Hop til indhold

Nu fås gode godbidder til allergihunde


Bagge
 Share

Recommended Posts

Ville bare lige dele det hvis der er andre med allergihunde der nogen gange sys det er lidt besværligt med guffer. Kingsmoor har nu godbidder med 100 % ged eller hest, jeg skal helt sikkert prøve da jeg nogen gange lige savner bare at ku tage fra en pose uden at skulle lave alt muligt selv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alternativt kunne man støtte en dansk enmandsvirksomhed der har gjort i sunde, naturlige godbidder uden tilsætningsstoffer af nogen art, i et par år efterhånden. Sunde-godbidder.dk

 

kan i øvrigt garantere for at hans tørrede fisk faktisk ikke lugter nævneværdigt, og udemærket kan spises af en selv, om man vil

 

Den kendte jeg ikke, vil lige kigge nærmere på det. Problemet her er, at de "normale" kødtyper hvert fald ikke dur, dvs kylling, fisk, gris ko osv er no-go.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den kendte jeg ikke, vil lige kigge nærmere på det. Problemet her er, at de "normale" kødtyper hvert fald ikke dur, dvs kylling, fisk, gris ko osv er no-go.

 

hov. det var sundegodbidder.dk altså uden bindestregen.

 

ja så bliver det nok lidt svært, for på sundegodbidder.dk er det hele fisk. Hhv. havkat og kuller

 

Jeg tvivler dog på at det giver et problem allergimæssigt set, for der ér virkelig ingen tilsætningsstoffer i det. Det er frysetørret, thats it. Som regel er det jo måden hvorpå man får lavet foderpiller/godbidder på der giver problemet, for på én eller anden måde skal tingene jo hænge sammen, i pilleform. Ofte med stivelse af én elelr anden art. Det er der ikke engang i dem her.

 

Men selvfølgelig aner jeg ikke hvad du har prøvet, når du siger din hund ikke tåler fisk, så ubetinget vil jeg selvfølgelig ikke anbefale dem. Jeg har dog til gode at høre om en allergihund der ikke kunne tåle dem. :-)

 

ET andet alternativ er at gå på http://www.mosegårdens.dk og kigge. Der er flere tørrede produkter, af flere dyrearter. Det er iøvrigt samme mand der har sundegodbidder.dk

 

 

Og som sagt: Det er bare et alternativ. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hov. det var sundegodbidder.dk altså uden bindestregen.

 

ja så bliver det nok lidt svært, for på sundegodbidder.dk er det hele fisk. Hhv. havkat og kuller

 

Jeg tvivler dog på at det giver et problem allergimæssigt set, for der ér virkelig ingen tilsætningsstoffer i det. Det er frysetørret, thats it. Som regel er det jo måden hvorpå man får lavet foderpiller/godbidder på der giver problemet, for på én eller anden måde skal tingene jo hænge sammen, i pilleform. Ofte med stivelse af én elelr anden art. Det er der ikke engang i dem her.

 

Men selvfølgelig aner jeg ikke hvad du har prøvet, når du siger din hund ikke tåler fisk, så ubetinget vil jeg selvfølgelig ikke anbefale dem. Jeg har dog til gode at høre om en allergihund der ikke kunne tåle dem. :-)

 

ET andet alternativ er at gå på www.mosegårdens.dk og kigge. Der er flere tørrede produkter, af flere dyrearter. Det er iøvrigt samme mand der har sundegodbidder.dk

 

 

Og som sagt: Det er bare et alternativ. :-)

 

Du har nok ret, har jo primært prøvet fisk i tørfoder, så vil ikke udelukke det var andet deri der ikke var godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alternativt kunne man støtte en dansk enmandsvirksomhed der har gjort i sunde, naturlige godbidder uden tilsætningsstoffer af nogen art, i et par år efterhånden. Sunde-godbidder.dk

 

kan i øvrigt garantere for at hans tørrede fisk faktisk ikke lugter nævneværdigt, og udemærket kan spises af en selv, om man vil

 

Til forskel fra den verdensomspændende virksomhed Kingsmoor? Ok, det er ikke længer en enmandsvirksomhed, meeeen.... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til forskel fra den verdensomspændende virksomhed Kingsmoor? Ok, det er ikke længer en enmandsvirksomhed, meeeen.... :mrgreen:

 

kan godt se pointen, og havde lige forvekslet kingsmoor med en anden producent, for jeg havde lige i hovedet at det ikke var en dansk virksomhed, meeen....der ér dog alligevel forskel ;-)

 

Forskellen ligger så bare mere i at kingsmoors godbidder er bagt, fremfor at sundegodbidder er dansk, men hva. Dén tager jeg gerne på min kappe.

Link til indlæg
Del på andre sites

kan godt se pointen, og havde lige forvekslet kingsmoor med en anden producent, for jeg havde lige i hovedet at det ikke var en dansk virksomhed, meeen....der ér dog alligevel forskel ;-)

 

Forskellen ligger så bare mere i at kingsmoors godbidder er bagt, fremfor at sundegodbidder er dansk, men hva. Dén tager jeg gerne på min kappe.

 

Naaah, flueknepper lige lidt mere - Kingsmoors Pure godbidder er rent lufttørret, hakket kød - ged, hest eller lam og produceret i Danmark :mrgreen:

 

De er i øvrigt godkendt herhjemme! Men det er sundegodbidder også :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Naaah, flueknepper lige lidt mere - Kingsmoors Pure godbidder er rent lufttørret, hakket kød - ged, hest eller lam og produceret i Danmark :mrgreen:

 

Tjaaa. Ifølge hjemmesiden, er de nu bagt.

Godbidderne består af 100 % rent kød fra kontrollerede slagtedyr til fødevareproduktion. Kødfarsen røres sammen i forme, der giver riller i de færdigbagte godbidder - det gør dem nemme at dele i mindre bidder.

kilde

 

 

 

Ikke at det gør dem ringere som godbidder, og oven i hatten også en dansk virksomhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...