Trinek Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Ekstra Bladet - TV: 20-rig pige frte dagbog over hunde-tortur Mangler ord Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 puh, kom til at læse den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
~Henriette~ Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Det er jo.. VANVID!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Mangler ord - stakkels stakkels hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Føj for helvede hvor er nogen folk da bare syge i hovedet! Helt ærligt, jeg forstår det bare ikke... Så gå da ud og skyd hunden i stedet for... Jeg bliver helt galt over at folk ikke bare kan tænke! Men det er jo desværre også den tid vi lever i.. Der bliver set ned på folk som anskaffer sig et dyr og indser de ikke "gider" have den, så måske er det jo forståeligt nok at hun har følt skam over at ville af med den igen.. Men for faaaaaaanden! Tag dog ansvar! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Stakkels hund, at ende hos en ung kvinde, der er så syg i" roen." Dette sker jo også med børn og er i pzykiatrien vel velbeskreven efterhånden. Desværre opdages det ofte først efter offeret er død efter langs tids finsler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Ej, jeg tænker altså, at der må være et eller andet galt med hende... Det er da ikke helt normalt at finde glæde ved andres lidelser Det lyder altså virkelig, virkelig sygt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Ej, jeg tænker altså, at der må være et eller andet galt med hende... Det er da ikke helt normalt at finde glæde ved andres lidelser Det lyder altså virkelig, virkelig sygt... Sociopater får et kick ud af at skade dyr. Mange seriemordere starter med dyr og går senere over til mennesker. Der er heldigvis en del, som ikke tør, fordi de er bange for at komme i fænglset. Vi må håbe det samme gælder hende her, når hun forhåbentlig får en fængselsstraf. For de har jo ingen empati, så det er frygten for straffen som holder dem tilbage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Sociopater får et kick ud af at skade dyr. Mange seriemordere starter med dyr og går senere over til mennesker. Der er heldigvis en del, som ikke tør, fordi de er bange for at komme i fænglset. Vi må håbe det samme gælder hende her, når hun forhåbentlig får en fængselsstraf. For de har jo ingen empati, så det er frygten for straffen som holder dem tilbage. Hvad er en sociopat? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Hvad er en sociopat? En sociopat er en betegnelse for en person med dyssocial personlighedsstruktur. Dvs. en med dårlige sociale funktioner – manglende ansvarsfølelse og respekt. Der er mange aspekter og forskellige udtryk, som en sociopat kan have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 En sociopat er en betegnelse for en person med dyssocial personlighedsstruktur. Dvs. en med dårlige sociale funktioner – manglende ansvarsfølelse og respekt. Der er mange aspekter og forskellige udtryk, som en sociopat kan have. :slem: Man blev da aligevel liiiiiiige lidt nervøs der :pift: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Nej hvor gør det ondt i hjertet at læse. Sådan et svin!! Godt hendes (x)kæreste meldte hende! Hun skulle bare skydes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Sociopater starter nemlig oftest med at torturere dyr. Hvilket er endnu en af de mange årsager, til at vi bør tage dyremishandling mere alvorligt! Fy føj, hvor er det der sindssygt! Jeg begriber slet ikke at man kna gøre sådan noget. Hun er IKKE normaltfungerene, og jeg er helt enig i at en psykologisk vurdering af hende, nok ville finde frem til en masse ting! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 :slem: Man blev da aligevel liiiiiiige lidt nervøs der :pift: Med rette Der findes rigtig mange af dem rundt omkring, og mange af dem ender endda som topchefer:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Med rette Der findes rigtig mange af dem rundt omkring, og mange af dem ender endda som topchefer:mrgreen: Er det ikke mere at en del topchefer har nogle af de sociopatiske træk? