Hop til indhold

Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ved ikke om linket funker, har desværre kun en video på FB, som min veninde har lagt op, så kan ikke rigtig gøre noget med den... Men det er det eneste af vores løb der blev filmet i dag, og det var heldigvis vores vinderløb!

 

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200477757920914&set=p.10200477757920914&type=2&theater

 

Sååå flot! :5up: Synes også det AG-løb jeg så, så skidehamrende godt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kl. 20.40 var vi færdige med vores sidste løb!

 

Det var klart dagens sjoveste løb. :lol: Jeg kunne starte sammen med Tyson, og de første spring var en fremadsendelse, og de to ting i kombination fik ham til at starte som skudt ud af en kanon, og så løb han ellers, som om han var på speed resten af løbet! Såååå fedt, klart hans hurtigste løb i dag, og hans første løb var ellers ret hurtige. Og han løb suverænt, virkelig virkelig godt. Det hele kørte bare - indtil han besluttede sig til, at det var lettere at løbe under et spring end at løbe over det. :stupid: :lol: Det var efter en fremadsendelse, han kom i fuld fart og skulle tage springet bagfra. Han fik vendt meget snævert rundt om springvingen, og så tror jeg simpelthen, at han ikke syntes, at han kunne få et godt nok afsæt til at komme over - han lignede en, der tænkte "what the fuck, så dukker jeg mig sgu bare i stedet for, jeg har i hvert fald ikke tid til at sætte farten ned". Jeg var færdig af grin over ham. :mrgreen: Og ellers løb han bare super, så jeg var meget tilfreds med hans indsats, ikke mindst den fart i dagens sidste løb. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kl. 20.40 var vi færdige med vores sidste løb!

 

Det var klart dagens sjoveste løb. :lol: Jeg kunne starte sammen med Tyson, og de første spring var en fremadsendelse, og de to ting i kombination fik ham til at starte som skudt ud af en kanon, og så løb han ellers, som om han var på speed resten af løbet! Såååå fedt, klart hans hurtigste løb i dag, og hans første løb var ellers ret hurtige. Og han løb suverænt, virkelig virkelig godt. Det hele kørte bare - indtil han besluttede sig til, at det var lettere at løbe under et spring end at løbe over det. :stupid: :lol: Det var efter en fremadsendelse, han kom i fuld fart og skulle tage springet bagfra. Han fik vendt meget snævert rundt om springvingen, og så tror jeg simpelthen, at han ikke syntes, at han kunne få et godt nok afsæt til at komme over - han lignede en, der tænkte "what the fuck, så dukker jeg mig sgu bare i stedet for, jeg har i hvert fald ikke tid til at sætte farten ned". Jeg var færdig af grin over ham. :mrgreen: Og ellers løb han bare super, så jeg var meget tilfreds med hans indsats, ikke mindst den fart i dagens sidste løb. :lun:

klokken 20.40..??!! :shock: hold da op! Men fedt at du afsluttede med et fedt løb! :5up: det havde været surt at løbe skod når man har ventet så længe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har også været i Albertslund, og har haft en supergod dag!!! Vi lagde ud med et SP1, jeg havde forventet at Iso ville eksplodere og rive hele banen, men hun løb så godt, og vi fik kun en enkelt nedrivning, som var helt min skyld. Så fulgte SP1 andet løb, og det gik bare så skide godt, vi løb fejlfrit og vandt sq klassen! I AG-klasserne gjorde vi lidt det samme stunt, i det første AG1 misforstod Iso og jeg hinanden ved 4.-5. forhindring, og vi fik en vægring, resten af løbet gik fint. I andet løb gik det skidegodt, men pludselig gik klappen ned, og jeg glemte banen... Iso fortsatte over et spring som jeg mente var et forkert ét, så jeg regnede med at vi var diskede. Vi fortsatte bare og resten gik rigtig fint. Først et godt stykke tid efter, fattede jeg at Iso havde taget det rigtige spring, og vi var ikke diskede men fejlfrie! Og det rakte til en 3. plads.

 

Så en kanongod dag, der gav 1 SP-pind og en AG-pind i bogen! Vi havde i forvejen én i AG, så hvis vi skulle løbe fejlfrit AG i morgen så rykker vi op. Meeen, lad os nu se... Både Iso og jeg er meget trætte nu...

 

Det var også skidehyggeligt at møde en hel masse HF'ere, og mange som jeg mødte for første gang i dag - sååå sjovt!!!

