Hop til indhold

kan man tillade sig ( at blande sig )


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Et eller andet sted i landet er der en hund der fører et kummerligt liv. Nogen mente at der var behov for at gøre noget. Ja, der er jo blevet skrevet meget i denne tråd uden at vi tilsyneladende er kommet nærmere en løsning. Der var en troll der kævede at få opmærksomhed i stedet, og det lykkedes jo meget godt.

Selv om der ikke er lovgivning der hjælper den schæfer, har man jo sin sunde fornuft og talens brug. Men det kræver meget forberedelse og modet til at gøre noget. Og en ting er helt sikkert, man står fandens alene i den slags sager. Er der endelig nogen der synes at de også skal gøre noget aktivt, er det oftest at sabotere, hvilket er en meget god grund til at de få mennesker der har vilje og mod til at gå ind i sagen som privatperson gør bedst i at holde sig væk. Man påtager sig en vis risiko, og så er det ikke meget ved hvis nogen har sladret og muligvis løjet om ens reelle hensigter. Men det kan vel være meget underholdende med lidt mere drama for dem der bare kan nøjes med at se med bag den sikkerhed en internetforbindelse giver.

 

Også her blandt brugerne synes jeg der er mange mærkelige reaktioner på dyr der ikke har det godt. Hvis ikke det lige er "min" race, eller det ikke foregår i et bestemt land, betyder det altså mindre, eller det er nemmere at skyde ud af tankerne.

Og hvis man ligefrem ikke bryder sig om den pågældende race/blanding, er elendigheden da heller ikke så slem at den ikke er godt for noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 95
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst CesarMillan

Kim C det passer jo ikke. Der var undertegnede som forsvarede privat livets fred udfra argumentet fra trådstart om der reel ikke var brud på dyrværnloven. For det man konkludere når personen er i tvivl om man tillade sig at blande sig.

 

Men jeg tager til efterretning at debatten er fuldstændig ensrettet mod handlingen på bekostning af andre mennesker.

 

En gråzone for hvad man kan tillade sig. Den synes jeg har argumenteret for ved trække en struktur ned.

 

Det handler ligeledes om man kan håndter livet. Der forskellig tilgang til et problem.

 

Hvis der er nogen troll, er det debattør der ikke har holdt sig emnet.

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Handling på bekostning af andre mennesker?? Det er da en gang fis:rolleyes:

Der går næppe noget skår af dem, hvis MB falder i snak med dem(om emnet hundehold) en dag hun møder dem udenfor på en af sine gåture. De kan være uvidende, og dermed få udbytte af snakken:) de kan være ligeglade, i så fald preller snakken af på dem. Er ganske sikker på ingen mennesker vil lide overlast i denne situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan

At de kan være ligeglade er rigtigt nok. Det kan alle være. Derfor preller det "ikke" af.

 

Er helt enig i at dialog får alle noget ud af, men ikke kritik. Jeg mener ikke man kan kommentere på andres indretning uden det bliver kritik. Man skal kende folk rimelig godt for at kunne gøre det. Og man skal havde en autoritet at kritisere udfra. Det er naiv, hvis man tror det er spørgsmål om oplysning. Hvori der ligger en slet skjult kritik.

 

Det er hele problemet at man tager sig en form for autoritet over andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan

Jeg har fuldt med i den anden debat. Hvor man skrev om hærdebredemænd, der kunne sendes ud til voldelige eller psykiske syge.

 

Der kan jeg skrive. Det skal man fuldstændig afholde sig fra.

 

Og hvis man ikke forstår hvorfor, fortæller det alt om hvorfor man skal stoppe beskæftige sig med det. Udover det ikke høre til underholdning på nettet.

 

PS der var vist også en person som ikke behandlede sin Berner ordentlig i Juelsminde.

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på, at CesarMillan tidligere har været her på forum (og utallige andre hundeforums lød det til fra brugere, der kendte ham/hende i forvejen) under et andet brugernavn. Dengang brugte han (jeg tror, at det er en mand, selvom h*n har registreret sig som kvinde denne gang) alle sine indlæg på at tordne mod IPO-hunde og snakke om hundebid - både om de gange, han selv var blevet bidt, og om at IPO-træningen får hundene til at bide. Indlæggende mindede formmæssigt meget om CesarMillans indlæg i denne tråd (nogle gange nærmest sorte og uforståelige).

 

jep....

 

 

jukon... aka husky-hævneren...Einride....og nu kendt som CesarMilan

 

 

 

 

utallige andre, ved jeg nu ikke. Det var vist mig der lagde sammenhængen frem dengang i dette indlæg og igen lidt senere i et andet indlæg, og igen i en anden tråd

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Kim C det passer jo ikke. Der var undertegnede som forsvarede privat livets fred udfra argumentet fra trådstart om der reel ikke var brud på dyrværnloven. For det man konkludere når personen er i tvivl om man tillade sig at blande sig.

 

Men jeg tager til efterretning at debatten er fuldstændig ensrettet mod handlingen på bekostning af andre mennesker.

 

En gråzone for hvad man kan tillade sig. Den synes jeg har argumenteret for ved trække en struktur ned.

 

Det handler ligeledes om man kan håndter livet. Der forskellig tilgang til et problem.

 

Hvis der er nogen troll, er det debattør der ikke har holdt sig emnet.

 

hvem af det her der har bragt brugshunde og IPO hunde ind i denne debat ikke mig ihvertfald, det er dig som bragte de emner på banen ingen andre i en diskution som ikke hører hjemme her og det er så tydeligt at din holdning til visse racer skinner igennem og jeg er egentlig fuldstændig kold over om jeg blander i privat livets fred når det handler om et dyr mistrivedes jeg ledte efter råd til en løsning

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
At de kan være ligeglade er rigtigt nok. Det kan alle være. Derfor preller det "ikke" af.

