Hop til indhold

Muligvis kamphund,.????????


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Denne unghund på ca 13 mdr er kommet i politiets varetægt efter at være løbet bort/blevet væk.Nu mener de ,at den nok er en forbudt mix af evt kamphund.Den har ikke forvoldt nogen skade på nogen. En hundetræner, jeg kender har sat dette på facebook.

Hvor latterligt.hvad er den for een..jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 296
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu kan man ikke se bygningen ret godt fordi den ligger ned...

 

Men... Jeg kan altså ikke se noget som helst "forbudt hund", over den der... Men der er i hvertfald noget husky agtig noget i den ligner det... Eller schæfer...

 

Hvem har dog fundet på at det skulle være lidt ulovlig? Det er latterligt.. Jeg kan forstå det på de der boxer agtige blandinger at der kan være tvivl.. Men her synes jeg virkelig at de ser "spøgelser"... (og jo der kan helt sikkert SAGTENS være noget ulovligt i den, og den bare er faldet ud så det ikke kan ses, ligesom at det omvendte også sagtens er muligt.. Men come on? Det er vidst at presse citronen at mene at der er en reel risiko for at den er ulovig??)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fuldstændig groteskt... Og latterligt... Og henne, hvor min forstand ikke kan følge det længere...

 

Kan ikke lade være med at tænke, om det er politiet der protesterer og i grunden ikke mener det alvorligt... Men for at vække politikerne... Har man lov at håbe? Jeg føler mig nærmest fortabt, når jeg ser en sag som denne... Proportioner og fornuft eksisterer åbenbart ikke hos visse politifolk... :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lidt svært med de sager, når foreningen fair dog er inde i dem, jeg syntes ikke altid deres oplysninger er helt troværdige:(, men hvis historien holder og hunden kun på udseende er blevet ærklæret ulovlig så jo så virker det sært, men mon ikke der er mere i det som der jo også var i Thor sagen, her var den første melding at Thor var i snor det var den ikke, noget tyder faktisk på at den lille hund var i snor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg skrev i en anden tråd, undrer jeg mig også meget over hvor det ulovlige er henne i den hund. Ligesom Shii tænker jeg også allerførst slædehund af en eller anden art og de er jo ikke ulovlige. Det er jo rigtigt nok, at man aldrig kan være 100 % sikker med blandinger, men man skal jo have et eller andet udgangspunkt for at kunne sige, at den er ulovlig og der bruger man da tit udseendet. Og denne her hund ligner altså ikke en kamphund, så jeg håber også der er mere i sagen. Ellers kan ingen med blandingshunde eller hunde uden tavle jo være sikre.

Så kunne de også påstå, at der var listehund i Bobo og han ligner da mere end den hund på det billede, hvis man skal sammenligne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lidt svært med de sager, når foreningen fair dog er inde i dem, jeg syntes ikke altid deres oplysninger er helt troværdige:(, men hvis historien holder og hunden kun på udseende er blevet ærklæret ulovlig så jo så virker det sært, men mon ikke der er mere i det som der jo også var i Thor sagen, her var den første melding at Thor var i snor det var den ikke, noget tyder faktisk på at den lille hund var i snor!

Har man egentligt nogen steder i Thor-sagen ejeren til den lille hunds historie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har man egentligt nogen steder i Thor-sagen ejeren til den lille hunds historie?

 

Mit bud ville være at hun ikke tør (og i mine øjne også skal lade være, selvom jeg gerne ville høre hendes side) at stå frem, fordi hun var den som "startede det", så hun ville jo blive en mega bussemand, fordi folk ville kalde hende hundemorder og diverse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har man egentligt nogen steder i Thor-sagen ejeren til den lille hunds historie?

