Hop til indhold

Muligvis kamphund,.????????


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Men det er stadig ikke lovgivningen der afliver hundene, det er dem som opdrætter hundene der gør det.

 

De bliver jo kun aflivet fordi de bliver født, fordi en opdrætter vælger at lave disse hvalpe, så i bund og grund er det da den opdrætter der vælger at bryde loven og lave hvalpe, de VED skal aflives!

Men igen; ingen lovgivning, ingen aflivning.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 296
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men igen; ingen lovgivning, ingen aflivning.

 

Men nu er loven der, så må man jo tænke sig om.

 

Man kan jo også være sur over at få bøder for at gå overfor rødt, men nu er den lov der altså bare, så må man jo lade være! Også selvom det er super træls at stå og vente 4 minutter på at det bliver grønt, når der ikke kommer nogle biler...

 

Det retfærddiggøre IKKE en opdrætters handling at lovgivningen er dum og latterlig. Den er der og DET må de simpelthen opdrætte efter! (Eller i det mindste må man som ejer, som jeg også har nævnt før, være smart nok til ikke at sige til politiet at hunden er ulovlig, og derefter trække i land).

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu er loven der, så må man jo tænke sig om.

 

Man kan jo også være sur over at få bøder for at gå overfor rødt, men nu er den lov der altså bare, så må man jo lade være! Også selvom det er super træls at stå og vente 4 minutter på at det bliver grønt, når der ikke kommer nogle biler...

 

Det retfærddiggøre IKKE en opdrætters handling at lovgivningen er dum og latterlig. Den er der og DET må de simpelthen opdrætte efter! (Eller i det mindste må man som ejer, som jeg også har nævnt før, være smart nok til ikke at sige til politiet at hunden er ulovlig, og derefter trække i land).

Jeg siger jo heller ikke, at opdrætteren og køberen er super smarte. Jeg siger bare, at i min verden er det lige slemt og tåbeligt, at der er blevet lavet sådan en lov som det er dumt og tåbeligt at opdrætte og købe ulovlige hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke lovgivningen der betyder de skal aflives..... Det er dem som opdrætter de hunde det siger mest om!!!!!!!

 

Og jeg er enig med Jeanette... Ejeren er simpelthen en tåbe! Og jeg må indrømme at i mine øjne er det bare dybt latterligt at hun SELV er skyld i hundens død, og efterfølgende søger "trøst" i medierne... Føj altså!

 

Hvis ikke det er lovgivningen der betyder de skal aflives.......... hvad er det så?

 

Om ejer er tåbelig eller ej, det vil jeg slet ikke debattere. At der er nogle der stadig avler på de ulovlige hunde synes jeg er indbegrebet af dumhed. Når det så er sagt, SÅ ER hunden bragt til verden, uskyldig og død pga. lovgivningen.

 

Vil håbe de er kloge nok til at fjerne alt hvad der hedder forbuds- og observstionslister, og i stedet gå efter den anden ende af snoren.

 

Nu er det sådan at jeg selv har en hund der HELT URETMÆSSIGT står på observationslisten. Og ser man racebeskrivelsen hos FCI så står der, at det er en IKKE AGGRESSIV HUND, så jeg er rystet over sådan en gang ukompetente, uvidende flok klaphatte der har etableret de lister.

Listerne siger mere om den mangel på kompetance hos dem der har lavet listerne frem for de hunderacer der står på dem. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke det er lovgivningen der betyder de skal aflives.......... hvad er det så?

 

Om ejer er tåbelig eller ej, det vil jeg slet ikke debattere. At der er nogle der stadig avler på de ulovlige hunde synes jeg er indbegrebet af dumhed. Når det så er sagt, SÅ ER hunden bragt til verden, uskyldig og død pga. lovgivningen.

 

Vil håbe de er kloge nok til at fjerne alt hvad der hedder forbuds- og observstionslister, og i stedet gå efter den anden ende af snoren.

 

Nu er det sådan at jeg selv har en hund der HELT URETMÆSSIGT står på observationslisten. Og ser man racebeskrivelsen hos FCI så står der, at det er en IKKE AGGRESSIV HUND, så jeg er rystet over sådan en gang ukompetente, uvidende flok klaphatte der har etableret de lister.

Listerne siger mere om den mangel på kompetance hos dem der har lavet listerne frem for de hunderacer der står på dem. :damn:

Årh hvor er jeg dog enig :lol: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke det er lovgivningen der betyder de skal aflives.......... hvad er det så?