 

I var rigtig seje i dag!! Pyha, det er godt vi ikke løber stor - der er squ for mange gode konkurrenter ;-)

 

Jeg ved ikke om du nåede at opdagede hvem jeg var/er? Jeg fik lige udpeget dig, men glemte fuldstændig at præsentere mig selv.

 

 

hvor har i bare været gode allesammen! :5up: og nu må vi vist snart til at lave en ny tråd...

 

Hov hov... det er først sommer til juni :fyfy:

 

Enig - ny tråd! Jeg stemmer for at der laves en vinter/forår part 2. Jeg har konkurrencer næsten hver weekend de næste 2 mdr (og det er der flere herinde der har), så der kommer maaaaaange flere sider endnu før sommeren!

 

Ha! Jeg skal først løbe om eftermiddagen! :5up: Sååå fedt for et c-menneske som mig. :lol:

 

:mrgreen: NEMLIG! Jeg er så glad for jeg besluttede ikke at stille op i åbne! Hehe ... Vi ses til klasseløbene 15.30!

 

Kl. 20.40 var vi færdige med vores sidste løb!

 

Sonja; I var mega seje i dag! Jeg så jer kun kort AG banen, men det så altså også smaddergodt ud!!

 

... men pyha, sikke en dag du har haft. Det misunder jeg slet ikke. 7.30 - 20.40 :shock:

Jeg havde godt tænkt, at det var lidt stramt, at klasse 3 løbende skulle starte søndag, når i nu også sluttede i dag - netop fordi det kan blive rigtig rigtig sent for dem der bor langt væk før de kommer hjem i aften. Ikke så godt planlagt - tilgengæld, vil det også være irriterende for jer at skulle være sidst begge dage. Ih, det må være svært at være stævneplanlægger - især med så mange starter!

 

Er der egentlig nogle der har været nørdet nok til at regne ud hvor mange der ca er startet i dag? :oops:;-)

Der er 350 tilmeldte hunde, kunne jeg se på katalognumrene, og hvis alle har løbet 4 som mig, så er det jo helt vildt! (kunne dog se at der manglede ca. 5-10 stykker i mine klasser som bare aldrig dukkede op).

Link til indlæg
Del på andre sites

I var rigtig seje i dag!! Pyha, det er godt vi ikke løber stor - der er squ for mange gode konkurrenter ;-)

 

Jeg ved ikke om du nåede at opdagede hvem jeg var/er? Jeg fik lige udpeget dig, men glemte fuldstændig at præsentere mig selv.

 

 

 

 

 

 

Enig - ny tråd! Jeg stemmer for at der laves en vinter/forår part 2. Jeg har konkurrencer næsten hver weekend de næste 2 mdr (og det er der flere herinde der har), så der kommer maaaaaange flere sider endnu før sommeren!

 

 

 

:mrgreen: NEMLIG! Jeg er så glad for jeg besluttede ikke at stille op i åbne! Hehe ... Vi ses til klasseløbene 15.30!

 

 

Sonja; I var mega seje i dag! Jeg så jer kun kort AG banen, men det så altså også smaddergodt ud!!

 

... men pyha, sikke en dag du har haft. Det misunder jeg slet ikke. 7.30 - 20.40 :shock:

Jeg havde godt tænkt, at det var lidt stramt, at klasse 3 løbende skulle starte søndag, når i nu også sluttede i dag - netop fordi det kan blive rigtig rigtig sent for dem der bor langt væk før de kommer hjem i aften. Ikke så godt planlagt - tilgengæld, vil det også være irriterende for jer at skulle være sidst begge dage. Ih, det må være svært at være stævneplanlægger - især med så mange starter!

 

Er der egentlig nogle der har været nørdet nok til at regne ud hvor mange der ca er startet i dag? :oops:;-)

Der er 350 tilmeldte hunde, kunne jeg se på katalognumrene, og hvis alle har løbet 4 som mig, så er det jo helt vildt! (kunne dog se at der manglede ca. 5-10 stykker i mine klasser som bare aldrig dukkede op).

Jo, jeg så dig! Men der var så meget igang hele tiden så vi nåede aldrig at hilse, det gør vi i morgen!

