Hop til indhold

Hjælp mig lige med at forstå...


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nu tænker jeg bare lige højt, men hvis man nu fx. har 7 katte, som vi har (alle indekatte med adgang til indhegnet have og ikke mere - altså ikke kendte i området eller vant til at klare sig selv), og der kommer en orkan og blæser ens træhus (som de jo ofte bor i derovre) i småstumper, så kan de 7 katte jo nok godt være stukket af, hvis det ikke har været muligt at få dem alle med. En hund kan man jo sætte snor på og så gå med, det kan man jo ikke med fx. katte, kanariefugle, slanger, kaniner og hvad man nu ellers har. Dem er man nødt til at stoppe i en kasse og bære på sammen med alle de andre livsnødvendigheder, man skal have med sig, når man tvinges til at forlade sit hjem. Kan nogen af jer forestille jer, hvilket logistisk helvede og menageri det er, når vi har samtlige 7 katte med til det årlige dyrlægecheck?

 

Som sagt bare en teori...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tænker jeg bare lige højt, men hvis man nu fx. har 7 katte, som vi har (alle indekatte med adgang til indhegnet have og ikke mere - altså ikke kendte i området eller vant til at klare sig selv), og der kommer en orkan og blæser ens træhus (som de jo ofte bor i derovre) i småstumper, så kan de 7 katte jo nok godt være stukket af, hvis det ikke har været muligt at få dem alle med. En hund kan man jo sætte snor på og så gå med, det kan man jo ikke med fx. katte, kanariefugle, slanger, kaniner og hvad man nu ellers har. Dem er man nødt til at stoppe i en kasse og bære på sammen med alle de andre livsnødvendigheder, man skal have med sig, når man tvinges til at forlade sit hjem. Kan nogen af jer forestille jer, hvilket logistisk helvede og menageri det er, når vi har samtlige 7 katte med til det årlige dyrlægecheck?

 

Som sagt bare en teori...

 

Men en ting er, at man til årligt dyrlægetjek har en kasse til hver kat. Men hvis det er katastrofe og redning, så vil jeg hellere mase tre katte i hver kasse og være sikker på, at jeg får dem alle med. Menageri eller ej

Link til indlæg
Del på andre sites

Men en ting er, at man til årligt dyrlægetjek har en kasse til hver kat. Men hvis det er katastrofe og redning, så vil jeg hellere mase tre katte i hver kasse og være sikker på, at jeg får dem alle med. Menageri eller ej

 

Det kræver jo, at der kan være 3 i de kasser, man har. Og så er 40 kg. kat jo også en del at slæbe rundt på. Uanset hvor gerne man end vil, så er der altså ting, der bare ikke kan lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Heller ikke, når man er advaret en uge i forvejen om orkanen?

 

Men tror du selv på, at myndighederne accepterer alverdens husdyr på de shelters, som de opretter for mennesker? Det tror jeg ikke.

 

Og nej, det er ikke fordi, at jeg forsvarer nogen, men jeg prøver bare på at ræsonnere mig frem til mulige grunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tænker jeg bare lige højt, men hvis man nu fx. har 7 katte, som vi har (alle indekatte med adgang til indhegnet have og ikke mere - altså ikke kendte i området eller vant til at klare sig selv), og der kommer en orkan og blæser ens træhus (som de jo ofte bor i derovre) i småstumper, så kan de 7 katte jo nok godt være stukket af, hvis det ikke har været muligt at få dem alle med. En hund kan man jo sætte snor på og så gå med, det kan man jo ikke med fx. katte, kanariefugle, slanger, kaniner og hvad man nu ellers har. Dem er man nødt til at stoppe i en kasse og bære på sammen med alle de andre livsnødvendigheder, man skal have med sig, når man tvinges til at forlade sit hjem. Kan nogen af jer forestille jer, hvilket logistisk helvede og menageri det er, når vi har samtlige 7 katte med til det årlige dyrlægecheck?

 

Som sagt bare en teori...

 

Jo... Det er vel en teori, og det er da sikkert det der er sket...

 

Og som andre skriver acceptere shelters osv ikke dyr...

 

Men ærlig talt! Hvis man har et dyr, må man tage ansvar for det! Så må man altså vælge at få dyret aflivet, de har været advaret i en uge, så de har haft rig mulighed for at finde en løsning, der ikke er "Vi lader dyret være, og håber det er der når vi kommer igen engang"...

