Hop til indhold

Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg nåede lige at få sat det ene spring op og leget lidt med det. Men nu er det frosset fast så har kun meget få muligheder :stupid:

 

Ej, og så lige det sjoveste! Jeg har jo min helt egen -host- handymand. Så han skulle jo hjem om inspicere disse spring som skulle fikses op! Det første han siger, da han ser dem er: De er godt nok store :shock: (fnis :mrgreen:) Nå, han få dem kigget efter og mener så, at det kan han snildt klare! Jeg forsøger flere gange mens vi kigger på dem, at sige til ham - husk nu de er af metal! men jeg bliver fejet af, det betyder ikke noget - dem han ham sagtens ordne! (jaja, jeg er jo også bare en blondie :roll:) Det bliver weekend og han fiiiser af sted til byggemarkedet - hans helt egen legeplads! Han kommer hjem med skruer, beslag osv - ser helt lykkelig ud! Hopper i vintertøj og støvler og så skal der fikses spring!

 

2 minutter senere kommer manden i og se sådan ca sådan her ud: :cry: "De er jo af metal! "

 

Suuuk... Nogen gange er det altså hårdt altid at have ret :mrgreen: Men han er nu sød alligevel - nu er han nemlig på udkig efter nogle i træ :klap: Og så har jeg fået svigerfar til at fikse dem af metal!

Købte forresten de 3 spring forleden. Du må sige til, hvis du er interesseret i dem. De er hvide og helt fine. De er med skinner og holdere til at flytte, som dem vi har i klubben. Pindene er dog i plastik og ret tynde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 974
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Krydser fingre for at I snart finder ud af hvad det er der er galt. Og at det er noget der kan fixes. :x:

 

ja, det ville være rigtig rart hvis der snart var noget klarhed over hvad der var galt. Lige nu for hun rimadyl og i dag har hun fået lov til arbejde for alvor og nu holder jeg øje med om hun viser tegn på ømhed i sit ben og så starter vi på gabapentin i morgen. Lige nu har hun ikke haltet det mindste, men det kommer normalt først efter noget hvile/tid.

 

Men nøj hvor var prinsessen glad for at få lov til at arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om det må bringes her, men jeg har lavet lidt juletræning på farmen, jeg har ikke problemer med at besætte pladserne, men synes da I skulle have tilbuddet, med alle klagerne over jeres lange juleferier.

 

Julens tilbud | Agilitytræning

 

Surt at vi nok stadig smitter mellem jul og nytår. Tror eller at rally-holdene ville være lige noget for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, ved ikke helt hvordan det her skal formuleres uden jeg kommer til at lyde som en idiot... Men, here goes:

 

Nu har vi jo haft en god pause fra agilitytræning, og så oven i det hele kom sneen, som umuliggjorde lidt hjemme træning i haven. Nu er vores have så totalt overvømmet pga alt smeltevandet = stadig ingen træning. Altså ingen ag træning - længe!

 

Jeg har så observeret at lille Luna igennem de de sidste 2-3 uger virker utryg/nervøs i situationer hvor:

 

1) hun normalt ikke reagerer, som fx at hun kan finde på at gø af mennesker som kommer gående imod os på stien. Ikke alle mennesker - ikke noget tydeligt system som fx alle med hat eller noget

2) Når vi sidder eller ligger i sofaen og putter så ryster hun og søger hele tiden op i nakken (gør hun altid når hun er utryg/bange/nervøs). Igen intet mønster + det har hun da aldrig gjort før!

 

Mit spørgsmål er nok, kan det skyldes at vi ikke får trænet? At hun simpelthen mangler det som træningen giver hende, og hun derfor bliver mindre selvsikker - mere usikker? :vedikke: Jeg ved godt det måske er lidt rodet skrevet, men har selv svært ved helt at sætte ord på, hvad det helt præcis er - men hun er i al fald ikke sig selv.

 

Vi har selvfølgelig trænet lidt andre ting, lidt triks og almindelig lydighed som sit, dæk bliv osv - men det er jo slet slet ikke det sammen som at fise rund på en ag bane!

 

Andre som kan mærke på jeres hunde når I ikke får trænet ag? Som sagt, så føler jeg, at der er en sammenhæng imellem vores agilitytræning og hendes selvsikkerhed.

 

Jeg vil sige jeg håber der er en sammenhæng, da hun ellers er ved at udvikle sig til en lille usikker hystade!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, ved ikke helt hvordan det her skal formuleres uden jeg kommer til at lyde som en idiot... Men, here goes:

 

Nu har vi jo haft en god pause fra agilitytræning, og så oven i det hele kom sneen, som umuliggjorde lidt hjemme træning i haven. Nu er vores have så totalt overvømmet pga alt smeltevandet = stadig ingen træning. Altså ingen ag træning - længe!