 

aner ikke hvor mange starter der var, men det må ha været vildt mange..! :shock: Og jeg er godt nok også meget glad for at jeg valgte de åbne klasser fra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kommer min stævneberetning fra Albertslund i dag:

 

SP1 løb 1 fik vi 5 fejl og en 5 plads af 16 hunde.

I SP1 løb 2 var vi fejlfrie JUHUU - vi fik en pind (1 ud af 3 nødvendige for oprykning) og en 2 plads af 15 hunde .... Dyyygtig vuffi!

I AG1 løb 1 fik vi 5 fejl og en 5 plads af 17 deltagere.

I AG1 løb 2 fik vi 10 fejl og en 3 plads af 15 hunde.

... Alle 4 løb var indenfor banetiden trods en masse fnidder, især i slalommerne. Vi havde desværre kun 1 fejlfri slalom (og der var det altså også med lidt fnidder foran den, fordi hun var kommet for langt ud) .. Alle vores fejl var på slalom (men de fleste (/nok alle) min skyld!), så det er vidst godt vi pt er igang med et slalomkursus hos Rikke!

 

Nå, men INGEN DISK :hjerte:

 

Det var vores stævnedebut så jeg er naturligvis meget glad og tilfreds med resultatet. Vi løb dog meget sikkert i dag og jeg turde ikke tage så mange chancer, så løbene er hverken kønne eller hurtige!

Jeg kom egentlig med en forventning om 4 disk, og havde derfor bare et mål om, at hun skulle kunne koncentrer sig, blive på banen, tage tunnelhullerne og vippen (som hun godt kan være lidt usikker på, når de er anderledes, end dem til træning). Alt det lykkedes, samtidig med vi fik nogle gode resultater og (især) erfaringer med hjem, så jeg er meget stolt og glad :mrgreen: Jeg havde også håbet på gode slalomindgange og det fik jeg da også, undtaget i SP1 løb 1 hvor jeg spærrer for det rigtige hul :damn:

 

I morgen skal vi løbe 2 klasseløb - 1 i hver! Håber på en gentagelse af dagens gode oplevelser!

Vi har ikke meldt i åbne, så jeg har bare de 2 løb i morgen og kan sove riiiiiigtig længe :mrgreen: Skal først gå banegennemgang kl. 15.30, men tager afsted så jeg kan heppe på alle HF'erne fra ca. 14.30!

 

Dagen startede forøvrigt med en højdemålingen der viste at Nala var mellemhund :shock: heldigvis var det bare ikke kalibreret ordentlig så hun blev til sidst målt til lille som forventet. Pyha et chok! Nala er nok omkring 33 cm, så at hun skulle springe mellemhøjde, havde været en katastrofe!

 

Vi fik heppet, filmet og hilst på en masse fantastiske HF'er, klubkammerater og venner heraf i dag - og jeg er blevet knalrød i hoved :mrgreen: What a day! Jeg elsker hundesport!!

 

Ps. Helle har filmet i dag, så der kommer nok nogle film når hun får tid, hvis de da vurderes visningsværdige :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg så dig! Men der var så meget igang hele tiden så vi nåede aldrig at hilse, det gør vi i morgen!

 

aner ikke hvor mange starter der var, men det må ha været vildt mange..! :shock: Og jeg er godt nok også meget glad for at jeg valgte de åbne klasser fra...

DEAL :mrgreen:

 

Åben i stor er også helt "urimelig" - 113 tilmeldte så vidt jeg husker :shock: Jeg er imponeret over hvad man kan mønstre af AG folk sådan en hel weekend!

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kommer min stævneberetning fra Albertslund i dag:

 

SP1 løb 1 fik vi 5 fejl og en 5 plads af 16 hunde.

I SP1 løb 2 var vi fejlfrie JUHUU - vi fik en pind (1 ud af 3 nødvendige for oprykning) og en 2 plads af 15 hunde .... Dyyygtig vuffi!

I AG1 løb 1 fik vi 5 fejl og en 5 plads af 17 deltagere.

I AG1 løb 2 fik vi 10 fejl og en 3 plads af 15 hunde.

... Alle 4 løb var indenfor banetiden trods en masse fnidder, især i slalommerne. Vi havde desværre kun 1 fejlfri slalom (og der var det altså også med lidt fnidder foran den, fordi hun var kommet for langt ud) .. Alle vores fejl var på slalom (men de fleste (/nok alle) min skyld!), så det er vidst godt vi pt er igang med et slalomkursus hos Rikke!

