Hop til indhold

PACK-BONDING


Gæst Sally's mor
 Share

Recommended Posts

Behøver jeg virkelig gentage mit overbærende dybe suk...? ;-) vil i stedet blot henvise til ovenstående... :-)

 

Det skal du ikke tage så tungt, jeg er startet på et 'gå løs'-kursus (det hedder godt nok indkald) og jeg forventer faktisk at få gang i noget indkald og nå frem til 90-99% på det kursus

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 171
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nå.. Som tidligere skrevet fik jeg et kursus i julegave.. Nu har vi været afsted 6 ud 8 gange.. Og jeg er bare så skuffet :-(.. Efter 1.træning var vi også til en foredragsaften hvor Lise fortalte om pack bonding i 3 timer. Det var super spændende - selvom meget af tiden gik med at rakke andre (Eks. DCHs) træningsmetoder ned.

Efterfølgende har jeg dog ikke kunne se pack bonding tankegangen i træningen.. Ironisk nok har vi flere gange trænet som jeg er vandt til det i DCH ;-)..

Sådan som jeg forstod Lise til hendes foredrag er en af hendes primære mål, at hundene lærer at gå uden snor hvor som helst, når som helst.. Suk - vi skal skynde os hvis vi skal nå det på de sidste to gange ;-)...

Regner ikke med at følge pack bonding 2 eller andre kurser fra SOR... :-(. Desværre..

Det lader til, at ingen kan forklare selve metoden og én mener endog, at man ikke KAN forklare metoden, men at træningen skal ses? Så kunne du ikke fortælle lidt om, hvordan du har trænet dernede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa.

 

Tusind Tak for dit indlæg.

 

Hvis vores hund tidligere skulle være blevet trænet af de tidligere ejer efter Pack-bonding metoden må vi pt konstaterer at dette ikke har fungeret og vi er selv gået tilbage til de grundlæggende træningsmetoder' date=' idet vi har en hund med kronisk maveinfektion og mad-glad ud over alle grænser og her fungerede det bare ikke med en 7 meter lang line, hvor det være nærmest umulig at kontrollere at hun ikke under en gåtur fik guffet div. ting som kunne give maveproblemer, så hun er kommet i kort snor og med mundkurv på, snak lige her om frihedsberøvelse, men en nødvendighed hvis hun skal have mest mulig ro i maveregionen. Derudover er der blevet trænet alm komandoer som på plads, læg dig ect. og det går rigtig fint, hun er nem at få øjenkontakt og opmærksomhed fra....så nej tro heller ikke på pack-bonding metode....i hvertfald ikke til denne hund.[/quote']

 

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "packbondingmetoden", men en strukturet træning baseret på indlæringspsykologi, virker på alle hunde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

med Pack-boding metoden mener jeg som det bliver beskrevet her: SOR Hundeskole

 

Men der står jo intet ud over hvad resultatet skal være og dette resultat' date=' en lydhør hund, er det de fleste gerne vil have uanset hvilken metode de bruger :vedikke:

 

Da der intet er beskrevet om [i']hvordan[/i] man når i mål, synes jeg det er lidt misvisende at skrive at packbondingmetoder ikke fungerer til din hund :-) Alle hunde er bundet til deres "flok" og derfor kan "packbondingmetoder" bruges til alle hunde - det er så bare lige spørgsmålet om hvad den enkelte instruktør stiller op med det.

 

Som tidligere skrevet kunne jeg godt kalde min opdragelse og træning for backbonding, for det er dette der bliver resultatet, det virker på alle hunde idet opdragelse/træning tilpasses den enkelte hund gennem målbevidst og struktureret træning/opdragelse med opmuntring, belønning og tilbageholdelse af belønning ("straf") som virkemidler. Sådan træning ville også passe til din hund :-)

Nix jeg skal ikke sælge kurser :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Var til træning igen i dag.. Og tror måske jeg så noget mening ;-).. Jeg har stadig svært ved at se pack bonding (ala Jan Fennel) i selve træningen... Men jeg kunne i dag se forskel på træning hos SOR og eks DCH.. Lise har fokus på at det vi træner kan bruges og trænes i "det virkelige liv" og ikke kun på trænings pladsen.. Eks. trænede vi i dag hunden i at blive på fortovet.. Ligesom vi tidligere har trænet hunden i at blive i bilen..