 

Om ejer er tåbelig eller ej, det vil jeg slet ikke debattere. At der er nogle der stadig avler på de ulovlige hunde synes jeg er indbegrebet af dumhed. Når det så er sagt, SÅ ER hunden bragt til verden, uskyldig og død pga. lovgivningen.

 

Vil håbe de er kloge nok til at fjerne alt hvad der hedder forbuds- og observstionslister, og i stedet gå efter den anden ende af snoren.

 

Nu er det sådan at jeg selv har en hund der HELT URETMÆSSIGT står på observationslisten. Og ser man racebeskrivelsen hos FCI så står der, at det er en IKKE AGGRESSIV HUND, så jeg er rystet over sådan en gang ukompetente, uvidende flok klaphatte der har etableret de lister.

Listerne siger mere om den mangel på kompetance hos dem der har lavet listerne frem for de hunderacer der står på dem. :damn:

 

Jamen jeg er absolut enig med dig.

 

Jeg synes bare ikke man kan bebrejde et helt land for at folk vælge at opdrætte hunde der skal aflives....

 

Hvorfor siger det noget om landet? At der findes tåbelig folk der opdrætter på hunde de ved vil betyde død? Uanset hvor uretfærdigt det er, så er det jo stadigvæk opdrætterens hvalp at sætte disse hunde i verdenen!

 

Og jeg er da helt enig i at loven skal laves om; Så det må der gøres noget ved, men man må altså lade være at opdrætte på de hunde indtil da.

 

Og dertil sagt: Findes der nogle hunde der er beskrevet aggressive i deres FCI standard???? Det mener jeg bestemt ikke... Men de aggressive hunde findes da engang imellem....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg er absolut enig med dig.

 

Jeg synes bare ikke man kan bebrejde et helt land for at folk vælge at opdrætte hunde der skal aflives....

 

Hvorfor siger det noget om landet? At der findes tåbelig folk der opdrætter på hunde de ved vil betyde død? Uanset hvor uretfærdigt det er, så er det jo stadigvæk opdrætterens hvalp at sætte disse hunde i verdenen!

 

Og jeg er da helt enig i at loven skal laves om; Så det må der gøres noget ved, men man må altså lade være at opdrætte på de hunde indtil da.

 

Og dertil sagt: Findes der nogle hunde der er beskrevet aggressive i deres FCI standard???? Det mener jeg bestemt ikke... Men de aggressive hunde findes da engang imellem....

Men nu snakker vogtende racer jo også om lovgivningen. Jeg læser det i hvert fald ikke som om at hun dømmer et helt land, men blot regeringen, der har lavet loven :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu snakker vogtende racer jo også om lovgivningen. Jeg læser det i hvert fald ikke som om at hun dømmer et helt land, men blot regeringen, der har lavet loven :-)

 

Kan ske, men så er citatet ret malplaceret :genert: Det snakker jo om et lands fremskridt... Det har intet med lovgivning at gøre i mine øjne.. Det er jo bare fordi en flok tåber fik lov at bestemme om noget de ikke ved noget om...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ske, men så er citatet ret malplaceret :genert: Det snakker jo om et lands fremskridt... Det har intet med lovgivning at gøre i mine øjne.. Det er jo bare fordi en flok tåber fik lov at bestemme om noget de ikke ved noget om...

Nå ja, moralske fremskridt :) Men et eller andet sted bliver et land vel også bedømt på dens lovgivning, tænker jeg :hmm: Men ja, det bliver vi nok ikke enige om :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg er absolut enig med dig.

 

Jeg synes bare ikke man kan bebrejde et helt land for at folk vælge at opdrætte hunde der skal aflives....

 

Hvorfor siger det noget om landet? At der findes tåbelig folk der opdrætter på hunde de ved vil betyde død? Uanset hvor uretfærdigt det er, så er det jo stadigvæk opdrætterens hvalp at sætte disse hunde i verdenen!

 

Og jeg er da helt enig i at loven skal laves om; Så det må der gøres noget ved, men man må altså lade være at opdrætte på de hunde indtil da.

 

Og dertil sagt: Findes der nogle hunde der er beskrevet aggressive i deres FCI standard???? Det mener jeg bestemt ikke... Men de aggressive hunde findes da engang imellem....

 

Æh, hvis der er en race, FCI-anerkendt og med en adfærdsbeskrivelse, som skulle være forbudt, så er det vist komondoren... Den har jeg ikke lyst til at møde en mørk aften, hvis det passer:

 

BEHAVIOUR / TEMPERAMENT:

 

He has an imperturbable courage in the guarding and defense of the herds entrusted to him and the property and home of his master. He attacks silently and duringly. He regards his territory as his own property and will not tolerate any other living creature in it. His nature is suspicious. During the day, he likes to keep a lying position enabling him to control his area. At night, he is always on the move.

