Hop til indhold

"alternative" agilityhunde..?


korvis
 Share

Recommended Posts

Inspireret af et par tråde der kører lige nu, omkring racer og div. hundesporte. Og så faldt jeg jo over nogle videos, af agilityhunde der ikke er bordercollies eller shelties.

 

Agilitywhippet:

 

 

En lille yorkie:

[video=youtube;Ox8Q-7kLu4c]

 

Og så de rigtig gode...

 

Hvad siger I f.eks. til.... Dogue de Bordeaux..??!!

 

En af mine yndlings-på-nettet-hunde, Grand danoisen Honey (dogdancinghund) til sin første agilitytime. Selv om de indimellem griber det helt tåbeligt an, så så griner jeg næsten så jeg græder...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ezObAHki6u8

 

Men den bedste af dem alle er nok alligevel denne... Skal lige tillægges at Bocelli er ejet af en "rigtig agilitydame", og bli'r ikke trænet som sådan, bare lidt for sjov.

 

Så nej - agilityhunde behøver ikke at være enten BC'ere eller shelties! Alle hunde kan lære at løbe agility, på ét eller andet plan. Spørgsmålet er vel bare hvilket plan man selv vil løbe på, og hvor meget arbejde man vil lægge i det. Og nogle få racer er vel bare ikke bygget til at kunne holde til alm. agility, men kan jo løbe softagility.

 

Jeg har også en helt egen teori om at mange af de her "usædvanlige" agilityhunde bor i lande hvor man nemmere har adgang til træning året rundt, enten fordi det er meget mere almindeligt med indendørs træning (f.eks. USA), eller pga. klimaet. Ved ikke om det passer, det er bare en tanke jeg har fået når jeg har kigget sjove agilityhunde på nettet...

Link til indlæg
Del på andre sites

der løb i øvrigt en fransk bulldog i kl1 til stævnet i Odense. Seriøst, jeg måtte samle min kæbe op fra gulvet da jeg så den på banen! Den spæææææænede :lol: hold nu kæft den var fin!

 

Okkedog, de kan sagtens! Jeg har vist haft 3 franske på min hold, kan huske de to tydeligt, de var huuurtige, og også kvikke i pæren, sq! Den ene fik desværre spondylose og måtte stoppe, den andens menneskemor havde for travlt med egen sport, ellers havde de sagtens kunnet bli' til noget begge to, lidt ærgerligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er en engelsk bulldog, der faktisk løber ret hurtigt (ikke sheltie-hurtigt, but still) - ved dog ikke, om I kan se videoen, hvis I ikke er medlemmer af gruppen PAWC DK 2012 på FB. Men det er en åben gruppe, så I kan i hvert fald hurtigt blive medlemmer, hvis det er. ;-)

 

http://www.facebook.com/#!/photo.php?v=342472222505500&set=o.445652928806616&type=2&theater

Link til indlæg
Del på andre sites

Okkedog, de kan sagtens! Jeg har vist haft 3 franske på min hold, kan huske de to tydeligt, de var huuurtige, og også kvikke i pæren, sq! Den ene fik desværre spondylose og måtte stoppe, den andens menneskemor havde for travlt med egen sport, ellers havde de sagtens kunnet bli' til noget begge to, lidt ærgerligt.

 

jeg har også gået på hold med 1 - men har aldrig set en med så meget gejst som denne her... jeg har søgt forgæves på youtube efter den desværre... den hed Ozzy og den ku fandeme løbe :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

og her er en engelsk bulldog :klap:

 

[video=youtube_share;RSDDVGRyCIA]http://youtu.be/RSDDVGRyCIA

Kæft, den er dejlig! :lun:

 

:mrgreen:

Okay, som vi var inde på i den anden tråd - her har vi et par der passer godt sammen, og den fører ville sandsynligvis ikke få det sjovt med en BC på banen.

 

Her er en engelsk bulldog, der faktisk løber ret hurtigt (ikke sheltie-hurtigt, but still) - ved dog ikke, om I kan se videoen, hvis I ikke er medlemmer af gruppen PAWC DK 2012 på FB. Men det er en åben gruppe, så I kan i hvert fald hurtigt blive medlemmer, hvis det er. ;-)

 

http://www.facebook.com/#!/photo.php?v=342472222505500&set=o.445652928806616&type=2&theater

Den kan sagtens ses - og det går sq stærkt! :5up:

 

Hvor og hvornår er det stævne? :-D

Nu på søndag d. 26/1, Lykkeshøj Ridecenter - og vi er maaaange HF'ere der skal være med! Kom og hep på os!!! :klap: Se evt. mere i agilitykonkurrencetråden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg ser alle de hunde mindes jeg engang Nollike og jeg mødte en mand der havde en lille tibbe (tror jeg det var) en ældre hanhund der gik i sit eget tempo og snusede. Når manden kaldte på sin hund sagde han at den "svarede": ja ja vi er ude at gå tur,.. vi er vel ikke på flugt. Måske skulle man have været der, men det lød bare så sjovt og passer egentlig godt til mange af de hunde der bliver vist her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg ser alle de hunde mindes jeg engang Nollike og jeg mødte en mand der havde en lille tibbe (tror jeg det var) en ældre hanhund der gik i sit eget tempo og snusede. Når manden kaldte på sin hund sagde han at den "svarede": ja ja vi er ude at gå tur,.. vi er vel ikke på flugt. Måske skulle man have været der, men det lød bare så sjovt og passer egentlig godt til mange af de hunde der bliver vist her.

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...