Hop til indhold

Hjælp mig lige med at forstå...


Umulia
 Share

Recommended Posts

Og jeg er ret sikker på at ingen af disse mennesker havde forventet at de ville reagerer sådan i en nødsituation, tværtimod...

Jeg er ret sikker på, at de falder ind under kategorien selviske stordumme møgører!

 

Min nabo, der er paramediciner, kan fortælle historier, der får hårene til at rejse sig på hovedet. En af de værste var en usædvanlig grim trafikulykke. Føreren var fastklemt, men ved (skrigende) bevidsthed og der lå drysset et par bevidstløse passagerer rundt på vejen. En far med en lille dreng, der kom kørende forbi, sprang ud med drengen, skubbede til falckmændene og sagde, at hans lille søn intet kunne se for dem?!

 

Først da han blev lover verdens største og hurtigste røvfuld, gik han hovedrystende tilbage til sin bil.

 

Nogle mennesker ER bare - bizarre. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvorfor er det et godt argument? Du er anden person i denne tråd som bruger det argument direkte...

 

Hvorfor er det argument bare sådan en "trumf" man lige kan smide? "Du skal have prøvet det selv for at vide det"... Ja... Men altså behøves jeg at have kørt for stærkt for at vide at det er træls at få en bøde? Behøves jeg at have mistet min far, for at vide at det ville være forfærdeligt? Behøves jeg at have skulle stå i en storm før jeg ved om jeg ville efterlade min hund?

 

Ja da, hvis jeg vil svare 100% korrekt... Men så kan vi IKKE debatere noget som helst, vi kan ikke tage stilling til NOGET som helst; Medmindre det er sket for os!

 

Jeg synes det er helt korrekt, at gøre opmærksom på at man reagere instinktivt, og at vi på ingen måde kan sætte os 100% ind i hvordan det ville være, og hvad vi ville gøre... Men derfor kan man sagtens svarer på hvad man TROR... betyder det at vi dømmer? tjae, måske.. men jeg synes det ER forfærdeligt at folk efterlader deres hunde og katte, uanset hvor "forståeligt" det er!

 

Det er også "forståeligt" at en alenemor bliver så træt og trist over ikke at have sovet i en uge, og barnet skriger konstant fordi det har kolik, så er det da forståeligt at hun har LYST til at kaste barnet ud af vinduet, og jeg tror da vi alle ville have LYST til at gøre det. Men det gør det jo ikke okay at gøre det!

 

Det er forståeligt at folk har måtte efterlade deres kæledyr, men det gør det IKKE okay!

 

Det var ikke en trumf jeg smed. Det var mit syn på sagen...hverken mere eller mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvor mange her, der er gamle nok til at huske orkanen - den danske - i 1999?

Jeg sad dengang alene i et lille stråtækt hus ude på landet, med min dengang 3-årige søn i den ene arm, og hunden i den anden, medens store gamle poppeltræer bragede ned over taget. Vi kunne kun være i stuen, for det var det eneste sted, hvor der ikke stod en poppel og lænede sig ind over huset.

 

Jeg mener ikke vi havde ret meget mere end en dags varsel dengang, og de fleste tog det ikke alvorligt, bl.a. mine forældre, som var ude at køre, og fik et bøgetræ ned over deres bil. I hvert fald faldt det mig aldrig ind, så meget som et sekund, at lade min hund være alene i huset. Hvis jeg var taget afsted, var han selvfølgelig kommet med.

 

Efter amerikanske forhold var det ikke nogen særlig voldsom orkan, men det var den stærkeste storm nogensinde i Danmark, og det var rigeligt skræmmende til mig :shock: Hvis jeg fik at vide at der ville komme en tilsvarende storm i morgen, ville jeg gå over til min genbo, og spørge om to personer og to hunde måtte sidde i hendes kælder :lol:

 

Jeg kan huske den... Jeg var dog ikke så gammel, men kan tydeligt huske den, fordi min stedfar var ude for at hente mine to yngste søstre, og endte med at måtte køre mange omveje pga. alle de væltede træer på vejene...

 

Det var ikke en trumf jeg smed. Det var mit syn på sagen...hverken mere eller mindre.

 

Men det er jo en trumf, du er ihvertfald ikke åben for "debat", med sådan en holdning... :vedikke: Man kan jo sagtens have en holdning til noget uden at have prøvet det...

 

Nu ved jeg godt du blot siger man ikke skal dømme folk, når man ikke selv har stået i situationen. Men det betyder at man ikke må dømme en morder, hvis man ikke selv har slået en ihjel? Eller at man ikke må synes dyreplageri er forfærdeligt, fordi man aldrig selv har mishandlet et dyr?

 

Vi må bare rigtig gerne lærer af vores omgivelser, og derfor kan vi sagtens sætte os ind i andre situationer.

 

Men det er bare ikke et argument at bruge i en debat at man ikke kan, må eller bør dømme/have en holdning, hvis man ikke selv har prøvet det...

 

Jeg ser masser af folk herinde rådgive om angst, alenehjemme problemer, aggresivitet og den slags, uden at de selv har haft en hund med disse problemer. Men de kender måske en der har haft disse problemer, eller de har læst noget de mente var et godt råd... Og så bruger man det...

 

Jeg mener sagtens man kan dømme folk, uden at have stået i deres situation. Jeg mener sagtens at man kan have en holdning til noget man måske ikke ved alt om. Man skal blot have et åbent sind, og være villig til at lytte i en debat!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har flere amerikanske venner og jeg kan love dig for, at deres forhold til hundene er præcis som dit og mit.

 

Mht Animal Planet's dyrepolitiudsendelser så ser jeg dem aldrig. Jeg kan sgutte tåle det.

 

Jamen, godt for dem :ae:

Jeg har da også bekendte derovre, der forguder deres dyr

 

Men fakta er, at dyremishandlig er et kæmpe problem derovre.

De har sager, vi i vores vildeste fanstasier aldrig ku forestille os ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvor mange her, der er gamle nok til at huske orkanen - den danske - i 1999?

Jeg sad dengang alene i et lille stråtækt hus ude på landet, med min dengang 3-årige søn i den ene arm, og hunden i den anden, medens store gamle poppeltræer bragede ned over taget. Vi kunne kun være i stuen, for det var det eneste sted, hvor der ikke stod en poppel og lænede sig ind over huset.

 

Jeg mener ikke vi havde ret meget mere end en dags varsel dengang, og de fleste tog det ikke alvorligt, bl.a. mine forældre, som var ude at køre, og fik et bøgetræ ned over deres bil. I hvert fald faldt det mig aldrig ind, så meget som et sekund, at lade min hund være alene i huset. Hvis jeg var taget afsted, var han selvfølgelig kommet med.

 

Efter amerikanske forhold var det ikke nogen særlig voldsom orkan, men det var den stærkeste storm nogensinde i Danmark, og det var rigeligt skræmmende til mig :shock: Hvis jeg fik at vide at der ville komme en tilsvarende storm i morgen, ville jeg gå over til min genbo, og spørge om to personer og to hunde måtte sidde i hendes kælder :lol:

 

Husker den desværre lige lidt for godt, Valnøddetræet bragede igennem Staldbygningen og tog gavlen af huset med sig i faldet, og de fleste vinduerne gik i den forbindelse, hestene var inden blevet sluppet fri i ridehallen , det var det bedste der kunne gøres for dem netop pga alle de gamle træer der stod rundt om huset og stalden, Ridehallen slap forholdsvist billigt pga beliggendhed kun enkelte tagplader røg.

Alle smådyr var flyttet i kælderen, Sammen med kattene efterhånden som de kom hjem. 2 stk kom desværre ikke hjem inden stormen tog til, men dagen efter fandt vi dem heldigvis uskadte i fyrrummet.

Meget af tiden under stormen blev af os mennesker tilbragt i kælderen , med stearinlys, gasblus og gode gamle brædtspil mens vi prøvede at ride stormen af.