 

https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fci.be%2Fuploaded_files%2F053g01-en.doc&ei=0YZDUZ7FBMnAtAa3gIEI&usg=AFQjCNHuYpflfksp2EAwrmpUCgIXkuzFmA&sig2=nqc8sk_9topVtmOziP1poQ&bvm=bv.43828540,d.Yms

Link til indlæg
Del på andre sites

Æh, hvis der er en race, FCI-anerkendt og med en adfærdsbeskrivelse, som skulle være forbudt, så er det vist komondoren... Den har jeg ikke lyst til at møde en mørk aften, hvis det passer:

 

 

 

https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fci.be%2Fuploaded_files%2F053g01-en.doc&ei=0YZDUZ7FBMnAtAa3gIEI&usg=AFQjCNHuYpflfksp2EAwrmpUCgIXkuzFmA&sig2=nqc8sk_9topVtmOziP1poQ&bvm=bv.43828540,d.Yms

 

Men så længe du holder dig væk fra andres private grund, skal du jo nok ikke frygte den... Det er jo ikke sådan at der står: Pas på den æder din hund hvis du møder den på en lufte tur, og du vil aldrig kunne komme i nærheden af den, for den spiser forresten både ejer, hvalpe og alt andet levende i nærheden.

 

Det er en vogtende race, ligesom så mange andre racer. F.eks. Schæferen:

Sound nerves, alertness, self-confidence, trainability, watchfulness, loyalty and incorruptibility, as well as courage, fighting drive and hardness, are the outstanding characteristics of a purebred German Shepherd Dog.

 

Kamp lyst er jo heller ikke just noget vi gerne ser i vores hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men som jeg forstår det, er Komondoren avlet til at beskytte fåreflokke mod ulveangreb, tyveknægte osv. Det tænker jeg umiddelbart må give en lidt anden mentalitet end en schæferen eller andre af de vogtende racer vi har herhjemme? Det ligger vel i den, at andre mennesker er en potentiel trussel og det kan da ikke være godt i Danmark. Eller tager jeg helt fejl af hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brækker mig i stride strømme over, at regeringen som har lavet loven har haft så lidt fantasi til at forstille sig de konsekvensker deres vanvittige lov har haft for mange uskyldige hunde, og så få den har ramt, som burde rammes.

 

Ja ejeren er måske en idiot, men hvorfor skal hunden straffes for det ? Hvorfor ??

 

og mit indlæg er med henvisning til fido der blev aflivet

 

 

Jeg er så ked af at liv, hunde og dyreliv ikke har mere værdig i dk :( uanset hvor stor en idiot ejeren er eller ikke er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så træt af hele Fido-sagen.

 

Havde den ejer dog holdt sin mund og sagt lab/husky/malamut eller hvad ved jeg, så var det aldrig kommet så langt. Men nej nej hun sagde til polisen, at der var ulovlig race i den. Og så kan politiet ikke gøre andet end at indstille hunde til aflivning jvf universets nollerste hundelov!

 

At ejer ikke fik hunden DNA testet, da det stod klart, at den ville blive aflivet, er mig en stor gåde.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Men som jeg forstår det, er Komondoren avlet til at beskytte fåreflokke mod ulveangreb, tyveknægte osv. Det tænker jeg umiddelbart må give en lidt anden mentalitet end en schæferen eller andre af de vogtende racer vi har herhjemme? Det ligger vel i den, at andre mennesker er en potentiel trussel og det kan da ikke være godt i Danmark. Eller tager jeg helt fejl af hunden?

 

Hvis hunden bruges til det den er avlet til er der jo intet problem, eller hvis man tager forbehold for racens egenskaber, så er der intet problem... Og det uanset race... Der vil ALTID være racer der er potentielt mere farlig end andre... Sådan er det bare...

 

Fælles for dem alle er bare at der skal en uansvarlig ejer til at gøre dem farlige!

 

Jeg er så træt af hele Fido-sagen.

 

Havde den ejer dog holdt sin mund og sagt lab/husky/malamut eller hvad ved jeg, så var det aldrig kommet så langt. Men nej nej hun sagde til polisen, at der var ulovlig race i den. Og så kan politiet ikke gøre andet end at indstille hunde til aflivning jvf universets nollerste hundelov!

 

At ejer ikke fik hunden DNA testet, da det stod klart, at den ville blive aflivet, er mig en stor gåde.......

 

Hun fik den ikke DNA testet af to grunde.