Så måske skal jeg ikke have så meget fokus på navnet - men på indholdet.. Som åbenbart først lader til at give mening for mig nu.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Var til træning igen i dag.. Og tror måske jeg så noget mening ;-).. Jeg har stadig svært ved at se pack bonding (ala Jan Fennel) i selve træningen... Men jeg kunne i dag se forskel på træning hos SOR og eks DCH.. Lise har fokus på at det vi træner kan bruges og trænes i "det virkelige liv" og ikke kun på trænings pladsen.. Eks. trænede vi i dag hunden i at blive på fortovet.. Ligesom vi tidligere har trænet hunden i at blive i bilen..

Så måske skal jeg ikke have så meget fokus på navnet - men på indholdet.. Som åbenbart først lader til at give mening for mig nu.. :-)

 

Jeg er ret sikker på at indholdet er vigtigere end noget andet ;-) og dejligt for dig og din hund at brikkerne begynder at passe sammen.

Jeg synes det giver mening ikke kun at have fokus på målet med træningen (underordnet hvilken træning) for det skulle gerne være sådan at vejen til målet er den vi lærer af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var til træning igen i dag.. Og tror måske jeg så noget mening ;-).. Jeg har stadig svært ved at se pack bonding (ala Jan Fennel) i selve træningen... Men jeg kunne i dag se forskel på træning hos SOR og eks DCH.. Lise har fokus på at det vi træner kan bruges og trænes i "det virkelige liv" og ikke kun på trænings pladsen.. Eks. trænede vi i dag hunden i at blive på fortovet.. Ligesom vi tidligere har trænet hunden i at blive i bilen..

Så måske skal jeg ikke have så meget fokus på navnet - men på indholdet.. Som åbenbart først lader til at give mening for mig nu.. :-)

 

Dejligt når noget giver mening :5up: kan du så se den forbindelse mellem teori og praksis du efterlyste sidste uge?

 

Bortset fra det, så ville jeg selv helst have at en kursist kom og spurgte til manglende "mening" eller sammenhæng i træningen i stedet for at gå og være skuffet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi den øvelse er SÅÅÅ sjov.. Elsker at gå tur med min hund herhjemme i lokalsamfundet og lige så stille hviske "bliv" ved en fortovskant og selv gå videre... Folk glor simpelthe. Og når jeg så siger "Så må du gå over" kommer han buldrende og hen på venstre side og henter sin godbid.. Hihi (og ja jeg ser på vejen inden han får lov at løbe over) hehe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Avs. Så fik jeg da vist lige stukket næsen for langt frem... http://facebook.com/?_rdr#!/groups/352326626279?view=permalink&id=10151471119411280&ref=m_notif&notif_t=group_comment_reply&actorid=1506131036&__user=616296107 (SOR hundeskole på Facebook..)

Er virkelig ked af den måde det her har udviklet sig på, men må jo bare erkende, at SOR absolut ikke er stedet for mig og Luna.. :-(

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Avs. Så fik jeg da vist lige stukket næsen for langt frem... http://facebook.com/?_rdr#!/groups/352326626279?view=permalink&id=10151471119411280&ref=m_notif&notif_t=group_comment_reply&actorid=1506131036&__user=616296107 (SOR hundeskole på Facebook..)

Er virkelig ked af den måde det her har udviklet sig på, men må jo bare erkende, at SOR absolut ikke er stedet for mig og Luna.. :-(

 

 

Synes ærlig talt at DU er dybt urimelig!!

Du bliver GENTAGNE gange opfordret til at du bare kan ringe til Lise og stille alle de spørgsmål du har lyst til.

Men du bliver ved med at fremhæve at du ikke ønsker telefonisk kontakt - okay det er så DIT problem.

 

Lise lever af at træne hunde fuldtid - det er de færreste der gør det, så alt andet end lige er det et ret flot tilbud bare at kunne skyde løs med spørgsmål uden at skulle betale.

 

Det er i mine øjne temmelig frækt at fremstille det som om at du får en over snuden, for det er sådan set din egen skyld - du kan bare ringe.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Avs. Så fik jeg da vist lige stukket næsen for langt frem... http://facebook.com/?_rdr#!/groups/352326626279?view=permalink&id=10151471119411280&ref=m_notif&notif_t=group_comment_reply&actorid=1506131036&__user=616296107 (SOR hundeskole på Facebook..)

Er virkelig ked af den måde det her har udviklet sig på, men må jo bare erkende, at SOR absolut ikke er stedet for mig og Luna.. :-(

Så lige for lidt siden, så fattede du pludselig træningen og var moderat begejstret. Men når det så bliver påtalt at man til alle tider kan henvende sig til træner med spørgsmål (i øvrigt uden at nævne dit navn), så er det absolut ikke et sted for dig?

Det er da et super generøst tilbud og ærlig talt, så var jeg sgu også blevet lidt muggen, hvis en kursist kunne brokke sig i et offentligt forum, men ikke sige noget til mig som træner!

Link til indlæg
Del på andre sites

Avs. Så fik jeg da vist lige stukket næsen for langt frem... http://facebook.com/?_rdr#!/groups/352326626279?view=permalink&id=10151471119411280&ref=m_notif¬if_t=group_comment_reply&actorid=1506131036&__user=616296107 (SOR hundeskole på Facebook..)

Er virkelig ked af den måde det her har udviklet sig på, men må jo bare erkende, at SOR absolut ikke er stedet for mig og Luna.. :-(

 

Hooold da op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke læse det på FB?

 

Kort fortalt muler de rundt i at TS gerne vil snakke med Lise. Lise siger at alle er velkomne til at ringe, TS vil ikke tage den telefonisk. Lise har ikke tid før/efter træning, og tilbyder igen telefon. Og skriver så, at hun med glæde tilbyder "gratis" tid over telefonen, og at hun ikke synes det er rimeligt at TS skal have en ydelse (personlig rådgivning ifm. træning) gratis, når andre skal betale. Og så går der lidt mudder i den (og jeg læste ikke længere).

 

I andre, er det en fair gengivelse? Ellers sig lige til, så retter jeg:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok.. Det er fint at høre nogle andres opfattelse af det skrevne ord.. Som jo ofte kan snyde.. ;-)

Det har aldrig været min intention at træde nogen over tæerne! :-( og det synes jeg også jeg har forsøgt at forklare.

 

Ingen tvivl om at hele denne "episode" skulle have været håndteret anderledes.. Men synes faktisk ikke at det udelukkende er min fejl..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok.. Det er fint at høre nogle andres opfattelse af det skrevne ord.. Som jo ofte kan snyde.. ;-)

Det har aldrig været min intention at træde nogen over tæerne! :-( og det synes jeg også jeg har forsøgt at forklare.

 

Ingen tvivl om at hele denne "episode" skulle have været håndteret anderledes.. Men synes faktisk ikke at det udelukkende er min fejl..

 

Vil ikke slå dig i hovedet eller noget. Nogle træningsmetoder er bare bedre til nogen end andre og sådan har det vel altid været.

 

Men jeg kan ikke lige få øje på hvordan det skulle kunne være andres skyld?

 

Lise kan jo ikke vide at der er ting du er i tvivl om, ej heller at du gerne vil vide mere om ideologien bag pack bonding såfremt du ikke åbner munden.

 

Så vil nok sige at du skulle have været fremme af busken noget før og gået direkte til "kilden" i stedet for et anonymt offentligt forum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...