 

Jeg har så observeret at lille Luna igennem de de sidste 2-3 uger virker utryg/nervøs i situationer hvor:

 

1) hun normalt ikke reagerer, som fx at hun kan finde på at gø af mennesker som kommer gående imod os på stien. Ikke alle mennesker - ikke noget tydeligt system som fx alle med hat eller noget

2) Når vi sidder eller ligger i sofaen og putter så ryster hun og søger hele tiden op i nakken (gør hun altid når hun er utryg/bange/nervøs). Igen intet mønster + det har hun da aldrig gjort før!

 

Mit spørgsmål er nok, kan det skyldes at vi ikke får trænet? At hun simpelthen mangler det som træningen giver hende, og hun derfor bliver mindre selvsikker - mere usikker? :vedikke: Jeg ved godt det måske er lidt rodet skrevet, men har selv svært ved helt at sætte ord på, hvad det helt præcis er - men hun er i al fald ikke sig selv.

 

Vi har selvfølgelig trænet lidt andre ting, lidt triks og almindelig lydighed som sit, dæk bliv osv - men det er jo slet slet ikke det sammen som at fise rund på en ag bane!

 

Andre som kan mærke på jeres hunde når I ikke får trænet ag? Som sagt, så føler jeg, at der er en sammenhæng imellem vores agilitytræning og hendes selvsikkerhed.

 

Jeg vil sige jeg håber der er en sammenhæng, da hun ellers er ved at udvikle sig til en lille usikker hystade!

 

Jeg holde 2 mdr. pause med mine agilityhunde efter dm hvert år, min border collie Boss bliver påvirket af dette. Agilityen går at han føler sig dygtig og det løfter ham, som ingen anden træning kan. Når vi træner meget går han rundt på matriklen med højt løftet hale, når vi begynder på vores pause, så daler halen lige så langsom og til sidst så hænger den. Jeg har set det gentaget 2 år i streg nu, så med ham ved jeg det er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg holde 2 mdr. pause med mine agilityhunde efter dm hvert år, min border collie Boss bliver påvirket af dette. Agilityen går at han føler sig dygtig og det løfter ham, som ingen anden træning kan. Når vi træner meget går han rundt på matriklen med højt løftet hale, når vi begynder på vores pause, så daler halen lige så langsom og til sidst så hænger den. Jeg har set det gentaget 2 år i streg nu, så med ham ved jeg det er det.

 

Ja, lige præcis den med at halen daler stille og roligt kan jeg også se ved Luna! Jamen, egentlige meget rart at høre, at det ikke kun er mig som kan mærke en ændring i min hunds adfærd. Så forhåbenligt bliver bedre når vi starter op efter Nytår igen :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ens dag bliver bare så meget bedre når man får en mail om at man kan komme ned og træne hos Spilop 1. juledag :banan::klap:

 

Så er det bare spændende hvad Tacco siger til at træne indendørs og hvor tændt han er når nu vi ikke har trænet i en måned :lol:

 

God fornøjelse... Jeg kommer nok ikke ud at træne før til april, men det er jo selvvalgt :genert: Nægter simpelthen at stå 2-3 timer i en kold hal med en knap 9 år gammel hund, når man kun skal løbe måske 5 minutter. Så får vi mere ud af at lave baghave træning, når vejret er til det.

 

Mht. at finde ud af at være indendørs, så er min erfaring at det de lige skal vende sig til, det er at de løber på et andet underlag, ellers er alt som det plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Er der nogen som ved, om man kan komme på et kursus, bare en aften/eftermiddag, her inden vores sæson starter igen? Det skal bare være noget begynder, da vi kun har gået en sæson og absolut ikke er gode, men jeg savner det faktisk ganske meget... Jeg kunne godt tænke mig et kursus med fokus på fremadsendelse, for Pajko løber helst helt tæt på mig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen som ved, om man kan komme på et kursus, bare en aften/eftermiddag, her inden vores sæson starter igen? Det skal bare være noget begynder, da vi kun har gået en sæson og absolut ikke er gode, men jeg savner det faktisk ganske meget... Jeg kunne godt tænke mig et kursus med fokus på fremadsendelse, for Pajko løber helst helt tæt på mig..

 

kunne du evt købe en enetime hos Spilop?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Pokermus er en stjerne! Var til selvtræning i dag, og hun løb kun væk fra mig et par gange, og kun en af gangene var imens vi rent faktisk løb. Hun er så meget mere på og dygtig, end når vi træner inden for hos Johanna. Men noget må der trænge igennem fra Johanna-træningen, for hun kunne både huske bagkryds, forkryds, udenom, ind, back og så forsøgte vi os også med serpentiner, som hun klarede fint, så længe jeg huskede at være tydelig nok. Hun tog da også lige vippen - hun løber helt ud til enden pisse hurtigt. Sej hund.

