Hop til indhold

Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Tak Belinda! Jo, det går sq stærkt, det er ikke altid nemt for en gammel dame som mig at følge med... :lol: Men hendes felter er mit pusterum, og heldigvis er hun ret sej til dem!

 

Jeg redigerer i iMovie, er Mac-bruger af et hjerte... :lun:

 

Det var da godt jeg lige så dette... Det bliver nu hentet til iPad, som jo er den jeg får filmet næsten alt med efterhånden. Og har altså manglet et program til redigere i :slem:

 

Forresten, noget jeg har tænkt på længe. Hvis du nu skulle være interesseret i den der Janita og Jaakko dvd jeg har og du kender nogle der skal til Vejle, så kunne jeg godt lige tage et eksemplar med til dig:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak Belinda! Jo, det går sq stærkt, det er ikke altid nemt for en gammel dame som mig at følge med... :lol: Men hendes felter er mit pusterum, og heldigvis er hun ret sej til dem!

 

Jeg redigerer i iMovie, er Mac-bruger af et hjerte... :lun:

 

Jeg læste engang en engelsk kommentar til en agility video, at han/hun synes det var sjovt hunden måtte vente på balancen fordi ejeren ikke kunne med.

Og så var der en del kommentarer at de fleste lære netop deres hunde at stoppe på feltet, af flere grunde,fordi de skal røre, + man kan styre hunden der efter, og nå at "indhente"hunden lidt :blink:

 

Mac, ja jeg har iphone og ipad, men ingen mac computer, æv! :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste engang en engelsk kommentar til en agility video, at han/hun synes det var sjovt hunden måtte vente på balancen fordi ejeren ikke kunne med.

Og så var der en del kommentarer at de fleste lære netop deres hunde at stoppe på feltet, af flere grunde,fordi de skal røre, + man kan styre hunden der efter, og nå at "indhente"hunden lidt :blink:

 

Mac, ja jeg har iphone og ipad, men ingen mac computer, æv! :roll::lol:

 

Ja, med en hurtig, selvløbende hund som Iso, og en lidt langsom fører som mig, så er de felter altså en Guds gave indimellem... :lol:

 

Ejjjj altså, du MÅ da få dig en Mac!!! :mrgreen: Men så har du da iMovie på padden..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, med en hurtig, selvløbende hund som Iso, og en lidt langsom fører som mig, så er de felter altså en Guds gave indimellem... :lol:

 

Ejjjj altså, du MÅ da få dig en Mac!!! :mrgreen: Men så har du da iMovie på padden..? :vedikke:

Ja det er rigtigt, der har jeg ikke en så selvstændig hund, endnu :blink: Han ved godt han skal stoppe på felterne men han vil helst have jeg er ved hans side, ellers så stopper han op.

Men ja med en fremad rettet hund så er de felter guld :lol: Er jo heller ikke naturligt at kunne løbe så stærkt som en hund, så ville undre mig, hvis du kunne følge med... Hehe

 

nej har ikke iMovie på den, men kan få det. Men optager jo film med video kamera så det hjælper ikke rigtig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har også været til stævnet, og vi kom som sædvanlig hjem med en heeeel masse disk'er i bagen... :fornaermet: Meeen, jeg synes nu vi gjorde det godt alligevel, og et fint tilfreds!

 

Iso er ikke nem at løbe med - hun er "unstoppable", og har hun udset sig én vej frem så er det meget svært at lokke hende på afveje fra den. Så det er ikke så meget det at det går hurtigt, men mere det at hun er så tidlig til at læse en bane, der gør det svært. Og det har tidligere resulteret i mere eller mindre kaotiske gennemløb for vores del, og det synes jeg ikke vi havde i denne weekend. De disker vi får er sq ok! Jeg ærgrer mig gul og blå over to KÆMPE brølere fra min side. I AGÅ lørdag kommer jeg på én eller anden måde til at løbe på den forkerte side af slalom, og så er det løb kørt. Det "pudsige" (læs: pisseirriterende!) er at jeg lige før havde stået og mindet søster om at skifte side før slalomen, og så glemmer jeg det selv... :stupid: I AG1 søndag løber vi skide godt, og da vi når til sidste spring ryger min arm op i jubel, helt af sig selvt - og aaaalt for tidligt... Iso river sidste pind..! :damn: Om det er pga. min jubelarm eller ej - vi har studeret originalklippet i slowmotion, og det er umuligt at se. Men jeg skal fannerme aldrig juble før tid mere!

 

Så ét løb med kun 5 fejl, 1 tumpet-fører-disk, resten er sq almindelige shit-happens-disk'ere, synes jeg. Iso snyder mig på vippen i AG1 lørdag, ellers havde jeg måskeeee nået ned og redde den, men ellers gik de andre løb sq så godt som de kunne. Nogle ting var bare for svære, simpelthen.