Har ikke set et ord fra den lille hunds ejer, og mener da jeg har læst det meste der har stået i aviserne. Mener som Shii at vedkommende sikkert ikke tør stå frem - uanset om den lille hund var "skyld i det" eller ej, så ville vedkommende jo helt sikkert få en temmelig hård omgang i media. Og som folk ter sig, med private trusler m.m. så kan jeg godt forstå det... Jeg synes det er helt fint at der kommer livlig debat om hundeloven og håndhævelsen af den, men synes godt nok man kunne holde det til debat, det andet er sq for lavt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte lige lidt videre... Er der egentlig lavet nogen undersøgelse/statistik over HVOR de her helt-hen-i-vejret beslutninger bli'r taget? Altså, er der nogle bestemte politidistrikter eller politimestre der er ekstra gode til at dømme sandsynligvis uskyldige hunde til aflivning? :vedikke: Hvis det viste sig at være sådan, så var det jo noget der med fordel burde tages op af media...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte lige lidt videre... Er der egentlig lavet nogen undersøgelse/statistik over HVOR de her helt-hen-i-vejret beslutninger bli'r taget? Altså, er der nogle bestemte politidistrikter eller politimestre der er ekstra gode til at dømme sandsynligvis uskyldige hunde til aflivning? :vedikke: Hvis det viste sig at være sådan, så var det jo noget der med fordel burde tages op af media...

 

Fair Dog sendte forleden en advarsel rundt til ejere i Holstebro-området. Noget med en bestemt politibetjent, der åbenbart skulle være særlig slem.

 

Men jeg ved det faktisk ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det som er grotesk for mig er... At jeg kan "leve med", at de hunde som man kan argumentere for at en uerfaren politimester måske kunne forveksle med noget "kamphund", bliver anklaget..... Eller forstå mig ret, det er selvfølgelig ikke okay, men hvad kan man forvente når man sætter uerfarende folk til at skulle tjekke den slags. Lad os sige f.eks. en boxer labrador blanding, den kunne godt ende ud som at ligne noget "butch" noget...

 

Men den der?!? Hvad er det der gør at der er mistanke om kamphund? Jeg har kigget billedet igen og igen, og jeg kan ved gud ikke se det... Den har bredere hovede end en husky, hvilket stemmer 100% overens med ejerens udtalelse om at den er malamut blanding. Som sagt kan det sagtens ske at der ER noget "forbudt" i den, men jeg synes på ingen måde udseenes mæssigt at der er noget der skulle vække mistanke om det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne unghund på ca 13 mdr er kommet i politiets varetægt efter at være løbet bort/blevet væk.Nu mener de ,at den nok er en forbudt mix af evt kamphund.Den har ikke forvoldt nogen skade på nogen. En hundetræner, jeg kender har sat dette på facebook.

Hvor latterligt.

 

 

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]104206[/ATTACH]

 

 

Så ligner Pelle som hvalp da langt mere en kamphund

 

P7142968.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også denne hund er på facebook via Fair Dog??? men da dumt at lægge dette ind , hvis det ikke holder vand.

 

Hvad er det der ikke holder vand?

 

Ud over det er det jo meget andet end hunde der ligner amstaffs der måske er ulovliger, så det er svært at sige hvilken ulovlig race det er denne politimand mener der er i hunden. Jeg kan i øvrigt ikke forstå hvorfor hundens ejere ikke oplyser om hvad hunden er blandet af, i den tekst de har skrevet under billedet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det der ikke holder vand?

 

Ud over det er det jo meget andet end hunde der ligner amstaffs der måske er ulovliger, så det er svært at sige hvilken ulovlig race det er denne politimand mener der er i hunden. Jeg kan i øvrigt ikke forstå hvorfor hundens ejere ikke oplyser om hvad hunden er blandet af, i den tekst de har skrevet under billedet?

 

I artikelen står der Amstaff, og at ejeren har oplyst at det er en slædehunde blanding, hovedesageligt malamut.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det som er grotesk for mig er... At jeg kan "leve med", at de hunde som man kan argumentere for at en uerfaren politimester måske kunne forveksle med noget "kamphund", bliver anklaget..... Eller forstå mig ret, det er selvfølgelig ikke okay, men hvad kan man forvente når man sætter uerfarende folk til at skulle tjekke den slags. Lad os sige f.eks. en boxer labrador blanding, den kunne godt ende ud som at ligne noget "butch" noget...

 

Men den der?!? Hvad er det der gør at der er mistanke om kamphund? Jeg har kigget billedet igen og igen, og jeg kan ved gud ikke se det... Den har bredere hovede end en husky, hvilket stemmer 100% overens med ejerens udtalelse om at den er malamut blanding. Som sagt kan det sagtens ske at der ER noget "forbudt" i den, men jeg synes på ingen måde udseenes mæssigt at der er noget der skulle vække mistanke om det...