 

Er helt enig i at dialog får alle noget ud af, men ikke kritik. Jeg mener ikke man kan kommentere på andres indretning uden det bliver kritik. Man skal kende folk rimelig godt for at kunne gøre det. Og man skal havde en autoritet at kritisere udfra. Det er naiv, hvis man tror det er spørgsmål om oplysning. Hvori der ligger en slet skjult kritik.

 

Det er hele problemet at man tager sig en form for autoritet over andre.

 

hvor har du alt det kritik fra der bliver skrevet om man kunne evt få en dialog med ejerne på en venlig måde ingen indlæg er skrevet om at overfalde andre mennesker og fortælle hvor forkert de er på den. hele tråden bygger på og evt få kommunikation igang med ejeren men jeg ikke vidste om jeg turde eller hvordan eller hvorledes, men du griber straks til forsvar det er deres ret og jeg ikke skal blande mig det skal jeg da ikke, men man må godt prøve og måske fået sneget en snak ind om evt hundehold osv

 

men du griber straks til snak om IPO hunde og vagthunde hvilket intet handler om her i tråden udelukkende om man evt kunne afhjælpe hunden til og få et mere indholdsrigt liv end et liv i ensomhed

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
[/b]

 

hvem af det her der har bragt brugshunde og IPO hunde ind i denne debat ikke mig ihvertfald, det er dig som bragte de emner på banen ingen andre i en diskution som ikke hører hjemme her og det er så tydeligt at din holdning til visse racer skinner igennem og jeg er egentlig fuldstændig kold over om jeg blander i privat livets fred når det handler om et dyr mistrivedes jeg ledte efter råd til en løsning

 

Hvorfor svare du på et svar til Kim?

 

Fordi du følte dig personlig truffet. Nej.

 

Jeg ser 2 troll handlinger. Snuserens spørgsmål til min person holdning omkring hundeloven som jeg svarede høfligt på. Deri gjort opmærksom på problemstillingen af irrelevans. Som du selv ønskede at diskuttere videre, start en tråd og invitere mig, hvis du ønsker at forsætte debatten. Den anden troll handling er andre debattørs evindelig grammofonplade.

 

Indtil da har jeg givet mit syn på den debat du selv har startet. Helle begyndte at kaldte mig troll, der allerede var sat igang af Anne, idet Helle byggede videre på ninjamors retorik, og senere da jeg ikke købte Helles argument om debattens vilkår, der for mig gik udenom et filtre af fornuft, og måden hvorpå vi skal repræsentere argumenter bygget på fornuft alene. kan man tillade sig ( at blande sig

 

 

Jeg svarer ikke mere på det pjat.

 

Fint nok du er ligeglad. Hvorfor spørger du om andres mening i overskriftens formulering?

 

kan man tillade sig ( at blande sig

 

Var det et retorisk spørgsmål?

 

Konklusion ja!

 

Der skal du ikke stille spørgsmålet.

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis MB :) hunden kunne jo have været en hvilken som helst race, det er ikke så relevant i dit dilemma.

Og jeg er som sagt for, at falde i snak med ejeren, hvis muligheden byder sig.. Jeg er altså tilhænger af dialog! De kan være uvidende, dermed få glæde af dine guldkorn. Langt de fleste mennesker river sq ikke hovedet af en. Og konstruktiv kritik, er noget man skal forvente i alle livets henseender, og det kan størstedelen af os altså klare, uden vores verden bryder helt sammen;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hvorfor svare du på et svar til Kim?

 

Fordi du følte dig personlig truffet. Nej.

 

Jeg ser 2 troll handlinger. Snuserens spørgsmål til min person holdning omkring hundeloven som jeg svarede høfligt på. Deri gjort opmærksom på problemstillingen af irrelevans. Som du selv ønskede at diskuttere videre, start en tråd og invitere mig, hvis du ønsker at forsætte debatten. Den anden troll handling er andre debattørs evindelig grammofonplade.

 

Indtil da har jeg givet mit syn på den debat du selv har startet. Helle begyndte at kaldte mig troll, der allerede var sat igang af Anne, idet Helle byggede videre på ninjamors retorik, og senere da jeg ikke købte Helles argument om debattens vilkår, der for mig gik udenom et filtre af fornuft, og måden hvorpå vi skal repræsentere argumenter bygget på fornuft alene. kan man tillade sig ( at blande sig

 

 

Jeg svarer ikke mere på det pjat.

 

Fint nok du er ligeglad. Hvorfor spørger du om andres mening i overskriftens formulering?

 

kan man tillade sig ( at blande sig

 

Var det et retorisk spørgsmål?

 

Konklusion ja!

 

Der skal du ikke stille spørgsmålet.

 

jeg har sikkert skrevet forkert hvis det var til Kim.

 

Nu skal du ikke misforstå jeg har intet imod din mening om du syntes det er ok eller ej, men jeg kan ikke se at brugshunde og IPO og den slags skulle ind i denne tråd da det slet ikke handler om racer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
er det ikke noget med at hvis man bytter rundt på et par bogstaver... jukon..... :hmm:

 

 

Godnat herfra :vinke:

 

Den tråd er spammet til. Man kan flytte rundt på mange ting, deriblandt bogstaver. Kender ikke intet til Jukon uanset hvordan du sammensætter bogstaverne. Men når du siger godnat siger jeg godmorgen til noget nyt. Hej, hej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...