Hop til indhold

Hvalp bløder under afføring


Gæst zucco
 Share

Recommended Posts

Jeg håber så, miljøskiftet vil fremme Thors måde at agerer på.

Og i skal ikke være så bange for at møde ham. Hvis han falder på plads i det nye hjem, så ved han efter en tid, at han hører til der. Og vil nok bare hilse glad på jer. Selvom Thor ikke er helt almindelig i sit adfærd, vil han nok reagerer som de fleste hunde ved sådant et møde.

Så det er jer, der føler savnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 518
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Hej Alle

 

Tak for alle de pæne kommentarer :-)

Det var ret hårdt at sende ham afsted, men her nogle uger senere, så må vi ærlig tilstå, at vi stadig syntes, vi gjorde det rigtige. Om ikke andet så for os.

 

Jeg kan tilføje, at de nye ejere også har deres hyr med ham desværre :-(

De føler, at han vil tage magten også over andre hunde. Det har jeg så aldrig syntes, men jeg kan måske have læst hans signaler forkert.

Han tisser stadig inde, han har også skidt inde nogle gange. De har forsøgt at få ham kastreret af samme årsag. Men det har desværre ikke hjulpet.

Han gøer også stadig, men dog ikke om natten. De siger ligesom os, at når han først starter, så kan de ikke få ham ned igen.

 

De er startet til træning med ham imorgen, så jeg håber på, at det hele bliver bedre. De siger dog, ligesom vi også altid har sagt, at han er en utrolig rar hund. De siger også,

at de har lang tålmodighed med ham, men jeg fornemmer måske en smule mindre gejst i skriveriet, end der har været. Men lad os nu se..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Thors opdrætter sælger åbenbart alle sine hunde og ophøre som opdrætter, p.g.a helbredsproblemer hos hende selv. Det fremgår af kommentarerne nederst på siden på Hundegalleri.

 

 

http://www.hundegalleri.dk/marked/Hund/92834-molly

 

Den med piskesmæld og diskupolaps, den brugte hun allerede sidste år, da vi var der første gang. Jeg har set, at hun har overgivet hjemmesiden for nogle uger siden til sin svigerdatter. Men på denne måde, så undgår hun jo også,

at nogle kommer efter hende. Måske denne tråd også har været medvirkende. Julbert kørte jo også en advokat sag, som jeg ikke har hørt enden af endnu.

 

Jeg prøver at lade være at være påtrængende med Thor og spørge for tit. Men den sidste opdatering var for en lille uge siden. Den var desværre samme som sidst. Stadig ikke voldsom bedring i tisseriet. Nogle gange også afføring inde.

Han gøer stadig og stadig samme scene, når han først er startet, så er han umulig at få ned. MEN han gør det i det mindste ikke om natten, som han gjorde hos os.

Jeg regner med, at jeg vil høre dem igen sidst på ugen, om der er nogen former for fremskridt.

Det håber jeg for deres og Thors skyld, at der er ... Hvis vi er 2 familier, der ender med samme historie, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide, hvor filmen knækker. At man ikke kan gøre sådan en hund renlig. At man ikke kan stoppe

hans gøen. Det sidste kan selvfølgelig være hans natur. Men renligheden.. Og når Susanne og Julbert samt Vax kan sige det samme mht renligheden med deres hunde fra samme kennel. Det kan jeg kun undre mig over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Thors opdrætter sælger åbenbart alle sine hunde og ophøre som opdrætter, p.g.a helbredsproblemer hos hende selv. Det fremgår af kommentarerne nederst på siden på Hundegalleri.

 

 

http://www.hundegalleri.dk/marked/Hund/92834-molly

 

 

Det er fantastisk hun langt om længe lukker ned for den uhumske forretning. Så er det forhåbentlig helt slut med stakkels syge hvalpe fra hendes elendige opdræt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis datteren bare fortsætter, hvor hun slap, er hundene jo lige vidt...

 

 

Jeg gider nu ikke ud i nogen diskussion, jeg er bare glad for skidtet er lukket. Skulle svigerdatteren fortsætte, ja det er da ærgeligt, men hvorfor nu altid tænke "hvad nu hvis", og i stedet for bare glæde os over Helle i hvert fald er stoppet. Så kan vi ærge os når/hvis svigerdatteren sætter igang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Julbert.