Jeg lagde også mærke til dens lidt brede hoved og tænkte, at det muligvis kunne være sådan noget. Men det er i så fald et virkelig, virkelig tyndt grundlag at basere det på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jamen kan i slet ikke se det da? Altså den er jo helt galt med den der....den er både hund, og der er udsigt til at den kommer til at veje over 20kg...selvfølgelig skal den dø, og det kan da kun gå for langsomt...kill it with fire......

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set den delt på FB, og der nævnes intet om kamphund i tilhørende tekst. Blot at ejere skal bevise, at den ikke indeholder ulovlige racer. Mange er bare tilbøjlige til at tænke kamphund, brede hoveder og muskler.

Det er en lortelov ja. Men det kan da på ingen måde komme bag på nogen med blandingshund/tavleløs, at de kan havne i den situation. Og er hunden kun 13 mdr, så var loven der jo allerede, og så er det imo lidt dumt ikke at få dokumentationen med ved køb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set den delt på FB, og der nævnes intet om kamphund i tilhørende tekst. Blot at ejere skal bevise, at den ikke indeholder ulovlige racer. Mange er bare tilbøjlige til at tænke kamphund, brede hoveder og muskler.

Det er en lortelov ja. Men det kan da på ingen måde komme bag på nogen med blandingshund/tavleløs, at de kan havne i den situation. Og er hunden kun 13 mdr, så var loven der jo allerede, og så er det imo lidt dumt ikke at få dokumentationen med ved køb.

Set i bakspejlet er det nok temmelig dumt ikke at få det dokumenteret. Men omvendt regner man nok ikke med, at ens slædehundeblanding ville blive beskyldt for at være på listen. Jeg har heller ikke noget dokumentation på Bobo, men han er heldigvis over tre år, så hvis han bare lader være med at bide hul i nogen, så går vi nok fri. Men i princippet kunne de godt komme og sige, at de formodede, at der var listehund i ham og så er jeg da mega meget på røven.

 

Ja, det er da virkelig dumt ikke at få noget dokumentation med, men tror bare det kommer bag på en masse mennesker, at deres hund også bliver ramt, selvom den slet ikke ligner en listehund. Det kom da i hvert fald bag på mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lagde også mærke til dens lidt brede hoved og tænkte, at det muligvis kunne være sådan noget. Men det er i så fald et virkelig, virkelig tyndt grundlag at basere det på!

 

Malamutter har faktisk, eller kan have et ret bredt hovede, så det ville ikke overraske mig at en blanding også fik det... Og SÅ bredt er det jo heller ikke... Og der findes jo 100 lovlige racer som har endnu bredere hovede.

 

Har set den delt på FB, og der nævnes intet om kamphund i tilhørende tekst. Blot at ejere skal bevise, at den ikke indeholder ulovlige racer. Mange er bare tilbøjlige til at tænke kamphund, brede hoveder og muskler.

Det er en lortelov ja. Men det kan da på ingen måde komme bag på nogen med blandingshund/tavleløs, at de kan havne i den situation. Og er hunden kun 13 mdr, så var loven der jo allerede, og så er det imo lidt dumt ikke at få dokumentationen med ved køb.

 

Ja, det er det. Men det er stadig tosset at de mener der er amstaff i den.... For det synes jeg altså absolut ikke det ligner...

 

Og så tror jeg faktisk heller ikke hvis jeg købte mig en slædehundeblanding at jeg ville tænker over at der skulle dokumentation på sådan en... Men fremover burde man måske bare sige at alle blandinger skal have dokumentation no matter what...

 

---

 

(Og så synes jeg forresten den begynder at blive lidt gammel den der med at "joke med at alle hunde bare skal dø"... Og ærligt jo flere gange jeg ser den, hver gang får jeg lidt mindre lyst til at bruge min energi på at skrive under diverse steder, melde mig ind i støttegrupper osv... I mine øjne virker det som om at dem som kæmper mest og på en seriøs måde for hundeloven, er dem som ikke har "liste hunde"... Måske er det bare herinde stemningen er sådan, men jeg føler at fremfor at samarbejde og gå på kompromis, så bliver man mødt af krydsede arme og stampen i jorden "Vil ha"-attitude... Måske tager jeg fejl)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...