Hop til indhold

Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13


Amocca
 Share

Recommended Posts

Øj, jeg har altså bare 2 stjerne hunde her i hytten!

 

Lille Luna klør bare på for fuld skrald altid - hun er virkelig en drøm at arbejde med :lun: Vi løb hel bane til træning i mandags, og hun er altså bare sej! Jeg har dog lidt problemer når jeg skal smide hende baglæns over et spring, kommer til at læne mig alt for langt frem og presse hende den forkerte vej over :stupid: Nå, men det er jo ikke hundens skyld, og jeg må bare forlig mig med at mit blonde hoved altså kræver lidt mere træning end hunden....

 

Milo er såååå fin for tiden! God fart og rigtig fin slalom :banan: Han ææælsker at komme hos Spilop, er totalt klar når vi lander der oppe. Det er altså en fed fed følelse at min gammelpot er så klar på at arbejde :-D Så overvejer da om han alligevel skal have lov at løbe et par stævner hen over sommeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 974
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Øj, jeg har altså bare 2 stjerne hunde her i hytten!

 

Lille Luna klør bare på for fuld skrald altid - hun er virkelig en drøm at arbejde med :lun: Vi løb hel bane til træning i mandags, og hun er altså bare sej! Jeg har dog lidt problemer når jeg skal smide hende baglæns over et spring, kommer til at læne mig alt for langt frem og presse hende den forkerte vej over :stupid: Nå, men det er jo ikke hundens skyld, og jeg må bare forlig mig med at mit blonde hoved altså kræver lidt mere træning end hunden....

 

Milo er såååå fin for tiden! God fart og rigtig fin slalom :banan: Han ææælsker at komme hos Spilop, er totalt klar når vi lander der oppe. Det er altså en fed fed følelse at min gammelpot er så klar på at arbejde :-D Så overvejer da om han alligevel skal have lov at løbe et par stævner hen over sommeren.

 

Mega fin slalom. Hold nu da op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj, jeg har altså bare 2 stjerne hunde her i hytten!

 

Lille Luna klør bare på for fuld skrald altid - hun er virkelig en drøm at arbejde med :lun: Vi løb hel bane til træning i mandags, og hun er altså bare sej! Jeg har dog lidt problemer når jeg skal smide hende baglæns over et spring, kommer til at læne mig alt for langt frem og presse hende den forkerte vej over :stupid: Nå, men det er jo ikke hundens skyld, og jeg må bare forlig mig med at mit blonde hoved altså kræver lidt mere træning end hunden....

 

Milo er såååå fin for tiden! God fart og rigtig fin slalom :banan: Han ææælsker at komme hos Spilop, er totalt klar når vi lander der oppe. Det er altså en fed fed følelse at min gammelpot er så klar på at arbejde :-D Så overvejer da om han alligevel skal have lov at løbe et par stævner hen over sommeren.

 

Iiih hvor godt Rikke :klap:

 

Johna har været så dygtig med sine lektier og der begynder at komme både fart og rytme på nu :banan: jeg testede lige igår, hvor vi tog 4 pinde helt rejst. Hun tager dem uden fejl, men går lidt ned i fart når de er helt rejst, så skal lige have den kloge guru til at se se på hvor vi skal sætte ind henne.... Men fejlene er efterhånden få og langt imellem dem...

 

Vi ses på fredag :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mega fin slalom. Hold nu da op.

 

Tak :-D

Iiih hvor godt Rikke :klap:

 

Johna har været så dygtig med sine lektier og der begynder at komme både fart og rytme på nu :banan: jeg testede lige igår, hvor vi tog 4 pinde helt rejst. Hun tager dem uden fejl, men går lidt ned i fart når de er helt rejst, så skal lige have den kloge guru til at se se på hvor vi skal sætte ind henne.... Men fejlene er efterhånden få og langt imellem dem...

 

Vi ses på fredag :vinke:

 

Ja, jeg er faktisk ret godt tilfreds med begge hunde - specielt den gamle dog :engel:

 

Glæder mig til at se hvor dygtig Johna er blevet - men fedt der er fremgang! Så håber vi bare hun ikke "glemmer" sine lektier igen :mrgreen:

 

Vi ses :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D

 

 

Ja, jeg er faktisk ret godt tilfreds med begge hunde - specielt den gamle dog :engel:

 

Glæder mig til at se hvor dygtig Johna er blevet - men fedt der er fremgang! Så håber vi bare hun ikke "glemmer" sine lektier igen :mrgreen:

 

Vi ses :vinken:

 

Det gør hun garanteret :mrgreen: Hun starter hver gang vi laver lektier med at ligne en der aldrig har set en slalom før :roll: og så efter første eller anden gang, SÅ husker hun den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi endelig trænet! :banan: Sally arbejdede rigtig godt, hun var så glad og spændt, og mellem hende, Gus og Bert, og dermed altid mindst 2 hunde der skulle sidde og vente, var der virkelig meget larm derude i skoven :rolleyes::lol:

Vi lavede list små-tricky handling, især fordi marken skråner lidt, så det kan være svært at være på plads de rigtige steder, når man skal løbe opad bakke for at nå det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi endelig trænet! :banan: Sally arbejdede rigtig godt, hun var så glad og spændt, og mellem hende, Gus og Bert, og dermed altid mindst 2 hunde der skulle sidde og vente, var der virkelig meget larm derude i skoven :rolleyes::lol:

Vi lavede list små-tricky handling, især fordi marken skråner lidt, så det kan være svært at være på plads de rigtige steder, når man skal løbe opad bakke for at nå det :lol:

 

Dejligt at I er i gang igen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har på en mdr. holdt 3 slalom kurser a ca. 2-4 timer. Amocca, Trixie og Bjæf har været med, sammen med 7 andre, og hold nu op, der er godt nok sket ting og sager. Aldrig har jeg i mit liv skabte dage oplevet (alle på nær en) nå så langt i slalom på en mdr. Kæmpe mega succes, og helt sikkert noget der bliver gentaget når jeg igen har nogle begynderhunde, som skal have lidt ekstra intensivt slalom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, det har været supergodt :5up: og Johna var rockersej her til aften :banan:

 

Det har været super godt! Min lille stjernehund har rykket sig så meget

 

I har været godt til at få lavet lektier. Victor kan slalom nu, mangler indgange og rutine, Johna kan tage 12 pinde næsten oppe. elefantastisk.

 

ihhhh, jeg vil også på slalomkursus!
måske lidt langt?
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg må indrømme, at succesen af kurset har overgået mine vildeste håb! For gamle Milo har ikke bare lært sin slalom - vi har fået bygget en sådan værdi ind i den forhindring, at han bliver helt fjollet når vi skal træne :klap: (vi snakker 8 år gammel gnavpot her!)

 

Og den succes vi har haft med slalommen har jeg kunnet tage med ind i resten af hans træning - så det er bare SÅ fedt! :5up: Så for Milo og undertegnede blev det ikke kun et slalomkursus, men et kursus i, at selv gamle hunde kan lære nye tricks :blink:

 

(Og jeg tør næsten ikke sige det her, men han kommer til at konkurrere med tøsen barnet Luna om, hvem som er sjovest at træne med :scared:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige kommet hjem efter fem timers hund.

 

Efter sidste uge var jeg ret overbevist om at vi skulle have styr på noget helt basal handling(altså på det letøvede hold), så jeg havde taget et modul med som vi også brugte på træneruddannelsen(dejligt at man kan gøre brug af det man lavede som lektie:engel:). Modulet var egentlig ganske simpelt. Der skulle kun laves to skifte undervejs, den første gang skulle der laves et frontcross og bagefter rearcross. Det var faktisk interessant at se hvordan hunde og førere håndterede den opgave forskelligt. Og vi fik en snak om hvad der var mest optimalt.

Mellem de to hold fik jeg lige prinsesse ud og skulle prøve den bane... Tjuhej og vilde dyr... Der var bare fart på og hun var lidt ustyrlig. Det er egentlig lidt sjovt, for når hun ikke helt synes jeg er ordentlig med, så brummer hun. Vi fik det dog til at lykkes, og så kommer jeg nok ikke udenom at hun er en hund der arbejder bedst når jeg er bag hende.

 

Igang med andet hold. Og imellem dem og så begynderholdet havde jeg Cassi med henne, så hun kunne komme over vippen et par gange. Hun har aldrig været rigtig glad for den vippe, så vi gav os god tid og der blev holdt lidt igen i den og hun endte med at løbe fint op, stoppe når den bevægede sig ned for så at løbe helt ud for enden og lave 2o2o :hjerte: Hun var bare så fin, og hvis hun forlod vippen med et af bagbenene så kom de op igen... Det må være al den træning med vaskebalje og balancedisk der lige giver bonus. Så begynder at tro på at det også kan lade sig gøre med balancen. Og når balancen er klaret så rykker vi videre til A'et... Men vi træner stadig ikke på feltforhindringerne for alvor. Vil gerne trække det til sommerferien.

 

Hun fik forøvrigt ros og jeg fik at vide at man kunne mærke på hende at hun var ved at blive voksen. Jeg synes jo stadig hun er en lille ballademager :blink:

 

På begynderholdet gik det fint... Jeg måtte dog skælde ud:genert: Vi har alle feltforhindringerne ude at stå fordi de skal godkendes på mandag, og sørme om de ikke begyndte at tage hundene over dem alle tre. Måske var jeg lidt for hård, men der er bare nogle ting man helst ikke bare skal kaste sig ud i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...