Desværre viser historien, at utrolig mange af disse steder bliver drevet videre, næsten til alle familiemedlemmer er døde eller ældgamle. Så tanken er logisk, fordi moralen er lav og en let måde at tjene skattefrit på. Den store hundehandlerfamilie på Amager holdt vel i 50 år, . trods indimellem lukket ned , men opstart med nye ejer, alle i familie.

Og dem der avlede Hofawart i årevis og vist??? nu igen er lukket, har været landskendt mellem hundefolk i vel 25 år mindst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Julbert.

Desværre viser historien, at utrolig mange af disse steder bliver drevet videre, næsten til alle familiemedlemmer er døde eller ældgamle. Så tanken er logisk, fordi moralen er lav og en let måde at tjene skattefrit på. Den store hundehandlerfamilie på Amager holdt vel i 50 år, . trods indimellem lukket ned , men opstart med nye ejer, alle i familie.

Og dem der avlede Hofawart i årevis og vist??? nu igen er lukket, har været landskendt mellem hundefolk i vel 25 år mindst.

 

 

Jeg siger heller ikke noget om statestik eller om hvad historien siger. Du har sikkert ret i det du skriver, det eneste jeg siger er bare, at hvorfor tage sorgerne på forskud. Det synes jeg ikke man får noget ud af - i hvert fald ikke i denne her situation, så vil jeg hellere glæde mig over som det er lige her og nu og det er, at Helle har lukket ned og så må jeg bare håbe den ikke starter op igen. Åbner de "biksen" igen, ja så kan jeg begynde at ærge mig.

Det er sådan JEG tænker det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hej Allesammen

Jeg faldt tilfældig over denne triste tråd ved et tilfælde i går.

Jeg er selv ejer af en westi som stammer fra Helle Jesperssen og han hedder Balou og er fra 2008. Jeg købte han af en pige som havde frikøbt Balou fra Helles svigerdatter da hun ville aflive ham pga. af loppe. Da pigen modtog Balou kravlede der over 100 lopper på ham. Men heldigvis blev han behandletog klippe. Hvorefter jeg købt ham.

Jeg sidder her med en kæmpe klump i hals efter at have læst om de andre hvalpe som var syge.

Jeg kan nikke genkendende til det med allergi men heldigvis fandt vi det perfekte foder så i dag trives Balou.

 

 

 

Jeg kan se at svigerdatteren og Helle nu har valgt ny race og jeg tror på at de vil til at avle på dem :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er en ganske trist historie om disse hunde derfra.:cry:

Hvor var det godt, at pigen frikøbte lille Balou :bighug:...tænk sig, at ville aflive en hund p.g.a lopper ????:shock:

 

Hvad er det for en ny race, de har valgt denne gang ?

 

 

Gad vide, hvordan det går med Thor hos den nye familie ? Sidste udmelding fra Zucco lød ikke særlig optimistisk :(

Redigeret af Tullemus
Rettelse.
Link til indlæg
Del på andre sites

Denne gang er det Golden Retriever de har købt en tæve hver. Og nu har jeg så bedst kendskab til svigerdatteren hun avler på alt levende bare det giver nogle penge i kasse.

:stupid:

Jeg går også og tænker lidt på hvordan det går med Thor og Zuccos hund man kan jo ikke lade være.

Men noget jeg under mig over var dem Der havde købt tæven Nikita hun skulle nemlig være kuldsøster med min Balou. Men hvis de genbruger de samme navne kan man jo ikke regne med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Hej jeg er ny herinde. Sagen er den, at vi hentede en westie han på 8 uger hos Helle i pandrup sidste år den 8/10-2013 fra et kuld født den 11/7-2013. Helle stod som ejer på de papirer med chipsning, men det er Helles svigerdatter Nanna hammer Christensen som står som opdrætter på stamtavlen.

