløser :-) Sådan at jeg "altid" har en konkurrence hund så at sige.. håber det gav lidt mere mening :-)

Besvaret
Uddyber lige denne sætning. Barney skal være konkurrence hund, men når han bliver gammel vil jeg gerne have en afløser :-) Sådan at jeg "altid" har en konkurrence hund så at sige.. håber det gav lidt mere mening :-)

 

Jeg er allerede på udkig efter en agility-pudel til venindens unge (han er 9 måneder) - han skal så meget løbe junior!

Besvaret
Uddyber lige denne sætning. Barney skal være konkurrence hund, men når han bliver gammel vil jeg gerne have en afløser :-) Sådan at jeg "altid" har en konkurrence hund så at sige.. håber det gav lidt mere mening :-)

 

Har det på samme måde og glor allerede stamtavler og kigger på linjer jeg engang om 5-6 år kunne tænke mig at få en hvalp efter :genert:

Hvis jeg da kan vente så længe....

Det kommer lidt an på hvor lang tid Kaia har tænkt sig at gide lege hvalpemutter :lun:

 

-------------------------------------------

Og for at svare på spørgsmålet har vi 3 hunde nu.

To hunde der skal bruges til konkurrencer og en der opdrager de to andre herhjemme :mrgreen:

 

Vi har nået vores max antal og får ikke mere end 3 hunde, men tilgengæld er 3 et herligt antal - Vi har i hvertfald altid mindst 2.

Besvaret

Vi har kun en, Silja på 8 mdr, vil gerne når hun er omkring 2-3 år at vi får en til, men nu må vi se:-)

Besvaret

Vi har kun 2 nu. Har ligger på 3 i flere år, men da vi mistede den sidste, faldt det sammen med at jeg lige var blevet gravid, og så holdt vi den lige på de to (hvorad den ene fylder for MINDST 2 i sig selv :lol:).

Nu har vi jo priat hundepasning, så der skal også tages hensyn til hvor mange hunde vi kan passe kontra hvor mange af vores egne der skal være plads til. Martin synes vores næste hund skal være "lille"... det passer mig fint, for klasserne i agilitykonkurrencer er altid meget mindre i lille og medium :mrgreen: Men det bliver nok ikke lige det næste års tid at nr 3 kommer til. Det er ellers et dejligt passende antal, kan stærkt anbefales :5up:

Besvaret

10 og det er ikke en eneste for meget. Skal dog snart have en større sofa for i går måtte jeg ligge på gulvet

Besvaret
10 og det er ikke en eneste for meget. Skal dog snart have en større sofa for i går måtte jeg ligge på gulvet

 

hvordan fanden får du 10 hunde op i en sofa, mine ser skamskudte ud, hvis de skal dele med 1 eller 2 andre! :lol:

Besvaret
hvordan fanden får du 10 hunde op i en sofa, mine ser skamskudte ud, hvis de skal dele med 1 eller 2 andre! :lol:

 

Tror de er vaskeægte flok hunde. Der er kun en som elsker at være selv, resten elsker at putte.

Besvaret
10 og det er ikke en eneste for meget. Skal dog snart have en større sofa for i går måtte jeg ligge på gulvet

 

:sjov:

Besvaret
10 og det er ikke en eneste for meget. Skal dog snart have en større sofa for i går måtte jeg ligge på gulvet

 

Og jeg synes det er dyrt at have én hund :genert: og træningsmæssigt passer det mig glimrende kun at have 1 stk :mrgreen: elsker at træne, men det passer mig altså godt at det altid er med den samme hund.

Hvordan i alverden får du tid til at træne 10 hunde? :shock: ja undskyld - det lyder bare af så mange :mrgreen:

 

Hehe og da du så lagde dig på gulvet så kom de alle sammen ned for at putte sammen med dig :blink: sådan går det i hvert fald altid her...

Besvaret

Har 2 og ønsker mig 4, så jeg har et helt trækhold. Men 3 kan også gå an. Ok ønsker mig egentlig 5, for 4 til træk og 1 til mere seriøs træning. Men elsker nu også at have 2, det var helt klart meget nemmere og simplere at have kun 1, men 2 er bare helt enormt sjovt og 3 ville bestemt blive en fest :banan:

Besvaret
Og jeg synes det er dyrt at have én hund :genert: og træningsmæssigt passer det mig glimrende kun at have 1 stk :mrgreen: elsker at træne, men det passer mig altså godt at det altid er med den samme hund.

Hvordan i alverden får du tid til at træne 10 hunde? :shock: ja undskyld - det lyder bare af så mange :mrgreen:

 

Hehe og da du så lagde dig på gulvet så kom de alle sammen ned for at putte sammen med dig :blink: sådan går det i hvert fald altid her...

 

Hvis jeg kun havde en havde den ingen ben, den ville være trænet ihjel. Synes sgu egentlig taget mine hunde er rimelig veltrænet.

 

Beviser for sofastjælningen.

 

Sofaen | Agilitytræning

Besvaret

Har 3 som basis, ind imellem sniger der sig en ekstra plejehund ind i kortere eller længere perioder. Synes 3 er sådan et godt antal - når man tager afsted med en af dem til træning eller andet, har de to andre stadig selskab.

Besvaret

Jeg har en, fordi jeg bor hjemme og min mor gider ikke have jeg slæber endnu en hund med mig hjem... :genert: Men jeg vil rigtig gerne, så når jeg engang flytter, sker det :mrgreen:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.