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Er det ikke mere at en del topchefer har nogle af de sociopatiske træk? Jo, mange chefer besidder de samme træk som en psykopat/Sociopat... Men det betyder ikke at de ER det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Jo, mange chefer besidder de samme træk som en psykopat/Sociopat... Men det betyder ikke at de ER det... Præcis Hilse hende, hvis søster er godt på vej op af stigen! hahahaha Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Er det ikke mere at en del topchefer har nogle af de sociopatiske træk?Der findes da også topvhefer som er det? de nyeste undersøgelser viser at sociopater (eller som det hedder nu en person med dyssocial personlighedsstruktur) findes i alle samfundslag og er stærkt stigende i antal. Før troede man jo forøvrigt at det var /er en sindssygdom, men det er det ikke..Det er en sygdom i personligheden/karakteren. Er man psykopat/sociopat når man mishandler dyr? Eller kan man være noget andet? Synes nemlig ikke at jeg nogensinde har læst at det er kendetegnende sociopater at de er mishandlere...eller mordere? Jeg ved godt at mange voldelige ægtemænd går ind under sociopater Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Der findes da også topvhefer som er det? de nyeste undersøgelser viser at sociopater (eller som det hedder nu en person med dyssocial personlighedsstruktur) findes i alle samfundslag og er stærkt stigende i antal. Før troede man jo forøvrigt at det var /er en sindssygdom, men det er det ikke..Det er en sygdom i personligheden/karakteren. Er man psykopat/sociopat når man mishandler dyr? Eller kan man være noget andet? Synes nemlig ikke at jeg nogensinde har læst at det er kendetegnende sociopater at de er mishandlere...eller mordere? Jeg ved godt at mange voldelige ægtemænd går ind under sociopater Men man kan stadig ikke konkludere at topchef = sociopat var mere det jeg lige mente Og ja, de er alle steder. Og nogle gakker ud og slår andre ihjel, andre er lidt mere afdæmpede. Men de sociopater som udvikler sig til mordere og den slags vilde ting, starter ofte i det små, med at mishandle og torturere dyr - vist ret meget for at se hvad der sker? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Der findes da også topvhefer som er det? de nyeste undersøgelser viser at sociopater (eller som det hedder nu en person med dyssocial personlighedsstruktur) findes i alle samfundslag og er stærkt stigende i antal. Før troede man jo forøvrigt at det var /er en sindssygdom, men det er det ikke..Det er en sygdom i personligheden/karakteren. Er man psykopat/sociopat når man mishandler dyr? Eller kan man være noget andet? Synes nemlig ikke at jeg nogensinde har læst at det er kendetegnende sociopater at de er mishandlere...eller mordere? Jeg ved godt at mange voldelige ægtemænd går ind under sociopater Jeg tror heller ikke det nødvendigvis handler så meget om mishandling. Man vurderer det vel bl.a. ud fra om personen er i stand til at føle empati eller ej. Det kan jo så både være som i den her historie, hvor hun ligefrem finder glæde ved andres lidelser, men det kan vel også være, hvis man "bare" udøver psykisk terror mod en partner eller en kollega og ikke forstår hvorfor det gør ondt på dem og er en skidt ting at gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 En sociopat er en betegnelse for en person med dyssocial personlighedsstruktur. Dvs. en med dårlige sociale funktioner – manglende ansvarsfølelse og respekt. Der er mange aspekter og forskellige udtryk, som en sociopat kan have. Er det så ikke "bare" en psykopat? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 :banan:Snuser tører lige sved af panden igen... og heldigvis er der ikke spor topchef i mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Er det så ikke "bare" en psykopat? Som jeg har forstået det, er psykopati og sociopati det samme. Man kalder det bare ikke psykopati længere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Som jeg har forstået det, er psykopati og sociopati det samme. Man kalder det bare ikke psykopati længere. :hmm:Kan det nu helt passe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 :hmm:Kan det nu helt passe Ja, det tror jeg. Der var i hvert fald en, der sendte et link til en artikel engang omkring det og der stod noget med, at man ikke kaldte det psykopat længere, fordi det var blevet brugt nedladende. Men kan selvfølgelig ikke lige finde artiklen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts