Hop til indhold

Gæt racen :o)


Gæst Snevejr
 Share

Recommended Posts

Gæst Snevejr

Jeg synes ofte at jeg støder på folk der gætter på hvilke racer blandingshunde indeholder - som regel i forbindelse medannoncer med hunde af mere eller mindre "tvivlsomt" udseende.. Forstå mig ret. Som de fleste ved kan det være overordentligt svært at gætte racerne i en blandingshund. Og jeg ved da også af erfaring at det kan være svært at gætte - Får næsten et nyt bud på racerne i min, hver gang jeg møder nogen på tur :confused:

 

Så tænkte at vi kunne prøve et lille eksperiment, just for fun! :blink:

 

Nogen der kan gætte hvilke racer der er i min hundi??

 

 

 

Kan afsløre at hendes mor er én race, mens hendes far er blanding af noget andet. Højdemæssigt er hun lidt større end en labrador, og hvad angår pels, så er den kort-mellemlang.

 

577213_10150998907099378_453775786_n.jpg

 

foto (2).jpg

 

foto (14).jpg

 

IMG_5643.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Snevejr

Hold da magle der er mange gode forslag :klap: er især helt tosset med "Amstaff, Pitbull og chi".. det er LIGE mig!!

 

Det ser ud til at schæfer/broholmer går igen.. Eventuelt suppleret med lidt labrador.. Schæfer/broholmer bliver jeg faktisk tit spurgt om. Det er er dog ingen af de to racer :) bagefter forsøger folk sig med schæfer/GD, men det er hun vist slet ikke langbenet nok til :mrgreen: tænker tit at det må være de sorte markeringer i hovedet der får folk til at tænke schæfer.. Mille er genbrugshund og jeg troede faktisk også selv at hun var schæfer/Broholmer, dengang vi var ude for at se hende..

 

Møder også tit folk der åbenbart synes hun ser åååh så farlig ud... Sådan stor og bidsk-agtig.. Sidste weekend oplevede jeg en dame der raskt tog sin gravhund op i armen, da hun så os komme imod hende. Jaa ja, det værste Mille kunne finde på var nok at 1) sætte sig på damens fødder for at undgå at hun glemmer at nusse hende - ofte brugt over for gæster. 2) smider sig ned på ryggen for at blive kløet på mavsen, og kommer til at mase gravhunde-vovse undervejs.. Hater's be hatin', er det ikke sådan man siger?? :roll:

 

 

Labrador er rigtigt... Hendes far er halv labrador.. Men der er meeeeeeeeeeeeeeeeeeeget mere i hende end det :5up:

 

 

Flere gæt??

 

Næste hint er: Molosser.. Som en vist også har været inde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Snevejr
Hvis hun er genbrugshund, er det så det samme som at du ikke kender til hendes forældre andet end hvad du har fået fortalt?

 

Jeg har ingen stamtavle, hvis det er det du mener :))

Ej, jeg har ikke selv avlet hende, så selvfølgelig er racerne bare noget jeg har fået at vide af tidligere ejer, men det er vel sådan det er?? :)

 

Tidligere ejer har til gengæld selv avlet hende. Hun havde også mor-hund, mens tidligere ejers far havde far-hund. Kuldet var vist resultat af et camping-uheld :P men jeg har derfor set mange, mange billeder af forældredyrene, og stoler på hvad jeg har fået at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Snevejr
Udover hvad du har afsløret, vil jeg gætte på Mastiff, Rottweiler og måske Boerboel? Eller en Tosa, men det tror jeg ikke helt alligevel...

 

Det lyder som en spændende sammensætning :o potent, eller hvad man siger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Det lyder som en spændende sammensætning :o potent, eller hvad man siger :)

 

Jeps :D Men overvej hvor STORE POTER de hvalpe må have :D men...er nogle af dem rigtigt gættet? Er de? Er de? (totalt nysgerrig :D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Snevejr
Udover hvad du har afsløret, vil jeg gætte på Mastiff, Rottweiler og måske Boerboel? Eller en Tosa, men det tror jeg ikke helt alligevel...

 

Jeps :D Men overvej hvor STORE POTER de hvalpe må have :D men...er nogle af dem rigtigt gættet? Er de? Er de? (totalt nysgerrig :D)

 

Haha, shit nogle plader!! Poter på størrelse med en elefantfod.. :)

 

Der er hverken rott, boerbel, mastiff eller tosa :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Snevejr
Udover hvad du har afsløret, vil jeg gætte på Mastiff, Rottweiler og måske Boerboel? Eller en Tosa, men det tror jeg ikke helt alligevel...

 

...eller måske Cane Corso ?

 

Correcto!! :D hun er halv Cane corso..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Snevejr

Her kommer afsløringen: hun er halv Cane Corso, og så er resten blanding af labrador og border collie.. Milles fars ene forældre er hel lab og hans anden forældre er lab/border collie.. Kan ikke lige regne ud hvor mange andele lab hun er :)

 

Men hvor er i gode til at gætte :) synes der er kommet mange gode bud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...