Hop til indhold

Er det stress eller bare vild leg?


kharder
 Share

Recommended Posts

Vi har arbejdet rigtig meget med Bellas stress og er meget opmærksomme på de faktorer der udløser denne stress.

 

Bella er nu begyndt at kunne overskue leg og fik her til aften en reel hjerneblødning. Vi legede og på et tidspunkt ligger jeg på ryggen og hun "angriber" mig. Her er jeg ikke i tvivl om, at det er leg. Lidt senere leger vi igen og her ligger jeg på maven imens Bella galoperer en tur rundt i rummet. Her kommer hun hen og nærmest ligger sig oven på mig på min ryg og snuser/slikker mig kort på øret. Det varer højest fem sek. Jeg bliver overrasket og reagerer på det. Jeg vil ikke karraktere det som en "humpen", som jeg er helt klar over er stress relateret.

 

Hvad tænker I om denne reaktion? Vi er som sagt meget opmærksomme på hendes stress, da vi endelig, efter halvandet år, er kommet så langt. Det er samtidig ikke noget hun har gjort før på denne måde. Hun har tidligere humpet, hvilket hun ikke har gjort i meget lang tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella viser rigtig mange nye gode sider af sig selv, så derfor er der noget som vi ikke har oplevet før. Hun har som sagt humpet et par enkelte gange, hvor det var helt tydeligt, at hun ikke kunne magte situationen, men denne gang legede hun bare videre efter jeg drejede mig.

 

Det er selvfølgelig svært at svare på noget som man ikke har set, men tak for svaret... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde er bare meget fysiske, andre ikke.... Uden at have set situationen, vil jeg mene, at det bare er leg...

 

Karla vil meget gerne mose sig "ind i / under mig", jeg skal "slå" hende og "ruske" i hende osv. når vi leger.... Johna derimod holder næsten altid lidt afstand, men kan af og til få nogle legeflip, hvor hun så kommer blæsende, springer op i favnen på dig og ruller sig i dig....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde kan jo dæmpe sig selv/forsikre legekammeraten om at det er ok det de laver, ved lige at snuse eller andet venligt - det synes jeg det synes som om Bella gjorde :-D Benny er også meget fysisk med mig når vi leger og han kan sagtens lige stoppe op og skal snuse et eller andet sted på mig. F.eks. hvis jeg griner meget, så skal jeg slikkes. Og hvis jeg/vi bliver for vilde, kan han også gribe til snuse, så holder jeg lige pause lidt og klapper ham lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt senere leger vi igen og her ligger jeg på maven imens Bella galoperer en tur rundt i rummet. Her kommer hun hen og nærmest ligger sig oven på mig på min ryg og snuser/slikker mig kort på øret. Det varer højest fem sek. Jeg bliver overrasket og reagerer på det. Jeg vil ikke karraktere det som en "humpen", som jeg er helt klar over er stress relateret.

Jeg ville bestemt også reagere på det. Jeg ville vende mig om og kysse Sofus, hvis han gjorde sådan. Jeg ville opfatte det, at han lagde sig på min ryg og kyssede mig i øret som en tillidserklæring. Ikke alle hunde "tør" det.

 

Men om det er rigtigt i dit tilfælde, aner jeg selvfølgelig ikke. Det lyder bare fredeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...