 

Men det er måske også bare.. Mig... Men mine hunde falder afgjort ind under "Livsnødvendige"... De ER trods alt i LIVE, og de kommer før alt materielt i vores hus!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår det heller ikke. INGEN kunne få mig til at forlade mit hus uden mine hunde. Og rent faktisk, så er det en god ting der er kommet ud af Katrina - både subway, tog og nødshelters var nemlig påbudt at acceptere kæledyr da Sandy nærmede sig. Netop fordi så mange mennesker nægtede at evakuere hvis de ikke kunne få deres dyr med sig under Katrina. Men der er så åbenbart stadig nogle der har efterladt dem. Virkelig sørgeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tænker jeg bare lige højt, men hvis man nu fx. har 7 katte, som vi har (alle indekatte med adgang til indhegnet have og ikke mere - altså ikke kendte i området eller vant til at klare sig selv), og der kommer en orkan og blæser ens træhus (som de jo ofte bor i derovre) i småstumper, så kan de 7 katte jo nok godt være stukket af, hvis det ikke har været muligt at få dem alle med. En hund kan man jo sætte snor på og så gå med, det kan man jo ikke med fx. katte, kanariefugle, slanger, kaniner og hvad man nu ellers har. Dem er man nødt til at stoppe i en kasse og bære på sammen med alle de andre livsnødvendigheder, man skal have med sig, når man tvinges til at forlade sit hjem. Kan nogen af jer forestille jer, hvilket logistisk helvede og menageri det er, når vi har samtlige 7 katte med til det årlige dyrlægecheck?

 

 

Nu er det jo et valg man selv træffer :vedikke:

 

Jeg vil da gerne indrømme, at skete der en eller anden katastrofe og vi kun havde en dag til at komme ud af huset, så er det meget muligt at akvariefiskene og måske snogene måtte klare sig selv. Men jeg har ikke flere hunde end jeg godt kan overkomme at tage med mig.

 

 

Men tror du selv på, at myndighederne accepterer alverdens husdyr på de shelters, som de opretter for mennesker? Det tror jeg ikke.

 

Og nej, det er ikke fordi, at jeg forsvarer nogen, men jeg prøver bare på at ræsonnere mig frem til mulige grunde.

 

Der er også nødshelters for dyr. Både SPCA og Humane Society i New York har tilbudt at folk måtte aflevere deres kæledyr før orkanen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår heller ikke Janes argumenter:vedikke: Slet ikke taget i betragtning at det jo var varslet i ret god tid at orkanen kom. Enten blev jeg i huset med dyr (og nej, jeg ville ikke evakueres uden dyr), og ellers ville jeg smide på fb at jeg havde brug for et sted at være med mine dyr under stormen, pakke skidtet i bilen og køre fire stater væk. Der ville HELT sikkert være nogen der ville tilbyde husly, men hvis ikke, måtte jeg jo bo i bilen på en mark indtil jeg kunne komme hjem.

 

Alt andet er imo et KÆMPE svigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogen mennesker er hunden jo i vejen eller bare i det hele taget et besvær, så jeg forstår det udmærket godt selvom det ikke er noget jeg kunne finde på. Det virker som en dårlig scene fra titanic, kun plads til så-og-så mange på redningsbådene. Men de fleste af disse hundejere kunne jo bare tage hunden med i bilen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagen før så jeg på tv at en ung kvinde fortalte at "de" havde sagt hun bare skulle lade et vindue stå åbent så dyrene kunne komme ud. Mange opfatter jo stadig dyr som noget der kan klare sig selv og bare er "dyr". Hun havde så alligevel taget sine små nyfødte killinger og kattemor med sig.

 

Jeg havde aldrig forladt huset uden min Cookie. Om det så betød at jeg måtte pakke hende ind i et tæppe og sige at det var en baby eller putte hende i en rygsæk eller simpelthen blive i mit hus, så havde jeg aldrig forladt hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bare, at det er en af de ting, man skal prøve at have stået i, før man kan udtale sig om det.

 

Nej.. Det er det ikke... Og det er undskyld mig, den mest dårlige undskyldning nogensinde.

 

Vi er mennesker, og vi kan føle, vi kan derfor sætter os ind i andre menneskers situation, og deres følelser.

 

Jeg er helt enig i at man ikke kan udtale sig om hvordan man "helt sikkert" selv ville reagere, fordi man i en panik situation hvo rman er under press reagere instinktivt.

 

Men undskyld mig hvis jeg ikke synes at en uges varsel falder ind under "instinktivt handling".. Fair nok hvis man vågnede op en morgen og havde en halv time til at pakke lortet og komme afsted, så er det nok ikke datterens hamster man tænker mest på! Men de har haft rigeligt med tid...

 

Jeg har en veninde som er amerikansk, hun bor i Holland dog, og hun skrev altså i dagevis på Facebook omkring hvor trælst det var med den storm, de var nemlig på ferie derover og stormen betød deres billet hjem skulle ændres, fordi de jo (selvfølgelig) ikke kunne flyve hjem midt i en storm! Hun havde masser af tid til at ringe rundt og ændre på dette, så lur mig om folk ikke også har haft masser af tid til at finde løsninger for deres kæledyr.

 

Og jo helt sikkert at der er situationer hvor det måske ikke er "gået efter bogen"... Måske løb hunden væk 2 timer før de skulle evakueres, og der var ikke tid til at finde den.. Eller katten som blev lukket ud dagen før, og ikke kom hjem i tide... Fair nok... Men derudover så synes jeg bare det er ren uansvarlighed!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...