 

Nå, men INGEN DISK :hjerte:

 

Det var vores stævnedebut så jeg er naturligvis meget glad og tilfreds med resultatet. Vi løb dog meget sikkert i dag og jeg turde ikke tage så mange chancer, så løbene er hverken kønne eller hurtige!

Jeg kom egentlig med en forventning om 4 disk, og havde derfor bare et mål om, at hun skulle kunne koncentrer sig, blive på banen, tage tunnelhullerne og vippen (som hun godt kan være lidt usikker på, når de er anderledes, end dem til træning). Alt det lykkedes, samtidig med vi fik nogle gode resultater og (især) erfaringer med hjem, så jeg er meget stolt og glad :mrgreen: Jeg havde også håbet på gode slalomindgange og det fik jeg da også, undtaget i SP1 løb 1 hvor jeg spærrer for det rigtige hul :damn:

 

I morgen skal vi løbe 2 klasseløb - 1 i hver! Håber på en gentagelse af dagens gode oplevelser!

Vi har ikke meldt i åbne, så jeg har bare de 2 løb i morgen og kan sove riiiiiigtig længe :mrgreen: Skal først gå banegennemgang kl. 15.30, men tager afsted så jeg kan heppe på alle HF'erne fra ca. 14.30!

 

Dagen startede forøvrigt med en højdemålingen der viste at Nala var mellemhund :shock: heldigvis var det bare ikke kalibreret ordentlig så hun blev til sidst målt til lille som forventet. Pyha et chok! Nala er nok omkring 33 cm, så at hun skulle springe mellemhøjde, havde været en katastrofe!

 

Vi fik heppet, filmet og hilst på en masse fantastiske HF'er, klubkammerater og venner heraf i dag - og jeg er blevet knalrød i hoved :mrgreen: What a day! Jeg elsker hundesport!!

 

Ps. Helle har filmet i dag, så der kommer nok nogle film når hun får tid, hvis de da vurderes visningsværdige :engel:

Det er da en superflot debut - tillykke! I dag var agilityringen 2 timer foran (!!!) på et tidspunkt, så jeg tror vi skal være der i god tid i morgen! Evt. holde kontakt med nogen der er derude fra morgenstunden af..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da en superflot debut - tillykke! I dag var agilityringen 2 timer foran (!!!) på et tidspunkt, så jeg tror vi skal være der i god tid i morgen! Evt. holde kontakt med nogen der er derude fra morgenstunden af..? :vedikke:
Jeg har bedt Helle om lige at holde mig opdateret, men du har nok ret i, at en time før kan være for kort tid. Pyha - jeg må vidst hellere gå i seng så jeg ikke ender med at sove til 12 i morgen :???: Tak for headsup!
Link til indlæg
Del på andre sites

Her kommer min stævneberetning fra Albertslund i dag:

 

SP1 løb 1 fik vi 5 fejl og en 5 plads af 16 hunde.

I SP1 løb 2 var vi fejlfrie JUHUU - vi fik en pind (1 ud af 3 nødvendige for oprykning) og en 2 plads af 15 hunde .... Dyyygtig vuffi!

I AG1 løb 1 fik vi 5 fejl og en 5 plads af 17 deltagere.

I AG1 løb 2 fik vi 10 fejl og en 3 plads af 15 hunde.

... Alle 4 løb var indenfor banetiden trods en masse fnidder, især i slalommerne. Vi havde desværre kun 1 fejlfri slalom (og der var det altså også med lidt fnidder foran den, fordi hun var kommet for langt ud) .. Alle vores fejl var på slalom (men de fleste (/nok alle) min skyld!), så det er vidst godt vi pt er igang med et slalomkursus hos Rikke!

 

Nå, men INGEN DISK :hjerte:

 

Det var vores stævnedebut så jeg er naturligvis meget glad og tilfreds med resultatet. Vi løb dog meget sikkert i dag og jeg turde ikke tage så mange chancer, så løbene er hverken kønne eller hurtige!

Jeg kom egentlig med en forventning om 4 disk, og havde derfor bare et mål om, at hun skulle kunne koncentrer sig, blive på banen, tage tunnelhullerne og vippen (som hun godt kan være lidt usikker på, når de er anderledes, end dem til træning). Alt det lykkedes, samtidig med vi fik nogle gode resultater og (især) erfaringer med hjem, så jeg er meget stolt og glad :mrgreen: Jeg havde også håbet på gode slalomindgange og det fik jeg da også, undtaget i SP1 løb 1 hvor jeg spærrer for det rigtige hul :damn:

 

I morgen skal vi løbe 2 klasseløb - 1 i hver! Håber på en gentagelse af dagens gode oplevelser!