 

Nå, men vi tog derned for at træne 2x2. Det er kun anden gang vi træner det, men det ser ud til, at hun er ved at forstå det. Vi nåede næsten til 4 lige pinde, eller det gjorde vi, men der var hun træt, så det gik laaaangsomt. Men hun nåede til at kunne tage to sæt lidt forskudte porte, der stod helt lige, fra alle vinkler.

Redigeret af Lille Louie
Link til indlæg
Del på andre sites

Min Pokermus er en stjerne! Var til selvtræning i dag, og hun løb kun væk fra mig et par gange, og kun en af gangene var imens vi rent faktisk løb. Hun er så meget mere på og dygtig, end når vi træner inden for hos Johanna. Men noget må der trænge igennem fra Johanna-træningen, for hun kunne både huske bagkryds, forkryds, udenom, ind, back og så forsøgte vi os også med serpentiner, som hun klarede fint, så længe jeg huskede at være tydelig nok. Hun tog da også lige vippen - hun løber helt ud til enden pisse hurtigt. Sej hund.

 

Nå, men vi tog derned for at træne 2x2. Det er kun anden gang vi træner det, men det ser ud til, at hun er ved at forstå det. Vi nåede næsten til 4 lige pinde, eller det gjorde vi, men der var hun træt, så det gik laaaangsomt. Men hun nåede til at kunne tage to sæt lidt forskudte porte, der stod helt lige, fra alle vinkler.

 

Ja, noget må sive ind hos Johanna, for man kan virkelig se, at hun har rykket sig. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt, begge to... Så er det jo bare at finde en dag :-D

 

Jeg er altid klar!

 

Og så lige en opdatering på Lunas selvtillids problem. Det er helt sikkert forbundet med vores agilitytræning. Vi var af sted til årets første træning i går - er du gal der var krudt i røven på den lille (og lyd :shock: - så hold dog bøtte hund!) Men sikke en forandring jeg kan mærke!

 

For det første gik hun selv i haven og aftentissede. Det har ellers været et cirkus uden lige. Ud 3-4 gange før hun fik lavet noget. Ville ikke gå mere en en meters penge fra os osv.

 

Vi gik tur med fanen højt, hele turen, her til morges.

 

Og nu ligger hun i sin egen kurv under skrivebordet (har ellers kun kunnet finde ro på skødet af os)

 

Jeg er næsten måløs! Det er jo ikke fordi hun ikke er blevet gået med, leget med eller trænet siden slut november hvor vi gik på jule/vinterpause. Men det har så tydeligt ikke været nok! Men SÅ fedt at min søde (rolige) hund er tilbage :lol:

 

Så Luna er åbenbart lige så afhængig som jeg er :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror søreme jeg lige fik en smule has på Iso's nedrivninger! Vi nåede lige to korte træningspas i haven i dag, første gang efter vores laaange vinterpause. Det første pas endte i det rene "rivegilde" (høhø :lol:), med en næsten grædende hundefører... Efter en god pause gik vi ud igen, og eftersom jeg har tænkt på at simpelthen ta' Iso ud af banen hvis hun river, så tænkte jeg at jeg skulle efterligne det, bare i haven. Sagt og gjort, så da Iso rev blev hun først lagt i dæk medens jeg satte pinden op igen - og så gik vi væk fra forhindringerne, hen på terrassen, hvor hun igen blev dækket af. Der kunne hun så ligge og glo, medens jeg bare stod og kiggede ud i luften, alt stoppede bare. Det blev jeg ved med, og søreme om ikke nedrivningerne blev færre efter noget tid! Hun river stadig, men tænker sig absolut meget mere om. Nogle gange river hun så også fordi jeg står i vejen, eller tumper mig på anden måde, og så bli'r hun selvfølgelig ikke dækket af. Og til sidst var det nærmest kun i sådanne situationer hun rev. Gennembrud! :banan: Og så håber jeg bare at det holder ved, og at det er forståeligt for hende... :x:

 

Vi har første gang træning i klubben i morgen, som jeg håber at jeg får med (hvis jeg ikke bli'r indkaldt på arbejde :pray:), og så er der kun en træningsgang mere før årets første stævne. Forhåbentlig kan jeg også komme med en veninde og træne lidt i en lille bitte hal, en eller to gange. Og så lidt i haven hvis vejret tillader og græsset holder. Det er gånnåk vådt og blødt derude...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...