 

1. Hunden ER en ulovlig blanding (Det har hun jo selv sagt, og jeg tror uanset hvor meget hun siger hun ikke mente det, så er den ulovlig).

2. Hun påstår hun ikke kender forældre hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så længe du holder dig væk fra andres private grund, skal du jo nok ikke frygte den... Det er jo ikke sådan at der står: Pas på den æder din hund hvis du møder den på en lufte tur, og du vil aldrig kunne komme i nærheden af den, for den spiser forresten både ejer, hvalpe og alt andet levende i nærheden.

 

Det er en vogtende race, ligesom så mange andre racer. F.eks. Schæferen:

 

Kamp lyst er jo heller ikke just noget vi gerne ser i vores hunde...

 

Enig. Nu er det heller ikke sådan at de farer på "alt og alle".

 

De er utrolig kloge hunde, og de vurderer selv om de mennesker eller dyr udgør en reel trussel mod det de passer på, (på deres ejendom) og gør de det, skærmer de først og fremmest det de vogter og danner en sikkerhedszone. Holder man sig uden for den, gør de ikke noget, selv om de opfatter truslens tilstedeværelse, men respekterer man den ikke, så er angreb hundens sidste mulighed for at forsvare, men så tager den heller ikke hensyn til sig selv eller sine muligheder i kampen, den giver sit liv hvis det er nødvendigt, men det er hundens SIDSTE UDVEJ og den vil altid først forsøge at skræmme truslen væk, men det er nu heller ikke så svært med den størrelse mange af vogterhundende har.

 

Min egen hund har jeg set i aktion 2 gange, og den kunne aldrig drømme om bare at fare i flæsket på nogen eller noget bare fordi de kommer ind på grunden. Den gøer ikke engang, og folk ser den ikke før de er her, så kommer den glad og hilser. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Findes der nogle hunde der er beskrevet aggressive i deres FCI standard???? Det mener jeg bestemt ikke... Men de aggressive hunde findes da engang imellem....

 

Nej Shii, men der findes heller ikke mange hvor hunden beskrives som ikke værende aggressiv. Viser hunden tegn på aggression, er det en fejl ved racen.

 

Desværre går der et utal af mennesker rundt og tror at de er dødsensfarlige.

 

Den vigtigste egenskab hos vogterhunden er en omsorg for dem den er i blandt og selv den voksne hund agerer som en hvalp i kontakten med dem den er sammen med, for netop ikke at indgyde frygt og fremme tilliden til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden bruges til det den er avlet til er der jo intet problem, eller hvis man tager forbehold for racens egenskaber, så er der intet problem... Og det uanset race... Der vil ALTID være racer der er potentielt mere farlig end andre... Sådan er det bare...

 

Fælles for dem alle er bare at der skal en uansvarlig ejer til at gøre dem farlige!

 

Enig, derfor er det den anden ende af snoren man skal se på.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden bruges til det den er avlet til er der jo intet problem, eller hvis man tager forbehold for racens egenskaber, så er der intet problem... Og det uanset race... Der vil ALTID være racer der er potentielt mere farlig end andre... Sådan er det bare...

 

Fælles for dem alle er bare at der skal en uansvarlig ejer til at gøre dem farlige!

 

 

 

Hun fik den ikke DNA testet af to grunde.

 

1. Hunden ER en ulovlig blanding (Det har hun jo selv sagt, og jeg tror uanset hvor meget hun siger hun ikke mente det, så er den ulovlig).

2. Hun påstår hun ikke kender forældre hundene.

Men kan du så ikke forstå, hvorfor der er nogle hunde, som man helst ikke vil støde på? smile.gif

 

Men ja, vi er da enige i, at det er ejerens ansvar at der ikke sker uheld smile.gif I nogle tilfælde synes jeg dog også, at det er at friste skæbnen lige rigeligt, hvis man indfører den type hund i Danmark. Tror at nogle racer er så vogtende og er avlet til at beskytte så stort et område, at det vil være rigtig uhensigtsmæssigt at have dem her i landet. For ikke at snakke om, om hunden mon vil trives her :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo Therese det kan jeg godt, og jeg bryder mig bestemt heller ikke om hunde der ikke "advarer hvis man er for tæt på" og det er jo nok det der har skabt hele debatten omkring at vi skulle have et forbud af en art, men at det er gået så meget galt, det var der vist ingen der drømte om.

 

Vogterhundene trives fint her, og på gaden tror folk umiddelbart det er en forvokset golden, men det kun til de ser og rører pelsen, og de tror jeg tager gas på dem når jeg fortæller at det er en race der er på observationslisten ;) mens hun springer rundt og leger med deres små hunde.