 

Men vi havde en virkelig hyggelig weekend!!! Både søster og nevø var med, og vi hyggede MAX!!!OcH er knaldgode til at lave stævner, og jeg er helt sikker fast inventar hver gang - ikke kun fordi det er min klub, men fordi det simpelthen bare er gode stævner!

 

Video har jeg da også, og det er da også helt sikkert derfor resultaterne udebliver, ifølge Amoccas teori... :lol:

 

Ser bedre og bedre ud. God rolig stil. Dårlig start du lave på 2 løb, og når hun først har lavet en nedrivning så fortsætter det lige som. Prøver lige om jeg kan forklare den dårlige start. Enten skal du længere frem på spring to inden du starter ellers skal hun på den anden side og så lave et forkryds. Hun springer to troede at hun skal ret frem eller mod dig. Da hun har sat af løber du frem og viser hende vej, det er forsent.

Springteknik. You know it. Hun har nogle dårlige vaner med at springe alt for langt og sætte af for tæt på støtterne. Så hun springer over hende skuldre. Rigtig mange af hende rivninger skyldes stress. Men en del ligger stadig på springteknikken.

Lige et spg. hvornår og hvordan startede du at springe med hende og hvilke højder hvor længe.

Det bliver bedre og bedre, og I kommer til at løbe fint i år, masser af fejlfrie løb til jer er jeg sikker på

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser bedre og bedre ud. God rolig stil. Dårlig start du lave på 2 løb, og når hun først har lavet en nedrivning så fortsætter det lige som. Prøver lige om jeg kan forklare den dårlige start. Enten skal du længere frem på spring to inden du starter ellers skal hun på den anden side og så lave et forkryds. Hun springer to troede at hun skal ret frem eller mod dig. Da hun har sat af løber du frem og viser hende vej, det er forsent.

Springteknik. You know it. Hun har nogle dårlige vaner med at springe alt for langt og sætte af for tæt på støtterne. Så hun springer over hende skuldre. Rigtig mange af hende rivninger skyldes stress. Men en del ligger stadig på springteknikken.

Lige et spg. hvornår og hvordan startede du at springe med hende og hvilke højder hvor længe.

Det bliver bedre og bedre, og I kommer til at løbe fint i år, masser af fejlfrie løb til jer er jeg sikker på

 

Tak Sanne!!

 

Ja, starten i 2. løb gik helt galt, rigtig dårligt handlet af mig - jeg skulle helt klart ha' lavet et forkryds i stedet for. Ved ikke hvorfor hulen jeg valgte at gøre som jeg gjorde, egentlig ved jeg jo godt at det ikke er en handling der fungerer for hverken Iso eller mig selv... Som du siger, jeg bli'r for sen. Men med undtagelse for de rene tumpefejl jeg gør, så havde jeg en god fornemmelse, synes selv det føltes ok roligt og kontrolleret - dejligt hvis det også kan ses "udefra"! :-D

 

Da Iso er så lille, har jeg ventet ret længe med at springe med hende i det hele taget. Jeg havde jo også Frostie på det tidspunkt, som jeg trænede og løb rigtig meget med, så Iso har fået en virkelig langsom start. Hun gik til LP, vi trænede en hel masse basisting herhjemme (selvkontrol, kropsbevidsthed, grundlæggende felter, tricks etc.), og først som godt et år gammel startede hun til før-agility. Så før hun var 8 måneder gammel så hun ikke et sæt springvinger. Hun fik nogle få træningspas uden overliggere, og så var vi oppe hos Jenny 3 gange, hvor hun løb uden overliggere som 11 måneder gammel, på mellemhøjde som 13 måneder, og på fuld højde som 17 måneder. Og som sagt har hun ikke sprunget ret meget i den her periode, så hun har ikke haft en lang overgang til fuld højde, det gik ret tjept.

 

Vi har lavet en del springteknik, og den fejler ikke noget som sådan (du har faktisk selv set hende som unghund, til trænerseminar i OcH! :lol: ). Men hun har bare så travlt med at komme fremad, og er ekstremt uforsigtig, ligeglad med om hun slår i eller hopper lige ind i en vinge. Hun springer også langt og fladt, og jeg er lige nu i gang med at træne at springe kort, hvilket ser ud til at fungere (er først lige gået i gang). Jeg tror at det er fartdjævlen i hende der gør at hun flader ud og springer tæt på vingerne - for det føles jo som om det går hurtigere! Hun har også været rigtig slem til at prøve at bounce så snart hun så sit snit til det, men det er vi heldigvis vist over nu.