 

Husker desværre lidt for godt da meldingen kom og vi voksne i familien diskuterede hvad vi skulle gøre, Den dag i dag er jeg taknemmelig for at jeg insisterede på at ALLE burdyrene skulle flyttes, at det ikke var så slemt at slæbe madrasser, dyner/puder samt camping udstyret ned i kælderen. For selv om det var en hård omgang husker jeg stadigvæk sammenholdet, hyggen samtidig med at man frygtede det værste og håbede det bedste. Følelsen af Afmagt da vi ikke kunne komme ud og tjekke hestene, og ikke kunne få de to sidste katte hjem i tide.

Men jeg husker også tiden vi spillede, drak kaffe og hyggede med småkager.

Jeg husker lettelsen bagefter da vi fandt ud af at alle dyr var uskadte på nær lidt småskrammer, at alle familiemedlemmer var i god behold.

Men vigtigst af Alt så husker jeg sammenholdet at alle hjalp alle så vi kunne få styr på det hele igen.

 

Men det gør også at kommer der sådan en melding igen vil jeg lave nøjagtig de samme forholdsregler, og kommer varslet i god tid vil jeg nok også forsøge at rykke hen i et område der ikke skulle blive ramt , eller i hvertfald ramt i mindre grad.

Men Jeg er heldig at jeg kan være hamrende ligeglad med mit indbo, og hytten jeg bor i, jeg er sikker på jeg nok skal få hjælp her dækker forsikringen i hvertfald hvis der skulle komme indbrud, eller taget bliver flået af og alt indbo ødelagt. Jeg skal nok få vores liv op og køre igen, men jeg kan godt forstå dem der siger at de bliver i huset længst muligt hvis forsikringen ikke dækker indbrud, når folk er evakueret, men så skal man altså have alle nødplanerne på plads inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, godt for dem :ae:

Jeg har da også bekendte derovre, der forguder deres dyr

 

Men fakta er, at dyremishandlig er et kæmpe problem derovre.

De har sager, vi i vores vildeste fanstasier aldrig ku forestille os ske.

 

Faktisk, størrelses forhold taget i betragtning så er USA ikke SÅ meget værre end Danmark... Der findes rigtig mange sager i Danmark som også er rigtig slemme.. Forskellen er vi ikke har et politi eller ret meget fokus på dyremishandling...

 

Og så har danskere et lidt mere... Forskruet forhold til det.. F.eks. ser man ikke en hund/kat efterladt i et hus/have... Men man ser RIGTIG mange herreløse, og de kommer jo et sted fra; Nogen som ikke tog ansvar!

Der slippes marsvin, kaniner, katte og hunde fri i skove osv... Er det bedre end at efterlade dem hjemme i huset når man flytter, eller tager på ferie en måned?

 

I DK aflives hunde/katte i store tal omkring ferier fordi folk bliver trætte af dem... Det synes jeg faktisk er lige så ansvarsløst som at efterlade hunden alene en uge eller to imens man tager på ferie...

 

Men størrelsesforhold taget i betragtning, så vil USA jo altid have langt flere tilfælde end i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan huske den... Jeg var dog ikke så gammel, men kan tydeligt huske den, fordi min stedfar var ude for at hente mine to yngste søstre, og endte med at måtte køre mange omveje pga. alle de væltede træer på vejene...

 

 

 

Men det er jo en trumf, du er ihvertfald ikke åben for "debat", med sådan en holdning... :vedikke: Man kan jo sagtens have en holdning til noget uden at have prøvet det...

 

Nu ved jeg godt du blot siger man ikke skal dømme folk, når man ikke selv har stået i situationen. Men det betyder at man ikke må dømme en morder, hvis man ikke selv har slået en ihjel? Eller at man ikke må synes dyreplageri er forfærdeligt, fordi man aldrig selv har mishandlet et dyr?

 

Vi må bare rigtig gerne lærer af vores omgivelser, og derfor kan vi sagtens sætte os ind i andre situationer.