Sagen er den at vi nu i forbindelse med vaccination og sundhedsundersøgelse, har fået konstateret at han er kryptokid, hans ene sten sidder dybt i bughulen og den kommer ikke ned af sig selv. Han skal opereres, da den kan gøre ham syg hvor den sidder nu og chancerne for kræft er stor. Det er en større operation og lidelsen er arvelig. Derfor kan man ikke avle på ham ( hvilket vi heller ikke havde tænkt os, men kunne da ikke udelukke at man havde lyst til at lave et kuld hvalpe på ham en dag) og vi kan heller ikke udstille ham. Dyrlægerne mente vi skulle køre en sag om reklamationsret på Helle og Nanna og i forbindelse med denne sag, lavede jeg nogle søgninger på deres navne og faldt over denne tråd. Vi har selvfølge været i kontakt med både Helle og Nanna, men som med mange af jer, står de uforstående overfor dette og det har intet med dem at gøre siger de og på ingen måde interesseret i en løsning. Helle forstod slet ikke hvorfor hun skulle indblandes og Nanna påstår at hun ikke er opdrætter og ikke har virksomhed ( det betyder at så kan man ikke lave en sag ved Forbrugerklagenævnet, det kan man kun hvis det er en virksomhed) men jeg kan jo se herinde at flere skriver de har kendskab til at Helle og hendes svigerdatter køre det sammen og at en skriver at svigerdatteren avler på alt??

Jeg vil gerne i kontakt med nogle som har kendskab til dette, har købt hund fra svigerdatteren, eller kan linke til sider, evt salgssider osv omkring dem, alt vil være en hjælp. Og ville rigtig gerne i kontakt med andre der har købt hund fra dette kuld, eller nogle der kunne hjælpe med hvor jeg skal søge efter dem. På stamtavlen hed vores hvalp Hammer's Balou og ved der var en hvalp mere der hed Hammer's Tejs. Dette var bare lige kort fortalt, håber at høre fra nogle af jer, på forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa

Jeg har Nannas tidligere privat westie som også hedder Balou ( de kalder alle deres hannehund Balou og Tejs har jeg fundet ud af ) som skulle aflives fordi han havde lopper. Nanna fik dette eneste kuld i 2013 og hun er ikke reg avler nærmer en der bare er interesseret i pengene.

Hun fik tæven som er mor til din HUND af Helle fordi jeg ikke ville give hende Balou tilbage.

Helle lukkede ned i første i år 2013 med avl af westier. Nok fordi der var mange klager fordi avls hundene ikke var super gode.

Min Balou har foder allergi samt loppeeksem så det tyder jo til at den er noget skod. Jeg tror desværre ikke du kan stille noget op med Helle eller Nanna desværre da de ikke er registeret som avler.

Det gør mig ondt at høre at du har fået en hvalp der ikke kan avles på det kunne der heller ikke på min Balou.

Måske fordi der har været noget med ham også???( hun skrev dette i sin profil på hundegalleriet).

Han var kastret derfra hvor jeg købte ham.

Dog ikke igennem Nanna.

Hende der reddet Balou fra han triste skæbne fjernede over 500 lopper på ham samt klippede ham og pleje ham. Han var total forsømt da han kom til hende desværre kunne han ikke med hendes hund og derfor fik jeg lov til at købe ham dengang var han 4 år. I dag er han 6 år nyder livet med sammen med min anden hund og katte og mand og unger og han har et super liv :-)

Redigeret af Tina1973
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Lykkegaard.

Hvor er det ærgerligt, at du er endt i denne situation. Du er jo tydeligvis ikke den første - jeg og min kæreste, som du muligvis har læst tidligere i tråden, har også haft vores hyr med Helle og den hund hun solgte os.

Jeg kender ikke noget til svigerdatteren, da det ikke virkede til, at hun havde nogen indblanding, da vi købte vores, nu tidligere, hund - og Helle boede på daværende tidspunkt også i Øster Vrå.

Jeg kan ikke komme med så mange oplysninger til dig, nu du har købt senere end os, men skulle der være noget, er du velkommen til at skrive en privat besked, men vil ellers bare sige, at jeg håber du finder de oplysninger du skal bruge og jeg håber at det kan lykkes dig, at få Helle og svigerdatter til at tage ansvar - de ville klæde dem!!

 

Venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...