 

Jeg har så absolut også været inde på stress selv, men jeg er ikke så sikker mere... Den stress hun har ligger virkelig kun på overfladen. Hun kører meget højt, men selv når hun kører som allerhøjest fungerer hendes hjerne stadig. F.eks. ta'r hun godbidder, kan nemt slå over i fri ved fod, laver sjældent fejl på de forhindringer der kræver hjerne (felter og slalom). Men hun er meget signalfølsom og virkelig opmærksom på mig, så en del af rivningerne ligger på mig - som f.eks. min idiotfejl med den arm over sidste spring... Og når hun tonser ind i et helt spring er det tit fordi jeg placerer mig dumt, som jeg gør i slutningen af det sidste løb, jeg gi'r hende en helt forkert vinkel at springe i. Men hvis du ser andet/mere i hendes nedrivninger vil jeg meget, meget gerne høre mere! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Sanne!!

 

Ja, starten i 2. løb gik helt galt, rigtig dårligt handlet af mig - jeg skulle helt klart ha' lavet et forkryds i stedet for. Ved ikke hvorfor hulen jeg valgte at gøre som jeg gjorde, egentlig ved jeg jo godt at det ikke er en handling der fungerer for hverken Iso eller mig selv... Som du siger, jeg bli'r for sen. Men med undtagelse for de rene tumpefejl jeg gør, så havde jeg en god fornemmelse, synes selv det føltes ok roligt og kontrolleret - dejligt hvis det også kan ses "udefra"! :-D

 

Da Iso er så lille, har jeg ventet ret længe med at springe med hende i det hele taget. Jeg havde jo også Frostie på det tidspunkt, som jeg trænede og løb rigtig meget med, så Iso har fået en virkelig langsom start. Hun gik til LP, vi trænede en hel masse basisting herhjemme (selvkontrol, kropsbevidsthed, grundlæggende felter, tricks etc.), og først som godt et år gammel startede hun til før-agility. Så før hun var 8 måneder gammel så hun ikke et sæt springvinger. Hun fik nogle få træningspas uden overliggere, og så var vi oppe hos Jenny 3 gange, hvor hun løb uden overliggere som 11 måneder gammel, på mellemhøjde som 13 måneder, og på fuld højde som 17 måneder. Og som sagt har hun ikke sprunget ret meget i den her periode, så hun har ikke haft en lang overgang til fuld højde, det gik ret tjept.

 

Vi har lavet en del springteknik, og den fejler ikke noget som sådan (du har faktisk selv set hende som unghund, til trænerseminar i OcH! :lol: ). Men hun har bare så travlt med at komme fremad, og er ekstremt uforsigtig, ligeglad med om hun slår i eller hopper lige ind i en vinge. Hun springer også langt og fladt, og jeg er lige nu i gang med at træne at springe kort, hvilket ser ud til at fungere (er først lige gået i gang). Jeg tror at det er fartdjævlen i hende der gør at hun flader ud og springer tæt på vingerne - for det føles jo som om det går hurtigere! Hun har også været rigtig slem til at prøve at bounce så snart hun så sit snit til det, men det er vi heldigvis vist over nu.

 

Jeg har så absolut også været inde på stress selv, men jeg er ikke så sikker mere... Den stress hun har ligger virkelig kun på overfladen. Hun kører meget højt, men selv når hun kører som allerhøjest fungerer hendes hjerne stadig. F.eks. ta'r hun godbidder, kan nemt slå over i fri ved fod, laver sjældent fejl på de forhindringer der kræver hjerne (felter og slalom). Men hun er meget signalfølsom og virkelig opmærksom på mig, så en del af rivningerne ligger på mig - som f.eks. min idiotfejl med den arm over sidste spring... Og når hun tonser ind i et helt spring er det tit fordi jeg placerer mig dumt, som jeg gør i slutningen af det sidste løb, jeg gi'r hende en helt forkert vinkel at springe i. Men hvis du ser andet/mere i hendes nedrivninger vil jeg meget, meget gerne høre mere! :-D

 

Vi er helt enige.

 

Opstarten af hende lyder fin. Mine starter når de er 1 ½år på spring, så kommer de op med 5 cm ca. engang i ugen alt efter hvor meget vi træner. Jeg vil ikke lære dem at springe flat og at der afsætnings punkt er for tæt på springen, jeg ved ikke om min teori er rigtig, men hunde der springer lavt mange gange får for vane at springe flat og langt og sætte af for tæt på springene, jeg har desværre set Iso spring stil ved mange hunde, men det er så ikke der Isos problem er.

 

Hun stresser, enig, men hendes springteknik kan stadig forbedres meget. Hun springer for tæt på springene og er på vej op hvor hun skulle være i midten af opspringet. Tror en del af det bunder i stress, men hvis en teknik er rigtig god, så fungere den også under stress.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er helt enige.