Vi har ikke meldt i åbne, så jeg har bare de 2 løb i morgen og kan sove riiiiiigtig længe :mrgreen: Skal først gå banegennemgang kl. 15.30, men tager afsted så jeg kan heppe på alle HF'erne fra ca. 14.30!

 

Dagen startede forøvrigt med en højdemålingen der viste at Nala var mellemhund :shock: heldigvis var det bare ikke kalibreret ordentlig så hun blev til sidst målt til lille som forventet. Pyha et chok! Nala er nok omkring 33 cm, så at hun skulle springe mellemhøjde, havde været en katastrofe!

 

Vi fik heppet, filmet og hilst på en masse fantastiske HF'er, klubkammerater og venner heraf i dag - og jeg er blevet knalrød i hoved :mrgreen: What a day! Jeg elsker hundesport!!

 

Ps. Helle har filmet i dag, så der kommer nok nogle film når hun får tid, hvis de da vurderes visningsværdige :engel:

 

Jeg så jeres fejlfri løb, det så supergodt ud. :5up:

 

Som Korvis siger, vær opmærksom på at de kan være forud for tid, sidste år missede nogle fra DAF et af deres løb, fordi de ikke var opmærksomme på, at en af ringene var 1 1/2 time forud for tid (de var til stede, men opdagede ikke, at der var banegennemgang).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Der gik helt kage i den sidste år. Men skyldtes det ikke mere at de pludselig lavede om på rækkefølgen af størrelserne, fordi alle klasse 1 for stor ramlede sammen? Kan i hvert fald huske at jeg kunne gå bane gennemgang, løbe med hunden, smide hunden teltet, gå bane igen osv. Og på den måde fik gamle basse løbet alle sine løb på under halvanden time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en okay dag i går, Agnes opførte sig pænt :mrgreen: Sally var så ufattelig spændt og distraheret hele dagen, at hun ikke fik tisset før efter vores første løb! Første klasse var en "power and speed" (det var et UKA stævne, de har sjove klasser :blink:) hvor man først tager alle feltforhindringer + slalom og evt et flyv ell. lign. Der er en max tid på den del som ikke må overskrides, men selve ens løbetid for hele banen, starter først når man begynder anden del, som er en springbane. Sally var fin, men løb desværre uden om et spring, og for at holde flow sendte jeg hende over et forkert, istedet for at "korrigere" hende tilbage til det rigtige, efter det løb hun rigtig fint resten af banen.

 

Anden klasse var en steeplechase (kun spring og tunneler) og der fik vi en ganske hæderlig fejlfri runde. Ingen placering, men en fin "fejlfri" roset :mrgreen:

 

Jeg havde bare meldt til om morgenen, og havde planlagt at løbe en springklasse (fordi den lå før agilityklassen :lol:) men da vi gik banen, var den simpelthen så svær, at jeg ikke skrev mig på, den var helt vildt kringlet, og det er Sally slet ikke klar til. Jeg ville ikke tage modet fra hende i vores første konkurrence :lol: Så tog agilityklassen istedet. Dumme hund, som ikke ville skide hele dagen, kom pludselig i tanke om at hun da virkelig var trængende!! Så måtte skynde mig at gribe hende, og smutte ud af ringen. Er så ærgelig, for tror rent faktisk vi kunne havde gjort det ok. Men men, sådan kan det gå. Forhåbentlig får hun styr på konkurrenceiveren, når vi tager afsted igen de næste par weekender.

 

Tog Dexter med også, han sad mest bare i bilen, og kom ud at se sig lidt omkring engang imellem. Det jeg elsker mest ved den hund, er at han aldrig gør :hjerte: :lol: Sally var seriøst ved at drive mig til vanvid! Banen er det eneste sted hun holder kæft :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prinsesse er nu meldt til samtlige konkurrence i agility på Sjælland efter sommerferien. Måske melder jeg fra til den i Odsherred. Ved ikke hvor de vil have vi skal løbe agility, men sidste år da jeg var deroppe i lydighed var der så meget fært i jorden at selv min lille border pige gik i snus:stupid: Måske man skulle tage til vestfyn i stedet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...