 

youtube.com/watch?v=67ObjymUif8&list=PLD86628158278BF40

 

Jeg ville aldrig selv sælge en hvalp af en vogtende race til andre end folk der kan opfylde hundens behov, nemlig at være på en indhegnet landejendom med min. 1 tdl. og med andre dyr på også, om det så er kaniner, det er ligegyldigt, for den har brug for "nogle at tage sig af" og opfylder man behovet, er det den sødeste og venligste hund man kan tænke sig, og skulle ræven komme for at tage hønsene, så kommer han kun 1 gang.

Redigeret af vogtende racer
manglede lidt ;)
Link til indlæg
Del på andre sites

Men så længe du holder dig væk fra andres private grund, skal du jo nok ikke frygte den... Det er jo ikke sådan at der står: Pas på den æder din hund hvis du møder den på en lufte tur, og du vil aldrig kunne komme i nærheden af den, for den spiser forresten både ejer, hvalpe og alt andet levende i nærheden.

 

Det er en vogtende race, ligesom så mange andre racer. F.eks. Schæferen:

 

Kamp lyst er jo heller ikke just noget vi gerne ser i vores hunde...

 

Schäferen er ikke en vogtende race, det er en samarbejdende hyrdehund, hvorimod de vogtende racer er selvstændigt arbejdende hyrdehunde som ikke behøver en hyrde for at reagere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved egentligt ikke hvad jeg synes er værst. Om det er opdrætterne eller lovgivningen. Synes måske det er lige slemt. Man er et fjols, når man opdrætter de hunde, men uden lovgivningen diskuterede vi slet ikke det her. Så det hænger sgu lidt sammen i mit hoved.

Nej, uden lovgivningen sad vi sikkert stadig og diskuterede artikler om hunde, dræbt af div. kamphunde, hvor diskussionen ville bølge frem og tilbage over, om ikke en retriever ville kunne slå en schæfer ihjel osv..

 

... Altså, jeg kan godt huske hvorfor loven blev taget op til diskussion og uanset hvordan man vender og drejer det, så ser det altså ud til at et eller andet har virket. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, uden lovgivningen sad vi sikkert stadig og diskuterede artikler om hunde, dræbt af div. kamphunde, hvor diskussionen ville bølge frem og tilbage over, om ikke en retriever ville kunne slå en schæfer ihjel osv..

 

... Altså, jeg kan godt huske hvorfor loven blev taget op til diskussion og uanset hvordan man vender og drejer det, så ser det altså ud til at et eller andet har virket. :vedikke:

Men... Det er slet ikke det jeg snakker om... :genert: Tror du misser pointen fuldstændig, hvis du læser at jeg skriver, at loven er dum og træls. Det synes jeg også den er, men det er slet ikke det jeg snakker om her :-) Jeg skriver bare, at jeg er uenig i, at det ikke er lovgivningen, der betyder at hunde bliver aflivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter slet ikke den for nogle store begejstring for de vogternde racer.De er anderledes end samarbejdende racer og ikke mange herhjemme har forhold til at holde sådanne hunde.Folk opvogset i tyrkiet på landet ønsker klart ikke at møde deres lokale vogter i deres boligkvarter, folk fra Polen ønsker ikke at møde en Owczarek i hundeskoven.

Der er da en grund til at disse hunde ikke er kommet til norden i store mængder.Hvor mange maremma, kuvasz,ca de bestiar, Ca de bou,Spanske mastif, portugisiske mastif, komondor, de tidlioge juguslaviske, rumanske og græske store vogterhunde er lette at holde her.

De russiske er da også uegnerde tilk danske forhold.

Hvis man har en mega fåre/gedeflok eler en udendørs svinefarm her de en stor berettigelse og et liv, men ellers???

De fleste vil allerede som 6 mdr udvikle så selvstændig karakter, og ofte med dyb mistro til fremmede, at de bliver svære at give et godt liv.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nej, uden lovgivningen sad vi sikkert stadig og diskuterede artikler om hunde, dræbt af div. kamphunde, hvor diskussionen ville bølge frem og tilbage over, om ikke en retriever ville kunne slå en schæfer ihjel osv..

 

... Altså, jeg kan godt huske hvorfor loven blev taget op til diskussion og uanset hvordan man vender og drejer det, så ser det altså ud til at et eller andet har virket. :vedikke:

 

Ja det lukkede da ihvertfald røven på medierne...lige indtil de opdagede at der var penge i at gå den anden vej....;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...