 

Men det er bare ikke et argument at bruge i en debat at man ikke kan, må eller bør dømme/have en holdning, hvis man ikke selv har prøvet det...

 

Jeg ser masser af folk herinde rådgive om angst, alenehjemme problemer, aggresivitet og den slags, uden at de selv har haft en hund med disse problemer. Men de kender måske en der har haft disse problemer, eller de har læst noget de mente var et godt råd... Og så bruger man det...

 

Jeg mener sagtens man kan dømme folk, uden at have stået i deres situation. Jeg mener sagtens at man kan have en holdning til noget man måske ikke ved alt om. Man skal blot have et åbent sind, og være villig til at lytte i en debat!

 

Ved ikke lige om, jeg ikke er åben for debat i det her tilfælde. Synes bare, at man også kan være for hurtig til at fare i blækhuset...eller hvad man gør med tastatur :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk, størrelses forhold taget i betragtning så er USA ikke SÅ meget værre end Danmark... Der findes rigtig mange sager i Danmark som også er rigtig slemme.. Forskellen er vi ikke har et politi eller ret meget fokus på dyremishandling...

 

Og så har danskere et lidt mere... Forskruet forhold til det.. F.eks. ser man ikke en hund/kat efterladt i et hus/have... Men man ser RIGTIG mange herreløse, og de kommer jo et sted fra; Nogen som ikke tog ansvar!

Der slippes marsvin, kaniner, katte og hunde fri i skove osv... Er det bedre end at efterlade dem hjemme i huset når man flytter, eller tager på ferie en måned?

 

I DK aflives hunde/katte i store tal omkring ferier fordi folk bliver trætte af dem... Det synes jeg faktisk er lige så ansvarsløst som at efterlade hunden alene en uge eller to imens man tager på ferie...

 

Men størrelsesforhold taget i betragtning, så vil USA jo altid have langt flere tilfælde end i DK.

 

Selvfølgelig har de flere sager end DK.

Men omfanget af sagerne er stadigvæk grovere end vi oplever som normalen herhjemme

 

Vil ikke sige at det er ansvarsløst at aflive sit dyr, hvis man ikke gider/kan ha det mere. Hul i hovedet, men ikke ansvarsløst

Det er da bedre at afslutte deres liv på en pæn måde, end at efterlade det i sommerhus eller andet til sulte/kulde-døden

Og det er vist ret begrænset hvor mange herreløse hunde, vi har i DK

Kattene er jeg godt klar over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror godt nok også DK kan være med mht hensynsløst behandling af dyr. Dog vil nogle her i DK hurtigerer gribe ind end f.eks i det græske. igår ringede en hundeveninde at hun gik tur med andre hundeejerer i et grønt område, Pludselig blev hundene helt optaget og vilde af noget. Der fløj 5 marsvin rundt kun en, en unge blev vist nakket, de andre fik gemt sig.,

Jeg har selv prøvet at min cockerer skambed et marsvin i et grønt område og som ung fangede min hund en hamster i Søndermarken. Den slap uskadt.Og bed mig af H til.

Mht evakuering havde min årgang jo småbørn, da trussel vedr Barsebæk ´s evt udslip var aktuelt.Det var før mobiltlf var alle mands eje og jeg tror virkelig mange med bopæl i Kbh´s området var bekymrede for at kunne slippe væk mod vest før alle veje7særtog var blokerede.Det blev faktisk med stor frygt for vore børn livligt debatteret , også på arbejdspladsen.

Dem, der arbejde inde i Kbh kunne ikke være sikre på hurtigt at kunne hente børn med 20 min mellem s-togene.

Jo mere vi talte om det , jo mere uoverskueligt blev det med hensyn til lidt logistik.

Hvis det skulle ske her i dag, hvem har så plads til 6 hunde , mig og et så noget mindre papagøjebur, og alt det man skal have med for at klare de første dage. Har nemlig ingen bil eller kørekort..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...