 

Opstarten af hende lyder fin. Mine starter når de er 1 ½år på spring, så kommer de op med 5 cm ca. engang i ugen alt efter hvor meget vi træner. Jeg vil ikke lære dem at springe flat og at der afsætnings punkt er for tæt på springen, jeg ved ikke om min teori er rigtig, men hunde der springer lavt mange gange får for vane at springe flat og langt og sætte af for tæt på springene, jeg har desværre set Iso spring stil ved mange hunde, men det er så ikke der Isos problem er.

Netop også mine tanker, og derfor har Iso ikke fået ret mange træningspas på mellemhøjde.

 

Hun stresser, enig, men hendes springteknik kan stadig forbedres meget. Hun springer for tæt på springene og er på vej op hvor hun skulle være i midten af opspringet. Tror en del af det bunder i stress, men hvis en teknik er rigtig god, så fungere den også under stress.

Enig i hvad hun gør, men ikke helt sikker på hvorfor... Om det er teknik, stress eller noget helt tredie. Eller en mix! Jeg er dog helt med på at hendes teknik helt sikkert kan forbedres, og skal oppe mig med at få trænet lidt mere springteknik herhjemme, når sneen forsvinder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spilop... Så når jeg til træning (som regel) lader Duffy springe senior højde/eller blot overligger på jord for at skåne hende, så er det med til at forringe hendes teknik?

 

Har aldrig oplevet at det er et problem, pånær under indlæring af springteknik. Mine springer ofte den højde banen nu står på, men først når de har lært at springe.

 

Enig i hvad hun gør, men ikke helt sikker på hvorfor... Om det er teknik, stress eller noget helt tredie. Eller en mix! Jeg er dog helt med på at hendes teknik helt sikkert kan forbedres, og skal oppe mig med at få trænet lidt mere springteknik herhjemme, når sneen forsvinder.

 

Nogle gange skal man bare opgive svaret på spørgsmålet og i stedet søge løsningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme i varmen igen, efter endnu en dag i kold, KOLD ridehal! Jeg var fuldstændig bombet i morges da jeg stod op - det samme var Luna.:gab: Men vi havde jo meldt til, så vi drog afsted igen. Dog uden nogen forventninger overhovedet. Men igen så viste Luna bare sit stjernepotentiale :lun: (jeps, den er god nok. Jeg er ret stolt af mine tøs :mrgreen:)

 

Vi startede med at vinde AG 2 - fejlfrit = endnu en pind.

 

Så blev vi disket i Ag åben, jeg træt, Luna var træt - vi miskommunikerede. Smed feltet på A'et - endte med at sende over A igen, hun skulle altså ned og stå!

 

Spring åben - jeg skulle have slag skulle jeg! Tøsen var klar igen! Men idioten her fik trukket hende ud af slalom ved sidste port :damn: :stupid: Fik så en pote i den tunnel der lå lige efter = disk. Resten af løbet var ellers super!

 

Spring klasse 2, vores første! Skide godt løb igen, bortset fra hun selv hoppede ud af slalommen samme sted som i åben - sikkert fordi jeg fik hende trukket ud løbet før. Så vi endte på 5 fejl.

 

Og så til dem som gider, får i lige link til vores løb lørdag. Blev ikke filmet i dag - desværre. Lærer super meget af at studere egne løb.

 

 

 

 

 

Jeg er specielt glad for starten på spring åben! Det synes jeg selv, vi får løst helt fint :5up:

 

 

Hold da op, hvor ser det godt ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes, det fungerer - tak! Glæder mig, det bli'r sgida sjovt! :klap:

 

Så lidt! Skulle så sende linket til min kæreste, så han kunne printe det ud. Så virkede det ikke igen. SÅ mystisk. Så han fik link til denne tråd og måtte så selv lede efter det :mrgreen: Og glæææder mig! Jeg er jo småafhængig af det her agility nåwet! :shock:

 

Vi skal løbe som nr1 i begynder stor :shock: (både AG og SP)

Synes jeg bare slet ikke om!

 

Argh nej, det kender jeg godt! Jeg løb også som nr 1 til mit første stævne. Men det skal nok gå! I det mindste er du ikke dagens første, da de jo starter med øvet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lidt! Skulle så sende linket til min kæreste, så han kunne printe det ud. Så virkede det ikke igen. SÅ mystisk. Så han fik link til denne tråd og måtte så selv lede efter det :mrgreen: Og glæææder mig! Jeg er jo småafhængig af det her agility nåwet! :shock:

 

 

 

Argh nej, det kender jeg godt! Jeg løb også som nr 1 til mit første stævne. Men det skal nok gå! I det mindste er du ikke dagens første, da de jo starter med øvet :blink:

 

Ja det er jo dét - man bli'r sq afhængig af det skidt... :lol:

 

Synes godt nok det er lidt uretfærdigt at de har den samme rækkefølge hele dagen... De kunne da i det mindste bare ha' sagt at vi løber i omvendt rækkefølge til hver anden klasse..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...